Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Смяна на виско с ел перка


  • Please log in to reply
8 мнения по тази тема

#1 ivan0v

ivan0v

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 2 Мнения:
  • Град:Брезник
  • Автомобил:
    W208 Clk

Публикувано 04 юни 2017 - 08:10



Здравейте колеги, искам да попитам компетентните колеги как точно да извърша тази подмяна.Имам донор, който е с ел.перка и всичко необходими датчици и кабели.
Та въпроса ми е как точно става интервенцията, интересува ме главно окабеляването и датчика за работната температура.
Благодаря предварително!
  • 0

#2 SandokanD14

SandokanD14

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 14 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Mercedes CLK W208 200K 192ps 111.944

Публикувано 05 юни 2017 - 21:00

Здравей, колега, аз ти отговорих и в другия форум. Но реших и тук да пусна линк, защото смятам, че би било полезно на доста хора. 
Ако модератор сметне за нередно, може да ми изтрие поста, а пък като ми остане време ще пусна и тук една темичка:
http://mercedes-bulg...erka-konversiq/


  • 1

#3 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 826 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 05 юни 2017 - 22:50

92 градуса не е ли малко?

А защо не ползваш перките на климатика?

Дай повече инфо за управлението.


Този пост е редактиран от prokopi69: 05 юни 2017 - 22:53

  • 0

#4 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 06 юни 2017 - 12:46

Аз не мисля, че това е удачно упражнение. Най-малкото, времето и средствата които ще отделиш за да набавиш подходяща ел. перка, реле, датчик, инсталация, ще надхвърлят времето и средствата за едно ново виско.

 

А и мисля, че един автомобил запазва по-добре стойността и характера си когато не е "побългаряван". Да не говорим, че повечето насадени допълнително детайли често не са с необходимото качество и дефектират по-често от първично вгражданите модули.

 

Дори да ползваш фабрични компоненти, може да не прекараш инсталацията като хората, да има кабели с недостатъчно сечение, терминалите (букси, конектори) да не са точно като фабричните и т.н. Дори да оставим настрана естетическата страна, една връзка с високо преходно съпротивление може да доведе до стопяване на кабели.


  • 0

#5 rado_penev

rado_penev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 324 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML 350, 2003
    CL203 C220 CDI, 2001
    CLK 200 Kompressor Cabriolet, 2000

Публикувано 06 юни 2017 - 13:01

Подкрепям мнението на колегата Subsonic. На твое място бих пробвал да напълня старото виско със силиконово масло.

Лично съм го правил на 2 коли и резултата досега е бил само положителен.


  • 0

#6 SandokanD14

SandokanD14

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 14 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Mercedes CLK W208 200K 192ps 111.944

Публикувано 06 юни 2017 - 13:02

92 градуса смятам че е идеално (оригинално перката се включва на 94), Перките на климатика не мога да ги ползвам, защото предполагам, че модула за управление на перката ще се шашка, задето перката работи, когато уж не трябва. Иначе в темата съм описал управлението - терморегулатор на принципа на Arduino със собствен 10кОм датчик.
Относно побългаряването - не виждам проблем, считайки, че всички по-нови Мерцедеси са с перки - виското е остаряло - товари лагера на водната помпа и двигателя излишно и когато не е необходимо. Не съм и съгласен с парите - излиза по-евтино от виско, вярно е занимавка, но аз обичам да си ровичкам из колата. 
За едно съм съгласен - като надеждност няма как да стане като оригиналното, но няма как да се получи - както съм написал, това е най-рационалното, евтино и лесно решение.
Иначе всеки си има мнение, няккой хора не смеят едно болтче да сменят, ако не е оригинално .... Доста неща съм сменил по автомобила, включително вграждане на лупи във фаровете, нека да не са оригинални, аз се радвам на по-добра осветеност на пътя. Така и с перката - резултата надмина очакванията ми, колата реагира много по-добре и по-лесно при подаване на газ, особено на междинна газ се усеща. Досега не ме е предала, пък нека не е оригинално. Също така псевдо-мощният звук от виското, създаващ усещане за 5 литров мотор го няма - предпочитам истинския неподправен звук на компресорния мотор. 
Отделно думата побългаряване не е уместна в случая - да не би в другите страни хората да не се занимават с доработки и тунинг - всеки иска автомобила му да върви по-добре. Да не говоря, че колкото и да не ви се вярва има фабрични "грешки", недомислени неща конкретно в този автомобил, водещи до дефекти, за което ще напиша тема, когато ми остане време.
В заключение ще допълня, че нямам претенции за кой знае какви умения и знания по електроника, затова съм отворен и за нови идеи. Също в близко бъдеще планирам изцяло отстраняване на перките на климатика, защото рестриктират въздушния поток на така или иначе по-малкия радиатор. 
 


  • 0

#7 SandokanD14

SandokanD14

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 14 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Mercedes CLK W208 200K 192ps 111.944

Публикувано 06 юни 2017 - 13:03

Струва ми се, че не сте прочели внимателно темата. Купих си ново виско преди известно време и нямам проблеми с него. Този проект не е цигания от типа дай да спестя някой лев. Обяснил съм причините, поради което съм го направил.


  • 0

#8 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 06 юни 2017 - 22:53

Ясно е, че проектът е по-скоро заигравка с цел изпитване на личните умения, в което няма нищо лошо. Аз самият често поемам подобни инициативи и те поздравявам за смелостта и постигнатия успех, защото знам, че рядко пътят към успеха се изчерпва само с първия опит.

 

Но не съм сигурен, че колегата пуснал темата ще има положителен резултат.

 

Да преговорим - човекът казва, имам всичко необходимо, как се прави? А дали наистина има всичко необходимо, защото реализацията и набавянето на всичко необхдоимо са свързани с планиране, за което е необходимо детайлно познание на процеса?

 

Относно виското, че товари излишно мотора, не съм съвсем съгласен. Енергията за ел. перката също трябва да дойде от двигателя. Дори да има резерв в акумулатора, той скоро се изчерпва и вместо с виското, двигателят започва да се товари от алтернатора.

Да не забраявме един важен факт, при ниски обороти виското черпи по-малко енергия, респективно товари по-малко мотора от ел перката защото се върти с оборотите на мотора. Колко степени на мощност има ел. пеката? Може би две - на половин и пълна мощност? Или само една? Разбира се може да се направи и тя да се управлява по обороти на мотора, но колко допълнителен ресурс и познание са необходими?

На високи обороти виското се върти с постоянна, но по-ниска скорост от оборотите на двигателя.

 

Само да напомня, че на м102 охлаждането е чрез механична перка, зацепена посредством електромагнитен съединител. Тя също може да се ползва като заместител на виско или на ел. перка.

 

Лагерът на водната помпа се товари повече от неправилна смяна на ремъка или прекалено обтегнат ремък, отколкото от правилно функционираща перка на виското.

 

Всички твърдения по-горе са израз на моето лично мнение и не ангажирам никого с тях. Но прокарването на допълнителна инсталация и ретрофит на ел. перка с датичци и релета, както и допълнителна управляваща логика,  не е занимание за всеки.


  • 0

#9 SandokanD14

SandokanD14

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 14 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Mercedes CLK W208 200K 192ps 111.944

Публикувано 06 юни 2017 - 23:31

Оценявам гледната ти точка, колега. За товаренето наистина е тема на дискусия. Искам да уточня още няколко неща, може би един от основните ми аргументи да направя тази интервенция. Лятно време гася мотора на 86-90 градуса, водата спира да се върти и след няколко минути мотора вече е вдигнал почти 100 градуса, след което паля и веднага се завърта сравнително студената вода от радиатора. Моята перка съм я настроил да включва и на изключен мотор, като не допуска да се качи на 92 градуса. Също смея да отбележа, че датчика е отпред на стойката на термостата, отзад към 4-ти цилиндър при 100 градуса температура отпред никой не знае колко се вдига. 
Защо според мен е оправдано - допреди месец перката ми почти не се включваше изобщо, ако се включваше, то е при дълго каране градско. Общо взето е необходима само лятото. 
Относно харченето на ток - перката, която използвам е 200W, държа я на 80% долу горе, което е по-малко от едни фарове (къси и дълги). 
А за алтернатора имам един въпрос, в случай, че си по-запознат. Една кола един алтернатор един акумулатор, зареждане 14.1V примерно - ще има ли разлика в дърпането на мощност от двигателя при 12.5V напрежение и при 12.9V напрежение на акумулатора, мерени преди запалване? 


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни