Днес джипката си показа новата магария и както си карах из града изведнъж на клъстера изписва, че багажника е отворен. Слизам и гледам, че си е наред, отварям затварям и си продължавам по пътя. След 300 метра пак същата работа. Отварям, затварям, гася изчаквам 10 минути и паля. След още 500 метра пак изписа същото съобщение. Напръсках самото езиче със WD-40 и започна по-леко да върви, но пак няма оправия. Колата няма keyless и багажника не се отваря/ затваря с копче. Когато оставя моторчето да прибере последния 1см при затваряне на багажника го чувам как работи, но понякога не прибира вратата на багажника плътно. След това трябва да го отворя и да го затворя по-силно, така че моторчето да не се включва. Също така когато го затворя така (със по-силен тласък) или моторчето успее да прибере вратата до край, след 1-2 минути само се включва и прави обратното движение. Тоест да го отвори само, но само работи моторчето и избутва въпросният 1см. На клъстера получих 2 съобщения докато карах днес. Едното много по-често: Tailgate open. А другото Tailgate malfunction. Visit workshop. На 99% съм сигурен, че е въпросният заключващ механизъм, но не виждам как може да е заминал, защото багажника не е отварян/затварян от вчера на обяд и тогава нямаше никакви ядове с него. Днес като се качих за 1ви път в колата и покарах 5-6 км и тогава го направи за първи път, а не съм пипал багажника. Затова този 1% го слагам и за наводнен САМ модул, защото тежкият сняг от снощи и топенето му днес може да доведат и до това.
От това което изчетох из нет-а, установих, че ме касае ето този бюлетин: Feb 24, 2006 T-72.20/43B Body - Power Tailgate Closer Intermittently Inoperative, но не успявам да го отворя, а само го намирам като информативен характер. Първият ми въпрос е може ли някой с достъп до EPC или сървър с бюлетините да го намери конкретният бюлетин и това което пише в него?
Вторият ми въпрос е някой минавал ли е през подобна драма с този заключващ механизъм и какви са ми вариантите? Подлежи ли на ремонт/ рециклиране въпросното моторче (защото не виждам какво друго може да е изгоряло)? Минах при майстора, но днес и утре е препълнен и нямаше 5 минути време да ми обърне, а в сряда пътувам и остава другата седмица чак. Та той ми обади едни цени от 600-800лв. за чисто нова част. Третият вариант е втора употреба, но там си е риск. Та ако може да ме насочите към човек, който е правил подобни механизми да си каже мнението и дали може да се ремонтира.
Трето, установих, че номера на механизма е 164-740-00-35 или 164-740-07-35. Дали са една и съща част или през годините е имало по-нови модели на този механизъм, за да зная какъв парт номер да търся.
П.С. Колата не е закачана на СТАР.