Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Миризма от климатик при W211


  • Please log in to reply
18 мнения по тази тема

#1 bronc

bronc

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 679 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W211 E280 CDI 4Matic - ex
    Ford Focus 1.6 EcoBoost

Публикувано 10 юли 2017 - 11:53

Предполагам, че повечето собственици на Мерцедес от тези години са добре запознати с неприятната миризма от влагата, която остава по изпарителя. Преди няколко месеца бях пробвал да пръскам от спрейовете за почистване на климатик (май беше на MOTIP) през дупката след филтъра за купето, но нямаше особен ефект. Сега пак започна да ме дразни тази миризма и се чудя по какъв друг начин мога да стигна до изпарителя. Възможно ли е през тръбичката за изтичане на конденза или пък някъде под жабката при пасажера като на това клипче:

https://www.youtube....?v=PJUWN__t5Es?

 

 

Попаднах на TSB, в който пише да се направи следната настройка:

 

Additional Procedures for 211 : Using the instructions below check the 'REHEAT' setting. It should be set to 'Anti-icing' on the 209 and 'Fixed value' on the 211.

Model 211: Control Units -> Air Conditioning -> C-AAC, AAC -+ Control unit adaptations -> Read coding and change if necessary ~ Workshop coding ~ Evaporator-Control (REHEAT mode) ~ Change From "Humidity-dependent (SERIES)" To: "Fixed value"

 

Какъв би трябвало да е ефектът от нея?


Този пост е редактиран от bronc: 10 юли 2017 - 11:54

  • 0

#2 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 юли 2017 - 16:51

Aз ще го пробвам, понеже споменават и 209. Ако има опцията при мен, ще обновя темата със снимки.

Предполагам при нормални обстоятелства питата се размразява само в зависимост от влажността наоколо, за да е по-ефективен.

Докато иначе, при промяната ще го прави през определен период от време.

Резултатът вероятно ще е по-малко ефективен климатроник, но какво от това.


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#3 bronc

bronc

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 679 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W211 E280 CDI 4Matic - ex
    Ford Focus 1.6 EcoBoost

Публикувано 10 юли 2017 - 18:07

Да, може би по-често ще влиза в този режим, за да изсушава питата.

 

Това, което видях като препоръка е да се включва REST при напускане на колата и тя автоматично го спира след някакъв период време. По този начин се изсушава питата. Това, между другото, е имплементирано автоматично при W212, където около час след като колата е паркирана вентилацията се включва, за да изсуши изпарителя и въздуховодите.

 

Аз, обаче, трябва първо да намеря начин да почистя и дезинфекцирам системата и после ще мисля за превантивни мерки.. :)


Този пост е редактиран от bronc: 10 юли 2017 - 18:08

  • 0

#4 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 юли 2017 - 21:46

Аз го активирах през STAR на 209. Наистина е както е описано в бюлетина, но при мен се влиза през EZS модула, вместо HVAC.

Ще видим дали има ефект. Според мен в това топло време, и ако не се ползва постоянно климатик, както на мен не ми се налага от гараж, до гараж за 10-15км, дезинфекцията е малка драма.

Имам още един флакон за дезинфекция, ще го набия след няколко дни, да видя как ще е и силно се надявам и при мен да се разреши :)


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#5 bronc

bronc

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 679 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W211 E280 CDI 4Matic - ex
    Ford Focus 1.6 EcoBoost

Публикувано 18 юли 2017 - 12:59

Аз го активирах през STAR на 209. Наистина е както е описано в бюлетина, но при мен се влиза през EZS модула, вместо HVAC.

Ще видим дали има ефект. Според мен в това топло време, и ако не се ползва постоянно климатик, както на мен не ми се налага от гараж, до гараж за 10-15км, дезинфекцията е малка драма.

Имам още един флакон за дезинфекция, ще го набия след няколко дни, да видя как ще е и силно се надявам и при мен да се разреши :)

 

Резултат има ли? Аз започнах да използвам REST функцията след използване на климатик. Има осезаемо подобрение и не съм имал проблеми с акумулатора, който не е първа младост. Трябва да си взема един спрей за дезинфекция и може би нещата ще станат още по-добре.


  • 0

#6 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 юли 2017 - 13:11

Освен ако не си въобразявам, си мисля че мирише значително по-малко.

Моята имаше една странна миризма във вентилацията, от както я купих... не си въобразявам, понеже аз съм привикнал с миризмата, каза ми го друг човек, който не се беше качвал от известно време.

Със сигурност не вреди, което е по-важното.


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#7 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Публикувано 18 юли 2017 - 16:07

Доколкото разбрах от горния документ, ако до три месеца след третирането с въпросния Mercedes-Benz Contra Sept product пак се появи миризма на мухъл и влага, на коли преди VIN A675828 и X171590 трябва да се подмени за 211 - ново наклонено дъното на кутията на изпарителя и самият изпарител, а за 209 - само изпарителя. Така както е написано с поставено условие към дилъра ми звучи като възможна безплатна замяна на частите:
Note: Replacement of the heater box bottom and evaporator on the 211 and replacement of the evaporator on the 209 can only be claimed if the Mercedes-Benz Contra Sept treatment has already been performed. Dealers must claim which option was performed in the text of the claim. 

П.С. Или пък е било валидно само в периода на гаранция

Този пост е редактиран от Bokouser: 18 юли 2017 - 16:17

  • 0

#8 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 юли 2017 - 16:27



След като изгледах това клипче (не че очаквах нещо по-различно), съм напълно убеден, че няма да си пипам изпарителя :)
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#9 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Публикувано 18 юли 2017 - 16:52

Ооу, аз съм го играл това, много отдавна преди десет години на тогавашната ми А6-ца. Дни наред работа, ама бях млад и наивен:
038142840.jpg?r=0038142841.jpg?r=0

 

Снимките са от зората на телефоните с камера.


  • 0

#10 bronc

bronc

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 679 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W211 E280 CDI 4Matic - ex
    Ford Focus 1.6 EcoBoost

Публикувано 03 февруари 2018 - 22:26



Това, което видях като препоръка е да се включва REST при напускане на колата и тя автоматично го спира след някакъв период време. По този начин се изсушава питата. Това, между другото, е имплементирано автоматично при W212, където около час след като колата е паркирана вентилацията се включва, за да изсуши изпарителя и въздуховодите.


Изглежда, че това не е само при W212 :) Ето на какво попаднах докато се ровех из Стар.9c1ef4557c174f403acaf0b0bcab0c40.jpg
  • 0

#11 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1547 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Публикувано 03 февруари 2018 - 22:46

Натискането на бутона REST при напускане на колата винаги е добра идея. 

Само трябва акумулатора ви винаги да е в много много добро състояние за да 

няма изненада някой път като искате да запалите и да сте готови за покупка на

нов акумулатор по на често отколкото сте свикнали.

Знам го от собствен опит.


Този пост е редактиран от vencislav: 03 февруари 2018 - 22:50

  • 0

#12 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 03 февруари 2018 - 22:55

Никога в автомобилите ми не съм имал проблеми с миризми от климатика.

Много хора нямат елементарни навици, а именно да си почистват листата и мизерията в кората под чистачките, почистват улуците, сменят редовно филтъра в купето.

После страдат и търсят какви ли не магии, спрейчета, химии и тн... за профилактика на климатика :)

Винаги преди тръгване поглеждам за листа в кората под чистачките, едно да има го махам, навик.

Един път удавена от не почистване на улуците или карана без филтър... няма управия.

Иска се сваляне, измиване и обичка на ухото за следващия път.


  • 2

logo-600-1002.png


#13 Д. Пеев

Д. Пеев

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 465 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник

Публикувано 04 февруари 2018 - 07:49

Миризмата идва основно от изпарителя в таблото.
Трябват няколк минути преди да се изгаси колата да бъде спрян клима.

Само че, с бутона Рест- духа още 30 мин?
  • 0

Стресни се, племе закъсняло! Живейш ли, мреш ли, ти не знайш! След теб потомство иде цяло - какво ще да му завещайш?

                                                                                      

                                                                                                                                                                                               Иван Вазов.


#14 vbogoev

vbogoev

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 300 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W212 E350 CDi
    W211 Е320 CDi - открадната
    W201 190E

Публикувано 06 юни 2018 - 16:11

В момента, като съм бил на климатик и го изключа 10мин преди да спра и след 2-3 мин започва една кисела смрад, която едвам се търпи. Очевидно вече е късно за тази превенция с изключването на климатика по-рано. Някой има ли наблюдения над тези 2 продукта:

 

pro-tec-air-condition-foam-cleaner-lavenpro-tec-klima-fresh-150ml-500x500.jpg

 

От еквивалента на Liqui Moly доста хора не са доволни, но за Pro Tec само хубави отзиви съм чел.

 

Освен това предполагам, че пяната ще е по-ефикасна, но някакси ме е страх да пръскам пяна във вентилацията, че после ако нещо се прецака трябва цялата кола да се разглоби... Някакви рискове крие ли тази пяна?


Този пост е редактиран от vbogoev: 06 юни 2018 - 16:12

  • 0

#15 bronc

bronc

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 679 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W211 E280 CDI 4Matic - ex
    Ford Focus 1.6 EcoBoost

Публикувано 06 юни 2018 - 16:16

Не спирай климатика, а оставяй колата на REST, за да остава влага. Аз пробвах с подобни продукти и нямаше особен ефект. За да има такъв трябва да се пръска по изпарителя, а достъпът до него е труден.
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни