Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Обслужване на W203om646.963 и 722.6


  • Please log in to reply
11 мнения по тази тема

#1 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 юли 2017 - 09:41

Здравейте колеги преди няколко дена си взех "нова" кола. Бих искал малко помощ относно първоначалното обслужване. Колата е C220 CDI 150 коня с автоматик, по талон е 2006г . До колкото успях да разбера маслото на мотора по спецификация е MB 229.51- 6,5L , а за автоматик 722.6 - MB 236.14 – 7.5L . Може ли по вин да се провери да не греша или да съм се заблудил нещо. Гледах отговарящи на спецификацията масла на Fuchs- излизат съответно за автоматика titan atf 4134  и за мотора- TITAN GT1 PRO C-3  5W-30 XTL  . Също така свещи ще сменям- към коя марка да се насоча ? 

Другия проблем който искам да реша е въпроса с щеките- искам да си имам щеки и да следя маслата. От къде бих могъл да си поръчам- всяка информация би ми била полезна. Благодаря предварително


  • 1

#2 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 юли 2017 - 10:34

Забравих да напиша Vin-a : WDB2032081F772291 . Маслото на хидравликата е на минимума и него смятам да сменя - излиза ми MB 345.0 Fuchs Pentosin CHF 11 S -1L. Другото което ме притеснява ,че антифриза е червен . Нивото му е идеално и на -30 го меря точка на замръзване, но по капачката има следи от синьо-зелен антифриз. На fuchs антифриза знам,че е такъв и че отговаря на MB 325.0 . Не знам дали да го сменям сега или да изчакам 1-2 месеца -да не да е смянян поради някаква причина от предния собственик.


  • 0

#3 vonko1988

vonko1988

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1717 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    който носи кеф :)

Публикувано 17 юли 2017 - 11:11

За маслото на мотора е малко относително дали да сложиш 5 на 30 или 5 на 40, ако си решил да не вземаш оригинално от МБ. Повечето хора използват 5 на 40, аз бих пробвал 5 на 30 да видя дали ще го гори. Някои хора казват, че значение за това имат и километрите на колата.


  • 0

#4 gelevp

gelevp

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 856 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124,'91 300D - Sold
    W211,'03 270CDI - Sold
    S204,'08 320CDI - Sold
    S202,'99 220CDI
    G21,'20 320xd

Публикувано 17 юли 2017 - 11:58

Колега щеки има в нета, намери най-добрата оферта, качеството не е много различно освен ако не вземеш оригинална.

Маслата ги сменяй смело (аз лично карам с 5w40 Fuchs, въпрос на предпочитание и вкус стига да отговаря на правилния стандарт), антифриза може да почака до зимата но попринцип тази кола е за синьо-зелен антифриз, лесно може и сам да го смениш като аз лично бих му направил една промивка.

 

Този мотор като се обслужва е хубаво да се обърне внимание на масления сепаратор, масово там омаслява.

 

Относно маслото на автоматика, подсигури си 8 литра, но и опция да върнеш малсо... най-вероятно няма да успееш да смениш всичкото понеже при твоята кола няма пробка на хидротрансформатора, освен това имаш още половин литър които няма да можеш да смениш освен ако много не се заиграе който го сменя а именно да продуха радиатора и маслените пътища (ще успееш около 6 литра да сменинш/опресниш).


  • 0


#5 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 юли 2017 - 12:40

За маслото в bevo-то гледам че и оригиналното и на fuchs по тази спецификация 229.51 го дават 5w-30. Масло 5W-40 сигурно трябва да е друга спецификация. Другия въпрос е че още не сме гледали колата на канал и незнам дали има DPF- първите май нямат или само при заявка, а след това вече имат. За автоматика най се притеснявам да стане качествено обслужването,защото четох че няма пробка на хидротрансформатора и в сервиза едва ли ще се престараят. До колкото знам има някаква машина с която сменят маслата- забравих как и викат. Уж били сменяли маслото и филтъра на колата, но най-вероятно частична смяна ще е била и мислех да и направя 500-1000км да разтика старите масла хубаво и да го сменя цялото. Ама после нали трябва при загрял мотор на 80 градуса да се хване, че  нивото му е както трябва, Много ме е страх от майстори, да не си оставят ръцете и направо се чудя къде да я закарам да стане всичко както трябва.За антифриза задължително ще направя промивка преди да сипя новия- достатъчно ли е да я оставя да загрее хубаво и да повърти или да си я покарам 1 седмица да кажем да си превърти водата хубаво повече време. Забелязах омасляването на сепаратора, ще трябва и него да сменя значи. В комплекта не сепаратора всичко ли си има, нещо допълнително трябва ли да се поръчва - О пръстени и др. ? 


  • 0

#6 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 17 юли 2017 - 12:43

За автоматика можеш да вземеш и масло на Феби от Тех-Ко (последно 16ина лева за литър). Отговаря си на спецификациите, макар да го няма в Бево. На моята смених с такова и като гледам новият собственик още си я търкаля :)

 

Погледни, дали ти тече от кутията и смени буксата или само упъленението й. Сравни цените в официалния дилър за обслужване на кутия - последно цитираните във форума бяха съвсем приемливи.

 

Щека за масло съм поръчвал онлайн - йбей. Не помня колко беше, но не беше сериозна цена. (Щеката за автоматика си беше цифра обаче.)

 

Моята 203ка (бензин) съм я карал и със синьо-зелен, и с червен/розов антифриз. Нямаше драми.

Ако ще пипаш наред помисли и за маслото на диференциала. :)


  • 0

#7 gelevp

gelevp

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 856 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124,'91 300D - Sold
    W211,'03 270CDI - Sold
    S204,'08 320CDI - Sold
    S202,'99 220CDI
    G21,'20 320xd

Публикувано 17 юли 2017 - 13:00

Не вярвам да имаш DPF, дори някои от първите w204 нямат, лесно се вижда и при диагностика... Както писа колегата над мен, букса, филтър и гарнитура, за маслото е въпрос на избор, аз винаги съм слагал Fuchs дори и в дифа. Ако знаеш че скоро е сменяно маслото на автоматика и твърдо си решил да го смениш и ти, то дори без да ти точат хидротрансформатора пак ще смениш повечето/почти цялото. Аз лично не съм фен на смяната на масло с машина, така им е доста по-лесно но не е задължително да е по-добре за колата, знам за случаи когато с такава смяна не сменят филтри.

 

Майстор не смея да препоръчам, теорията ми е че дори на мен да върши работа читаво, не е изключено при теб или друг да се изложи. Антифриза не ти е спешен, до зимата има много време, нормална промивка с вода или специален препарат стигат, не бих я карал само с вода, все пак антифриза има по-различни свойства.


  • 0


#8 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 юли 2017 - 13:19

Да ще трябва да се огледа за течове и ако има нужда нова букса. Диференциала сам ще се оправя, имам останало от 124-та масло -едното май е същото. Там масло съм сменял,  дори и цял дифeренциал  :D


  • 0

#9 gelevp

gelevp

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 856 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124,'91 300D - Sold
    W211,'03 270CDI - Sold
    S204,'08 320CDI - Sold
    S202,'99 220CDI
    G21,'20 320xd

Публикувано 17 юли 2017 - 13:43

Да ще трябва да се огледа за течове и ако има нужда нова букса. Диференциала сам ще се оправя, имам останало от 124-та масло -едното май е същото. Там масло съм сменял,  дори и цял дифeренциал   :D

 

Ако имаш канал ще се справиш и с маслото на автоматика, аз съм сменял мозък сам но ползвах подемника на един приятел и майстор. Добре де удари и едно рамо за 1-2 неща ми каза как ще ми е по-лесно.


  • 0


#10 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 юли 2017 - 13:58

Досега ми с автоматик до сега е бил само в каране. Вуйчо ми работи като майстор и има канал в дядо ми- може и него да разпитам  да удари едно рамо. Поне за в бъдеще сам да си я обслужвам което мога.  Благодаря за инфото :)


  • 0

#11 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 22 юли 2017 - 15:39

Колеги днес попаднах на едно клипче за промивка на автоматика или по цялостна подмяна на маслото да кажем.

Около 20мин откача маслената магистрала от радиатора за охлаждане  към кутията и източва  старо масло (3л) ,долива ново и пак повтаря процедурата. Някой правил ли го е ? Аз бих го направил ,но с източване на по 1л или максимум 2л да не пада много нивото. Има ли някаква опастност при процедурата. Да не взема да объркам 2-те магистрали при проследяването- до колкото разбрах едната е от шофьорската страна и отива към радиатора, а другата от пасажерската страна вече охладеното масло или е обратно? Другия вариент на самия радиатор да се ориентирам- предполагам входящата на радиатора е на по-високо от изходящата? Днес гледах маслото на ниво е добре,но е за смяна- червенее си но не е много бистро. Закачихме колата на Стар-нямаше грешки освен една изгоряла свещ. Преди 5 дена сменях акумулатора и незнам дали не ги е изгубила ако е имала и други отчетени преди това. Взех  4 бр. Беру да ги сменя, масло на двигателя, автоматика (+букса,филтър,гарнитура,щифта), хидравликата и всички филтри. Единия тампон на мотора е за смяна и масления сепаратор май също.


Този пост е редактиран от Chavalinov: 22 юли 2017 - 15:53

  • 0

#12 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 25 юли 2017 - 10:35

Да докладвам - използвах 4 литра масло за автоматика ( дори 3,5л). Пробка няма и не търсихме вариант за промивка т.к. маслото което изтече си беше добре. В картера нямаше утайки или стружки. Буксата си беше за смяна- имаше омасляване. Маслото на хидравликата сменихме-волана стана по лек. Изгорялата свещ смених и ще гледам за грешки след седмица- снощи ги трих и беше само за свещ на 2ри цилиндър. Не стигна времето за останалите свещи и горивния филтър- но за тях не ми трябва канал и уикенда сигурно ще ги сменя. Маслото на мотора при 6л доляти ( дават го 6,5 че събира) пише ,че е ОК. Кофти като не може да се погледне- поръчах си 2-те щеки и ключ за масления филтър на мотора, че все назаем взимам. Хидравликата омасляваше и сега ще следя нивото и за течове-това е което ме притеснява. Дали ще продължи да се обезвъздушава или каквото се е обезвъздушила при смяната това ще е? 


  • 3




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни