Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Смяна на лагерче обтяжна ролка и пистов ремък w210Особености при смяна на ремък и ролки w210 kompressor

пистов ремък обтяжна ролка ролка обтегач лагерче за обтяжна ролка w210 kompressor смяна на ролка обтегач w210 смяна ремък w210 ремък и ролки лагер за ролка

  • Please log in to reply
18 replies to this topic

#1 Velazkes

Velazkes

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 286 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    E200 Kompressor 1998г. (W210)
Garage View Garage

Posted 22 January 2017 - 23:06

Здравейте колеги!

От няколко дена се е появило едно просвирване рано сутрин като паля колата за пръв път. Свиренето си личи, че идва от ролка на пистовия ремък и продължава не повече от 20-30 секунди, след това спира и няма никакво свирене цял ден. Понякога като постои повечко часове при запалване отново има свирене за кратко и после спира, от което става ясно че проблема е при студен мотор, когато загрее няма дертове.

 

Установих, че проблема е в обтяжната ролка на дългия ремък, който върти водна помпа, хидравлика и климатик. На тази ролка може да се смени само лагерчето, което и смятам да направя и също така да подменя самия ремък, макар да е сменян преди 15 000 километра.

 

По външната страна на самия ремък има износване, от което става ясно че причината за това е въпросната обтяжна ролка, тъй като само тя има допир с външната му част, всички други ролки са с канали и ремъка стъпва на тях с вътрешната си част.:

 

Attached File  IMG_20170122_211121-1.jpg   75.04K   31 downloads

 

Доколкото видях амортисьорчето на тази ролка е доста омаслено, което ме навежда на мисълта, че може да е изтървало и най-вероятно ще го сменя и него.

 

Проблема в цялата ситуация идва в това, че за да сваля дългия ремък, първо трябва да сваля другия, по-късия който върти генератора и турбото (компресора), защото той се пада пред него. Тъй като мисля сам да се справя с операцията съм се ориентирал към стъпките, по които трябва да се водя, но за всеки случай реших да се допитам и до Вас, тъй като има хора с по-богат опит от мен и може да има по-лесен или по-различен начин на демонтаж и монтаж.

 

Това ми е схемата на ремъците и ролките:

Attached File  Ролки и ремъци.jpg   61.8K   31 downloads

 

Ето и реална снимка от това как изглеждат ролките и ремъците:

 

Attached File  IMG_20170122_211236.jpg   87.08K   33 downloads

 

Мисля първо да откача амортисьорчето от болта в горната му част, след което предполагам, че спокойно мога да развия ролката от болта, който я държи в средата:

 

Attached File  IMG_20170122_211255-1.jpg   72.29K   29 downloads   Attached File  IMG_20170122_211427-1.jpg   103.98K   28 downloads

 

Сега обаче идва момента, в който за да изкарам този дългия ремък, трябва да откача другия, защото се пада пред него:

 

Attached File  IMG_20170122_211220.jpg   69.5K   27 downloads   Attached File  IMG_20170122_211236-1.jpg   89.12K   23 downloads

 

За целта мисля директно да развия болта на обтяжната ролка на късия ремък:

 

Attached File  IMG_20170122_211003-1.jpg   77.38K   26 downloads

 

Мисля, че това е начина по който трябва да се случат нещата, ако някой ги вижда по друг начин или има нещо нередно в тези действия, ще се радвам да го сподели.


  • 1
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж :wind14


Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!

#2 Velazkes

Velazkes

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 286 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    E200 Kompressor 1998г. (W210)
Garage View Garage

Posted 22 January 2017 - 23:10

Виждам, че не съм дал описание на колата - w210 kompressor, 186к.с. преди фейслифта (1998г.), мотор - 111.947


  • 0
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж :wind14


Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!

#3 Д. Пеев

Д. Пеев

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 465 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник

Posted 23 January 2017 - 00:51

И на мен ми предстои да заменя ремъците и ролките, някои ги имам но не всички.

На тези железните ролки може да се смени само лагерчето, но аз купих и ролката по погрешка.

Ще се радвам ако споделиш цялата операция по замяната.

 

Attached Files


  • 0

Стресни се, племе закъсняло! Живейш ли, мреш ли, ти не знайш! След теб потомство иде цяло - какво ще да му завещайш?

                                                                                      

                                                                                                                                                                                               Иван Вазов.


#4 Velazkes

Velazkes

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 286 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    E200 Kompressor 1998г. (W210)
Garage View Garage

Posted 23 January 2017 - 09:01

Мисля утре да се захвана със смяната и ако имам възможност ще направя снимков материал.
  • 0
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж :wind14


Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!

#5 Yumerov

Yumerov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 538 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Високо строителство, ВиК, риболов, фитнес
  • Автомобил:
    Mercedes W202 200 kompressor 1996g.
Garage View Garage

Posted 23 January 2017 - 10:54

И при мен го има абсолютно същото присвирване при първото палене. Май и аз ще трябва да ходя да ми се сменя.


  • 0
Луд умора нема, само се поти

Публикувано изображение

Лошото е, че чукундурите се размножават. От чукундур пак става чукундур. Цвекло не може да стане
Първият белег на интелигентността е мързелът. Мързелът е клапан, който те предпазва да не правиш нещо неподготвен.

#6 zaioristu

zaioristu

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 24 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    MERCEDES-BENZ E-CLASS s210 E200 Kompressor 186hp

Posted 23 January 2017 - 19:56

И при започна да свири така ама мойте са на около 4000 км след обслужването и започна като паднаха температурите под -10 гр.Като ми сменяха само лагерите на ролките, ремъците,обтяжното амортисьорче,лагера на компресора на климатика.Дали има значение,че не е сменена цялата ролка.Лагерите бяха два вида евтини за по 8 лв. и скъпи за по 40 лв. сложих от скъпите.


  • 0

#7 Velazkes

Velazkes

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 286 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    E200 Kompressor 1998г. (W210)
Garage View Garage

Posted 24 January 2017 - 16:27

И така уважаеми колеги за моя радост операцията приключи успешно  :cool

 

Бях казал, че ще сменям само лагерчето на обтяжната ролка, но в последствие реших да сменя цялата ролка, не за друго а защото за читаво лагерче ми искат 45 лева, а за толкова пари мога да взема цялата ролка пак на читава марка - INA, без хамалогията избиване на стар и набиване на нов лагер.

 

За да бъде полезна темата, направих обещания снимков материал, по който ще опиша стъпка по стъпка действията си по смяната на две ролки - обтяжна и паразитна, амортисьорче на обтяжния механизъм и пистов ремък (дългия - 6PK1873)

 

1. Разбира се си набавих нужните части, който ще подменям:

 

Attached File  IMG_20170123_184027.jpg   108.43K   14 downloads

 

2. Задължително беше да си направя схема на ролките и да знам коя какво върти и накъде се върти:

 

Attached File  IMG_20170124_131441.jpg   145.04K   12 downloads

 

3. Както бях писал в началото на темата, първо трябва да откача предния ремък, за да мога да сваля дългия, затова започнах от него. С подходящ камък, който в случая е TORX E10 натегнах обтяжната ролка за да освободя самия ремък:

 

Attached File  IMG_20170124_110048.jpg   98.29K   15 downloads   Attached File  IMG_20170124_111745.jpg   101.16K   14 downloads

 

4. Откачих амортисьорчето от болта, който го държи в горната му част. Там болта е по-голям размер torx, от този на обтяжните ролки, мисля че е E12:

 

Attached File  IMG_20170124_105956.jpg   98.38K   14 downloads

 

5. След това преминах към отхлабване на дългия ремък, който смятам да сменя, като там операцията е същата - с камъка натягам обтяжната ролка, която е вързана към механизма с амортисьорчето и тя прави достатъчен ход, който спомага за отпускането на ремъка:

 

Attached File  IMG_20170124_111753.jpg   173.53K   13 downloads

 

6. И тук идва тънкия момент, за който си е нужна предварителна информация, за да не се оплескат нещата. Предварително бях изчел някоя друга информация, която дават по програмите и се оказа много полезна. За да демонтирам ролката от механизма, трябваше да го законтря и немците са помислили за този момент. На самия механизъм в лявата му част има две ушички, чийто дупки трябва да застанат на едно и също положение за да може отворите да съвпаднат и когато това стане се бута щифт, който да направи механизма неподвижен. Моя щифт беше импровизиран, но свърши работа (би станало и с достатъчно дебел и дълъг пирон) :

 

Attached File  IMG_20170124_111823-1.jpg   111.66K   16 downloads   Attached File  IMG_20170124_111837-1.jpg   107.4K   13 downloads   Attached File  IMG_20170124_113127-1.jpg   126.02K   17 downloads   Attached File  IMG_20170124_115742.jpg   98.09K   13 downloads

 

Дали е правилно поставен щифта и дали някъде не бъркаме, можем да разберем като видим дали белега, който е на механизма сочи полето, в което трябва да граничи след поставянето на щифта:

 

Attached File  IMG_20170124_113640-2.jpg   120.06K   14 downloads    Attached File  IMG_20170124_115742-1.jpg   99.73K   11 downloads

 

7. След като вече съм блокирал механизма, вече мога да премина към демонтажа на обтяжната ролка. Първоначално си мислих, че тя се развива директно от болта, който стърчи в центъра й, но след като махнах предпазната капачка намиращ се посредата на ролката се оказа, че болта е на резба, а под капачката има гайка, която всъщност придържа ролката. Развива се гайката и ролката излиза свободно. Трябва да се внимава с предпазното капаче, защото с времето пластмасата се е втвърдила и лесно е чупи, както стана и при мен - отчупи се малко парченце, но не е нещо фатално, видях че има номер и смятам да си поръчам оригинално капаче:

 

Attached File  IMG_20170124_113127-2.jpg   125.7K   13 downloads   Attached File  IMG_20170124_113146.jpg   90.77K   12 downloads   Attached File  IMG_20170124_113350.jpg   159.87K   14 downloads   Attached File  IMG_20170124_113640.jpg   119.47K   13 downloads

 

8. След като изкарах ролката, вече имам достъп до долния болт, който държи амортисьорчето. Отвих го и него, с което амортисьорчето вече е свободно и може да се изкара от гнездата на които лежи:

 

Attached File  IMG_20170124_113640-1.jpg   120.26K   13 downloads   Attached File  IMG_20170124_114135.jpg   107.75K   16 downloads

 

9. По обратния ред си върнах нещата по местата. Първо си закачих амортисьорчето, след това монтирах ролката, освободих щифта от механизма и закачих ремъка, като се водих по схемата откъдето трябва да минава:

 

Attached File  IMG_20170124_115721.jpg   144.54K   13 downloads   Attached File  IMG_20170124_122942.jpg   100.31K   13 downloads   Attached File  IMG_20170124_122953.jpg   75.78K   13 downloads

 

10. Дойде ред да си върна на мястото си, първия ремък който бях откачил - късия. Тъй като не ми хареса паразитната ролка там я смених и нея. Процедурата там е сваляне на предпазното капаче, а болта в средата на ролката се развива с шестограм - 6мм.

 

Attached File  IMG_20170124_124337.jpg   119.3K   14 downloads   Attached File  IMG_20170124_123834.jpg   86K   14 downloads

 

Това е завършения вид, след смяната на ролките, ремъка и амортисьорчето:

 

Attached File  IMG_20170124_125117.jpg   107.4K   14 downloads

 

А това са старите части, които са с оригинални номера, ако на някой могат да му свършат работа:

 

Attached File  IMG_20170124_130943.jpg   76.46K   14 downloads   Attached File  IMG_20170124_130949.jpg   84.65K   13 downloads   Attached File  IMG_20170124_131029.jpg   81.53K   13 downloads   Attached File  IMG_20170124_131113.jpg   53.38K   14 downloads   Attached File  IMG_20170124_130827.jpg   90.83K   13 downloads

 


Edited by Velazkes, 24 January 2017 - 16:43 .

  • 7
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж :wind14


Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!

#8 Д. Пеев

Д. Пеев

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 465 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник

Posted 24 January 2017 - 16:57

Много добре е обяснено колега, браво!

Аз си мислех да купя и самият обтяжен механизъм, но не знам по какво се познава, когато не работи.

 

И при започна да свири така ама мойте са на около 4000 км след обслужването и започна като паднаха температурите под -10 гр.Като ми сменяха само лагерите на ролките, ремъците,обтяжното амортисьорче,лагера на компресора на климатика.Дали има значение,че не е сменена цялата ролка.Лагерите бяха два вида евтини за по 8 лв. и скъпи за по 40 лв. сложих от скъпите.

 

Има вероятност да просвирва от ремъка, на каква марка е?


  • 0

Стресни се, племе закъсняло! Живейш ли, мреш ли, ти не знайш! След теб потомство иде цяло - какво ще да му завещайш?

                                                                                      

                                                                                                                                                                                               Иван Вазов.


#9 zaioristu

zaioristu

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 24 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    MERCEDES-BENZ E-CLASS s210 E200 Kompressor 186hp

Posted 24 January 2017 - 19:43

Нямам представа по принцип всички части са хубави взети от приятел с максималната отстъпка ще проверя и ще пиша.Дали има опасност от проблем.На пръв поглед от мен(не особено разбиращ) изглежда добре.Стои по средата без видимо износване.Като го пипам е добре обтегнат.


  • 0

#10 Velazkes

Velazkes

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 286 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    E200 Kompressor 1998г. (W210)
Garage View Garage

Posted 24 January 2017 - 23:10

Замислих се и аз по този въпрос, но предполагам, че когато не работи механизма ще блокира и най-вероятно когато се натегне от болта няма да има ход, което ще е признак, че не работи.

Edited by Velazkes, 24 January 2017 - 23:11 .

  • 0
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж :wind14


Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!

#11 Velazkes

Velazkes

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 286 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    E200 Kompressor 1998г. (W210)
Garage View Garage

Posted 31 January 2017 - 11:43

След по-малко от седмица ми пристигна и въпросното счупено капаче на обтяжната ролка. Цената му е около 2 лева:

Attached File  IMG_20170131_094710.jpg   64.32K   12 downloads. Attached File  IMG_20170131_094717.jpg   64.58K   10 downloads
  • 0
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж :wind14


Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!

#12 Dare Devil

Dare Devil

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 4 Posts:
  • Град:petrich

Posted 09 May 2019 - 03:00

Само отгоре ли се работи колега? Или е нужен и канал?
  • 0

#13 Velazkes

Velazkes

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 286 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    E200 Kompressor 1998г. (W210)
Garage View Garage

Posted 10 May 2019 - 08:09

Няма нужда от канал колега! Цялата процедура я извърших само на вдигнат капак :)


  • 0
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж :wind14


Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!

#14 Dare Devil

Dare Devil

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 4 Posts:
  • Град:petrich

Posted 10 May 2019 - 20:08

Благодаря за инфото колега! Утре ще пробвам да сменя по указанията ти
  • 0

#15 Dare Devil

Dare Devil

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 4 Posts:
  • Град:petrich

Posted 13 May 2019 - 19:32

Смених всичко без проблем много точно си направил указанието колега! А капачетата за ролките откъде ги поръча?
  • 0





Also tagged with one or more of these keywords: пистов ремък, обтяжна ролка, ролка обтегач, лагерче за обтяжна ролка, w210 kompressor, смяна на ролка, обтегач w210, смяна ремък w210, ремък и ролки, лагер за ролка

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users