Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

По-странен проблем с ABS


  • Please log in to reply
13 мнения по тази тема

#1 Minkoff

Minkoff

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 8 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    190E, 1993г.
    W124 200CE

Публикувано 19 април 2017 - 20:03

Здравейте. След зимата подкарах колата - W124 136 коня, купе. Обаче ми светна лампата за ABS. Когато дам контакт и запаля си светва и нормално изгасва. След първите 2-3 метра светва перманентно и не спира докато не изгася двигателя. 

Свалял съм 2-та предни датчика да ги чистя, имаха налепени стружки. Задния, на дифа не съм го свалял поради липса на повдигач. Конекторите са ОК. Помпата работи. Проверих я като свалих капака, отворих релето което я пуска и натиснах пластината с пръст - моторчето забръмча. OVP релето го отварях наскоро - няма студени спойки. 

 

Интересно ми е също така къде влизат кабелите от датчиците на колелата и дифа? Виждам конекторите в коша, но влизат в доста дебел сноп и ги губя. В смисъл кое приема сигнала на датчиците? 

Според мен проблема е в неполучаването на сигнал от някой датчик, понеже грешката излиза след като тръгна, но не знам къде влизат за да проверя и електрониката. 

 

Ще съм много благодарен на отзовалите се.


  • 0

#2 200E-16V

200E-16V

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 443 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Интереси:Ел.инсталация за Мерцедес
  • Автомобил:
    W124 200E-16 (27.11.1992)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 април 2017 - 23:33

Ако имаш пин за диагностика на ABS пробвай да направиш аналоговата диагностика със светодиод.
Иначе си има компютър за ABS който е зат акумолатора с една букса е.
На този сайт има инфо за диагностиката
https://diagnostikamb.alle.bg
  • 0

#3 Subsonic

Subsonic

    Модератор

  • Модератори
  • 3886 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    S211 E320, 03

Публикувано 20 април 2017 - 10:30

Имаш ли разлика в размера на гумите отпред и отзад?

 

Трябва да е доста радикална за да ти светва само след няколко метра, но всичко е възможно.

 

Възможно е и задният датчик да е откачен от конектора, или кабелът да е повреден.


  • 0
________________________________________
True dual exhaust
Code 486 - sport suspension
injector upgrade

#4 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 21 април 2017 - 09:54

Проверете алтернатора за презаряд.


  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#5 fero_91

fero_91

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 5 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Plovdiv
  • Автомобил:
    W140 300 SEL 1991

Публикувано 21 април 2017 - 10:45

Същия проблем и аз го имам колега, само че на W140 с 20-ки джанти съм и има разлики в гумите предните мисля, че бяха 235/35 а задните 245/30 дали е възможно от това да е, но този проблем от доста време е, даже и преди със еднакъв размер гуми..


  • 0

#6 Minkoff

Minkoff

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 8 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    190E, 1993г.
    W124 200CE

Публикувано 24 април 2017 - 08:39

Ако имаш пин за диагностика на ABS пробвай да направиш аналоговата диагностика със светодиод.
Иначе си има компютър за ABS който е зат акумолатора с една букса е.
На този сайт има инфо за диагностиката
https://diagnostikamb.alle.bg

Буксата ми за диагностика е с 16 отвора тип банан. В половината няма контакти и не знам коя е за ABS. 

Винаги съм се чудел каква роля играе въпросния компютър зад акумулатора. Възможно ли е да е само за това? Ясно е, че комутатора смята времената за дюзите и искрата, но пък 50+ пина за ABS??

 

Есента проблема го нямаше, зимата не сменях гуми, така че са си същите. Единственото, което направих в престоя е да подменя кабелите на инсталацията (дюзи, бобини, датчици, дросел - има тема по въпроса)

 

Алтернатора е ОК, скоро сменях реле-регулатора с четките. Напрежението е в норма. 

 

 

Между другото в момента списвам една програмка за микроконтролер, който ще ми показва малко информация, която няма откъде да я взема на тази кола. Неща като разход на 100 или час на място, разстояние, изгорено гориво...

https://drive.google...iew?usp=sharing

Като го довърша може да пусна темичка по въпроса


  • 1

#7 Minkoff

Minkoff

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 8 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    190E, 1993г.
    W124 200CE

Публикувано 24 април 2017 - 11:05

ОК, 35 пина са. Отворих компа на ABS, вътре всичко е ОК. Премерих няколко елемента, които ме съмняваха, нито една студена спойка не намерих. 


  • 0

#8 Subsonic

Subsonic

    Модератор

  • Модератори
  • 3886 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    S211 E320, 03

Публикувано 24 април 2017 - 12:53

Същия проблем и аз го имам колега, само че на W140 с 20-ки джанти съм и има разлики в гумите предните мисля, че бяха 235/35 а задните 245/30 дали е възможно от това да е, но този проблем от доста време е, даже и преди със еднакъв размер гуми..

 

При теб може да е от гумите - има ралика почи 20мм във външния диаметър отпред и отзад.

 

При колегата обаче е странно, защото е сменял и реле-регулатор.

 

Има едно реле, вътре в АБС модула под пластмасовото капаче, което също може да е окислило спойките, но е много по-рядко срещано като проблем.

 

Интересно приложение - къде ще поставиш?


  • 0
________________________________________
True dual exhaust
Code 486 - sport suspension
injector upgrade

#9 Minkoff

Minkoff

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 8 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    190E, 1993г.
    W124 200CE

Публикувано 24 април 2017 - 13:31

...

Интересно приложение - къде ще поставиш?

Дисплея мисля да го вградя в таблото, под стрелката за скоростомера. Може дори да махна и брояча - в програмата имам по-прецизен. Чакам нов дисплей и когато стане готово ще постна снимки.


  • 0

#10 fero_91

fero_91

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 5 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Plovdiv
  • Автомобил:
    W140 300 SEL 1991

Публикувано 24 април 2017 - 16:06

И преди със една гуми пак е го е имал същия проблем, за това реле в АБС модула ще погледна, и ще се почва първо от датчиците, а на W140 може ли да се направи диагностика само за АБС ? 1991 година е от първите модели..


  • 0

#11 Minkoff

Minkoff

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 8 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    190E, 1993г.
    W124 200CE

Публикувано 25 април 2017 - 17:35

Има ли някой схемата на платката на ABS и схемата на свързване? Колата ми има датчик на Хол, вграден в скоростомера, който дава информация за скоростта. Въпроса е на кого я дава тази информация. На ABS очевидно не му е нужна. Идеята е да не може да се форсира двигателя на място. Датчика работи на 100%. 


  • 0

#12 bat_lambo

bat_lambo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 267 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Силистра
  • Автомобил:
    S202 2.0;
    190E 2.8 Sportline;
    190D 2.5 Turbo;
    124 320E;

Публикувано 25 април 2017 - 20:33

Колега малко се обърках, че темата се поомеша и не знам точно за коя кола питаш. При движение (ако става въпрос за 124)  ABS-модула (освен всичката друга работа, която върши) сумира сигналите от датчиците и ги преобразува в един общ сигнал, който подава (така наречения speed signal) към моторния комп, които съответно при наличието на такъв сигнал разрешава развъртане на двигателя с обороти по-големи от 4000 об./мин. - поне така стоят нещата при 124 с HFM система (220,280,320 и т.н. ...) При колите с PMS предполагам е реализирано по същия начин - ако няма speed signal от ABS модула - то комутатора не разрешава повече от 4000 об./мин. ... Ако ABS лампата на таблото свети и модула не работи - да речем към него не идва захранване от ОVPR релето ... то тогава няма кой да подава speed signal към компютъра/комутатора и съответно дори в движение мотора не се върти над 4000 об./мин ... А ако питаш за този датчик на хол на гърба на таблото на снимката по долу - той обикновено подава сигнал към оригиналното аудио на Becker да речем ... сигнала за касетофона, който има нужда при по-висока скорост да се усилва сам, за да компенсира звуците от пътя и вятъра - съответно при по-ниска скорост да се намаля сам и т.н. ... :beer :beer :beer

035321461-big.jpg?r=0


  • 0

#13 Minkoff

Minkoff

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 8 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    190E, 1993г.
    W124 200CE

Публикувано 28 април 2017 - 08:17

Да, имам такова орязване на оборотите. Само че при мен е между 5000 и 5500 об/мин. На място или в движение е все едно. Системите HFM и PMS не зная какви са.


  • 0

#14 Minkoff

Minkoff

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 8 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    190E, 1993г.
    W124 200CE

Публикувано 06 юли 2017 - 16:08

Update!

Оправих проблема.

Оказа се, че предишния собственик /тиквеник/ е счупил буксата за задния датчик, която се намира зад десния еърбег. Та кабелите се бяха измъкнали. Душих като митничарско куче по мексиканци и го намерих накрая. 


  • 1




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни