Не ми работи климатика, духа си направо горещ въздух. Как да разбера имам ли антифриз? Колата е Е290 с врътки за климатика, опростения вариант на панела без дигитален климатроник. Прикачил съм на снимка. Дуовинтилите ги смених зимата, но и тогава парното беше на кантар - много слабо и понякога само от едната страна а от другата хладно. Сега пък като ми трябва хладно - духа горещо...
Проблем с климатик на W210 E290 TD
Започната от Anitex, 15 май 2017 - 12:52:56
11 мнения по тази тема
#1
Публикувано 15 май 2017 - 12:52
#2
Публикувано 15 май 2017 - 16:19
Здравей колега, климатика охлажда с фреон не с антифриз. Отиди някъде където имат машина за пълнене на автоклиматици, да направят тест дали системата ти задържа фреон, колко фреон има и съответно да я допълнят. с тези машини преди да тръгнат да пълнят могат да видят на манометрите налягането в системата, може да се добие представа какво се случва.
От скоро ли караш колата, миналото лято имаше ли работещ климатик? Знае ли се състоянието на компресора какво е, работи ли, има ли го изобщо? Не се заяждам но мой приятел си беше купил така кола при това от Белгия без компресор на климатик (демонтиран) и сложен по-къс ремък.
#3 Гост_zBnerOV6MJГост_
Публикувано 16 май 2017 - 08:29
Аз вчера ходих на диагностика на климатика и нещата седят по много странен начин.
Имаш един клапан, който отваря и съответно затваря, когато трябва. Климатика има две положения, които трябва да се проверят:
1. Положение на ниско налягане
2. Положение на високо налягане
Този клапан контролира налягането в климатичната система. Ако това нещо е сгънало по някакъв начин, системата не държи нужните налягания и спира да духа студено.
Другото, което се гледа е фреона. Количеството на фреон трябва да е 0.75 литра (750 милилитра). Ако е по-малко, съответно, ще духа по-топло.
Това, което мога да ти предложа е да отидеш в сервиза от тази тема - http://forums.mbclub...ждане +климатик
Взеха ми 40 лв и ми направиха диагностика + сменяне на маслото на климатика + пълнене с качествен фреон. Сега колата духа много по-студено и също ми казаха какво трябва да се гледа и какви ремонти трябва да се извършат ако искам да ми е перфектен. Работата е, че за ремонтите ще ми излязат едни 250 лв, които в момента не мога да отделя.
Както и да е, 40 лева не мисля, че са много за такова нещо, имайки предвид температурите, които ни очакват идните месеци.
Успех!
#4
Публикувано 16 май 2017 - 09:03
Само две поправки ще вметна, 1.) климатичните системи на различните модели понякога дори двигатели имат различни количества фреон. 2.) Колегата е от Търново и не мисля че би му било много рентабилно да дойде до София да си зареди климатика.
#5 Гост_zBnerOV6MJГост_
Публикувано 16 май 2017 - 09:09
Много съжалявам и благодаря за поправката.
В такъв случай можеш да потърсиш някои по-известни в Търново, които да ти свършат работа, но г/д така седят нещата.
#6
Публикувано 22 май 2017 - 20:20
gelevp колата я имам от скоро - купих я ноември 2016 внос от Италия. Разбира се, че имах предвид фреон, Бог знае защо съм написал антифриз... Та колата я карах зимата и тогава пък нямаше парно. Още утре ще отида да ми направят тест на климатика и да го заредят, защото съм почти убеден че няма достатъчно фреон. Всъщност като купувах колата много неща гледахме, проверявахме, а и визуално колата въпреки годините си няма нито една точка ръжда нито по купето, нито по вратите, нито отдолу под нея. На фона на доброто състояние и всичко - пропуснал съм момента с климатика още повече че тогава беше доста студено. Ако съм взел колата без компресор ще е голям резил от моя страна.
#7
Публикувано 22 май 2017 - 20:26
Не се притеснявай толкова.Все пак компресори бол ... И нови и втора употреба(не е за препоръчване) и евтини и скъпи има .За съжаление скоро нямам намерение да си ходя на село.Иначе можеше да дойдеш с колата да я видя и евентуално да и сипна "една кофа" фреон.
http://www.tarnovo-a...et/?profile=978 не ги познавам,но това ми излезе в нета
#8
Публикувано 30 юни 2017 - 16:54
За да не пускам нова тема,ако колегата няма против да задам въпрос в неговата....
Колата е е320....никакво студено не духа.....четох няколко теми....мислех,че няма фрион,но копчето ЕС не свети постоянно.Мога да си го пускам и спирам,а от това което четох ако има ниско налягане свети постоянно.Прави впечатление,че перките не тръгват...на ръка си ги въртя лесно....четох и там варианта е да са чети реле или бушон....но ако може някой да ми каже кое е релето и бушона за тях...Четох също,че може да е включи веднага перката,ама колата върви петнайсет двайсет минути на място тръгвам карам в Тея жеги и няма включване.....довечера ще направя и диагностика през климатроника за всеки случай....но все пак някакви идеи...и моля да ми кажете кои са бушоните и релето....благодаря предварително....
Колата е е320....никакво студено не духа.....четох няколко теми....мислех,че няма фрион,но копчето ЕС не свети постоянно.Мога да си го пускам и спирам,а от това което четох ако има ниско налягане свети постоянно.Прави впечатление,че перките не тръгват...на ръка си ги въртя лесно....четох и там варианта е да са чети реле или бушон....но ако може някой да ми каже кое е релето и бушона за тях...Четох също,че може да е включи веднага перката,ама колата върви петнайсет двайсет минути на място тръгвам карам в Тея жеги и няма включване.....довечера ще направя и диагностика през климатроника за всеки случай....но все пак някакви идеи...и моля да ми кажете кои са бушоните и релето....благодаря предварително....
#9
Публикувано 01 юли 2017 - 07:55
Грешки няма....моля някой да ми каже кой бушон и реле да проверя....благодаря...
#10
Публикувано 01 юли 2017 - 08:03
Май открих проблема....при диагностиката налягане на фрион е 0...явно няма фрион...но защо тогава не ми свети постоянно ес.... даГрешки няма....моля някой да ми каже кой бушон и реле да проверя....благодаря...
#11
Публикувано 01 юли 2017 - 11:59
Червената точица на копчето не свети постоянно когато няма фреон, тя само премигва напомнящо за кратко време.
#12
Публикувано 01 юли 2017 - 15:18
Ясно.... благодаря...
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни