Халогените се включват през деня ?
Започната от uponone, 31 юли 2017 - 11:27:44
34 мнения по тази тема
#16
Публикувано 01 август 2017 - 15:27
Пак казвам не съм наясно, дали е правилно да се кара с халогени. Просто ми прави впечатление, че всички Жипки карат така...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
#17
Публикувано 01 август 2017 - 15:44
НЕ бате Вонко . Не е правилно да се кара (само) на халогени. Халогените са ползуват само и единствено при намаленана видимост (Мъгла ). По закон пак нямаш право да управляваш МПС на дневни светлини, а на къси светлини (включени фарове на къси светлини) .
Това обаче кой как кара е друг въпрос.
Този пост е редактиран от sport: 01 август 2017 - 15:54
#18
Публикувано 01 август 2017 - 15:52
Дам, само при намалена видимост, дори има пояснение колко метра и/или наличието на 20лв. за полицаите. Второто го няма в закона, сигурно са го пропуснали. Не мисля да има точка в закона коята да позволява на "Жипките" да карат на халогени...
Този пост е редактиран от gelevp: 01 август 2017 - 16:21
#19
Публикувано 01 август 2017 - 16:13
Раздел XVII.
Използване на светлините
Чл. 70. (1) При движение през нощта и при намалена видимост моторните превозни средства и трамваите трябва да бъдат с включени къси или дълги светлини, габаритни светлини и светлина за осветяване на задната табела с регистрационния номер.
(2) Използването на дългите светлини е забранено:
1. при разминаване; в този случай превключването от дълги на къси светлини става, когато разстоянието между превозните средства е не по-малко от 150 метра или в момента, в който насрещният водач подаде сигнал чрез превключването на светлините;
2. при движение по осветени участъци от пътя;
3. при движение зад друго моторно превозно средство на разстояние, по-малко от 50 метра.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2006 г.) Моторните превозни средства през периодите:
1. от 2 март до 31 октомври могат да се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини;
2. от 1 ноември до 1 март задължително се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини.
Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.
(2) Допълнителна задна светлина за мъгла с червен цвят се използва само когато видимостта е намалена под 50 метра.
Чл. 76. Забранено е използването на други светлини, освен предвидените в този закон и издадените въз основа на него нормативни актове.
Имат право да карат с включени дневни светлини, Иво го е цитирал...халогените са изрично забранени.
#20
Публикувано 01 август 2017 - 17:00
като изключим шкода, при които дневните светлини са интегрирани в еднин корпус заедно с фара за мъгла
#21
Публикувано 01 август 2017 - 19:00
Проблемът е, че първо халогените са цели 55w ( a дневните светлини 25w, ако са обикновени или ако са лед още по-малко), нямат никаква регулация от водача и нямат оребрено стъкло. Тоест светят навсякъде и заслепяват, ако се използват без причина.
Та заедно с късите ( също 55w) дразните другите участници в движението с цели 220w.
При лед дневни светлини, които светят постоянно и не се гасят никога, когато включите късите светлини им се намалява интензитета наполовина, за да се избегнат подобни ефекти.
Естествено има и лед фарове за мъгла. Вероятно много по-добри от другите. Предлага се за някои модели оригинален ретрофит от халогенни към лед такива. Струва не малко, но може и да си заслужава. Най-малкото да не светят жълто в комбинация с ксенон. Има и китайски лед крушки, но аз нямам добър опит с тях. Малко офтопик стана
Та заедно с късите ( също 55w) дразните другите участници в движението с цели 220w.
При лед дневни светлини, които светят постоянно и не се гасят никога, когато включите късите светлини им се намалява интензитета наполовина, за да се избегнат подобни ефекти.
Естествено има и лед фарове за мъгла. Вероятно много по-добри от другите. Предлага се за някои модели оригинален ретрофит от халогенни към лед такива. Струва не малко, но може и да си заслужава. Най-малкото да не светят жълто в комбинация с ксенон. Има и китайски лед крушки, но аз нямам добър опит с тях. Малко офтопик стана
Този пост е редактиран от drjivago: 01 август 2017 - 19:22
#22
Публикувано 01 август 2017 - 22:12
Според последните изменения на закона трябва да се кара целогодишно с включени къси светлини или такива за движение през деня.
Чл. 70 (3)(Изм.- ДВ, бр. 61 от 2006г., бр. 60 от 2012 г., в сила от 7.08.2012 г.) През деня моторните превозни средства се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини.
Обаче това за светлините за мъгла е написано по доста интересен начин.
Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.
#23
Публикувано 29 август 2017 - 18:25
Да не повдигам нова тема за фаровете, имам едно питане, има ли начин, когато ключа за фаровете е на положение auto, късите да светят и през деня, не само вечерно време, явно има датчик за светлина някъде, търсих в менюто за светлини за нещо което да ми помогне, но не открих ?
#24 Гост_zBnerOV6MJГост_
Публикувано 29 август 2017 - 19:14
В менюто за светлини трябва да отидеш там, където можеш да избереш "Constant". Избира се това и светят постоянно - ден и нощ на запалена кола. Можеш и на 0 да оставиш ключа.
#25
Публикувано 09 януари 2019 - 17:54
Имам w211 2008г. Елеганс.Как мога да пусна тази екстра като завивам ляво/дясно да светва съответния халоген.Благодаря.
#26
Публикувано 09 януари 2019 - 18:28
Може да предположим че не можеш да я пуснеш тази функция ,защото модела май не я поддържа.211-ката има екстрата завиващи фарове и тази екстра с осветяването на бордюра в завой и мъртвата зона е вградена във фара.
#27
Публикувано 10 януари 2019 - 10:30
В закона е казано, че трябва да се движим на къси светлини или на светлини за движение през деня /дневни светлини/, но...
Никъде не пише кои са дневните светлини, т.е. какъв трябва да им е интензитетът, къде трябва да са разположени, каква форма да имат. Без тези последните уточнения, не съществува ли хипотезата, че габаритите или пък халогенните са дневни светлини ?
#28
Публикувано 10 януари 2019 - 10:45
Габаритите може да са,но халогените в зависимост къде са поставени може и да не изпълняват законовото разпореждане.Именно ако са поставени ниско долу в бронята,а не като на 124 във фара.Има диаграма където в сантиметри е посочено на каква височина трябва да са и на каква широчина,в какви граници.В закона е казано, че трябва да се движим на къси светлини или на светлини за движение през деня /дневни светлини/, но...
Никъде не пише кои са дневните светлини, т.е. какъв трябва да им е интензитетът, къде трябва да са разположени, каква форма да имат. Без тези последните уточнения, не съществува ли хипотезата, че габаритите или пък халогенните са дневни светлини ?
Мисля че не е по темата.
#29
Публикувано 10 януари 2019 - 12:20
Може да предположим че не можеш да я пуснеш тази функция ,защото модела май не я поддържа.211-ката има екстрата завиващи фарове и тази екстра с осветяването на бордюра в завой и мъртвата зона е вградена във фара.Доко
Доколкото помня завиващите фарове го има като екстра май само преди фейслифта. След фейслифта го махат.
#30
Публикувано 10 януари 2019 - 13:02
Обратното е
Преди фейса може да го има, може и да го няма - зависи от софтуера в САМ модула.
При фейса го има
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни