Бившата звезда от WRC и настоящ пилот на Мини Джон Купър за започващото утре рали Дакар Мико Хирвонен призна, че за него дюните на голяма надморска височина ще са нещо ново в тазгодишното издание на надпреварата. Финландецът направи отличен дебют в най-трудното рали в света миналата година, като завърши на 4-о място също с екипа на Мини. През 2016 г. пясъчни дюни на много голяма височина нямаше, докато през тази ще има такива на около и над 3000 метра.
„Това ще е ново нещо за мен и нямаше начин да тестваме при такива условия, обясни Мико. – През миналата година се чувствах много добре, но ще бъде интересно да видим как ще е през тази. Сега ще има и повече отсечки извън стандартния път. След надпреварата през 2016 г. исках да се върна отново в Дакар, но исках да имам по-сериозно предизвикателство пред себе си. Може би трябва да внимавам какво си пожелавам, но съм готов за това.”
Хирвонен заяви още, че за успеха в Дакар според него са важни както пилотът, така и колата. „Колата е много важна, но също така и всички хора в тима, заяви финландецът. - Но само автомобилът или само състезателят не могат да спечелят сами Дакар. Работихме много здраво с екипа, за да се подготвим за тазгодишното издание. Малко късмет на твоя страна може да ти помогне да спечелиш победата.”
Да искам победата в Дакар ще е претенциозно, смята Льоб
Легендата на WRC и настоящ пилот на Пежо за рали Дакар Себастиен Льоб смята, че би било малко претенциозно от негова страна да иска победата в тазгодишното издание на прочутата надпревара в едва второто си участие в нея. Французинът водеше в миналогодишното състезание, но във втората половина затъна на няколко пъти в пустинята, а освен това получи и технически проблеми. Така той изостана много в класирането.
„Да се надявам да спечеля изглежда малко претенциозно от моя страна, заяви 42-годишният пилот пред motorsport.com. – Вярно е, че миналата година бяхме бързи на отсечките, които са като на нормално рали, но извън трасетата нещата станаха по-сложни. Върху това трябва да работим тази година. Сега имаме по-ясна идея какво да очакваме и се надявам това да ми позволи да съм по-конкурентноспособен тази година на различни типове терени.”
Льоб подчерта, че има много други пилоти с опит в неговия тим и извън него, които имат потенциала да спечелят и ще се борят здраво за успеха. „Карлос Сайнц-старши е много бърз, а Петерханзел е не по-малко такъв, обясни Себастиен, който през миналата година спечели 3 от първите 4 отсечки. - Трябва да имаме предвид и Ал-Атия. Списъкът на възможните победители е ясен, но ние ще си свършим нашата работа.”
През юли миналата година Льоб участва в рали Silk Way, което той смята, че му е помогнало да натрупа повече опит на по-трудни трасета , каквито ще има повече в тазгодишния Дакар. Надпреварата бе спечелена от неговия съотборник в Пежо Сирил Депре.
„Миналата година през първата седмица в Дакар напрактика нямаше нужда от навигация, обясни Льоб. - Това пасваше точно на моя стил на каране и аз го използвах. Втората част беше по-трудна с повече навигация. Но на рали Silk Way не се справих зле на по-тежки терени. С навигатора ми Даниел Елена работихме по навигацията и сега той е по-прецизен в записките.”
Насър Ал-Атия най-бърз в първия етап на рали Дакар
Насър Ал-Атия с Тойота беше най-бърз при автомобилите в първия етап на тазгодишното издание на рали Дакар. Състезателите трябваше да изминат само 39 км между Асунсион и Резистенция.
Катарецът взе това разстояние за 25:41 мин и изпревари с 24 сек Шавиер Понс с Форд Рейнджър. На 5 сек след него на 3-о място завърши Нани Рома с Тойота. Миналогодишният победител Стефан Петерханзел с Пежо остана 12-и, на 1:34 мин от водача. Неговите именити съотборници Карлос Сайнц и Себастиен Льоб завършиха съответно 4-и и 6-и.
При мотоциклетистите най-бърз в етапа бе Ксавие дьо Солтре (Фр) с Ямаха, следван на 2 сек от Педреро Гарсиа (на втората снимка) с Шерко и на 14 сек от Рики Брабек с Хонда. След финала обаче Солтре бе наказан с 1 минута за превишаване на максималната допустима скорост в прехода и бе класиран 10-и. Така победител стана Педреро Гарсиа, следван от Брабек, а трети бе класиран Пауло Гонсалвеш с Хонда. Миналогодишният първенец Тоби Прайс остана едва 17-и с пасив от 1:25 мин спрямо първия.
В категорията на ATV-ата най-бърз бе бразилецът Марсело Медейрос с Ямаха, който за кратката дистанция успя да натрупа малко повече от минута аванс пред Гастон Гонзалес и 1:39 мин пред Нелсон Санабриа Галеано, и двамата с Ямаха.
При камионите първи стана Мартин Коломи с Татра, следван от Ван Генугтен с Ивеко и Ван ден Бринк с Рено. Тримата се събраха в 25 сек. В новата категория на 4-колесните машини UTV най-бързи бяха братята Тим и Том Коронел със Сузуки с 1:05 мин аванс в полза на Тим, следвани от Равил Маганов с Поларис.