Здравейте, колеги!
От известно време чета и препрочитам доста теми във форума. Дойде време да се регистрирам и да започна да пиша, питам и споделям.
Лошо, че първият ми пост е свързан с проблем, но какво да се прави.
От август миналата година съм собственик на MB W202 kompressor (192ps). Колата е внос от Италия. А, както казва един мой познат, цитирам "Там масло не сменят. Само доливат с маркуча и карат докато не блокира". Явно това е така. Колата я купих с проблем в компресора на мотора. Същия го смених с рециклиран. Обслужване, едно-друго. Всичко както си му е редът. Колата обаче започна да изпушва синьо и да гори масло. В началото симптомите бяха леки и рядко проявяващи се. Предимно, след дълъг път, когато колата е карана със скорост и в обороти, при навлизане в градски условия, започна да ми прави впечатление изпушване на син пушек на всеки светофар и кръстовище при потегляне. Това започна да зачестява и пушекът се увеличаваше. Започнах да сменям свещи на около 5к километра, защото, ако покарам повече с тях, се зацапват, и като подам по-рязко газ на колата, забива грешка "Misfire cylinder X" и изключва въпросният цилиндър.
Първото, което е направено по въпроса е смяна на клапана за картерните газове (този, който се намира отгоре в ляво до мотора) и съпровождащите го маркучи. Проблемът бе отстранен за известно време ( около 2 седмици ), след което отново започна да пуши.
Второто нещо, което е правено, е "раздвижването" на някакво клапанче. Майсторът го натискаше с отвертка през отвора за наливане на масло в мотора.
Трето - ултра, мега, хипер, квази ненормалното постижение на съвременната химия - добавка за маслото на Хадо. Не вярвам, и все още не вярвам напълно в добавките с невероятно въздействие върху каквото и да било, но факт е, че доста от симптомите изчезнаха и разхода на масло намаля драстично. Както и пушенето.
Да, обаче все още го има.
Четох по темите тук за махането на единия от маркучите за картерните газове, запушване, филтърчета за газ..... Някакви такива неща. Някой от колегите ( извинявам се за пропуска, но не мога да се сетя за име/ник ) беше споделил, че кара вече над 10к километра така, с махнат такъв маркуч, и проблемът бил отстранен.
Видял съм се в чудо. Майсторите твърдят, че нямало нужда да харча пари за отваряне на глава и мотор, тъй като сегментите, гумичките и водачите на клапаните били здрави, нямало симптоми за горене на масло от някое от тях. Не съм майстор, не разбирам ,не твърдя. Но щом не искат да отварят и да ми вземат парите, няма да се натискам,
Имам някакви технически познания. Иска ми се, ако не е нещо свързано с висша математика, да си го оправя сам. Крастата си е краста. Но имам нужда от съвети, идеи, насоки.... Ще съм благодарен на всеки от вас, който сподели опит или даде идея.
Надявам се да съм описал всичко достатъчно подробно.