
Mercedes какъв да е?
Започната от Milen Rusanov, 08 юли 2017 - 09:10:12
24 мнения по тази тема
#1
Публикувано 08 юли 2017 - 09:10
Здравейте,нов съм във форума и моля за малко повече информация от хора които са запознати с марката и нейните плюсове и минуси. Имам желанието да си купя Mercedes за около 20-25000€ като дилемата е между Е класа W212 или GLK. В момента живея и работя в Германия и колата ще се кара основно тук. Колебанията ми са дали да е бензин или дизел и кои мотори са най предпочитаните и безпроблемни. Предпочитам да не е от най малките двигатели..ще ви бъда благодарен ме насочите..
#2
Публикувано 08 юли 2017 - 11:47
GLK за мен е някакво скъпо недоразумение. Ако искаш комфортна и добре возеща кола - е-класата.
За мотори - не знам как е вече положението с дизелите в Германия, май скоро ще е почти невъзможно да се кара дизел там.
#3
Публикувано 08 юли 2017 - 12:13
Дай Боже всеки му S-Klasse W222.
Със този бюджет W221 най ще е добре.
Който и двигател да вземеш няма да сгрешиш. Лош няма.
Единствено се съобразяваш с лични нужди, бензин-дизел, мощност, кеф.
Компромисен вариант ще е W213. Друго не търси, не си заслужава... .
#4
Публикувано 08 юли 2017 - 13:17
GLK e висока Це-класа, и особено версията фейслифт, е много интересна.
Лошото е, че нямат турбо бензинки, а само V-моторите, които при 4х4 и тази аеродинамика, ще понагоряват.
#5
Публикувано 10 юли 2017 - 05:49
Аз S класа не бих взел но: За тази цена според мен читава 222 е абсурд да вземе, но винаги може да опита. 221 ще вземе ама по-дъртичка и на километри. Иначе Е или С класа със много екстри и на малко км може да се намери. При Е класата ще внимаваш с километрите и да не е била такси. 2012, 2013 та дори при късмет и 2014 и от двете можеш да намериш. GLK е загуба на време. Дори багажник няма.Дай Боже всеки му S-Klasse W222.
Със този бюджет W221 най ще е добре.
Който и двигател да вземеш няма да сгрешиш. Лош няма.
Единствено се съобразяваш с лични нужди, бензин-дизел, мощност, кеф.
Компромисен вариант ще е W213. Друго не търси, не си заслужава... .
Съгласен съм с Венцислав. Кефа определя мощност и нужди. По - пъргав двигател е винаги добре дошъл, особено ако колата е по - тежичка.
Official Mercedes-Benz Club of Bulgaria
www.mbclub.bg
Once a year, go someplace you’ve never been before!
#6
Публикувано 10 юли 2017 - 12:40
А защо не би си взел S klasse, няма нищо по добро в автомобилостроенето от нея.
Със такъв автомобил живееш в друг свят.
Има си и минуси разбира се, всички започват да се държат някак странно с теб,
вече никъде не си незабележим, приятели, близки и роднини се съобразяват с теб още повече,
рязко започват да ти искат я съвет, я помощ, я пари на заем.
За W222 бюджета позволява първоначална вноска.
За W221 бюджета е таман, позволява екземпляр от последните години, почитан и
на сравнително малко километри.
За W213 бюджета също е добър, с повече търсене, търпение и късмет, всичко е възможно.
Друго не си заслужава, по добре за тези пари някоя чисто нова кола от друга марка със съответните
огромни компромиси разбира се.
Автора на темата знае най добре и ще вземе най доброто решение.
#7
Публикувано 10 юли 2017 - 12:44
Аз лично не харесвам ес-класата също. За мен ултимативния мерцедес е CL, ако говорим за поколението на 221 и ес-клас купе за поколението на 222. Ес-класата ми бие много пенсионерска като дизайн и стил, просто не ми допада иначе е с уникална возия и уникално пътно поведение още от 220ката да не говорим за по-новите. Но CL е една идея по, особено за джигити Има всички позииви на еската, а в пъти по-стилна и елегантна.
Иначе за тоз бюджет ми се струва, че 212 е най-добрия вариант или 212 купе Ако се вдигне малко бюджета, мисля един CL 500 ще може да се намери. Все си мисля, че CL като цяло са и на по-малко километри от ес-ките.
Този пост е редактиран от vonko1988: 10 юли 2017 - 12:46
#8
Публикувано 10 юли 2017 - 12:58
Няма такова нещо като S-класа и пенсионерска кола. Мерцедес е марка за хора с положение и стил. Ако се търси скорост и разни други изживявания, си има марки като БМВ, Голф и т.н. Просто Мерцедес не е за такива хора, лично мнение. Виж ако съм с някво вмирисано БМВ и го тунинговам с лепенки на Ремус, ББС и сие, тогава може да мине номера...
221ца и 222-ка са коли за хора със сериозен бизнес и те не работят от 9 до 5:30... С такива коли поддържат имидж (изключвам келешите, чиито бащи им ги купуват и мангалите с ало-далаверите)...
Наистина за тия пари може да се намери добра фейсова 221ца набамкана с екстри и история, но трябва търсене. 222-те вървят по 60-70-80к евра все още и трудно ще ти стигнат....
Но автора на темата да каже за какво точно му трябва колата, защото GLК-то е подобие на джип и ако се търси автомобил с някакви такива качества (зимни условия и т.н.). Или ако колата ще се ползва от точка А до точка Б, по-добре някоя 213-ка.
#9
Публикувано 10 юли 2017 - 13:21
Не можеш да ми кажеш, че мерцедеса не е за хора, които обичат скоростта и да карат бързо. Ако беше така всички мотори щяха да са до 250 коня. Има достатъчно спортни мерцедеси, CL е изцяло спортен модел(не е създаден с идеята да го паркираш пред Планет клуб и да качваш кифлите вътре).
Да не говорим за модели като C63 Black Series които могат да накажат и някои видове супер кар.
Ако някой използва колата си за да демонстрира нещо, аз това не го разбирам. За мен колата е нещо, което трябва да ми превърне шофирането в удоволствие, нещо, след което ще се обръщам да го заглеждам като съм го оставил на паркинга.
#10
Публикувано 10 юли 2017 - 13:39
Това с тези разновидности се нарича диверсификация на продукта и маркетингова стратегия целяща по-широка гама от потенциални купувачи. Не рядко срещам разни ашлаци на по 25, които смятат Мерцедес (като марка) за пенсионерски автомобил, ама ги кефи като цяло и искат хем да хващат окото на разни евтини проститутки, хем да хвърчат от 0 до 100 за 3-5 секунди. Същите тия са предишни собственици на разни изтърбушени БМВ-та и голфчета с евтини доработки след като са гледани няколко филма от сериала Бързи и яростни. Говоря специално за С-класата, че не е автомобил за някой пикльо на 25-30 години и в повечето случай е купена от баща му... Бил съм свидетел как мой приятел заявява на баща си, че за 18тия си рожден ден не иска С класа (тогава бяха нови 221-ците), защото била най-тъпата и пенсионерска гъзарска кола.... Поиска Бентли Континентал ГТ... и го получи... За такива хора говоря. И респективно един бизнесмен, който не може да отиде на среща да договаря сделка за милион и нагоре, да се появи с Опел Инсингния или Тойота Мензис. Същото е като с дрехите, по тях посрещат, по друго изпращат, така и с автомобила.
Вече ако търсиш скорости взимаш си Порше, Нисан ГТ, Ферари и т.н... Същата ми е логиката и със тия надути двигатели на комби моделите (визирам RS6). 700+ коня на комби автомобил... Няма логика просто
П.С. Нека не забравяме само, че марката Мерцедес символизира и се асоциира с престиж, комфорт, удобство и лукс, а не със спортна и твърда возия и двуврати луксове.
Този пост е редактиран от Klimfilt: 10 юли 2017 - 13:41
#11
Публикувано 10 юли 2017 - 13:40
CL е изцяло спортен модел(не е създаден с идеята да го паркираш пред Планет клуб и да качваш кифлите вътре).
Mоже би трябва да уточним термина спортна кола, но пак избиваме леко на офтопик
CL са GT (Grand Tourer), но предвид масовото объркване с термина, пускам една много хубава статия във Wiki по въпроса.
https://en.wikipedia...ki/Grand_tourer
Особено следното:
"Grand tourers emphasize comfort and handling over straight-out high performance or ascetic, spartan accommodations. In comparison, sports cars (also a "much abused and confused term") are typically more "crude" compared to "sophisticated Grand Touring machinery." However, the popularity of using GT for marketing purposes has meant that it has become a "much misused term, eventually signifying no more than a slightly tuned version of a family car with trendy wheels and a go-faster stripe on the side."
Historically, most GTs have been front-engined with rear-wheel drive, which creates more space for the cabin than mid-mounted engine layouts. Softer suspensions, greater storage, and more luxurious appointments add to their driving appeal."
Т.е. ЦЛ е точно толкова спортна, колкото Бентли купе.
Реално е едно чудесно S-coupe , но постиженията й като спортна кола, са доста тъжни.
Някои Ферарита също са GT, но там теглото е различно
#12
Публикувано 10 юли 2017 - 16:03
По темата:
За тези пари една много добра 212-ка ще е най-правилното и практично решение. 221-цата е страхотен автомобил, но не е за всеки.
W222, както каза някой по-горе, ще е поне двойно на този бюджет, че и отгоре.
W213 е още много нов и пак няма да влезе в бюджета.
Колкото до т.нар. SUV-ове, аз не бих дал такава сума за вдигната Ц класа с кекави материали в интериора, по-висок разход и едно 4х4, което я ми трябва веднъж в годината, я не.
Извън темата:
S Klasse е най-доброто на пазара, винаги е било и ще бъде.(изключваме веднага бутиковите марки) Това е кола направена за возене, за кефа от инженерното съвършенство, за комфорта и за усещането, че си изключен от сивия битовизъм, шума и стреса. Като цяло това са корените на марката. За това често се приема, че Бенца е пенсионерски. Нека да е така, който го мисли, значи не е дорасъл за такъв автомобил. АМГ-тата са по-хардкор коли, но те също не са за всеки и предлагат смесица от комфорт и спорт. Колкото до CL-а... та на тоя кораб, Вонко, да му казваш спортна кола... Това яде аутобаните като нищо, бързо е, но се доближава до спортна кола, колкото аз съм балерина. Иначе демонстрирането на положение се прави от много хора, някой с коли, други с телефони за 2000лв., трети със снимки от почивки в Дубай и т.н. И аз не го разбирам, но го има. Аз обичам бенцовете не зареди газарията или зареди спортното им поведение, ами зареди тия характеристики по-горе.
За тези пари една много добра 212-ка ще е най-правилното и практично решение. 221-цата е страхотен автомобил, но не е за всеки.
W222, както каза някой по-горе, ще е поне двойно на този бюджет, че и отгоре.
W213 е още много нов и пак няма да влезе в бюджета.
Колкото до т.нар. SUV-ове, аз не бих дал такава сума за вдигната Ц класа с кекави материали в интериора, по-висок разход и едно 4х4, което я ми трябва веднъж в годината, я не.
Извън темата:
S Klasse е най-доброто на пазара, винаги е било и ще бъде.(изключваме веднага бутиковите марки) Това е кола направена за возене, за кефа от инженерното съвършенство, за комфорта и за усещането, че си изключен от сивия битовизъм, шума и стреса. Като цяло това са корените на марката. За това често се приема, че Бенца е пенсионерски. Нека да е така, който го мисли, значи не е дорасъл за такъв автомобил. АМГ-тата са по-хардкор коли, но те също не са за всеки и предлагат смесица от комфорт и спорт. Колкото до CL-а... та на тоя кораб, Вонко, да му казваш спортна кола... Това яде аутобаните като нищо, бързо е, но се доближава до спортна кола, колкото аз съм балерина. Иначе демонстрирането на положение се прави от много хора, някой с коли, други с телефони за 2000лв., трети със снимки от почивки в Дубай и т.н. И аз не го разбирам, но го има. Аз обичам бенцовете не зареди газарията или зареди спортното им поведение, ами зареди тия характеристики по-горе.
#13
Публикувано 10 юли 2017 - 16:54
Колега, за 25к евро ще си вземеш чудна 212ка. Това е кола за семейство, дълги разстояния и шофиране, откъснато от света.
Бих ти препоръчал да не скачаш на всички екстри, а да търсиш кола на малко километри от първи собственик.
4матик трябва ли ти наистина?
Аз съм с турбо-бензинова 212ка и съм доволен. По немски магистрали съм минавал по 1100 км на ден и, ако не ми е било писнало, можех поне още половината да мина - толкова свеж бях.
Двигателят се избира според годишния пробег. Това трябва да го знеш добре, след като си в Германия. Следи там дискусиите за ограничаване на дизелите под евро 6. И ADAC се изказаха преди седмица срещу покупката на дизел сега.
С бензинова не можеш да сгрешиш. Ще плащаш повече за гориво, но няма да й се е сринала цената на вторичния пазар, когато решиш да се разделяш с нея.
Намерих нещо интересно докато търсих. Сравнение на ADAC на бензинови и дизелови модели, като се взима предвид total cost of ownership (цялостни разходи): https://www.adac.de/...d-vgl_47090.pdf
Извод за Мерцедес при бърз мой преглед: съвременните дизелови двигатели са с 0-2 евроцента (по немски цени на горивата) по-евтини на километър от бензинови агрегати с идентична мощност при пробег от 30000 км.
При 10000 км пробег дизелите са по-скъпи с до 7 евроцента/км от аналоговите бензинови.
#14
Публикувано 10 юли 2017 - 22:24
По темата:
За тези пари една много добра 212-ка ще е най-правилното и практично решение. 221-цата е страхотен автомобил, но не е за всеки.
W222, както каза някой по-горе, ще е поне двойно на този бюджет, че и отгоре.
W213 е още много нов и пак няма да влезе в бюджета.
Колкото до т.нар. SUV-ове, аз не бих дал такава сума за вдигната Ц класа с кекави материали в интериора, по-висок разход и едно 4х4, което я ми трябва веднъж в годината, я не.
Извън темата:
S Klasse е най-доброто на пазара, винаги е било и ще бъде.(изключваме веднага бутиковите марки) Това е кола направена за возене, за кефа от инженерното съвършенство, за комфорта и за усещането, че си изключен от сивия битовизъм, шума и стреса. Като цяло това са корените на марката. За това често се приема, че Бенца е пенсионерски. Нека да е така, който го мисли, значи не е дорасъл за такъв автомобил. АМГ-тата са по-хардкор коли, но те също не са за всеки и предлагат смесица от комфорт и спорт. Колкото до CL-а... та на тоя кораб, Вонко, да му казваш спортна кола... Това яде аутобаните като нищо, бързо е, но се доближава до спортна кола, колкото аз съм балерина. Иначе демонстрирането на положение се прави от много хора, някой с коли, други с телефони за 2000лв., трети със снимки от почивки в Дубай и т.н. И аз не го разбирам, но го има. Аз обичам бенцовете не зареди газарията или зареди спортното им поведение, ами зареди тия характеристики по-горе.
Имал съм щастието да пробвам CL 63 AMG. Колкото и да е тежка за мен си е почти достойно бърза да бъде спортна кола, а има и много други качества защото истинските спортни коли аз не ги долюбвам. Искам хем да е бързо, ама хем да ми е мекичко и широко на гъзинката

Иначе за мен истинския спортен мерцедес е C 63 AMG black series на w204. Това вече яде много неща

П.С. Днес комуникирах с моя познат със 63ката, каза ми че 65 не върви повече било изцяло за престиж. Ама имат 300нм разлика...това така ли е?
Sent from my iPhone using Tapatalk
#15
Публикувано 11 юли 2017 - 04:46
Винаги ми е била прекалено голяма. Карал съм я достатъчно, но ако я купя ще е със шофьор примерно. Според мен това е кола, в която ако пътувам много ще мога да работя докато ме возят. Да не усещам пътя между Лас Вегас и Лос Анджелис. Да не губя време в шофиране между два немски града. Да ме взимат сутрин в трафика и да си чета вестника по пътя за работа (както правеха, когато бях млад корпоративен пич). Или примерно да возят майка ми, защото вече не шофира. Да я карам сам от София до Варна и да се чудя къде да я паркирам, едва ли. Иначе естествено, че е уникална. Лош Мерцедес-Бенц няма. Е, може би А класатаА защо не би си взел S klasse, няма нищо по добро в автомобилостроенето от нея
Друго не си заслужава...
Автора на темата знае най добре и ще вземе най доброто решение.

П.П. Някои кадилаци и линкълн возят по-добре от S klasse
Има много други мерцедеси, които си заслужават разбира се. Въпрос на вкус и предпочитание. Аз имах възможност да взема какъвто и да е чисто нов и предпочетох С63-ка. Преди нея пробвах и имах чисто нов МL. Грешка? Не мисля


Прав си за автора на темата. Той ще има последната дума. Аз бих взел една страхотна Е класа за 23-25 хил евро.
Лееееко извън темата, но...
Във връзка със другите коментари на колеги само да вметна, че единствено в България се смята, че като караш S класа и си топ бизнесмен и гъзар. Сделки за милиони се подписват и слизайки от такси, и от убер, и от нисан максима. Доказват го шефа на Майкрософт за Канада, азиатската милионера и пропърти мениджърка в Манхатън и редица други, които съм виждал да носят дрехи за 100 долара и да имат богатство за 100 милиона. Първенющината в България е номер едно за съжаление. Повечето хора на Запад са практици и могат да носят часовник за 50 долара и да карат Мерцедес на 10-15 години, но да имат в милиони повече от същите български батки с Вишерон Константин (в повечето случаи фалшив) на ръката, и Мерцедес за няколко хиляди - тип Динко от Ямбол.
Наричат я разлика между това да си rich и да си wealthy.
Кола се кара и предмети се носят за собствен кеф и при наистина издържана финансова възможност, а не за показност и с последните спестени пари.
Official Mercedes-Benz Club of Bulgaria
www.mbclub.bg
Този пост е редактиран от hipopotyk: 11 юли 2017 - 04:49
Once a year, go someplace you’ve never been before!
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни