Този пост е редактиран от siriospepi: 22 април 2017 - 22:22
w124 Coupe - m119 5.0 - Single Turbo - Drift CarВтора тема за 124-ката ми че старата е прекалено дълга
Започната от siriospepi, 22 апр 2017 - 22:14:06
63 мнения по тази тема
#1
Публикувано 22 април 2017 - 22:14
Колеги правя втора тема за колата, т.к. следва голяма стъпка в развитието и, а старата тема е толкова дълга и пълна с глупости... маса хора са ми казвали че не я четат колкото и да им е интересно, защото е прекалено дълга и пълна с ненужна информация.
За запознатите : от заглавието се разбира че колата е купе със саден м119 5.0, колата е дрифтачка и преминава какви ли не трансформации, като главните за тази зима (по скоро пролет) са турбиниране на осмака и изработка на изцяло ново завиване с рейка която ще замести кормилната кутия.
За добро или зло започнах много късно с доработките за този сезон (преди месец), и затова всичко което ще опиша е в процес на доработка или не е довършено/тествано... Попринцип избягвам да правя постове за неща които не са тествани и не съм довършил още, защото се появяват маса хора които ми дават акъл, и вместо да спорим ми е много лесно да кача клип и да кажа : "Ми виж колата кара и се представя добре ... какво каза че ще се счупи че непомня?"
Първата стъпка за този сезон беше да сложа мотора максимално назад и надоло. Трудно може някой да добие представа къде седи самия мотор, но мога да кажа че е сложен 5 см. по-навътре, и 7 по-надоло спрямо това което ми позволяваше кормилната кутия. Единствено за да добиете представа мога да кажа че главата на мотора е на 5мм. от корпуса на сервото за спирачките, както и че самите изпускатели са на нивото на роговете. Снимка :
Като цяло за който не е запознат, макар и почти да не променям съотношението на килограмите между преден и заден мост, това че самите маси падащи върху тези мостове се преместват по-близо до тегловния център на колата и разбира се по-ниско до земята, я кара да се усеща много по-лека при транзакции и шофиране във ВСЯКАКВА ДРУГА ПОСОКА ОСВЕН НАПРАВО (макар и самата кола да не олеква като килограми). А като цяло тая кола се кара във всяка друга посока освен НАПРЕД....
И разбира се на снимката се вижда турбината която използвам. А по-точно китайска 35-ца с огромна топла част от 40-ка с т4 фланец и а/р 1.05. за който не разбира съм си взел турбина със студена част която храни до 600 коня, и топла която да не ми тавани мотора във високите. Относно бууста реших д стартирам с 0.5, по простата причина че такъв мотор досега не съм турбинирал, все пак той си е силен и в заводски вид но жаждата за повече е по-силна от мен... А и да не говорим че на половината ми клиенти им направих колите по-силни от моята и нещата да останат в този вид просто не ми се виждат редни.
На въпроса колко силна ще стане колата защото това е може би е най-често задавания въпрос като някой види снимка : около 500кс и 750нм от сами двигател смятам че са напълно реални за това налягане. Ето още няколко снимки, да малко са и не са подробни но нещата са още в процес на изработка :
Лек простор отпред с кулера, радиатора за маслото (синия с перката) и радиатора за хидравликата(черния). Който се чуди за радиатора на хидравликата : за нещастие с хидравличния усилвател на завиването проимах проблеми чак когато отидох на писта ... То като цяло като започнах да карам по пистите на дрифт разбрах колко много от нещата които са работили на улицата, там спират да работят и то доста рязко. В случая на писта маслото на хидравликата кипва, това което се случи два пъти е да ми затяга волана т.к. самата помпа явно спира да се върти, това го разбрах защото единия път настоях да продължа да дрифтя и оста на самата помпа се скъса ... Откакто карам с охлаждане на маслото и проблеми не съм имал.
Мда знам че не всичко е изпипано, но липсата на свободно време ме кара да стигам до крайности.
Отговор на въпроса защо 1 голямо а не две малки турбини (нали е по-красиво и ше флоува по-добре) : проблема на двете туржини е чисто финансов и времеви... Когато правя сетъпа с две малки турбини за същата мощност реално сетъпа ми би излязъл с около 2 бона по-скъп за същата мощност ... Само кулера който е с два входа и един изход с нужните размери ми идваше на 1000лв.... А този сегашния 600х300х76 ми идва на около 200 кинта ... Да не говорим за броя турбини, фланци, уейстгейтове, маслени магистрали, дренажи и прочие .... Та както казах, нито ми се плащаше, нито имам време да го направя така.
Разбира се за по-силния мотор, направих по-силен комплект маховик/феродо/притискател, и по-точно маховика е сттругован от мен, а феродото и притискателя са от 320 ЦДИ на 260мм. Като разбира се феродовия диск е направен на керамичен. Смятам че ще държи а и този сетъп излиза бая по-евтино от двудисковия сетъп на 240мм. Ето малко снимки :
Маховика неуспях да олекотя повече, нормално да не стане колкото стария ми 240 милиметров който тежеше 4,3 килограма... Но 5.3 кила е маса с която ще движа спокойно. За леките маховици няма какво да обеснявам, навсякъде пише и се знае какви са плюсовете и минусите. Факт е че има хора които ги е страх да карат с правени маховици... Факт е обаче че аз карам с маховик правен от мен вече 2 години, както и още десетина човека... някои даже и на ежедневни коли. Засега нямам откъртен и отлетял маховик през кутията и чукам на дръво като го казвам.
За нещастие когато карате със старата камбана,а по-точно всяка скоростна кутия от м102/м103 и в моя случай с кутия от 270цди, ви се налага да направите следната доработка за която ме е яд че непогледнах:
За който неможе да разбере, изпилени са всички профили на камбаната които са за да влезе по-лесно вложка за тресчотката ... Да знам кутията е много отслабена, гадно е, няма да държи , но тук говорим за кола която ходи само на писта... А и да не забравяме че карах с по-надупчена кутия последните 3 години, бях я надупчил защото не ми дремеше за нея и исках да гледам какво става вътре когато натискам съединителя.
Т.к. турбото е пред мотора и реално ауспуха ми ще излиза през капака, и поради наложилите се още доста доработки и промени реших да преместя радиатора ОТНОВО отзад. За да е по-компактно направихме следните водни пътища, които минават изцяло зад ремъка с цел повече място пред него:
Нещо за което забравих да спомена в началото. Нали бях купил предни широки калници от Боян заради доработките по завиването, и задницата ми седеше нефелно .... Маса хора ми предлагаха задни вежди/раздувки от стъкломат, самоче с по 10+ гръмнати гуми на каране ми беше ясно че няма да стане със стъкломата, затова се навих да направим метални раздувки копия на тези от е60 Хамър. Започват от вратата и свършват отзад на стопа:
Една снимка която показва калника в стоков вид:
Няколко снимки на коша в окончателен вид и повреме на изработка:
Както се вижда, съм изрязал задния крепеж на носача т.к. минавам на предни носачи които аз изработвам от нулата. Носачите са предни за да мога да направя нужното с монтажа на задната рейка... Като цяло работата е бая и чисто теоретично нови носачи на старите крепежи с предна рейка а не задна както аз направих, може да бъде по-добра концепция от към ъгал и позициониране на мотора... Ама тва е теоретично и прочие...
Малко снимки от изработката на носачите:
Носачите са направени изцяло от профили с дебелина 4мм, тръбичките са 33х3 а в най-слабата им част са с размери 65х40х4. Смятам че няма да имат проблем и че са бая бая по-здрави от масовото с което дрифтят беденветата.
И малко снимки от постигнатия резултат:
Като цяло ъгала е бая бая повече спрямо заводския. Немога да неизтъкна бонуса който получаваме с рейката, а именно липсат на луфт във водещата гума по време на дрифт.... като ъгал това е максимума който мога да изцедя с този сетъп (рейка мотор и позиция на бомбетата). Ще покарам и ще споделя как е работата.
И разбира се една снимка която немога да не кача е така от кеф... В един момент от работната седмица така се получи че при мен се търкаляха м119 5.0, м119 5.0 АМГ, м104 3.0 и иконата 2jz 3.0... Всичките по време или след ревизия, по време или напът за турбиниране
И така ... бая работа е отметната и както гледам още толкова ме очаква докато подкарам пак колата. За нещастие съм сигурен че няма да мога да направя колата за началото на тазгодишния дрифт шампионат, но по-добре по-късно и по-подготвен отколкото обратното !
ПП : простете за правописа...
#2
Публикувано 24 април 2017 - 18:34
Страхотна работа, само адмирации! Един лаишки въпрос. Не е ли м119 много тежък за твоите цели? Защо реши точно този осмак? За м104 има ли вече някакви готови турбо китове или всичко се прави собственоръчно?
#3
Публикувано 25 април 2017 - 06:36
Факт е че м119-ката е доста тежък спрямо м113 (ако това визираш)... Но не ме разбирайте погрешно, просто нещата в мойта глава не работят така както в на човека измислил м113
Друга причина която мога да дам е че борбата с плюс минус 30 кила в мойта кола е отдавна изгубена... Мойто купе максимално олекотен от към интериор, със стъкломатови предни калници тежи 1300 кила във вида си за писта... Това е теглото на всяка 190 о е36-ца която може да се намери в карса с пълен интериод. Такаче за килограми неможе да става на въпрос...
Относно м104 единствените готови турбокитове съм виждал да продава прослувутия турбобандит. Мойто мнение по въпроса е доста кептично по простата причина че всички коне и нютони дето ги пишат не са подкрепени от дино графика, маса хора изреваха от фейлове с техни части, и да не забравяме че цената на частите им е по-висока от тази за която ги правим ние... Такаче отговора на въпроса е : да всичко изработваме собственоръчно
Друга причина която мога да дам е че борбата с плюс минус 30 кила в мойта кола е отдавна изгубена... Мойто купе максимално олекотен от към интериор, със стъкломатови предни калници тежи 1300 кила във вида си за писта... Това е теглото на всяка 190 о е36-ца която може да се намери в карса с пълен интериод. Такаче за килограми неможе да става на въпрос...
Относно м104 единствените готови турбокитове съм виждал да продава прослувутия турбобандит. Мойто мнение по въпроса е доста кептично по простата причина че всички коне и нютони дето ги пишат не са подкрепени от дино графика, маса хора изреваха от фейлове с техни части, и да не забравяме че цената на частите им е по-висока от тази за която ги правим ние... Такаче отговора на въпроса е : да всичко изработваме собственоръчно
Този пост е редактиран от siriospepi: 25 април 2017 - 06:38
#4
Публикувано 25 април 2017 - 07:46
Все пак килограмите и всмукателя на м113 са нещо което небих отказал, уви това е невъзможно
#5
Публикувано 25 април 2017 - 09:56
Все пак килограмите и всмукателя на м113 са нещо което небих отказал, уви това е невъзможно
Това означава ли че не можете или не иската да турбинирате М113?
#6
Публикувано 25 април 2017 - 18:59
Няма неможе и няма неискам когато става въпрос за турбиниране
#7
Публикувано 25 април 2017 - 22:05
Благодаря за отговора,но това ме подтикна към въпроса:Няма неможе и няма неискам когато става въпрос за турбиниране
-"Факт е че м119-ката е доста тежък спрямо м113 (ако това визираш)... Но не ме разбирайте погрешно, просто нещата в мойта глава не работят така както в на човека измислил м113 :)"
Ако ти се пише те моля да поясниш.
Благодаря!
#8
Публикувано 25 април 2017 - 22:59
Проекта звучи обещаващо, ще се радваме да видим колата на писта Дракон, на 01 октомври 2017, когато ще се проведе Национален събор на Мерцедес-Бенц клуба!
#9
Публикувано 26 април 2017 - 02:01
Браво Пепи!
Избухваш подобаващо )
#10
Публикувано 26 април 2017 - 07:52
Благодаря за отговора,но това ме подтикна към въпроса:
-"Факт е че м119-ката е доста тежък спрямо м113 (ако това визираш)... Но не ме разбирайте погрешно, просто нещата в мойта глава не работят така както в на човека измислил м113 :)"
Ако ти се пише те моля да поясниш.
Благодаря!
Като цяло е много просто ... м113-ката лично за мен е стъпка назад в техническия прогрес на марката. Разбира се заради това нещо е имало причина и тя е че м119 нито е бил изгоден за производство, нито е успял да се вмъкне в Еконормите които са се наложили, съответно изчезването на м104/м119 е било неизбежно. Но самата стъпка м113/м112 за мен е стъпка назад защото от 4 клапанови двигатели, с вануси, с изцедени под около 70 и нагоре коня на литър марката минава на мотори с две свещи, 3 клапана без променливо газоразпределение с по 60 коня от литър... Всмисъл каквото и да си говорим чисто технологично няма напредък в този преход... Най-малкото м113 е опън дек (цилиндрите не са подпряни в блока в горната им част). Качвам две снимки които показват разстоянието между изпускателните портове на м103 и м113, както и на м119 и м113 :
18136240_10202834203853318_1068286684_n.jpg 45,24K 13 Брой сваляния
18142717_10202834203813317_1347924887_n.jpg 40,02K 13 Брой сваляния
Както виждаме междуицлиндровото разстояние на м103 и м119 е с почти 1см повече отколкото на м113. ГЛавната причина затова е че и двата мотори са били предвидени за доработка от АМГ и Брабус с цел по-висока кубатура постигната с по-голяма площ на буталото. Но каквото и да си говорим това отново е повече месо между цилиндрите които освен повече месо и са подпряни един междо друг, тоест чисто като база за тунинг нещата са несравними.
Сега много важно е да не забравяме следните нещаза м113 : мотора е по-лек и по-компактен което го прави адски удобен и приятен за проекти излизащи на писта. Да не забравяме също че и м113 е мотор който има разработка с 500кс. и 700нм, тоест макар и с неподпряни ризи самата база е достатъчно здрава за да издържи такова натоварване на масово продуциран автомобил който е предвиден да мине стотици хиляди км. Такаче реално макар и технологично м119 да е по-добър, се оказва че м113 е достатъчно добър за резултатите на компресорния мотор.
Все пак нетрябва да забравяме че слабото място на м113 е отпечатака на коляновия вал: при около 1000НМ той се къса, и ако ще прави човек проект над тези стойности трябва да вземе в предвид че на м119 отпечатака на коляновия вал както и всички основни лагери са с по-голям диаметър, както и това че маховика/хидротрансформатора лягат на м119 посредством по-дебели болтове на по-голям диаметър. Тест чисто концепционално м119 има всяка предпоставка да НЕ СИ скъса коляновия вал на 1000нм, а да изкара доста по-нагоре.
И разбира се нетрябва да забравяме и един голям минус на м119 спрямо м113 : именно това че м113 има пръскалки под буталата а м119 няма. А това е в огромен плюс за охлаждането на буталата при силови доработки. За щастие обаче това е доработка която излиза около 300лв в материали и 1 ден работа повреме на ревизия на мотора, такаче стигне ли се до момента в който този мотор трябва да става 1000 коня, нещата се доработват както много други и минуса изчезва.
Та като цяло спорове може да се водят много, но каквото и да си говорим м119 има повече заложби. Въпроса е при бъдещи проекти дали тези заложби биха били използвани и дали въобще биха били нужни защото незнам дали скоро ще се появи някой които иска да мине 800 коня и 1000нм, съответно да бъде принуден да използва м119 защото м113-ката няма да може да издържи... Не ме разбирайте погрешно, в стоков вид реално м113 е по-благ за умерени дорабоки (до 500-600кс) по простата причина че има пръскалки под буталата, от там нагоре аз бих препоръчал да не се правят много експерименти с тази база.
#11
Публикувано 26 април 2017 - 11:46
Страхотно инфо, много благодаря от името на всички. Много неща се научават.
Към какво мощности се стремиш и каква е крайната цел?
А McLaren Mercedes не е ли със преработен м113? Там си носи мощността много километри без проблеми, но вероятно доработките са именно за това.
Към какво мощности се стремиш и каква е крайната цел?
А McLaren Mercedes не е ли със преработен м113? Там си носи мощността много километри без проблеми, но вероятно доработките са именно за това.
#12
Публикувано 26 април 2017 - 13:55
Той McLaren-ския е разработен на базата на М113 обаче въртящия момент пак е по-малък от описаните от Пепи 1000Nm. При McLaren SLR 722 има въртящ момент от 820Nm.
#13
Публикувано 26 април 2017 - 14:39
Това с носачите е супер яко Евала човек!
#14
Публикувано 26 април 2017 - 19:42
Благодаря много за отговора!
Дори съм много радостен че го зададох!
Дори съм много радостен че го зададох!
#15
Публикувано 27 април 2017 - 09:14
Аз съм захванал да правя туйн турбо м113 в момента и бих вметнал други негови предимства. Съгласен съм че потенцяла на м119 е по-голям, но за м113 има бая набор от части. Повечето фирми имат разпределителни валове, пружини за клапани, ковани бутала и биели, лагери и тн. готови за м113, докато за м119 да намериш такива части е по- трудно. Вярно са една торба с пари, но няма как да искаме 700+ коня и да не дадем пари. Също така на камбаната на м113 се хващат всички скоростни кутий от всички V образни мотори, включително и най-здравата кутия от правена от завода на мерцедес (нсг510, с която съм се снабдил аз). Факт е че Пепи може да си разпробие фланеца така че да пасне тази кутия, но самия фланец си е скъп. Отделно гарнитурата на м113 е изцяло метална, което уж е добре за турбо коли и биелите са си ковани от завода, но колко издържат ще пробвам скоро и ще кажа
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни