Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

В домашни условия: РЕМОНТ ГАРНИТУРА НА ГЛАВАТА М102 ДВИГАТЕЛ


  • Please log in to reply
Няма други мнения в тази тема

#1 Ванюша

Ванюша

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик
  • Автомобил:
    от старата школа

Публикувано 04 юли 2017 - 23:02

Здравейте ще се опитам да опиша показания ремонт възможно най кратко ,за да е и възможно най-ясно и пригледно ,а при върпоси естествено ще се постарая да бъда изчерпателен, с уговорката ,че написаното тук не е критерии и образец за професионализъм в споменатото и описано отношене с още едно уточнение което в случая е най-важното успешният ремонт се състоя с изключителната подкрепа във ВСЯКО отношеношение на Subsonic ,искам да спомена ,че разговорите и указания само по телефона със сигурност надхвърлят няколко часа което е отделено безкористно време ,което пък е показател за голямото СЪРЦЕ на човека, БЛАГОДАРЯ ТИ много.

 

 

Всичко което е описано като посока се гледа лице застанал срещу двигателя

 

Пример: АБС блока -дясно ,акумулатор-ляво

Начало.

 

1. Отваряме капака на втора степен.

 

2 Изключваме акумулатора

 

3.Махаме филтърната кутия: две гайки от ляво отгоре захванати на тампончета в начална и крайна точка и една гайка от дясно под кутията захваната за механизъма за жилото на газта махаме мъркуча който е отпред за изпаренията и махаме и температурния датчик в дясно от него и дърпаме цялата кутия нагоре.

 

Ключ - 10 мм върточе с удължение

 

4. Инсталацията на горивопроводите и КЕ-Джетроника. Разкачаме горивните мъркуч този от предната страна към перката е вход а от задната е изход . след това следват захватите за инжекторите по захват/планка на 2 инжектора държат ги по болтче по едно за всеки захват/планка и готово ,ако гумичките на инжекторите на са ви спечени ще трябва да приложите леко усилие при издърпването навън в случай ,че са спекли както при мен с едно леко подръпване и ще излезнат съвсем леко. Не е нужно да развъртате инжекторите от тръбичките още повече пък тръбичките от главата разпределител на инжекциона безмислено и вероятно е да повредите някоя.

Самия инжекцион е хванат на няколко места с гайчици и болтчета като в долната си част има една маса за откчане както и трябва да отхлабите и свалите механизма за жилото на газта махате буксата от ЕХАто черната кутиика на гърба на инжекциона и готово. Отхлабвате скобата държаща долната гумена част на инжекциона към дросела и издърпвате нагоре по усет като придържате и подхващате с ръце.

 

Ключ - гаечен ключ 17 мм и върточе с удължения13 мм

 

5. Електрическата инсталация. Ами простичко казано следите кое от къде идва откачате и пристягате на сноп. Няма някакви депресии понеже са не повече от 10 края който трябва да запомните ,а ако имате снимачка или книжно тиксо под ръка може да се наложи и да не ги помните тук ще се опитам по спомен и подред буксите да ги изредя ,като споменавам ,че аз съм с допълнителна клима и имам някакъв мост и привързани проводници който май в заводски вид не са така.

-букса за маслото най отдолу на картера е

-букса за подгрев на колектора отдолу на всмукателния колестор на втори цилиндър се пада и е най солидна като сечение едвали може да се обърка

-букса от помпа водна

-букса отгоре над термостатното тяло 3 пинова е

-вакум клапичка с два мъркуча

-букса 4 пинова гръгла

-букса горна на комутатора

-една маса над комутатора

-една маса долу под АБС блока

-букса моторче за празен ход

-букса от ЕХАто /вече трябва да сте е откачили/

-букса датчик температура на Въздуха филтърна кутия /вече трябва да сте е откачили/

-букса от механизма за жилото на газта трябва да отделите

-няколко маси на самия всмукателен колектор

-букса от дроселова и тя

Общо взето тази цялата паяжина е премятате на някъде където ви е удобно и сте на ход в следващите приключения.

 

ВАЖНО не дърпайте и смачквайте проводниците повече от естесвената им склонност ,за да няма замасявания и игра с поялника след това. Само да кажа ,че пробила изолация  при мен няма.

 

Ключ - върточе 10 мм с удължение кръстата отверка

 

6. Отделянето на всмукателни колектор става като вече сте откачили всичко носещо се на него и разхлабите болтовете и гайките държащи го за самата глава които по спомен са 10 13мм като са 6 отдолу и 4 отгоре като достъпа е свободен и прост. След това трпбва да излезе с лекота. Естествено трябва да го освободите от стойката му тя е под формата на V и отива над тъпона на двигателя колектора е захванат за нея с два шесостена 6мм мисля са май те. Дросела си остава закачен. След издърпването на всмукателя ще остане към него и споменатия вече нагревател за затопляне.

 

Ключ - 13 мм върточе с удължения и шестостен 6мм

 

7.Алтернатора динамото е на два болта отхлабвате горния бутате самия алтернатор към двигателя и с по голямо усилие може да отцепите ремъка и да си спести играта с обтягане така. Отхлабвате и долния и придържате алтернатора за да не ви потхлъзне надоло и прасне някъде и го откачате кано незабравяте буксата която е с предпазителче против откачане обаче. Махате го и сте готови.

 

Ключ - гаечен и върточе 17 мм

 

8. Изпускателния колектор се сваля с много търпение и спокойствие след като отхлабите гайте го дърпате на вън и по усет с кълчене го вадите може да се наложи и да отпуснете малко гърнетата последните гайки в задната част пред вас отдоло на 3 и 4 цилиндър се разхлабват като бръкнете с ръка отдолу през мястото алтернатора/динамото и сте готови

 

Ключ - 12мм върточе и звездогаечен

 

9. Капака на клапаните е на 5 затворени гайки 13 мм разхлабват се вдига се нагоре и сте готови.

 

Ключ - 13 мм върточе

 

10. Издърпвате лулите аз свещите не ги свалях

 

11.Сваляте термостатнот тяло има два мъркуча и два болта към блока

 

Ключ - 13 мм върточе

 

12. Идва ред на забавната част взимате върток 27 мм и на шайбата на коляновия вал вътрите по посока на часовниковата стрелка или надясно при положение ,че сте разположен пред него де и внимавате докато стрелката/пирончето от цилиндровия блок не се озове на отметката ОТ гледа с елеко под ъгъл ,внимавайте много и го направете няколко пъти ,за да ви свикне окото и ръката след  като го оправите гледате да е на белега на делкото и палеца ако е срещуположно просто превъртете коляновия вал още един път и нещата ще си дойдат на местото.Това е така защото за всеки един оборот на кололяновия вал разпределителния вал прави по два оборота пък. Не е изключено някой да си е играл с делкото и да има разминаване. Сега ако погледнете на разпределителния вал ще видите ,че белега е хоризонтално изравнен в дясно/страната на АБС блока/ с леглото в което се върти и стената му. Да преговорим

-коляновия вал е на ОТ

-делкото и белега му съвпадат със средата на палеца

-белега на разпределителния вал е хоризонтално изравнен със стената в дясно и така

Сега може да откачите болта на зъбното колело и самото зъбно колело ако не излиза с лашкане на ръка с помоща на чук и дървена или гумена подложка може да му помогнете отжад в основата.

 

Сега сваляте капачката на обтегача на веригата който се намира на цилиндровия блок от страната на алтернатора/зарядното и внимавате защото в него пружина и лауминиев пръстен шайба ,след това взимате шестостен 17мм и развивате и самия обтегач сега веригата е отпусната и ако зъбото колело се е противило сега ще излезне с лекота. Извадето напред буталцето на обтегача промийте и го поставете говтово за монтаж по този начин.

 

Вземете обратен чук и на десния плъзгач на веригата избивата горния клин навиите поне 10 резби и изчистете добре преди това.

 

Подгответе се порядъчно.

Вземете накрайник bit SPLINE /ще проверя кой размер е ,а и не знам как се казва на български така е на английски ще проуча и това само да кажа ,че е 12 лъча звезда наглед/ отхлабвате болтовете на главата 10 наброй с обикновена резба са. Отхлабвате и 3 шестостена който са в предната част странично и лицево разположени и един голям и дълъг с обикновен вид най отвън найстина доста страно разположен до 3 датчкика на върха който просто ми взе здравето на мен.

 

И вече спокойно може да издърпате кратуната на където си пожелаете и да е дадете с усмивка на фрезата за да бъде изпилена и изчистена за нови приключения. Дали да пасвате клапани и да сменяте гумички зависи от вас аз и преценката ви.

 

Аз лично махнах черупките държащи разпределителния вал като превъртах до освобождаване на 1 и 4 цилиндър и след това на 2 и 3 цилиндър в задната част на вала 4 цилиндър има запилван чрез което вала може да се превърта. При прекарванипта ползвайте винаги масло мажете вала повдигачи и каквото си помислите на сухо не е добре да се въртят пък макар и свободни. Бъдете внимателни на долния край на повдигачите между повдигачите и клапаните има едни шайбички не ги губете ,че едната ми удължи работата 10 дни ,а цената и е 2 левчета просто гледайте.

 

Обтегача на веригата се слага като буталцето се пъха в начално положени допостимо е дащтракне най-много една чертичка/щтракване напред може да отиде ,назад обаче да отхлаби не което пък ще доведе до пренатпгане на веригата изядени зъбни колела счупени валове и други прилежащи пакости ВНИМАВАЙТЕ особено.

 

Зацепването става като пак нагласите трите белега на положение и съберете всичко както преди. Сглобяване на частите става по обратния път който е вече преминат и познат пълзотворна и лека работа пожелавам.

 

Стойност на ремонта:

-фрезоване/шлайф 20 лв

-миене 5 лв

-комплект оплътнения 56 лв ЕЛРИНГ

-шайбичка 2 лв

-нафта и 95Н за измиване и промиване 5 лв

 

Общо 88 левчета

 

Всички части и болтове е добре да ги слагате там от където сте ги разглобили аз ги миех и редях за да ми е по лесно и подготвено.

 

 

Утре ще кача картинки и ще напиша някой дани засягащи ремонта също


Този пост е редактиран от Ванюша: 04 юли 2017 - 23:05

  • 2




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни