Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Фаровете се изгасят самиПроблем с късите светлини


  • Please log in to reply
12 мнения по тази тема

#1 vakrilov

vakrilov

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 4 Мнения:
  • Град:Plovdiv
  • Автомобил:
    C220 CDI 2001

Публикувано 05 август 2017 - 18:02

Колеги добър ден,

доста рових из форума и не открих подобна тема а може да не търся правилно. 

От месец насам имам следния проблем : 

предните фарове са ми на автоматичен (constant) режим и когато карам през деня или вечерта, когато дам рязко назад или при малко по - агресивно спиране и двата фара загасват и след около секунда две се включват отново. Същото важи и за дългите при извънградско каране ( за секунда понякога дори и интериорното осветление спира да работи). След консултация със собственик със същата кола - проблема 99% бил в предният SAM. Днес с малко мерак и спокойствие смених предния SAM (Signal Acquisiton Module) проблемът се запази. 

 

Автомобилът е W203 220CDI 2000г. 143k.с. 

 

Ако ги превключа ръчно на включени (крайно дясно положение на ключът) работят без проблеми.  Принципно не желая да мисля дали съм ги включил или не. Никакви изменения не съм правил по оригиналната конструкция. Нямам ксенони или нещо друго.

 

Някой има ли идея какво може да се направи ? 


  • 0

#2 wertion

wertion

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 762 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница
  • Автомобил:
    W203 C200 Kompressor 2004 - Sold
    W209 CLK 270 CDI 2005 -Sold
    W163 ML 280 2003 - Sold
    W211 E270 CDI 2004 - Sold
    E320 CDI EVO W211 2009
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 06 август 2017 - 13:46

Хлабави връзки по - скоро .


  • 0

Auto-logo-New-contur1178.jpg


#3 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Публикувано 06 август 2017 - 22:55

Провери на диагностика дали ти работи коректно датчика за светлина на челното стъкло.

Провери го за хлабава връзка.

Не вярвам да ти е по-сериозен проблема.


  • 0

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 


#4 vakrilov

vakrilov

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 4 Мнения:
  • Град:Plovdiv
  • Автомобил:
    C220 CDI 2001

Публикувано 07 август 2017 - 07:52

Не е проблема в датчика, защото дори завъртян на 0 но в режим констант пак го прави. През деня също, но ще пробвам. Отделно кои връзки визирате насочете ме къде да поровя.


  • 0

#5 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2836 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

Публикувано 07 август 2017 - 08:46

Масата към купето, клемите на акумулатора. Проблемът прилича на хлабава връзка по-скоро, както са писали колегите.


  • 0

#6 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Публикувано 08 август 2017 - 22:42

Датчика ти е зад огледалото на челното стъкло. Там няма какво да се върти. Не говоря за копчето, от което включваш фаровете.

Диагностика правена ли е на тази кола?


  • 0

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 


#7 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 826 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 09 август 2017 - 11:31

Къде няма какво да се върти?
Вакрилов ясно е написал, че при константно пуснати фарове (от менюто), пак го прави, а в тази ситуация сензора за светлина не играе. Четете какво пишат хората, не само да се изказват някакви мнения...

И аз мисля, че е хлабава маса.
  • 0

#8 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Публикувано 09 август 2017 - 13:33

Колегата е написал, че при включени ръчно фарове проблем няма. Така че не е хлабава маса.

Единственото общо между фаровете и интериорното осветление е датчика за светлина. Този датчик не разбрах проверихте ли го или не?

Колега, prokopi69, май не си прочел както трябва първия пост на колегата.

Ако ги превключа ръчно на включени (крайно дясно положение на ключът) работят без проблеми. 

При това положение ако има хлабава маса проблема ще остане, а няма да работят без проблем.

Повече от 30 години се занимавам с автомобили и много добре зная какво съм написал.


Този пост е редактиран от sv_trener: 09 август 2017 - 13:36

  • 0

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 


#9 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 826 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 09 август 2017 - 16:26

Датчика няма нищо общо, щом на константно светнати фарове пак го прави. Кое не разбра?

Сега дали е хлабава маса, хлабава връзка или ключа за светлините - трябва да се провери.
  • 0

#10 wertion

wertion

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 762 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница
  • Автомобил:
    W203 C200 Kompressor 2004 - Sold
    W209 CLK 270 CDI 2005 -Sold
    W163 ML 280 2003 - Sold
    W211 E270 CDI 2004 - Sold
    E320 CDI EVO W211 2009
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 09 август 2017 - 20:48

Ключа на светлините може и да е приключил вече , но го провери и пиши .


  • 0

Auto-logo-New-contur1178.jpg


#11 asenov_m

asenov_m

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 99 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    MB S203 C270 CDI 2001г.

Публикувано 09 август 2017 - 23:15

Датчика няма нищо общо, щом на константно светнати фарове пак го прави. Кое не разбра?

Сега дали е хлабава маса, хлабава връзка или ключа за светлините - трябва да се провери.

Аз пък си мисля че датчика играе при constant от менюто. Щото като ключа е на 0 или авто ти пали фаровете дори през деня, ама подсветката на километража и на бутоните вътре я пуска само като е тъмно. Докато ако завъртиш ключа в крайно дясно положение ти пуска и фарове и подсветката вътре без значение ден или нощ е. Та по пътя на моята логика светлинния датчик играе роля дори на constant. Още повече че менюто lighting го има заради наличието именно на light сензора
Та при това положение, ако при рязко спиране или ускорение се поразмърдва буксата на датчика, SAM модула отчита че него го няма и съответно минаваш на ръчен режим (демек ключа за фаровете) докато не се възстанови комуникацията. И тогава 0=off, a auto няма, без значение constant или manual си избрал. Затова и в крайно дясно положение на ключа проблема не се появява.
  • 0

m19269.gif


#12 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Публикувано 10 август 2017 - 11:24

Датчика няма нищо общо, щом на константно светнати фарове пак го прави. Кое не разбра?

Сега дали е хлабава маса, хлабава връзка или ключа за светлините - трябва да се провери.

Колега, не знам дали се заяждаш или наистина нищо не разбираш. Колегата е написал много ясно, че ако фаровете са включени РЪЧНО проблема ГО НЯМА. За какви хлабави маси става дума тогава? Защо има проблем и с плафона на вътрешното осветление? Кое е общото между двете? Ами много просто - ДАТЧИКА ЗА СВЕТЛИНА. Помисли малко логично и ще разбереш. Не е ядрена физика тази кола и не е совалка. Защо карате колегата да се мотае?

Мога да ти гарантирам, че проблема е в датчика за светлина на челното стъкло.

Казвам го от опит, понеже от доста време давам хляб в сервиза си на 17 души.

Колегата 

asenov_m

много добре е разбрал същината на нещата. Дори  е обяснил механизма на проблема.

Не търсете теле под вола! Там има само ташаци!


Този пост е редактиран от sv_trener: 10 август 2017 - 11:24

  • 2

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 


#13 vakrilov

vakrilov

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 4 Мнения:
  • Град:Plovdiv
  • Автомобил:
    C220 CDI 2001

Публикувано 14 август 2017 - 16:06

Така за масите и аз не вярвах но прочетох и всички които открих ги разкачих потърках и затегнах отново. Признавам при някои имаше корозия, която почистих, но уви проблема стои. Датчика за светлина зад огледалото за обратно виждане не съм разглобявал но моля колеги насочете малко повече в това твърдение хлабави връзки. Разгледах схемата на автомобила реално фаровете се палят по CAN сигнал (когато са в constant режим) изработен от компютърът за SAM. Реално SAM задейства силовата верига. Диагностика мина но когато колата е в покой не прави проблеми а никой не я диагностицира в движение спирайки рязко от 60 км/ч или тръгвайки рязко назад. Малко по - късно днес ще разгледам датчика за светлина. Просто идеите ми почнаха да свършват а искам да го оправя. Досадно е като съм свикнал да не си пускам фаровете особено вечер като излизам от паркинга при първите спирачки и да загаснат. 


  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни