Бях се прибрал за празниците и държах колата навън на студа (в София е в подземен гараж, където е около 16-18*C). Забелязах, че ако завъртя ключа в момента, в който лампата за свещите изгасне колата пали много трудно (върти 5-6 секунди поне). Ако изчакам още 10-15 секунди след като индикацията изгасне пали сравнително по-лесно (пак не от раз, но при отрицателни температури може би е нормално). Същевременно времето, което отнема за лампата да изгасне не е повече от това, когато я държа в подземния си гараж или пък през лятото. Четох, че тези релета много често дават дефект без да се показва грешка в СТАР. Възможно ли е и има ли как да се провери, за да не го сменям напразно?
Реле подгревни свещи OM642
Започната от bronc, 30 дек 2016 - 07:33:25
12 мнения по тази тема
#1
Публикувано 30 декември 2016 - 07:33
#2
Публикувано 30 декември 2016 - 09:52
По скоро проблемът ти, е в подгревните свещи, а не в релето.
#3
Публикувано 30 декември 2016 - 10:31
Моята кола(същия мотор), ако изчакам 10 секунди след като е изгаснала индикацията за подгрев пали много по-лесно сутрин. Това означава, че някоя от свещите ми заминава. Засега няма да пипам нищо, докато не се влоши. При тебе обаче изглежда, че май са ти за смяна.
#4
Публикувано 30 декември 2016 - 10:49
Доколкото съм чел принципно релето продължава да работи и след като изгасне лампата, а и дори след като запалиш колата. Заради това си мисля, че проблемът е по-скоро в него, а не в свещите. Мисълта ми е, че то работи, но изгася лампата по-рано отколкото би трябвало, ако колата реално е готова за палене. Иначе си мисля, че няма логика да работи еднакво време и при 18-20* и при -4* Освен, ако при нормална работа свещите успяват да загреят цилиндрите до нужната температура за 3-4 секунди и при отрицателни температури. Тогава релето е ОК, но свещите не.
#5
Публикувано 30 декември 2016 - 11:48
Бях се прибрал за празниците и държах колата навън на студа (в София е в подземен гараж, където е около 16-18*C). Забелязах, че ако завъртя ключа в момента, в който лампата за свещите изгасне колата пали много трудно (върти 5-6 секунди поне). Ако изчакам още 10-15 секунди след като индикацията изгасне пали сравнително по-лесно (пак не от раз, но при отрицателни температури може би е нормално). Същевременно времето, което отнема за лампата да изгасне не е повече от това, когато я държа в подземния си гараж или пък през лятото. Четох, че тези релета много често дават дефект без да се показва грешка в СТАР. Възможно ли е и има ли как да се провери, за да не го сменям напразно?
Много четеш, няма ти нищо на релето.
#6
Публикувано 30 декември 2016 - 16:24
Аз пък дъм чувал че свещи се сменят на 5г или 200 000км
Sent from my iPhone 7 using Tapatalk
Officeservices.bg
Sent from my iPhone 7 using Tapatalk
Officeservices.bg
#7
Публикувано 31 декември 2016 - 12:44
Има ли как да измеря свещите с хоби мултицет? Тук във форума някой беше писал, че меренето на съпротивление не е добър метод, защото евтините уреди не са достатъчно чувствителни.
#8
Публикувано 31 декември 2016 - 15:57
Тук във форума някой беше писал, че меренето на съпротивление не е добър метод, защото евтините уреди не са достатъчно чувствителни.
Точно така.
#9
Публикувано 31 декември 2016 - 22:28
Точно така. Ако свещта не е изгоряла, а направо е дала на късо с мерене на съпротивление или на верига, както обикновено правят нищо няма да разбереш.
Лично аз меря с амперметър тока, който протича през свещта. До сега не съм имал проблеми.
Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт
Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!
Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...
#10
Публикувано 01 януари 2017 - 13:43
Обикновенно когато свеща дава на късо си заминава и релето. Поне моя опит показва това.
#11
Публикувано 27 октомври 2017 - 10:06
Има ли как да проверя със Стар дали подгревните свещи работят и след запалване докато колата е студена? Мисля, че трябва да е така, но ми се струва, че при мен може и да има някакъв проблем. Като гледам напрежението на таблото свещите работят еднакво време без значение дали навън е 30 градуса или 5 градуса. Пак стана студено и сутрин излиза прекалено много бял дим, за да е само конденз - особено докато държи по-високи обороти да загрее. Имам съмнение и за акумулатора, така че и него ще го тествам.
#12
Публикувано 27 октомври 2017 - 10:11
Би трябвало да могат да се видят добре на Стар. Според мен дали имаш забавяне на свещ се тества най-добре по следния начин - ако колата ти пали по-бързо, ако си изчакал 15 секунди след загасяне сигнала на подгрева, тогава някоя свещ издъхва.
#13
Публикувано 27 октомври 2017 - 10:22
От това, което виждам, релето спира тока към свещите в момента, в който изгасне лампата - личи си по напрежението на акумулатора. Това реле дефектира често така като гледам.. нямам грешка, но пък има хора, които се оплакват от същия проблем и дори и без грешка при смяна на релето нещата се оправят.
http://forums.merced...troller.113030/
Този пост е редактиран от bronc: 27 октомври 2017 - 10:24
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни