Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Къде да търся евентуален проблем


  • Please log in to reply
18 мнения по тази тема

#1 Bewolf

Bewolf

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 329 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:На Юг
  • Автомобил:
    W211 E320 on LPG
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 юли 2017 - 21:09

Здравейте, днес се случи нещо странно, но ако открия виновника ще е и логично.
Наложи ми се да шофирам с около 10-15км в час около 2-3км в една силна буря. Всичко ок, стигнах невредим.
Час по-късно се качвам на колата и изненада, грешка след грешка на дисплея. Пролем с лява светлина на номера, проблем с дясна светлина на номера, speedtronic, SRS, emergency break май това бяха грешките.
 
Както и да е прибрах се с колата. Час по-късно е паля и няма помен от грешки.
 
Предполагам от бурята някъде нещо се е намокрило и грешките сочат на някъде, но не знам накъде. Отворих предния сам модул и изглежда сух.
 
Някакви идеи накъде да се насоча да търся проблема. 
И преди съм шофирал в дъжд, но проблем е нямало. Единствената разлика е че съм със свален предната половина на преден подкалник от шофорската страна заради компресора на Airmatic-a, който в момента прави проблем заради клапана и утре ще меря кабела за грешки, но да не се отплесвам. Единственото нещо което се вижда от сваления подкалник е компресора, клапанния блок и изпрарителя на газовата уредба.

  • 0

#2 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 11 юли 2017 - 21:37

Много грешки наведнъж излизат и при проблеми с тока в колата, както и при зацапан дебитомер. От горчив опит пиша. :)

Сложи си подкалника, изчисти грешките и виж, дали ще се повтори.


  • 0

#3 Blond

Blond

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3955 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    C124 200E 1992
    S202 220CDI 11.1999
    W211 220CDI 04.2004
    C207 350CDI 06.2009
    W212 220CDI 11.2013
    W213 400d 07.2020

Публикувано 12 юли 2017 - 07:50

Много грешки наведнъж излизат и при проблеми с тока в колата, както и при зацапан дебитомер. От горчив опит пиша. :)

Сложи си подкалника, изчисти грешките и виж, дали ще се повтори.

... плюс проверка на акумолатора и зареждането му. ;)


  • 0

#4 vonko1988

vonko1988

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1717 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    който носи кеф :)

Публикувано 12 юли 2017 - 08:06

А как е положението със САМ модула на 211-ката, знам, че не е на такова уязвимо място като при МЛ-а, ама дали не може и там да е станало нещо?


  • 0

#5 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 891 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Публикувано 12 юли 2017 - 08:34

А как е положението със САМ модула на 211-ката, знам, че не е на такова уязвимо място като при МЛ-а, ама дали не може и там да е станало нещо?

Колега в "един" мерцедес има доста САМ модули :) При 212 дизел компютъра е в преден десен подкалник. При 211 бензинката компа е при бушоните отпред при мотора....


Sent from my iPhone 7 using Tapatalk
Officeservices.bg
  • 0

#6 vonko1988

vonko1988

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1717 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    който носи кеф :)

Публикувано 12 юли 2017 - 08:36

Определено не съм наясно с това, само помня на един познат като му влезе вода на МЛа в САМ модула отзаде имаше почти същите симптоми плюс не можеше да заключва и отключва колата нормално


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#7 Bewolf

Bewolf

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 329 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:На Юг
  • Автомобил:
    W211 E320 on LPG
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 юли 2017 - 16:11

Интересното е че на следващия ден изписа и за акумулатор веднъж и спря да е искарва грешката. Проблема за мен е някъде по кабелите, окъсяват някъде предполагам. Но понеже в момента колата е на подемник за смяна на масло на автомата и рециклаж на предна възглавница. Като я взема и другата седмица ще търся този проблем


  • 0

#8 yulian.doichinov

yulian.doichinov

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 32 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив

Публикувано 14 юли 2017 - 01:38

Според мен огледай всички легла на бушоните за наличие на окис и огледай CAM модулите до колкото ти е възможно... Аз съм с Ц класа и имам CAM модул в нагажника, който е доста узазвим, защото протичат стоповете и после става мазало... Пробвай да намокриш колата обилно с маркуч с вода и огледай къде и как се стича водата и можеш евентуално да еидиш какво може би мокри... Така бих постъпил аз на твое място :) Успех и дано е нещо дребно!

Изпратено от моят SM-N9005 с помощта на Tapatalk
  • 0

#9 Bewolf

Bewolf

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 329 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:На Юг
  • Автомобил:
    W211 E320 on LPG
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 юли 2017 - 09:42

Така като се замисля задния САМ е под калника в багажника и като взема колата ще сваля корите и ще проверя какво е положението там.

Както и ще пробвам варианта са водата.


  • 0

#10 Bewolf

Bewolf

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 329 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:На Юг
  • Автомобил:
    W211 E320 on LPG
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 юли 2017 - 12:30

Днес ми остана време да обърна внимание на колата и е закачихме на СТАР. 

Рециклирана предна дясна възглавница, лявата е ревизирана и се оказа здрава, компресора е рециклиран също, изпускателния му клапан е сменен.

 

Проблема е че при шофиране има едно изсъскване на моменти пада бавно предна шофьорска възглавница и компресора наваксва. Но като се появи и грешката за изпускателния клапан на компресора той не вдига налягане понеже го изпуска през клапана.

 

Та си мисля след работа да отворя предния САМ и да проследя токовите кабели от клапаните които дават грешка до САМ модула.

 

В тази връзка искам да попитам като разкачам кабелите на предния САМ да изчакам ли да "заспи" колата, да свалям ли акумулатора и има ли нещо специфично в това. Защото искам да го проверя за окиси и някаква влага/вода.

Прикачени файлове


  • 0

#11 yulian.doichinov

yulian.doichinov

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 32 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив

Публикувано 19 юли 2017 - 20:09

Ами колега нз какво да ти кажа... Ако аз си свалям модула бих махнал акумулатора, защото има ел.вериги, които са постоянно захранени и може да направя нежелано късо, но го има и другия момент, че като откачиш акумулатора ще ,,набие'' грешки и ще трябва пак диагностика... Моята C-класа няма въдушни възглавници и съм бос по този въпрос... Ако видиш по модула окислили спойки или лоши спойки по компонентите можеш спокойно да си ги припоиш :) Успех

Изпратено от моят SM-N9005 с помощта на Tapatalk
  • 0

#12 Bewolf

Bewolf

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 329 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:На Юг
  • Автомобил:
    W211 E320 on LPG
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 юли 2017 - 20:17

Ами търсих го след работа, но не усоях да го намеря. Според Star Finder-a е в горната част на пасажерските крака, но след сваляне на корите не го намерих.


  • 0

#13 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2840 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 юли 2017 - 22:11

Колега как в пасажерските крака. Предния САМ заедно с компютъра на колата са отрпед под капака вляво до казанчето за спирачна течност. Имаш един голям капак и като го махнеш ще видиш релета и бушони. Та тези релета и бушони са закачени върху самия сам модул. Сваля се много шибано поне на W203. Механизма на чистачките пречи, не съм пробвал при W211 как е.

 

80-remove_sam_d9489a1353c1b949a0baff86f9


  • 0

#14 Bewolf

Bewolf

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 329 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:На Юг
  • Автомобил:
    W211 E320 on LPG
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 юли 2017 - 22:28

Ами в Star Finder 

N51
AIRmatic with ADS control module Interior, right front upper footwell
 

Да знам, че това е предния САМ. А 4те връзки кабели са закачени за ЕКУ-то. При мен е ако не се лъжа по същия начин, но единствения ми вариант е да пробвам утре в обедната почивка защото след това ще пътувам.

Огледах днес дренажните канали и не бяха запушени, замерих и малкия акумулатор отпред който е оригиналния мерцедес и е на 10.6V или иначе казано е за смяна скоро време.

 

А записва ли някакви грешки и проблем ли е да разкача 3те кабела и да вдигна релетата и бушоните?


  • 0

#15 Bewolf

Bewolf

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 329 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:На Юг
  • Автомобил:
    W211 E320 on LPG
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 22 юли 2017 - 08:28

Да не се счита за реклама!!!
В петък бях във София в сервиза на Вабонти. Оказа се корозирала букса, която бе заменена и някакво клапанче вътре в самия компресор на въздушното окачване, който не го хваща СТАР-а. Хората си покриха гаранцията с клапанчето в компресора, направиха и калибрация за колата и с това няколкоседмичните мъки с колата приключиха. От компресор за 700лв, разпределителен блок за 600лв и кавки ли не други предположения на местни майстори се оказаха 50лв и 2 часа чакане.
Силно препоръчвам тези хора, работи се на едно ниво доста по-високо от средностатистическия сервиз.

  • 0




2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни