Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Грешка airmatic при E500 2007г.


  • Please log in to reply
7 мнения по тази тема

#1 INVERT

INVERT

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 27 Мнения:
  • Град:LA

Публикувано 17 юли 2017 - 08:47

Здравейте колеги,

 

взех въпросната кола преди 1 седмица, и както написах в другата си тема е в перфектно състояние. В Петък я обслужих напълно.

 

В събота реших да отида да я измия външно на автомивка с пароструйка (заваля дъжд).

 

Като потеглих от автомивката и ми излезна на таблото грешката, показана на снимката.

 

Компресора и като цяло окачването беше прегледано преди и след покупката от различни майстори, на които имам пълно доверие и нямаше ядове - колата и до днес си седи нормално - вдига се, втвърдява се при спорт 1 и спорт 2 - няма ядове.

 

След като загася двигателя и запаля отново - грешката сама се чисти. Не се появява постоянно - за събота и неделя ми излезна 2-3 пъти и след "рестарт" на мотора се чисти сама.

 

Та мисълта ми е дали не се е намокрил някой датчик/букса и тн от автомивката/дъжда?

 

В събота минах при един приятел, който помолих да ми пусне диагностика на цялата кола и да изчисти някакви грешки, които бяха записани защото е бил паднал акумулатора от седене при продавача, и моя човек не видя проблем с airmatic-a.

 

Прикачени файлове


  • 0

#2 SpLiT

SpLiT

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 65 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    2008 - w211 E300 4Matic Avantgarde;
    2002 - w203 C180 SportCoupe;
    2004 - w211 E270CDI Avantgarde - продаден.

Публикувано 17 юли 2017 - 12:36

Здравей колега,

 

Купих си колата в края на февруари и на същия ден се сблъсках с твоя проблем, ама едно към едно (след автомивка). И аз прегледах колата преди да я купя и ерматика бе прегледан щателно, НО още в деня на покупката ми се появи абсолютно същата грешка на таблото.

 

За да не губя време в празни приказки и истории, ето какво съм направил до сега:

1. проверка на възглавниците (дали някъде нещо не изпуска) - всичко е ОК но проблема се появява отново

2. рециклиране на ел. частта на компресора (почистване от медна прах, проверка четки и тн) - проблема остана

3. смяна на филтър ерматик + чисто ново реле (оказа се че Балкан Стар бяха сложили грешно реле с 4 крачета, а моето по ЕПЦ е с 5!!!) - за съюаление проблема остана, но почна да се проявява много рядко и не само при влажно време (обяснението за мен е че беше доста зацапан филъра и ако е влажен въздуха сигурно има по-голямо съпротивление)

4. рециклиране на въздушната част на компресора (подмяна на пръстена на буталото, както и О пръстени) - проблема се прояви след като в продължение на 2 дена нон стоп си играх "нагоре-надолу" и светна докато преминавах от Спорт 1, към Спорт 2 за да я върна на Комфорт. В случая се чудя дали аз не ошашках колата...

 

Какво ми остана да правя:

1. да се провери кабела на клапана за изпускане на налягането (по-тънките жици, има 2 букси които влизат в компресора), било проблем при 211 и с времето се прекъсвал частично (симптоми като при нас и чистене на грешката след рестарт) или цялостно (вече не може да се махне грешката след рестарт)

2. Вабонти... понеже вече се изчерпах...


  • 0

#3 INVERT

INVERT

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 27 Мнения:
  • Град:LA

Публикувано 17 юли 2017 - 12:44

Здравей колега,

 

Купих си колата в края на февруари и на същия ден се сблъсках с твоя проблем, ама едно към едно (след автомивка). И аз прегледах колата преди да я купя и ерматика бе прегледан щателно, НО още в деня на покупката ми се появи абсолютно същата грешка на таблото.

 

За да не губя време в празни приказки и истории, ето какво съм направил до сега:

1. проверка на възглавниците (дали някъде нещо не изпуска) - всичко е ОК но проблема се появява отново

2. рециклиране на ел. частта на компресора (почистване от медна прах, проверка четки и тн) - проблема остана

3. смяна на филтър ерматик + чисто ново реле (оказа се че Балкан Стар бяха сложили грешно реле с 4 крачета, а моето по ЕПЦ е с 5!!!) - за съюаление проблема остана, но почна да се проявява много рядко и не само при влажно време (обяснението за мен е че беше доста зацапан филъра и ако е влажен въздуха сигурно има по-голямо съпротивление)

4. рециклиране на въздушната част на компресора (подмяна на пръстена на буталото, както и О пръстени) - проблема се прояви след като в продължение на 2 дена нон стоп си играх "нагоре-надолу" и светна докато преминавах от Спорт 1, към Спорт 2 за да я върна на Комфорт. В случая се чудя дали аз не ошашках колата...

 

Какво ми остана да правя:

1. да се провери кабела на клапана за изпускане на налягането (по-тънките жици, има 2 букси които влизат в компресора), било проблем при 211 и с времето се прекъсвал частично (симптоми като при нас и чистене на грешката след рестарт) или цялостно (вече не може да се махне грешката след рестарт)

2. Вабонти... понеже вече се изчерпах...

 

Благодаря колега!

 

Но и моята кола си се вдига, втвърдява без грешка. Гледаха в Ивайджет колата преди покупка и казаха само, че има записани грешки от падналия акумулатор в следствие на ниското напрежение. Обаче сега като я покарах и на борда ми показва че е доста зареден към 13,90 волта, което значи че алтернатора работи както трябва.

 

Но и човека, който ми обслужи колата си е специалист по Мерцедесите и ме посъветва да карам колата поне 10 дни, защото е седяла доста време на паркинг без да се кара и не се знае какво ще излезне в последствие и че няма нужда да ми сменя евентуално здрави неща по колата и само да ме товари финансово.

 

Просто съм педант и искам колата ми винаги да е в безупречно състояние, та за това ако има друг съвет съм склонен да го последвам.


  • 0

#4 bronc

bronc

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 679 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W211 E280 CDI 4Matic - ex
    Ford Focus 1.6 EcoBoost

Публикувано 17 юли 2017 - 12:55

Пробвай да разкачиш и "продухаш" сензорите за ускорение, които се намират върху предните амортисьори (http://i1098.photobu...zps8685d4d3.jpg). При мен даваше грешка от тях след дъжд/мивка. Друг вариант е да е сензорът, който мери налягането в цялата система и се намира при компресора. Имах ядове с него пак след автомивка май.. Смених го с нов и няма проблеми.

 

Препоръчвам ти, ако това със сензорите за ускорение не помогне, да прескочиш до Вабонти за една диагностика - вземат 10-20 лева и ще ти кажат от какво се получава грешката. 


Този пост е редактиран от bronc: 17 юли 2017 - 12:55

  • 2

#5 SpLiT

SpLiT

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 65 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    2008 - w211 E300 4Matic Avantgarde;
    2002 - w203 C180 SportCoupe;
    2004 - w211 E270CDI Avantgarde - продаден.

Публикувано 17 юли 2017 - 12:59

Колега bronc, би ли пуснал снимката някъде другаде, че на мен от "фотобукета" не ми се отварят. Благодаря ти предварително!


  • 0

#6 bronc

bronc

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 679 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W211 E280 CDI 4Matic - ex
    Ford Focus 1.6 EcoBoost

Публикувано 17 юли 2017 - 13:13

Мисля, че изглеждаше така. Колата не е при мен, така че не мога да пусна реална снимка, а в нета не ми излизат много: http://i.imgur.com/uKIColq.png

 

Ето и темата ми за другия проблем: http://forums.mbclub...ic/#entry391190


Този пост е редактиран от bronc: 17 юли 2017 - 13:14

  • 0

#7 SpLiT

SpLiT

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 65 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    2008 - w211 E300 4Matic Avantgarde;
    2002 - w203 C180 SportCoupe;
    2004 - w211 E270CDI Avantgarde - продаден.

Публикувано 20 юли 2017 - 20:02

Такааа, при мен се оказа кофти връзка в буксата на компресора.

А сега някой би ли споделил на каква височина да я калибрирам, понеже четох в един форум 69см отпред и 70см отзад (мерене от земята, минавайки през центъра на джантата, до ръба на калника). Е да де, ама стана като "на кокили"... като я направих ниска по мой вкус не ми даде да запаметя настройките понеже излизали от параметрите, предполагам и дойде твърде ниска. Сега съм я оставил на автоматична калибрация, докато някой сподели малко ценна информация :)

Sent from my SM-N910C using Tapatalk

Този пост е редактиран от SpLiT: 20 юли 2017 - 20:11

  • 1

#8 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 891 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Публикувано 20 юли 2017 - 20:59

67/67


Sent from my iPhone 7 using Tapatalk
Officeservices.bg
  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни