Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Проблем със заключващия механизъм в багажника на W164


  • Please log in to reply
4 мнения по тази тема

#1 Klimfilt

Klimfilt

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 650 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz W213 - E220D 4matic
    Mercedes Benz W164 - ML 350 4matic - SOLD :(
    Mercedes Benz W201- 190D
    BMW F39 - X2 sDrive18d
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 март 2017 - 15:17

Днес джипката си показа новата магария и както си карах из града изведнъж на клъстера изписва, че багажника е отворен. Слизам и гледам, че си е наред, отварям затварям и си продължавам по пътя. След 300 метра пак същата работа. Отварям, затварям, гася изчаквам 10 минути и паля. След още 500 метра пак изписа същото съобщение. Напръсках самото езиче със WD-40 и започна по-леко да върви, но пак няма оправия. Колата няма keyless и багажника не се отваря/ затваря с копче. Когато оставя моторчето да прибере последния 1см при затваряне на багажника го чувам как работи, но понякога не прибира вратата на багажника плътно. След това трябва да го отворя и да го затворя по-силно, така че моторчето да не се включва. Също така когато го затворя така (със по-силен тласък) или моторчето успее да прибере вратата до край, след 1-2 минути само се включва и прави обратното движение. Тоест да го отвори само, но само работи моторчето и избутва въпросният 1см. На клъстера получих 2 съобщения докато карах днес. Едното много по-често: Tailgate open. А другото Tailgate malfunction. Visit workshop. На 99% съм сигурен, че е въпросният заключващ механизъм, но не виждам как може да е заминал, защото багажника не е отварян/затварян от вчера на обяд и тогава нямаше никакви ядове с него. Днес като се качих за 1ви път в колата и покарах 5-6 км и тогава го направи за първи път, а не съм пипал багажника. Затова този 1% го слагам и за наводнен САМ модул, защото тежкият сняг от снощи и топенето му днес може да доведат и до това.

От това което изчетох из нет-а, установих, че ме касае ето този бюлетин: Feb 24, 2006 T-72.20/43B Body - Power Tailgate Closer Intermittently Inoperative, но не успявам да го отворя, а само го намирам като информативен характер. Първият ми въпрос е може ли някой с достъп до EPC или сървър с бюлетините да го намери конкретният бюлетин и това което пише в него?

Вторият ми въпрос е някой минавал ли е през подобна драма с този заключващ механизъм и какви са ми вариантите? Подлежи ли на ремонт/ рециклиране въпросното моторче (защото не виждам какво друго може да е изгоряло)? Минах при майстора, но днес и утре е препълнен и нямаше 5 минути време да ми обърне, а в сряда пътувам и остава другата седмица чак. Та той ми обади едни цени от 600-800лв. за чисто нова част. Третият вариант е втора употреба, но там си е риск. Та ако може да ме насочите към човек, който е правил подобни механизми да си каже мнението и дали може да се ремонтира.

Трето, установих, че номера на механизма е 164-740-00-35 или 164-740-07-35. Дали са една и съща част или през годините е имало по-нови модели на този механизъм, за да зная какъв парт номер да търся.

П.С. Колата не е закачана на СТАР.


  • 0

#2 NikolovN

NikolovN

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 29 Мнения:
  • Град:Sofia

Публикувано 16 март 2017 - 22:53

Имах подобен проблем. В началото не му обърнах внимание, защото като ми изписа проблема на таблото, след известно време сам изчезна. С времето започна все по - често да го изписва, но вратата беше заключена (не беше отворена по време на движение). Един ден както си пътувах в Асеновград бях спрял и реших да отворя задната врата... но останах само с решението  :wacko . С триста зора на пълен багажник отворих от вътре (маха се една капачка от вътрешната страна) и се освобождава ръчно. След като отворих, после не можах да заключа и връзвах вратата с връв :blush  :blush  :blush  за да се придвижа... Заключението: демонтирах ключалката и я отворих(капсулована е, но българина си е българин :yeah ). Вътре е механизъм с две моторчета и зъбни колела. Едното от зъбните колела се беше счупило и до там. Резервната част е цяла ключалка........ от ивайжет за скромната сума от 420 лв с безброй отстъпки през приятели. УСПЕХ! монтажа и демонтажа е на 3 винта.


  • 1

#3 gelevp

gelevp

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 856 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124,'91 300D - Sold
    W211,'03 270CDI - Sold
    S204,'08 320CDI - Sold
    S202,'99 220CDI
    G21,'20 320xd

Публикувано 17 март 2017 - 13:44

   Здравей колега, ще се включа и аз с моя опит, дано да е полезен... На 211, 203 и 202 съм разглобявал и сглобявал ключалките на багажника, на 211ката подмених една ос и зъбно колело от ключалка с част от повреден механизъм от морга и проблема се оправи.

   На 203 Спорт Купе (2005), правеше точно такава мизерия като при теб, оказа се че се е разкачила една малка пластина която при затворено положение натиска микро бутон. Наместих пластинката, вече 4-5 месеца проблема не се е появил. Според мен, разглоби го, сигурен съм че ще е някаква дреболия която може да се реши лесно.

 

Ето примерна снимка, ако пластинката се е разкачила, извадила или е прегънала, няма какво да затвори веригата и колата си мисли че багажника е отворен....

Micro-Switch.jpg


  • 0


#4 Klimfilt

Klimfilt

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 650 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz W213 - E220D 4matic
    Mercedes Benz W164 - ML 350 4matic - SOLD :(
    Mercedes Benz W201- 190D
    BMW F39 - X2 sDrive18d
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 март 2017 - 14:30

До колкото разгледах в нета стигнах до извода, че на 164 и 211 са еднакви механизми (ползвам това видео: ) Лошото е че съм малко скаран с тези дребните чаркаляци и последващото им асемблиране правилно. Предполагам това видео показва достатъчно добре къде може да е проблемът:

Иначе и аз чух за някакви баснословни суми за нова част и ако е счупено някое колело вътре, ще търся 2ра ръка донор.


  • 0

#5 gelevp

gelevp

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 856 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124,'91 300D - Sold
    W211,'03 270CDI - Sold
    S204,'08 320CDI - Sold
    S202,'99 220CDI
    G21,'20 320xd

Публикувано 17 март 2017 - 15:15

 

 

w211 и w203 поне седаните са с почти еднакви машинки и имам някакви останали части от онази счупената, ако го закъсаш с части мога да ударя едно рамо, имам почти всичките останали в гаража ми. И все пак за да отчита отворено то някъде не затваря верига и колата се лъже, че багажника не е затворен.

 

П.П. на моята 211ка беше доста по-прост механизма от това което виждам на първото видео, имаше моторче и 3 зъбни колела, тук има доста повече неща...


Този пост е редактиран от gelevp: 17 март 2017 - 15:17

  • 0





1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни