Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Въпрос за алтернаторшайба


  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 E 320 CDI T

E 320 CDI T

    Прохождащ

  • Непотвърдени потребители
  • Pip
  • 28 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Hamburg
  • Автомобил:
    Mercedes C 220 CDI T 2005

Posted 08 January 2017 - 10:47

Колеги най вероятно имам проблем със шайбата на алтернатора,

смених 2 те ролки,ремъка + обтегача на ремъка и започна да се чува

едно цънкане(като от метал) не е постоянно и понякога спира,

предната ми кола беше алфа и при нея като започна това цънкане

ми изхвърча шайбата на динамото и скъса ремъка,та сега се притеснявам

да не стане същото и със мерцедеса.

Питането ми е може ли да е от нещо друго и ако е от тази шайба мисля направо 

да взема един нов алтернатор (мога ли да сложа алтернатор със шайба която е без съеденител,че ми дотегна от тези специални шайби дето ги слагат и след време сдават багажа) ?

Благодаря.


  • 0

#2 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Posted 08 January 2017 - 14:36

Тази ролка е с механизъм за свободен ход - така наречения freilauf. Необходимо е ролката да е такава защото при рязко падане на оборотите на мотора, freilauf ролката позволява на алтернатора да продължи да се върти по инерция. Ако сложиш обикновена ролка, тъй като на тези коли алтернатора е доста тежък, при падане на оборотите на мотора инерцията на алтернатора ще се убива от ремъка и ще вкарва вибрации по ремъка и от там към обтегача. Обикновено тази ролка се прецаква точно по този начин - запича и става една обикновена ролка.
  • 0

#3 E 320 CDI T

E 320 CDI T

    Прохождащ

  • Непотвърдени потребители
  • Pip
  • 28 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Hamburg
  • Автомобил:
    Mercedes C 220 CDI T 2005

Posted 09 January 2017 - 21:33

Благодаря колега значи ще търся алтернатор със фрайлауф,по скъпи са със 60 евро ама явно има защо,чудех се дали да си остявя стария 

алтернатор и да сменя само шайбата но после ще се прецакат и лагерите и ще ме е яд че не сам взел нов алтернатор,

а и на стария 100 процента ротора и той ще е износен където трият четките.

Поправете ме ако мисля грешно.


  • 0

#4 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Posted 09 January 2017 - 21:51

Ами аз бих сменил само ролката, ако алтернатора е читав. Ролката се проверява много лесно с малка отвертка, има клипове в нета.
Всъщност въпросния звук няма как да се разбере от какво е просто с обяснения без да се чуе, но щом си сменил ремъка, другите ролки и обтегача, смени и тази ролка поне да знаеш, че всичко там е сменено.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#5 E 320 CDI T

E 320 CDI T

    Прохождащ

  • Непотвърдени потребители
  • Pip
  • 28 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Hamburg
  • Автомобил:
    Mercedes C 220 CDI T 2005

Posted 09 January 2017 - 22:21

Добре ще направя така и да се надявам някой от лагерите да не се предаде.


  • 0

#6 genadi

genadi

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 368 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    MB, E class, 220 BlueTec, 2016

Posted 10 January 2017 - 10:28

Колега,

Смени само ролката и забравяш за проблема. Оригиналните ролки са "INA". Тук не е проблем да се намери от тях и всичко ще е ОК.


  • 0

#7 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Posted 10 January 2017 - 14:52

Той не е тук, но и там ще намери


Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by Bokouser, 10 January 2017 - 14:55 .

  • 0

#8 E 320 CDI T

E 320 CDI T

    Прохождащ

  • Непотвърдени потребители
  • Pip
  • 28 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Hamburg
  • Автомобил:
    Mercedes C 220 CDI T 2005

Posted 10 January 2017 - 17:19

Да ще я сменя, във Германията съм.

Благодаря за отговорите.


  • 0

#9 E 320 CDI T

E 320 CDI T

    Прохождащ

  • Непотвърдени потребители
  • Pip
  • 28 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Hamburg
  • Автомобил:
    Mercedes C 220 CDI T 2005

Posted 15 January 2017 - 21:08

Има ли вероятност да се смени шайбата без да се сваля алтернатора защото така като гледам трябва да се разглобява половината кола ?

Пробвах я със отверка във едната посока се върти във другата не.


  • 0

#10 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Posted 15 January 2017 - 23:43

Точно така - трябва да се върти в едната посока.

Нямам представа за твоя мотор, на 270CDI се сменя без сваляне на алтернатора. По принцип проблем е само мястото, ако на 320 пред мотора има достатъчно място - ще стане.
За смяната ти трябва този инструмент, не е скъп:

037734216.jpg?r=0


Edited by Bokouser, 15 January 2017 - 23:49 .

  • 1

#11 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 898 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Posted 16 January 2017 - 08:09

Колега , как прецени че ролката е за смяна щом не е блокирала


Sent from my iPhone 7 using Tapatalk
Officeservices.bg
  • 0

#12 E 320 CDI T

E 320 CDI T

    Прохождащ

  • Непотвърдени потребители
  • Pip
  • 28 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Hamburg
  • Автомобил:
    Mercedes C 220 CDI T 2005

Posted 16 January 2017 - 15:53

Ами защото това цънкане го имаше на алфата ми и шайбата хвръкна и и помля всичко ремъци и тн...,та ме хваща страх да не стане така и със Меро,

ясно е че не е блокирала щом се върти в едната посока,ама тоя звук (не е постоянен) ме притеснява,лагерите са 6 точки,другите ролки и те са добре.

Когато работи мотора на обтегача няма никакви вибрации,забелязах съвсем лек луфт напред и назад на самата шайба на алтернатора когато мотора е запален.

По принцип съм техническа натура но в електрониката в механиката по малко.


  • 0

#13 genadi

genadi

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 368 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    MB, E class, 220 BlueTec, 2016

Posted 17 January 2017 - 10:07

Производителя казва: Обслужващия ремък и ролките /включително и тази на алтернатора/ се сменят на 80 хил. км или три години. Което от двете събития настъпи първо.

Колега от офиса остана два дни по празниците в Гоце Делчев на път за Гърция. Не сменена ролка блокира и му изхвърли ремъка на Е350, 2008 год....


  • 0

#14 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Posted 17 January 2017 - 12:42

Така мисля и аз, не е лошо профилактично да се смени. Няма как да разбереш, че е блокирала, освен ако не проверяваш постоянно.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 1




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users