Здравейте колеги. От две години притежавам ЦЛК 200 136к.с 2000г. и едва това лято реших да му оправя климатика понеже предния радиатор беше пробит. Сложих нов и нов дехидратор, заредих го и заработи от раз ,но след малко се изключи компресора от високо налягане. Оказа се че перката не се включва. На диагностика показва липса на комуникация между панела в колата и модула за управление на перката. Пробвах с работещ панел но не стана. Модулът и перката работят при охлаждане на антифриза много добре. Колата никога не е загрявала дори и в големи горещини. Каква може да е причината да не включва перката при включен климатик?
Проблем с климатика
Започната от todoraki, 18 юли 2017 - 11:07:11
11 мнения по тази тема
#1
Публикувано 18 юли 2017 - 11:07
#2
Публикувано 18 юли 2017 - 12:53
Здравейте колеги. От две години притежавам ЦЛК 200 136к.с 2000г. и едва това лято реших да му оправя климатика понеже предния радиатор беше пробит. Сложих нов и нов дехидратор, заредих го и заработи от раз ,но след малко се изключи компресора от високо налягане. Оказа се че перката не се включва. На диагностика показва липса на комуникация между панела в колата и модула за управление на перката. Пробвах с работещ панел но не стана. Модулът и перката работят при охлаждане на антифриза много добре. Колата никога не е загрявала дори и в големи горещини. Каква може да е причината да не включва перката при включен климатик?
Модула ако е климатроник управлява доста неща по климатика, ако новия не е правилно кодиран спрямо твоята кола може да е там проблема, други вероятни причини може да са неработеща перка (може да пробваш да й подадеш ток директно да видиш дали работи), изгоряло реле и/или бушон.
#3
Публикувано 18 юли 2017 - 14:36
Всичко това е проверено и работи. Само не знам реле дали има климатика и кое е
#4
Публикувано 18 юли 2017 - 15:15
Следя темата имам подобен проблем климатроника ми работи но перките не тръгват проблема ще е в някакво управление ако някой каже къде се намира това реле или управлението на тези перки ще е добре?
#5
Публикувано 18 юли 2017 - 15:23
Релетата са в предната бушониера под предния капак, може да се наложи да развиеш някой друг винт за да имаш достъп до всички релета (номер 56 например), всичко описано по-горе сам ли го правиш или някой майстор ти е прегледал колата? Защото ако е майстор ми е странно как не е намерил релетата или не е отворил някоя ел. схема от нета или дори от най-елементарната аутодата.
Друга идея, погледни в моторния отсек до дехидрахотра трябва да има една малка черна кутиика която управлява самата перка (може да е с друг номер), разкачи буксата огледай за корозия ако има такава почисти я с WD40 и водна шкурка. При възможност опитай с друг такъв компонент от морга или от кола на приятел с такова CLK. На графиката долу 264/266
Този пост е редактиран от gelevp: 18 юли 2017 - 15:26
#6
Публикувано 18 юли 2017 - 17:17
С ходатайстване и голямо чакане едва се вредих при най-добрите в Бургас и резултата го виждате. Единия поне каза след диагностика за липсата на комуникация м/у панела и модула. За реле са категорични че няма. Модулът ми е по-различен от на снимката, с 4пина и 2по-малки, алуминиево. Утре ще взема едно цлк от приятел и почвам едно по едно да сравнявам и сменям разните чарколяци ,може и да намеря проблема. Съмнявам се в този модул и първо от него ще почна.
#7
Публикувано 19 юли 2017 - 13:56
Проблема е решен и вече ми олекна. Оказа се че една от буксите на компютъра е с един нагар като котлен камък по пиновете и не работи коректно. След почистване с фина пиличка и контактен спрей всичко си тръгна перфектно. Само да вметна- не карайте без работещи перки защото се вдига налягането в системата-25атм. и е възможно да гръмне нещо. Дано да съм помогнал с моите патила. Приятен ден.
#8
Публикувано 19 юли 2017 - 14:14
....разкачи буксата огледай за корозия ако има такава почисти я с WD40 и водна шкурка...
Все пак се оказах прав, радвам се че успях да помогна.
Този пост е редактиран от gelevp: 19 юли 2017 - 14:15
#9
Публикувано 19 юли 2017 - 16:43
Да, правилно ме насочи, но да уточня- проблема беше в крайната букса ,откъм двигателя, на моторния компютър, където е буксата за диагностика.
#10
Публикувано 06 ноември 2018 - 20:58
Здравей колега. Понеже съм от Бургас и имам ЦЛК 200, 136, бих искал да те питам някои работи.
При мен проблема пък е, че перката не спира да работи Дори климатроника да не е включен.
На диагностиката излезе високо налягане.
Ходих при климатичар и ми каза, че проблема на 95 % е в този модул реле перка.
На снимката се вижда моя, ходих в Бургас на едно място (малка морга за Мерцедеси след ДАИ/Кумлука в Бургас. Пробвахме 4 обаче цифрите бяха различни и самите букси отзад.
Явно трябва да е абсолютно същия.
Мисълта ми е, сблъсквал ли си се с такъв проблем и дали знаеш някоя по-богата морга наоколо?
Поздрави.
При мен проблема пък е, че перката не спира да работи Дори климатроника да не е включен.
На диагностиката излезе високо налягане.
Ходих при климатичар и ми каза, че проблема на 95 % е в този модул реле перка.
На снимката се вижда моя, ходих в Бургас на едно място (малка морга за Мерцедеси след ДАИ/Кумлука в Бургас. Пробвахме 4 обаче цифрите бяха различни и самите букси отзад.
Явно трябва да е абсолютно същия.
Мисълта ми е, сблъсквал ли си се с такъв проблем и дали знаеш някоя по-богата морга наоколо?
Поздрави.
#12
Публикувано 27 април 2020 - 19:51
0895 428161-Стефан
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни