Къде да търся евентуален проблем
Започната от Bewolf, 11 юли 2017 - 21:09:43
18 мнения по тази тема
#1
Публикувано 11 юли 2017 - 21:09
Здравейте, днес се случи нещо странно, но ако открия виновника ще е и логично.
Наложи ми се да шофирам с около 10-15км в час около 2-3км в една силна буря. Всичко ок, стигнах невредим.
Час по-късно се качвам на колата и изненада, грешка след грешка на дисплея. Пролем с лява светлина на номера, проблем с дясна светлина на номера, speedtronic, SRS, emergency break май това бяха грешките.
Както и да е прибрах се с колата. Час по-късно е паля и няма помен от грешки.
Предполагам от бурята някъде нещо се е намокрило и грешките сочат на някъде, но не знам накъде. Отворих предния сам модул и изглежда сух.
Някакви идеи накъде да се насоча да търся проблема.
И преди съм шофирал в дъжд, но проблем е нямало. Единствената разлика е че съм със свален предната половина на преден подкалник от шофорската страна заради компресора на Airmatic-a, който в момента прави проблем заради клапана и утре ще меря кабела за грешки, но да не се отплесвам. Единственото нещо което се вижда от сваления подкалник е компресора, клапанния блок и изпрарителя на газовата уредба.
#2
Публикувано 11 юли 2017 - 21:37
Много грешки наведнъж излизат и при проблеми с тока в колата, както и при зацапан дебитомер. От горчив опит пиша.
Сложи си подкалника, изчисти грешките и виж, дали ще се повтори.
#3
Публикувано 12 юли 2017 - 07:50
Много грешки наведнъж излизат и при проблеми с тока в колата, както и при зацапан дебитомер. От горчив опит пиша.
Сложи си подкалника, изчисти грешките и виж, дали ще се повтори.
... плюс проверка на акумолатора и зареждането му.
#4
Публикувано 12 юли 2017 - 08:06
А как е положението със САМ модула на 211-ката, знам, че не е на такова уязвимо място като при МЛ-а, ама дали не може и там да е станало нещо?
#5
Публикувано 12 юли 2017 - 08:34
Колега в "един" мерцедес има доста САМ модули При 212 дизел компютъра е в преден десен подкалник. При 211 бензинката компа е при бушоните отпред при мотора....А как е положението със САМ модула на 211-ката, знам, че не е на такова уязвимо място като при МЛ-а, ама дали не може и там да е станало нещо?
Sent from my iPhone 7 using Tapatalk
Officeservices.bg
#6
Публикувано 12 юли 2017 - 08:36
Определено не съм наясно с това, само помня на един познат като му влезе вода на МЛа в САМ модула отзаде имаше почти същите симптоми плюс не можеше да заключва и отключва колата нормално
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
#7
Публикувано 13 юли 2017 - 16:11
Интересното е че на следващия ден изписа и за акумулатор веднъж и спря да е искарва грешката. Проблема за мен е някъде по кабелите, окъсяват някъде предполагам. Но понеже в момента колата е на подемник за смяна на масло на автомата и рециклаж на предна възглавница. Като я взема и другата седмица ще търся този проблем
#8
Публикувано 14 юли 2017 - 01:38
Според мен огледай всички легла на бушоните за наличие на окис и огледай CAM модулите до колкото ти е възможно... Аз съм с Ц класа и имам CAM модул в нагажника, който е доста узазвим, защото протичат стоповете и после става мазало... Пробвай да намокриш колата обилно с маркуч с вода и огледай къде и как се стича водата и можеш евентуално да еидиш какво може би мокри... Така бих постъпил аз на твое място Успех и дано е нещо дребно!
Изпратено от моят SM-N9005 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-N9005 с помощта на Tapatalk
#9
Публикувано 14 юли 2017 - 09:42
Така като се замисля задния САМ е под калника в багажника и като взема колата ще сваля корите и ще проверя какво е положението там.
Както и ще пробвам варианта са водата.
#10
Публикувано 19 юли 2017 - 12:30
Днес ми остана време да обърна внимание на колата и е закачихме на СТАР.
Рециклирана предна дясна възглавница, лявата е ревизирана и се оказа здрава, компресора е рециклиран също, изпускателния му клапан е сменен.
Проблема е че при шофиране има едно изсъскване на моменти пада бавно предна шофьорска възглавница и компресора наваксва. Но като се появи и грешката за изпускателния клапан на компресора той не вдига налягане понеже го изпуска през клапана.
Та си мисля след работа да отворя предния САМ и да проследя токовите кабели от клапаните които дават грешка до САМ модула.
В тази връзка искам да попитам като разкачам кабелите на предния САМ да изчакам ли да "заспи" колата, да свалям ли акумулатора и има ли нещо специфично в това. Защото искам да го проверя за окиси и някаква влага/вода.
Прикачени файлове
#11
Публикувано 19 юли 2017 - 20:09
Ами колега нз какво да ти кажа... Ако аз си свалям модула бих махнал акумулатора, защото има ел.вериги, които са постоянно захранени и може да направя нежелано късо, но го има и другия момент, че като откачиш акумулатора ще ,,набие'' грешки и ще трябва пак диагностика... Моята C-класа няма въдушни възглавници и съм бос по този въпрос... Ако видиш по модула окислили спойки или лоши спойки по компонентите можеш спокойно да си ги припоиш Успех
Изпратено от моят SM-N9005 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-N9005 с помощта на Tapatalk
#12
Публикувано 19 юли 2017 - 20:17
Ами търсих го след работа, но не усоях да го намеря. Според Star Finder-a е в горната част на пасажерските крака, но след сваляне на корите не го намерих.
#13
Публикувано 19 юли 2017 - 22:11
Колега как в пасажерските крака. Предния САМ заедно с компютъра на колата са отрпед под капака вляво до казанчето за спирачна течност. Имаш един голям капак и като го махнеш ще видиш релета и бушони. Та тези релета и бушони са закачени върху самия сам модул. Сваля се много шибано поне на W203. Механизма на чистачките пречи, не съм пробвал при W211 как е.
#14
Публикувано 19 юли 2017 - 22:28
Ами в Star Finder
N51AIRmatic with ADS control module Interior, right front upper footwell
Да знам, че това е предния САМ. А 4те връзки кабели са закачени за ЕКУ-то. При мен е ако не се лъжа по същия начин, но единствения ми вариант е да пробвам утре в обедната почивка защото след това ще пътувам.
Огледах днес дренажните канали и не бяха запушени, замерих и малкия акумулатор отпред който е оригиналния мерцедес и е на 10.6V или иначе казано е за смяна скоро време.
А записва ли някакви грешки и проблем ли е да разкача 3те кабела и да вдигна релетата и бушоните?
#15
Публикувано 22 юли 2017 - 08:28
Да не се счита за реклама!!!
В петък бях във София в сервиза на Вабонти. Оказа се корозирала букса, която бе заменена и някакво клапанче вътре в самия компресор на въздушното окачване, който не го хваща СТАР-а. Хората си покриха гаранцията с клапанчето в компресора, направиха и калибрация за колата и с това няколкоседмичните мъки с колата приключиха. От компресор за 700лв, разпределителен блок за 600лв и кавки ли не други предположения на местни майстори се оказаха 50лв и 2 часа чакане.
Силно препоръчвам тези хора, работи се на едно ниво доста по-високо от средностатистическия сервиз.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни