Здравейте колеги. Поизчетох доста по форумът, но може и да не съм видял подобна тема. Действително има дадени параметри на някои части от тези два двигателя и един вещ човек би могъл да прецени сам, но аз не претендирам да съм такъв. А въпросите ми клонят към следният казус: Имам 240D и миналата седмица взех за части и един 200D. И двата са 1981г. По отношение на купетата ясно, но иначе ми стана интересно кои агрегати от 200 мога да ползвам в 240. Виждам разлика в ГНП-то, на 240 е с казанче за масло, на 200 без. Имат и други разлики явно. 200 няма маслен охладител, 240 има. 200 е с кръгъл възд.филтър над всмукателния колектор, 240 с кюмбе зад десния фар. Моментите са други. Това са стари коли и кой знае кой как е приспособявал, та не мога да съм сигурен, дали нещата са оригинални така или е сбирщайн. Накратко ще бъда адски благодарен, ако някой напише взаимозаменяемите части между двата модела. Акцентирам на двигател, периферия, съединител, скорости.
W123 200D /615/ и W123 240D /616/ - взаимозаменяеми ли са?
Started by mitaraf W123, 21 Apr 2017 - 13:19:07
W123 200D /615/ и W123 240D /
7 replies to this topic
#1
Posted 21 April 2017 - 13:19
#2
Posted 21 April 2017 - 16:57
Идентични са алтернатор,шайба на коляновия вал,водната помпа,термостат,хидравлична помпа,виско-перка,малък картер,маслена помпа,кожух на маслен филтър (нищо,че няма маслен охладител,има заготовка за него),маховик,пети на мотор,тръбички от ГНП към дюзи,дюзи, но първо да уточним годините на производство на двата мотора!
Пишеш,че 240-та е 81г,.но е с ''кюмбе'' за въздушен филтър и с маслен резервоар на ГНП което е до 79 г. и не се връзва с фейслифт-а от 80 г,
Напиши с какви подгревни свещи са двата мотора или направи няколко снимки.Как са свързани-последователно или паралелно?
Като "карантия"ризи,бутала,колянов вал,клапани,биели,блок,глава и тн. двата мотора нямат нищо общо,може само бренери-те,но само ако буталата са тип"пачи крак" демек фейслифт!
#3
Posted 21 April 2017 - 22:02
Да колега, благодаря. Оправдаваш опасенията ми, че закупеният от мен преди години 240D, който по талон се води също 81-ва година и 72 коня май никак не е толкова. Твърде вероятно е да е сменян някога или пък са му сменяли само ГНП-то и филтъра....знам ли. За съжаление намирам само тези снимки, но утре ще направя детайлни:
240D
200D
Имах надежди, че са доста идентични откъм агрегати. Поне съединител и скорости дали са съвместими, че малкият е с перфектни такива и бих ги прехвърлил на 240-тката?
#4
Posted 22 April 2017 - 04:37
Мисля,че ще станат.240-та си е направо от първите М616.Сервото и спирачната помпа са различни.200D е след 79г.
#5
Posted 22 April 2017 - 04:59
Мислех че фейслифта е края на 1982-а година.Визуални разлики-волан,центр.конзола,салон,предни фарове.За серво усилването не съм сигурен.Мотори и кутии също имат промяна.
#6
Posted 22 April 2017 - 09:06
Мисля,че ще станат.240-та си е направо от първите М616.Сервото и спирачната помпа са различни.200D е след 79г.
Да колега niki7111. Напълно си прав. Доста гледах снимки и моят 240 си е от първите. Това, че е с първа регистрация 81-ва не означава, че не е произведен примерно 77-ма. Филтър, всмукателен колектор, ГНП, серво с помпа, та дори и казанчето за чистачките са си различни. Не знам дали това трябва да ме кара да съм разочарован, но плащам данък за 72к.с. Поне излиза, че колата не е разкомплектована, а си е с оригиналните агрегати. Май и тея в КАТ са си индианци. Та сега надеждите ми да мога да ползвам повечко неща от 200D-то стават все по-малки.
#7
Posted 22 April 2017 - 18:10
Какво му е на 240-то,че си купил 200?Ако имаш къде да го съхраняваш след време ще е безценен в оригинален вид.
#8
Posted 23 April 2017 - 08:44
Ами нищо му няма на 240-то. Имаше няколко ръжди, но го съхранявам в сух гараж и е напълно в автентичен вид. В последните 5 години накупих всеки един детайл в него дето не ми се нравеше, като общо взето разглобих и насъбрах чаркаляци дубъл по 2 или 3. В момента му сменяват калници и врати, има 2-3 дребни шева да се направят и влиза за цялостно боядисване в камера в оригиналният му, цвят. 200-то го взех доста изгодно за всеки случай ако някоя дреболия ми потрябва да ползвам от него. Но иначе 240-то е с уникален двигател и 3 години не пален подкачих и бръмна от раз. На 200-то съдбата съм я решил. Земният му път е към края си. Надявах се, че мога да ползвам и разни неща по силовата част от него, но уви.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users