Към съдържанието

  •  

- - - - -

ЕГР да или не?


  • Please log in to reply
23 мнения по тази тема

#1 Гост_zBnerOV6MJГост_

Гост_zBnerOV6MJГост_
  • Гости

Публикувано 28 юли 2017 - 10:30

Искам да направим една културна дискусия и да видим заслужава ли си да премахнем ЕГР на дизела. Моля ви се, не искам мнения от рода на "карай на бензин/газ" :)

 

Плюсове:

- По-малко дим отзад

- По малко CO2 емисии

- По-малко гадости в двигателя

- По-тих двигател (по-леко работи)

- Икономия на горивото (подобрява се с около 2%)

 

Минуси:

- NOX емисиите се повишават

- CDI двигателите загряват по-бавно.

 

Кажете и вие какво мислите за тази процедура. Мислите ли, че работата на двигателя се подобрява?


  • 0

#2 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 788 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 28 юли 2017 - 11:26

По малко дим - ЕГР не е причина да пуши. Много лесно мога да ти го демонстрирам с активиране/дезактивиране с тестера. За липсата на пушек играят други фактори.

По малко СО2 - хм, също не е вярно, тестер и всеки център за ГТП може да го докаже.

По тих двигател - това е ясно, че не вярно.

Икономия на гориво - ЕГР работи в такива режими, че няма как да влияе на разхода. Даже обратното - тъй като мощноста леко се повишава от това, че в цилиндрите постъпва повече чист въздух/повече гориво, обикновенно разхода се повишава. Но няма начин да се намали. Също има начин да се докаже.


За загряването - има начини да се накара дизела да загрява по бързо. ЕГР не е от тях. ЕГР почва да работи при определини изпълнени условия. Едно от тях е мотора да е загрял. Така, че...

Да, наистина азотните окиси се повишават.

Да найстина има по малко гадости в мотора.

Този пост е редактиран от prokopi69: 28 юли 2017 - 11:29

  • 0

#3 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1547 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Публикувано 28 юли 2017 - 11:43

Прокопи, да разбирам ли че само ти, група учени от СССР и няколко стари баби знаете 

истината за ЕГР но не бихте я споделили на простолюдието защото така или иначе няма 

да я разберат. 

Прокопи, винаги може да отвориш една DMS линия за въпроси към теб, полезно ще е.


  • 0

#4 vonko1988

vonko1988

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1717 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    който носи кеф :)

Публикувано 28 юли 2017 - 11:54

Предния път като ходих в сервиза си говорих точно за това с моя майстор.

 

Според него премахването на ЕГР до последно е хубаво да се избягва. Той предпочита първо да ги чисти. Обясняваше ми за доста вредни последствия от премахването му за автомобила. И тука въобще не говорим за екология и такива неща, а само за здравето на колата.


  • 0

#5 Гост_zBnerOV6MJГост_

Гост_zBnerOV6MJГост_
  • Гости

Публикувано 28 юли 2017 - 12:06

Предния път като ходих в сервиза си говорих точно за това с моя майстор.

 

Според него премахването на ЕГР до последно е хубаво да се избягва. Той предпочита първо да ги чисти. Обясняваше ми за доста вредни последствия от премахването му за автомобила. И тука въобще не говорим за екология и такива неща, а само за здравето на колата.

Можеш ли да дадеш повече информация за вредните последствия?

 

По малко дим - ЕГР не е причина да пуши. Много лесно мога да ти го демонстрирам с активиране/дезактивиране с тестера. За липсата на пушек играят други фактори.

По малко СО2 - хм, също не е вярно, тестер и всеки център за ГТП може да го докаже.

По тих двигател - това е ясно, че не вярно.

Икономия на гориво - ЕГР работи в такива режими, че няма как да влияе на разхода. Даже обратното - тъй като мощноста леко се повишава от това, че в цилиндрите постъпва повече чист въздух/повече гориво, обикновенно разхода се повишава. Но няма начин да се намали. Също има начин да се докаже.


За загряването - има начини да се накара дизела да загрява по бързо. ЕГР не е от тях. ЕГР почва да работи при определини изпълнени условия. Едно от тях е мотора да е загрял. Така, че...

Да, наистина азотните окиси се повишават.

Да найстина има по малко гадости в мотора.

Не съм съгласен колега. Има много тестове и мнения в интернет, които говорят обратното :)


  • 0

#6 vonko1988

vonko1988

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1717 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    който носи кеф :)

Публикувано 28 юли 2017 - 12:12

Можеш ли да дадеш повече информация за вредните последствия?

 

 

Запомних само, че мотора загрявал по-бавно и това по някакъв начин вреди(освен че вдига разхода), а той ме знае, че карам основно на къси разстояния през седмицата


  • 0

#7 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1547 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Публикувано 28 юли 2017 - 12:19

Не съм съгласен колега. Има много тестове и мнения в интернет, които говорят обратното :)

 

Ти пък сега, ш'го обидиш. Прокопи знае ама не му се обяснява. Къде е той, къде сме ние.


  • 0

#8 bronc

bronc

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 679 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W211 E280 CDI 4Matic - ex
    Ford Focus 1.6 EcoBoost

Публикувано 28 юли 2017 - 12:25

Запомних само, че мотора загрявал по-бавно и това по някакъв начин вреди(освен че вдига разхода), а той ме знае, че карам основно на къси разстояния през седмицата

 

Доколкото знам EGR-а стои затворен докато двигателя не загрее - т.е. няма ефект върху по-бързото или по-бавно загряване на двигателя.


  • 0

#9 Гост_zBnerOV6MJГост_

Гост_zBnerOV6MJГост_
  • Гости

Публикувано 28 юли 2017 - 12:29

Доколкото знам EGR-а стои затворен докато двигателя не загрее - т.е. няма ефект върху по-бързото или по-бавно загряване на двигателя.

Прав си тук, но не докато загрее на 80+ градуса, а по малко. От там точно идва и по-бавното загряване, но аз не мисля, че ще е с 5 минути по-бавно, а около минута, примерно.


  • 0

#10 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 788 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 28 юли 2017 - 12:46

И с кое по точно не сте съгласни с мен? Явно за бавното загряване съм прав. За кое друго? И защо? Или само си чешете клавиатурите.
  • 0

#11 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2835 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

Публикувано 28 юли 2017 - 12:52

Според моето скромно мнение, по-добре е без него за самия мотор.

Целта на ЕГР-а каква е, по-малко вредни емисии нали?! Принудително доизгаряне на вече изгорели неща...айде няма нужда :)


  • 0

#12 bronc

bronc

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 679 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W211 E280 CDI 4Matic - ex
    Ford Focus 1.6 EcoBoost

Публикувано 28 юли 2017 - 12:56

Според моето скромно мнение, по-добре е без него за самия мотор.

Целта на ЕГР-а каква е, по-малко вредни емисии нали?! Принудително доизгаряне на вече изгорели неща...айде няма нужда :)

Какво значи няма нужда? 


  • 0

#13 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2839 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 юли 2017 - 12:59

При мен пък ЕГР се отваря малко след паленето на мотора. И да спомага за по-бързото загряване на мотора. Също така спомага и за разтоварването на излишното налягане във всмукателния колектор ако има нужда. Да по-малко боклуци влизат със затапен ЕГР ама проблема в повечето случаи е от картерната вентилация а не толкова от ЕГРа.


  • 0

#14 Гост_zBnerOV6MJГост_

Гост_zBnerOV6MJГост_
  • Гости

Публикувано 28 юли 2017 - 13:02

И с кое по точно не сте съгласни с мен? Явно за бавното загряване съм прав. За кое друго? И защо? Или само си чешете клавиатурите.

Колега, аз не искам да се закачам с теб, но повече информация би била полезна. Информацията, която аз съм събирал за първото мнение е взета от няколко източника.

 

ЕГР не е причина да пуши. Много лесно мога да ти го демонстрирам с активиране/дезактивиране с тестера. За липсата на пушек играят други фактори.

Бих желал да го видя това. Най-вероятно ще го тествам на моята кола, де. Правил ли си го този тест?

 

По малко СО2 - хм, също не е вярно, тестер и всеки център за ГТП може да го докаже.

А този правил ли си? Ако да, колко повече е?

 

По тих двигател - това е ясно, че не вярно.

Как е ясно? От къде?

 

Икономия на гориво - ЕГР работи в такива режими, че няма как да влияе на разхода. Даже обратното - тъй като мощноста леко се повишава от това, че в цилиндрите постъпва повече чист въздух/повече гориво, обикновенно разхода се повишава. Но няма начин да се намали. Също има начин да се докаже.

По-чист въздух - по-ефикасно горене. От там изхождам аз и много други хора. Не понижава с много, а с 2% :)

 

За загряването - има начини да се накара дизела да загрява по бързо. ЕГР не е от тях. ЕГР почва да работи при определини изпълнени условия. Едно от тях е мотора да е загрял. Така, че...

Много зависи тук, но като цяло, навсякъде можеш да прочетеш, че с ЕГР, колата загрява по-бързо.

 

Дай да водим приятна дискусия, да не се караме :)


  • 0

#15 vonko1988

vonko1988

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1717 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    който носи кеф :)

Публикувано 28 юли 2017 - 13:48

Според моето скромно мнение, по-добре е без него за самия мотор.

Целта на ЕГР-а каква е, по-малко вредни емисии нали?! Принудително доизгаряне на вече изгорели неща...айде няма нужда :)

 

Факт е, че прави мизерии, и че мотора щеше да е по-добре без да е слагано това нещо. Обаче въпроса е, че цялата система е изчислена по един или друг начин да работи с него. Затова не съм убеден доколко изолирането/преахването и дори софтуерното му изолиране са здравословни за двигател, турбо и т.н.

 

Това нещо не можеше ли да се чисти?

 

Ако разискваме темата дали някой иска да си го махне с цел икономия това ми изглежда смешно.


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни