Колеги , интересува ме ако някой е запознат какво точно ми трябва за преминаване от 200 на 320 ? Държа да е с оригиналната електрика за 320 . Какво точно трябва да се смени ? Има ли възможност да остане ръчната кутия ? Знам, че е най-добре да се закупи направо въпросния автомобил , но за мен , не е вариант.
Въпроси от 200 на 320Е клас купе 124
Започната от caki, 17 юли 2017 - 17:01:40
8 мнения по тази тема
#1
Публикувано 17 юли 2017 - 17:01
#2
Публикувано 17 юли 2017 - 17:05
Също така и от кой модел става въпросния преход. Само от 124 или може и от примерно от W 210 ?
Този пост е редактиран от caki: 17 юли 2017 - 17:06
#3
Публикувано 17 юли 2017 - 19:04
Добре, знам, че всеки иска от старата гледана барака 200 да направи 320, но вече през ден има такава тема. Изглежда много хора не са наясно със задачата и сложността и. Не е просто plug'N play. За такава работа се иска много средства и нерви, повече от готова 320-ка. Хвани препрочети една тема на някой от колегите, които е правил такива проекти и виж какви трудности се е сблъсквал.
#4
Публикувано 17 юли 2017 - 20:55
Здравей, тъй като преди няколко месеца правих точно такъв суап от М111 на М104 на 124 купе, горе долу са ми пресни нещата. Трябват ти задължително стойки за мотора от 6 цилиндрова 124ка, двигателя комплект може да е от W124, W210, W202, R129, ако е от W140 трябва да сменяш картера и маслената помпа. В моя случай аз сложих двигателя със климатика, алтернатора, и хидравличната помпа от М111 мотора, пасват на 100% без никакво преправяне, само единия от маркучите за климатика трябва да се удължи. Задължително е да си вземеш воден радиатор и маркучи за 3.2 мотора. В конкретния случай колата си остана със заводската кутия от М111, но демферния маховик и съединителя бяха сменени с такива на 240мм. Хубаво е да се ползва кардан от купе със 6 цилиндров мотор, възможно е да се остави заводския но мисля че при последващо сваляне на кутията ще е почти невъзможно да се измъкне кардана. Стойката на кутията и пръчките с които се сменят скоростите също е хубаво да се вземат от 6 цилиндрова 124ка, но може и заводските да бъдат преправени. Естествено изпускателната система също трябва да бъде преправена. Стабилизиращата щанга трябва да се сменени защото удря в картера. По спомен това беше, като цяло доста лек и приятен суап, на мен ми отне около седмица, но колата беше с megasquirt и нова инсталация така че там не мога да ти помогна.
Follow your own star...
#5
Публикувано 18 юли 2017 - 22:04
Благодаря. Аз повече ме безпокояха, датчици Абс, връзки комп и кутия и разни други "мънички" спънки, който в крайна сметка се оказват голям проблем. После съответно се преминава на Мега а пък не ми се занивава вече, затова искам със заводската.
#6
Публикувано 19 юли 2017 - 08:40
Щом искаш заводската, задължително от 124-ка.
210-ковата е с много кабел и много разправия.
Преди 2-3 месеца правих една Г-класа с М104(цялата кола донор беше при мен),ползвам съм почти всички модули.Особено тази (1995) имобилизацията беше обвързана с вакуум помпата на централното,с огледалото за задно виждане,с бравата на шофьорската врата и самия модул на имобилайзера.За това,ако имаш такава кола донор,задължително първо на майстор да махне имобилайзера.Откачаш всички посочени неща и ако колата пали и върви,тогава може да почваш с разправията.Правил съм и една Г-класа ,донора беше с ключ рибка и 722.6 кутия,там даже нещата станаха много по-лесно.
За това 124-ка донор.
Без да ти давам акъл,но по-добре дай някой лев и си купи готова кола и карай.
#7
Публикувано 19 юли 2017 - 11:07
Колега, не се вкарвай във филми. На скоро гледах ненормално добро купе 124 Е320 СЕ - фул екстри и топ състояние за 9000 лв. Не са малко, но ако твоята кола е добра и можеш да и вземеш 3000-4000 лв. ще добавиш още 4000-5000 (пак казвам не са малко, но мерак се гаси с пари - няма как) и ще станат работите без нерви и разправии. Запомни - срещу 4000-5000 лв.
Алтернативата е да купиш цяла 124-ка 320 за донор, но вече не се намират за съжаление - има по чужбина, но си държат цена - най-изгнилите са 1500-2000 евро. - с транспорт още 1000 лв. и пак отиваме на 4000-5000 лв. и то без да сме прехвърлили карантиите от едната в другата кола. Като платиш на майстор за жиците - 200-300 лв., като обслужиш мотора (М104-3.2) - рециклиране на ел. инсталация - 300 лв., рециклиране на инсталация на дросел - 50 лв., ролки + обтегач + ремък - 200 лв., ламбда + дебитомер - 600 лв., кабели, щекери, свещи, някоя бубина - още 200 лв., масла + филтри - 200 лв., ако колата донор е седан или комби ще трябва да преправим кардана, ако е автомат а ти искаш ръчка ще трябва да търсим и маховик, защото оригиналната HFM електроника чете оборотите от маховика ... и избягаха още 3000 лв... Накрая имаме кола франкенщайн с нередовни документи - в която сме наляли 7000-8000 лв. и сме строшили маса нерви, телефони и време ... Писах и в другите теми - ще го напиша и тук - такава смяна се прави ако заводско няма такава кола с такъв двигател (или е много рядка и неоправдано скъпа - напр. 124 Е500, 190Е 2.5-16 и т.н. ...)
Другия вариант е както казва Вальо - Мегаскуърт - там може да минем и с около 2000 лв. общо ...
#8
Публикувано 19 юли 2017 - 18:25
Имам две купета. Едното няма да го разбутвам, другото ми се ще да го позасиля. Имам и едно 190 2,3 турбо. Знам какъв филм е и колко време ме хвана, затова ми се ще да мушна един мотор и да приключа. Затова попитах от какво точно донор. Стана ми ясно за маховика, съединителя и кардана. 124-ки 3,2 на части вярно е трудно но ще се търси. Не смятам да затварям темата.
#9
Публикувано 23 юли 2017 - 16:37
Щом искаш да засилваш слагай един V8 M113 двигател с mega и готово
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни