Здравейте! От скоро карам C w203 320 CDI от 2005 г. и не мога да намеря как да проверя маслото в двигателя! Четох по форумите, гледах клипов... но не става.
Пробвах със скритото меню - там не го отчита. Пробвах с копчето за нулиране на километража (при позиции 1 и 2 на ключа) и пак нищо не се получава, даже не се чува познатия звук след задържане за повече от 30 сек.
Някакви идеи къде може да бъде?
ПС. Някой има ли по нови карти за GPS-а с източна Европа?
C 203 Проверка на маслото?
Started by bentley87, 29 Mar 2017 - 13:58:32
18 replies to this topic
#1
Posted 29 March 2017 - 13:58
#2
Posted 29 March 2017 - 14:07
Защо просто не го видиш на щеката? om642 си има щека за маслото, доста по-точно може да го провериш от това което ще ти покаже електрониката.
П.П. Относно картите, има ги на доста места из нета качени, има особеност при ъпдейтването, когато правиш ъпдейта, новата версия трябва да е не повече от 4 версии по-нова, иначе няма да стане.
Edited by gelevp, 29 March 2017 - 14:08 .
#3
Posted 29 March 2017 - 14:24
Дразня се че на всички други може да се провери през компа. Искаше ми се вместо всеки път да вдигам капака и кората да го проверявам.
Аз нещо не можах да намеря много карти.. сигурно не знам как да търся. Предполагам, че трябва поне 1-2 ъпдейта да направя и си мислих някой ако е минал по тези стъпки, и има файловете да ги сподели.
#4
Posted 29 March 2017 - 14:53
Електронния датчик за масло често лъже и дава грешна информация, иначе се вади лесно менюто.
1. Вкарваш ключа.
2. Завърташ един път на позиция "1"
3. Натискаш бързо "reset" бутона, който се намира от ляво на километража.
4. Със стрелките намираш меню-то, когато дадеш на контакт ще ти изпише литрите.
Ако не излиза при теб, може би го правиш прекалено бавно, при някои коли става само когато на таблото показва външната температура.
Не съм с този модел кола, за картите не мога да ти помогна повече, някой друг колега сигурно ще се включи, освен това има теми за NTG2 както се води твоята навигация, потърси информация, има и линкове.
#5
Posted 29 March 2017 - 15:16
Добре, благодаря ви! Ще пробвам с изкарана температура на таблото. Аз влизам в скритото меню и като дам на контакт изписва някакви неща но няма маслото. После ще снимам и ще ви покажа.
В нета се откриват само карти на западна европа и то по-нови. Аз май трябва да направя ъпдейт с малко по-стара първо.
#6
Posted 31 March 2017 - 17:56
Не ти трябва да влизаш в скрито меню. Сега пиша през тел. Че не съм у нас,но на 3-ти ще ти го опиша ясно
#7
Posted 31 March 2017 - 18:12
Я да се поизмъча.
Даваш на 1ва позиция ключа.
Със стрелка на горе цъкаш и ще ти излезе лейка и надписи над нея.
После даваш на контакт и чакаш да се смени надписа.На БГ ( момент че меря маслото).
Като свърши с меренето ще ти изпише или че е ОК и още надписи над ОК... или примерно сипи 150 ml
Даваш на 1ва позиция ключа.
Със стрелка на горе цъкаш и ще ти излезе лейка и надписи над нея.
После даваш на контакт и чакаш да се смени надписа.На БГ ( момент че меря маслото).
Като свърши с меренето ще ти изпише или че е ОК и още надписи над ОК... или примерно сипи 150 ml
#8 Гост_zBnerOV6MJГост_
Posted 01 April 2017 - 06:43
И ако от горното не ти е станало ясно, да кажа и аз:
1. Ключ на позиция 1 - въртиш, докато не кликне веднъж.
2. В менюто отиваш на картинката, която показва км/ч
3. От там със стрелките (нагоре и надолу) отиваш до Oil Level Measurement
4. Ще ти изпише да дадеш на контакт, следователно въртиш ключа до още един клик (позиция 2), без да палиш
5. Ще ти изпише, че започва да мери и след няколко секунди ще ти каже или ОК или нещо друго. Ако е друго, следвай го.
Така или иначе, аз бих отишъл там, където имат щека (или си купи най-добре). Като го измериш с щека си е най-добре - ще ти покаже точното количество, но трябва да намериш за твоя мотор какви са границите.
Горното го казвам от личен опит, че докато в колата имаше 3.5 литра, менюто ми казваше ок, при положение, че събирар 6.5 литра
#9
Posted 01 April 2017 - 07:54
Когато е карана с лошо масло или не е сменяно навреме ... има наслояване на на мърсотия от маслото на датчика за макс. и отчитането не е вярно(отчита че има масло колкото трябва)
#10
Posted 05 April 2017 - 10:38
То се е видяло ще си го меря от щеката Мерси за съветите!
#11
Posted 05 April 2017 - 10:44
Тези датчици направо ги забравяйте че само във филми ще ви вкарат. Бъркате с щеката и толкова, ако нямате щека мисля че за повечето модели може да се поръча за сравнително малко пари.
#12
Posted 05 April 2017 - 11:32
По принцип си прав, но има и друго. Ако си има щека - лесно, но ако няма е по-сложно. Аз си купих щека и продължавам повечето пъти да гледам компютъра, иначе свалям от нас щека, инструмент, махат се капаците, колкото и да държа чисто се поизцапам и т.н.
Edited by Bokouser, 05 April 2017 - 11:34 .
#13
Posted 05 April 2017 - 11:36
Щеката при моделите с датчик не може ли да седи постоянно забодена?
#14
Posted 05 April 2017 - 11:48
Аз друго не мога да разбера, при положение че този двигател си има щека, освен това не е мотор известен с това да харчи масло, даже напротив... Защо просто не си ползваш щеката (веднъж в месеца или преди дълъг път), повечето колеги с 203ки с други двигатели, пари дават за щеки и всички обясняват как датчика не мери вярно, ти зорлем искаш да бъдеш излъган от тъпия датчик...
Не се заяждам, просто не мога да разбера логиката.
#15
Posted 05 April 2017 - 12:30
Ако има оригинална щека - стои постоянно забодена, ако няма - отвора за щеката е под горния обезшумителен капак и щеката не може да стои там, защото е по-дълга. А датчик може да има и при двата варианта.Щеката при моделите с датчик не може ли да седи постоянно забодена?
При положение, че има щека няма спор, лесно е и от нея по-вярно няма.Аз друго не мога да разбера, при положение че този двигател си има щека...
Edited by Bokouser, 05 April 2017 - 12:35 .
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users