Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

6 скорости на 124-ка6степенна скоростна кутия на М111.960


  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 zeemax

zeemax

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 27 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W124 E220
    Mercedes-Benz W220 S500 sold
    Mercedes-Benz W220 S320 sold

Posted 17 October 2017 - 23:32

Привет. Моля за малко съдействие. Разрових се из нета и установих, че има възможност да се сложи 6 степенна скоростна кутия на М111.960. Колата е W124 седан. Донор е W203 англичанка с мотор 1.8.
Ако скоростите са еднакви, ще мога да си ползвам моя кардан, ако ли не нямам идея какъв кардан ще ползвам.
Ако някой има понятие от това какви подводни камъни ме очакват ще се радвам да сподели...


Edited by zeemax, 17 October 2017 - 23:33 .

  • 0

#2 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,600 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 03 December 2017 - 23:05

Познавам човек, който е монтирал 6-степенна кутия на w201, но не е споделял какво е трябвало да сменя.

 

Доколкото знам, механизмът за превключване е абсолютно различен и там пада доста напасване.

 

Измери дължината на кутиите, твоята и на 6-степенната, защото може да се наложи смяна на предната част на кардана.

 

Също не знам опашката с 3 лъча ли е или с 4.


  • 0

#3 gipsa

gipsa

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 352 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Смолян
  • Автомобил:
    w201 dtm реплика,жълто такси 211-КоНпресор с 476 магарета под капака и едно зад волана....

Posted 04 December 2017 - 07:50

Кардана ти е най-малкия проблем.Пращаш го в Кубрат,казваш какво искаш да направят и ти го връщат готов.Направи другите неща.......


  • 0

#4 Fester

Fester

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 14 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CE124 3.0 M103 ръчка :)

Posted 02 September 2018 - 13:50

Здравей Колега.

 

И аз съм се захванал със същата интервенция самоче на М103 купе. За смяна ще са ти притискателя и маховика, всички скорости от по новите са с къса опашка(демпферен маховик[двумасов]). Избирача е на жило и той също ще ти трябва. До колкото съм запознат 716.ХХХ скоростите са със опашка с 3 лъча. На купето ми трябва да се изреже и централната конзола понеже дупката за избирача с лостчетата при мен е доста малка.

 

Мноого важно при смяната е дали си със заводста или афтърмаркет електроника, ако си със заводска няма да можеш да запалиш, на новия маговик се отчта положението на коляновия вал по 60/2 зъба, на старите маховици за 2 пластини.

 

Към края на месеца ще се позанимавам повече с тези скорости и ще пиша кое как става ако тръгнат  :yeah  :hailandkill


  • 1

#5 bat_lambo

bat_lambo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 267 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Силистра
  • Автомобил:
    190D 2.5;
    190E 2.8 Sportline;
    190D 2.5 Turbo;
    124 320E;

Posted 02 September 2018 - 15:52

Колега Fester - ако си с оригиналния механичен инжекцион на М103 ти трябва просто двумасов маховик с три секции отзад - от М103 (ти даже може и в момента да си с такъв - зависи от модела кутия и коя година колата ти е слязла от конвейра). Ако колата ти е по-стара и си с плътен маховик - просто го смени със същия пак от М103 само че демпферен - със три сегмента на гърба. Ако нямаш аз имам два такива ще ти услужа :beer


  • 1

#6 Fester

Fester

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 14 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CE124 3.0 M103 ръчка :)

Posted 02 September 2018 - 16:36

Бат Ламбо,

 

Купих двумасов маховик със скорости от c200 компресор, като аз съм с мегаскуърт и не ме интересува много много дали е с зъби или с 3 сегмента, като в момента колата е с плътен маховик 92' е. Но благодаря за предложението. 

А и колегата до колкото виждам от подобна кола ще взима W203 мерцедес, затова му казвам да знае. До сега съм прочел доста голяма част от коментарите на колеги от други форуми и не видях някъде да садят със демпфера от М103 а повечето взимат комплекта, просто не съм имал време да разчопля каква им е разликата толкова, но предполагам няма да има значение.


  • 0

#7 bat_lambo

bat_lambo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 267 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Силистра
  • Автомобил:
    190D 2.5;
    190E 2.8 Sportline;
    190D 2.5 Turbo;
    124 320E;

Posted 02 September 2018 - 21:41

Щом си с мега няма грижи - монтирай какъвто маховик ти е на сърце. С 240 мм. феродо ще караш нали така. А сега си с оригинален плътен маховик от М103 - така ли ... той за 228 мм. феродо ли е или за 240 мм. Оригиналната ти кутия 717.435 ли е ... Извинявай за многото въпроси - просто и аз събирам информация от където намеря :beer


  • 0

#8 Fester

Fester

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 14 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CE124 3.0 M103 ръчка :)

Posted 04 September 2018 - 00:08

Няма проблем за въпросите :) 

 

Така колата от както е в мен си е с плътния маховик 240 мм. Новия не го мерих или е 230 или 240 мм феродовия, ако е 230 знам че може да се престърже маховика и да се направи за 240 мм диск. За оригинална кутия не знам понеже смених 4-5  :wacko Мисля че заводската е 717.430, като свалям ще дам точния номер, имах и 717.412/3 но не държат на М103 и тежък десен крак  :boxing . Най интересното е че като свалихме маховика и притискателя с феродото феродовия диск имаше пружини, а е с демпфер  :unsure


  • 0

#9 Fester

Fester

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 14 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CE124 3.0 M103 ръчка :)

Posted 05 December 2018 - 16:37

Най накрая всичко е сложено и скоростите ги карам от горе долу месец. Ще пиша в първоначалната тема която отворих, за да не пише на няколко места едно и също :)

Линк: http://forums.mbclub...а-на-c124-m103/


  • 0




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users