Здравейте,вече имах честа една женица със способности да шофира...нулеви...да ме жулне доволно по задната врата,калник и джанта.Имам пълно каско и въпроса е за тези 3 детайла за боя дали да я дам да я петньосат както предишните ми коли или да я пиша по експертна оценка и като реша направо цялата да я боядисам.Ако може да кажете от личен опит колко изплащат за 1 детайл за боя по експертна...ДЗИ.
Експертна оценка или доверен сервиз?
Започната от W163 2.7CDI, 20 мар 2017 - 11:35:54
17 мнения по тази тема
#1
Публикувано 20 март 2017 - 11:35
#2
Публикувано 20 март 2017 - 12:55
Здравей, мисля че е най-добре да питаш човека при който си сключил полицата, там ще ти кажат всички подробности.
Във всички случаи, при по-стар автомобил е по-рентабилно да ползваш доверен сервиз, освен ако не я боядисваш цялата, както си писал.
По експертна оценка, застрахователя плаща най-малко.
#3
Публикувано 20 март 2017 - 15:02
На мен по експертна оценка (ЛевИнс) за счупена предна броня (нова) ,ляв фар (нов) ,ремонт+боя преден капак и ремонт+боя ляв калник на Ягуар Х-тайп (6000лв оценка) ми изплатиха 1212лв - няма как да не съм доволен! Така че го има варианта експертна оценка ,взимаш парите и при твой доверен сервиз ,а не при техен такъв!
NO PAIN - NO GAIN!
#4
Публикувано 20 март 2017 - 15:51
Това не е зле.Аз с МЛ 2002г на 10000лв застрахован....но никой не дава инфо от застрахователите...един сравнително близък от там каза,че може и до 90лв на детайл боя да ми дадат.Което е гадничко при положение,че за ауди а4 съм плащал по 150лв на детайл а за джипката може и повече да искат .По фактура незнам дали ще ми уважат ако си я направя.А в доверен сервиз имам право,но 2 коли правя в такива сервизи и я правят различна, а това много ме дразни.
#5
Публикувано 20 март 2017 - 17:00
виж кои са доверените сервизи и ако можеш се разбери с тях, но как ти дават доверен сервиз за 10к оценка 2002г?
#6
Публикувано 20 март 2017 - 17:30
защо не? колко трябва да е?
#7
Публикувано 20 март 2017 - 17:36
Довереният сервиз е доверен на застрахователя, понеже те са им възложител.
Много по-добре е експертна оценка, ако трябва добавяш някой лев, но сервизът работи за ТЕБ.
Тези дни точно ДЗИ ми възстанови няколко щети по експертна оценка и съм напълно доволен от сумата.
#8
Публикувано 20 март 2017 - 17:46
Много се кефя на такива отговори...вече освен от политика и футбол, всеки разбира и от застраховане И защо му е да доплаща при възможност да не го прави? Като не ми хареса работата която са свършили в определен сервиз, просто няма да си взема колата, докато не я направят така както трябва. И съм сигурен, че ще я свършат защото няма да получат и лев от застрахователя.
#9 Гост_zBnerOV6MJГост_
Публикувано 20 март 2017 - 17:51
Вижте сега, всички си имаме различни мнения по тези въпроси
Експертна оценка - Плюсове:
Плащат ти до 15 работни дни. През това време ако колата ти е в движение си я караш.
След като ти платят, можеш да оправиш колата и след 6 месеца, никой нищо няма да ти каже.
Минуси:
Могат да платят по-малко от нужното за ремонт
Доверен сервиз - Плюсове:
Не се занимаваш с нищо докато ти я оправят.
Ако не ти харесва как са я направили я връщаш - длъжни са да ти я направят, както е била (същите части).
Минуси:
На някои може да им... отнеме... адски... много... време... за да ти... оправят... колата <- не е готино това. Можеш да останеш без кола за много време.
От тук нататък човека си избира. Ако се сещате, добавяйте и други плюсове и минуси, но не натрапвайте мнението си
#10
Публикувано 20 март 2017 - 17:59
Много се кефя на такива отговори...вече освен от политика и футбол, всеки разбира и от застраховане И защо му е да доплаща при възможност да не го прави? Като не ми хареса работата която са свършили в определен сервиз, просто няма да си взема колата, докато не я направят така както трябва. И съм сигурен, че ще я свършат защото няма да получат и лев от застрахователя.
Аз пък се кефя на отговори на пристрастни хора, които не разкриват, че са такива, Иване.
Не знам, дали всеки разбира от застраховане, но всеки нормален човек разбира от добре сврършена работа и замазване на положението. Бояджия са ми разказвали как им плащат застрахователи като на доверен сервиз и какви магарии правят, за да влязат в рамката на разходите.
От друга стран,а в началото 4 години съм ходил по всякакви доверени сервизи (въпреки съветите на приятели) и съм се нагледал на изпълнения на моята кола, които излизаха наяве при следващото посещение в сервиз.
И какво, ако не си вземеш колата, ако видиш директно, че има проблем със свършената работа. И като не си вземеш колата, понеже е мърляво направена и ти я държат още 1-2-3 седмици какво ще спечелиш? Сервизът ли ще извади пари за двойната работа или застрахователят?
#11
Публикувано 20 март 2017 - 18:28
Аз пък се кефя на отговори на пристрастни хора, които не разкриват, че са такива, Иване.
Не знам, дали всеки разбира от застраховане, но всеки нормален човек разбира от добре сврършена работа и замазване на положението. Бояджия са ми разказвали как им плащат застрахователи като на доверен сервиз и какви магарии правят, за да влязат в рамката на разходите.
От друга стран,а в началото 4 години съм ходил по всякакви доверени сервизи (въпреки съветите на приятели) и съм се нагледал на изпълнения на моята кола, които излизаха наяве при следващото посещение в сервиз.
И какво, ако не си вземеш колата, ако видиш директно, че има проблем със свършената работа. И като не си вземеш колата, понеже е мърляво направена и ти я държат още 1-2-3 седмици какво ще спечелиш? Сервизът ли ще извади пари за двойната работа или застрахователят?
С какво съм пристрастен, какво да разкривам? Каква връзка имам аз към случая, колегата иска мнение и го получава?! Ти в какво ме обвиняваш?
След като толкова знаеш, би ли ми обяснил, защо премиите по полици с опция за ремонт "доверен сервиз" са по-високи, от полици без тази опция?
Не, всъщност не желая...опитах да помогна, ти ме обвиняваш в пристрастия.
Личи си, че не знаеш почти нищо от процеса на работа между застраховател, клиент и доверен сервиз, какви права има клиента и т.н.
Избора е на колегата, но не го вкарвай в заблуждение, че ще е по-добре обезщетен по експертна оценка!
#12
Публикувано 20 март 2017 - 18:44
То май се ще е дърво малко или много...и аз страдах с доверени сервизи(счупени,кори,щипки,скърцания,пукания в последствие,разлика в цветове,разминаване в детайли)но се надявах,че няма да са толкова стиснати по експертна...явно няма да ме огрее
Вероятно ще е по експертна и ще изчакам още някой и друг детайл да ми опляскат(защото сега имам 3 за боя,с ключ ми надраха още 2 и някой ме е забърсал ниско за мен високо за лека кола двете врати откъм шофьора)и ще доплатя в мой сервиз да я боядисат цялата....
#13
Публикувано 20 март 2017 - 22:53
Хм... няма да е по-добре обезщетен по експертна оценка, но шансът да получи задоволителен (към отличен) краен резултат е по-реалистичен, естествено с негова намеса. Изключения има, но рядко.
Т.е. доверените сервизи масово работят мърляво по всякакви критерии.
Масово, а не "всички", понеже няма как да имам наблюдения над всички, а и е относително понятие. Да речем тези, с които съм се занимавал, дори и много реномираните.
От моята гледна точка, прост критерий за добре свършена работа при подобни ангажименти е: "Неразличимо от заводско". Всичко останало е просто... незадоволително.
Без да претендирам за задълбочени познания в сектора:
Застрахователите плащат по-малко по експертна оценка, понеже е директна транзакция към клиент, спрямо калкулатор на щетата. Сега много ли е, малко ли е... друга тема.
Удачен компромисен вариант е обезщетение по "фактурна стойност". Там застрахователят носи риск от липса на контрол над разходите: т.е. не може да извива ръцете на конкретен сервиз за изпълнената работа, но му липсват допълнителните разходи. Съответно премията се калкулира с множество рискове.
Единични случаи са одобрени на реални стойности. В повечето случаи, когато съм се занимавал по този параметър, съм оставал разочарован от крайният резултат. Т.е. застрахователя пробва да усложни всячески администрацията по придвижване на щетата. По този начин съм се принуждавал да премина към експертна оценка, за да си минимизирам косвените разходи (времето ми). Времето е пари и предпочитам да си го прекарвам по различен от посочения начин.
Каското цели да минимизира риска, а не го елиминира, противно на рекламните кампании. Аз лично предпочитам да карам на експертна и да правя панаири в последствие, ако наистина е крайно неудовлетворителен резултата, в сравнение с губене на време с доверени сервизи.
Горенаписаното е изцяло лична позиция и не ангажирам никого с нея. Аз конкретно съм идеален клиент на застрахователните компании, но ме изумява колко рядко това бива оценено/осъзнато. След много време прекарано/загубено в малоумна комуникация с голяма застрахователна компания, последно предпочетох да понеса разликата в изплатената сума и да се оправям сам. Това не означава, че всички работят... да речем непрофесионално, но винаги е било на ръба. В последните няколко години има подобрение по отношение комуникацията с клиента, но не покрива личните ми критерии за необходим минимум.
Не съм аз човекът, който да консултира застрахователните компании по бизнес методики, контрол на риска и устойчиво развитие. Всичко е написано в учебниците по Икономика. Продуктът "каско" към настоящият момент, е необходимо зло. Просто ми се искаше вече да са си оптимизирали бизнеса и да работят професионално. Близо 20г. по-късно... все още има един привкус на арогантността от мутренските времена.
Т.е. доверените сервизи масово работят мърляво по всякакви критерии.
Масово, а не "всички", понеже няма как да имам наблюдения над всички, а и е относително понятие. Да речем тези, с които съм се занимавал, дори и много реномираните.
От моята гледна точка, прост критерий за добре свършена работа при подобни ангажименти е: "Неразличимо от заводско". Всичко останало е просто... незадоволително.
Без да претендирам за задълбочени познания в сектора:
Въпросът не е към мен, но къде е изненадата тук? Парите за допълнителните разходи по бизнеса с доверени сервизи трябва да се платят от някого. Няма да е от застрахователното дружество, следователно се прехвърля към клиента.След като толкова знаеш, би ли ми обяснил, защо премиите по полици с опция за ремонт "доверен сервиз" са по-високи, от полици без тази опция?
Застрахователите плащат по-малко по експертна оценка, понеже е директна транзакция към клиент, спрямо калкулатор на щетата. Сега много ли е, малко ли е... друга тема.
Удачен компромисен вариант е обезщетение по "фактурна стойност". Там застрахователят носи риск от липса на контрол над разходите: т.е. не може да извива ръцете на конкретен сервиз за изпълнената работа, но му липсват допълнителните разходи. Съответно премията се калкулира с множество рискове.
Единични случаи са одобрени на реални стойности. В повечето случаи, когато съм се занимавал по този параметър, съм оставал разочарован от крайният резултат. Т.е. застрахователя пробва да усложни всячески администрацията по придвижване на щетата. По този начин съм се принуждавал да премина към експертна оценка, за да си минимизирам косвените разходи (времето ми). Времето е пари и предпочитам да си го прекарвам по различен от посочения начин.
Каското цели да минимизира риска, а не го елиминира, противно на рекламните кампании. Аз лично предпочитам да карам на експертна и да правя панаири в последствие, ако наистина е крайно неудовлетворителен резултата, в сравнение с губене на време с доверени сервизи.
Горенаписаното е изцяло лична позиция и не ангажирам никого с нея. Аз конкретно съм идеален клиент на застрахователните компании, но ме изумява колко рядко това бива оценено/осъзнато. След много време прекарано/загубено в малоумна комуникация с голяма застрахователна компания, последно предпочетох да понеса разликата в изплатената сума и да се оправям сам. Това не означава, че всички работят... да речем непрофесионално, но винаги е било на ръба. В последните няколко години има подобрение по отношение комуникацията с клиента, но не покрива личните ми критерии за необходим минимум.
Не съм аз човекът, който да консултира застрахователните компании по бизнес методики, контрол на риска и устойчиво развитие. Всичко е написано в учебниците по Икономика. Продуктът "каско" към настоящият момент, е необходимо зло. Просто ми се искаше вече да са си оптимизирали бизнеса и да работят професионално. Близо 20г. по-късно... все още има един привкус на арогантността от мутренските времена.
#14
Публикувано 20 март 2017 - 23:45
Аз съм на ДЗИ с експертна. Като купих колата есента заведох няколко щети, една-две останали от предния обаче изтървани от застрахователя, една две от мен и не съм платил и лев за каско и няма да платя до изтичането му. Каското ми е 1100лв. Та според мен плащат, сега точно колко...не съм смятал.
Иначе като се запролети сега ще оправя всичко по колата, при един мой много пекан който взема по 100лв за детайл(за София това е много евтино)
Този пост е редактиран от vonko1988: 20 март 2017 - 23:46
#15
Публикувано 21 март 2017 - 11:07
...1100 плащаш за каско или толкова са ти изплатили? и какви и къде са ти щетите?
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни
-
Google (1)