Jump to content

  •  

Photo

W212 Star C3 или С4Star C3 vs С4


  • Please log in to reply
45 replies to this topic

#1 sincheto

sincheto

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 16 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W212.350CDI

Posted 22 June 2017 - 16:46

Здравейте колеги,

 

за пръв път пиша във форума, така че се надявам да не съм объркал раздела. По принцип съм БМВ-джия, но вече от година и малко търкаляме в семейството едно W212 2011г Е350 и много ме дразни, че за разлика от БМВ, където с един кабел за 40 лв можеш да прочетеш цялата кола, при Бенц техниката е значително по-скъпа. Затова и до скоро ходех по сервизи (попринцип много от нещата по колите ми си оправям сам доколкото мога и ходенето по сервизи също бе нещо ново), но ме дразни как някакви пишман диагностичета ми се правят на интересни и реално не правят диагностика, а просто трият грешки. Та след цялата тая плеяда :D, чудя се сега Star C3 или C4 да взема. Разликата в цената не е малко, като цяло и самата диагностика не е от евтините, но искам да следя ДПФ и други показатели, а доколкото разбрах за МБ реална алтернатива на СТАР няма.

 

Та питането ми е - заслужава ли си да взема C4? Реално моята кола ще я прочета и с C3, имам и Com-port на лаптопа, но все пак C4 доста по-добро ли е? Мога ли да правя нещо повече с него отколкото с C3? От БГ ли да купя диагностиката или от разните eBay, Amazon, Aliexpress?

 

Благодаря на отзовалите се!


  • 0

#2 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1,682 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Posted 22 June 2017 - 19:15

Добре дошъл колега!

212ката в С3 се вижда орязана - беше нещо като прототипен автомобил. И моята е от 2011.

С4-ките пък чувам, че горят.

 

Според мен и двете SD са прекално скъпи за любител (човек, който няма да изкарва пари с тях). Имай предвид, че 212ката е доста по-заключена за интрервенции в сравнение с по-стари модели.

 

Последно ме впечатли едно Делфи за лаптоп, което триеше грешките на печката на колата, невидими за повечето неоригинални диагностики. То е към 400 лева.

 

Ако ти е само за четене и триене на грешки може да тестваш torque pro (7 евро) или carly (50 евро) като приложения за телефон.


  • 0

#3 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3,721 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Posted 23 June 2017 - 06:32

Едно време Субару са измислили високия разход. До колкото познавам историята, БМВ са измислили сервизите заради прегряването, а Мерцедес са измислили скъпите диагностики, така че не всеки идиот да може да убива кола от тяхната марка.

Като човек каращ Ауди, което е комбинация от всичко горе, те съветвам да си караш колите, а дигностиките да ползваш само при необходимост със съдействието на някой който знае как да ги ползва. Предложението на колегата за телефонното приложение ми звучи най-разумно.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#4 sincheto

sincheto

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 16 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W212.350CDI

Posted 23 June 2017 - 08:16

Благодаря за бързите коментари, колеги! Като цяло съм дооооста навътре в материята, но при БМВ. Мислех си, че при МБ няма да е много по-различно затова и ме човърка да го пробвам. Наистина цената за любителска диагностика е висока, но последно ходих в сервиз Мерцедес на бул. Вл. Вазов и ми взеха 97 лева да ми прочетат и изтрият грешките?!? Та оттам ме споходи идеята, че съм достатъчен капацитет това да го правя и сам. Carly e доста добре като цяло, но мен си ме кефи да човъркам и мога да я сравня с Carly for BMW, че за грешки е супер, но за нещо по-така издиша...

 

212ката в С3 се вижда орязана - беше нещо като прототипен автомобил. И моята е от 2011.

С4-ките пък чувам, че горят.

 

Четох, че при китайските /каквато реално аз ще взимам/ влизали в блеклист и се заключвала главата. Затова и клоня да купя от ОЛХ-а, уж им давали 1г. гаранция дори и да изгори. Реално някакъв чип се сменял, ако се заключи, но не съм сигурен.


  • 0

#5 Гост_zBnerOV6MJГост_

Гост_zBnerOV6MJГост_
  • Гости

Posted 23 June 2017 - 08:23

Главният чип се сменя, което пак не е оферта, защото е адски скъп. Ако главните чипове са китайски е голям шанса да изгорят, затова е хубаво да си вземеш някаква от човек, който дава гаранция.

 

А за сервиза на Вазов (при Генади), на мен ми взеха 50 лв да ми измерят маслото на двигателя с щека, което сам разбираш, че не е окей. Затова не ходи там. Можеш да видиш много мнения във форума за сервизи в София и да си избереш, но аз лично не ти препоръчвам Генади.


  • 0

#6 gelevp

gelevp

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 856 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124,'91 300D - Sold
    W211,'03 270CDI - Sold
    S204,'08 320CDI - Sold
    S202,'99 220CDI
    G21,'20 320xd

User's Awards

12
7
5

Posted 23 June 2017 - 08:32

Всичко над 30 лева за диагностика е кощунство, много от сервизите го правят и без пари когато си им клиент.

Сега по темата, аз имам C3 от по-новите и компактни кръстена от китайците C4, но както казах си е живо C3.

При твоята кола за да може да се пипа и да правиш повече от четене на грешки и тестове или актуации по модулите ще е нужно да се заиграеш с Ведиамо. В противен случай ще ти иска онлайн достъп до сървърите на МБ което е доста скъпо удоволствие особено за любител . Китайските C4-ки доста горят, със сигурност зависи от къде и от кого е закупена, има различни нива качество но няма как да знаеш на какво ще попаднеш.


  • 0


#7 sincheto

sincheto

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 16 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W212.350CDI

Posted 23 June 2017 - 09:00

Да, в моя конктретен случай бяха сменяло маслото на автоматика плюс още нещо, но дори не бяха закачили да направят адаптации на кутията, тоест бях вече платил за смяната, питах го някакви грешки дали има по модулите, каза, ей ще я закачим и накрая "Качи се догоре да доплатиш за диагностика"  :dry . Иначе ще взема оттук, тъкмо да не се занимавам и с митници. Има ли начин да разбера дали наистина е C4, а не както казваш ти живо C3, пък китаеца го продавал за C4.

 

Гледам такива комплекти:

 

CF19-MB-Star-C4-SD-Connect-SSD-for-Merce

 

Благодаря за информацията! 


  • 0

#8 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 23 June 2017 - 10:02

Определено тук не е като при BMW :) 

Иначе аз се бях залетял да си купя STAR, ама нещо не виждам смисъл.

Реално е огромна драма да четеш като хората колите преди 2005г. Прави ми впечатление, че се получават нещата добре с моделите след 2005г. 

Там Carly for Mercedes (няма пиратска) или X431 (Launch) се справят.

 

За второто, ще имам преки впечатления близките дни, но досега не съм чул оплаквания от липса на функционалност.


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#9 rado_penev

rado_penev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 324 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML 350, 2003
    CL203 C220 CDI, 2001
    CLK 200 Kompressor Cabriolet, 2000

Posted 23 June 2017 - 10:35

Имам и китайско C4 което работи стабилно, даже съм го пробвал на автобус - та не са мит читавите SD Connect.

Дали е добро може да разбереш като го отвориш, в нета има инфо и снимки между кофти изработка и хубава такава.


  • 0

#10 gelevp

gelevp

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 856 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124,'91 300D - Sold
    W211,'03 270CDI - Sold
    S204,'08 320CDI - Sold
    S202,'99 220CDI
    G21,'20 320xd

User's Awards

12
7
5

Posted 23 June 2017 - 11:31

 Има ли начин да разбера дали наистина е C4, а не както казваш ти живо C3, пък китаеца го продавал за C4.

 

 

Това винаги е C4, аз съм с един междинен модел, просто когато купувах се беше пренаситил пазара с C3 с големите кутии и имаше много видове качество, затова взех нещо което малко фирми правеха в компакнта кутия и знаех че ще работи добре, беше ми препоръчано от приятел, освен мен единия ми майстор след мен си взе като моята и е доста доволен а я ползва всеки ден. Проблема е че при колите след 2009-2010 не въшри много работа, за моделите пуснати след 2012 изобщо не може да се закачи.

 

@Лилов, аз нямам драма с колите преди 2005 нито преди 2000 година...


  • 0


#11 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 23 June 2017 - 12:17

Имах предвид, че драмата е с всичко, различно от STAR. :)


  • 1

Audi_A4_avatar.gif


#12 sincheto

sincheto

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 16 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W212.350CDI

Posted 23 June 2017 - 18:15

Четох днес, че C4 реално поддържа повече протоколи, по които да чете колата. Май ще скачам на C4-ката? Предлагат я с инсталиране на софтуер. Към хората, които вече имат C4, лесно ли се набавя този софтуер?


  • 0

#13 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 891 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Posted 23 June 2017 - 20:06

Имам С3, качил съм 2014версия за софт ( последната за С3 )
Колата ми е 2010 и всичко чете безпроблемно. Бих взел читаво С4, защото можеш да качиш Ведиамо и да кодираш успешно :)


Sent from my iPhone 7 using Tapatalk
Officeservices.bg
  • 0

#14 sincheto

sincheto

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 16 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W212.350CDI

Posted 23 June 2017 - 20:10

Имам С3, качил съм 2014версия за софт ( последната за С3 )
Колата ми е 2010 и всичко чете безпроблемно. Бих взел читаво С4, защото можеш да качиш Ведиамо и да кодираш успешно :)


Sent from my iPhone 7 using Tapatalk
Officeservices.bg

Ооо, задължително C4 тогава, къде без кодиране ;)
  • 0

#15 wertion

wertion

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 762 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница
  • Автомобил:
    W203 C200 Kompressor 2004 - Sold
    W209 CLK 270 CDI 2005 -Sold
    W163 ML 280 2003 - Sold
    W211 E270 CDI 2004 - Sold
    E320 CDI EVO W211 2009
Garage View Garage

Posted 23 June 2017 - 20:46

Не се заблуждавайте , че диагностиката ще прави и ще кодира всичко . Дори vediamo-то не може да кодира скапано ZGW , 7G , ENP . Само оригинална диагностика със SCN Coding и човек с акъл .


Edited by wertion, 23 June 2017 - 20:47 .

  • 2

Auto-logo-New-contur1178.jpg





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users