Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Реле подгревни свещи OM642


  • Please log in to reply
12 мнения по тази тема

#1 bronc

bronc

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 679 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W211 E280 CDI 4Matic - ex
    Ford Focus 1.6 EcoBoost

Публикувано 30 декември 2016 - 07:33

Бях се прибрал за празниците и държах колата навън на студа (в София е в подземен гараж, където е около 16-18*C). Забелязах, че ако завъртя ключа в момента, в който лампата за свещите изгасне колата пали много трудно (върти 5-6 секунди поне). Ако изчакам още 10-15 секунди след като индикацията изгасне пали сравнително по-лесно (пак не от раз, но при отрицателни температури може би е нормално). Същевременно времето, което отнема за лампата да изгасне не е повече от това, когато я държа в подземния си гараж или пък през лятото. Четох, че тези релета много често дават дефект без да се показва грешка в СТАР. Възможно ли е и има ли как да се провери, за да не го сменям напразно?


  • 0

#2 ivancho

ivancho

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 206 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Петрич
  • Автомобил:
    W124 E200

Публикувано 30 декември 2016 - 09:52

По скоро проблемът ти, е в подгревните свещи, а не в релето.


  • 0

#3 vonko1988

vonko1988

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1717 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    който носи кеф :)

Публикувано 30 декември 2016 - 10:31

Моята кола(същия мотор), ако изчакам 10 секунди след като е изгаснала индикацията за подгрев пали много по-лесно сутрин. Това означава, че някоя от свещите ми заминава. Засега няма да пипам нищо, докато не се влоши. При тебе обаче изглежда, че май са ти за смяна.


  • 0

#4 bronc

bronc

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 679 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W211 E280 CDI 4Matic - ex
    Ford Focus 1.6 EcoBoost

Публикувано 30 декември 2016 - 10:49

Доколкото съм чел принципно релето продължава да работи и след като изгасне лампата, а и дори след като запалиш колата. Заради това си мисля, че проблемът е по-скоро в него, а не в свещите. Мисълта ми е, че то работи, но изгася лампата по-рано отколкото би трябвало, ако колата реално е готова за палене. Иначе си мисля, че няма логика да работи еднакво време и при 18-20* и при -4* Освен, ако при нормална работа свещите успяват да загреят цилиндрите до нужната температура за 3-4 секунди и при отрицателни температури. Тогава релето е ОК, но свещите не. 


  • 0

#5 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 30 декември 2016 - 11:48

Бях се прибрал за празниците и държах колата навън на студа (в София е в подземен гараж, където е около 16-18*C). Забелязах, че ако завъртя ключа в момента, в който лампата за свещите изгасне колата пали много трудно (върти 5-6 секунди поне). Ако изчакам още 10-15 секунди след като индикацията изгасне пали сравнително по-лесно (пак не от раз, но при отрицателни температури може би е нормално). Същевременно времето, което отнема за лампата да изгасне не е повече от това, когато я държа в подземния си гараж или пък през лятото. Четох, че тези релета много често дават дефект без да се показва грешка в СТАР. Възможно ли е и има ли как да се провери, за да не го сменям напразно?

 

Много четеш, няма ти нищо на релето.


  • 1

logo-600-1002.png


#6 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 891 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Публикувано 30 декември 2016 - 16:24

Аз пък дъм чувал че свещи се сменят на 5г или 200 000км


Sent from my iPhone 7 using Tapatalk
Officeservices.bg
  • 0

#7 bronc

bronc

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 679 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W211 E280 CDI 4Matic - ex
    Ford Focus 1.6 EcoBoost

Публикувано 31 декември 2016 - 12:44

Има ли как да измеря свещите с хоби мултицет? Тук във форума някой беше писал, че меренето на съпротивление не е добър метод, защото евтините уреди не са достатъчно чувствителни.


  • 0

#8 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 31 декември 2016 - 15:57

Тук във форума някой беше писал, че меренето на съпротивление не е добър метод, защото евтините уреди не са достатъчно чувствителни.

 

Точно така.


  • 0

logo-600-1002.png


#9 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Публикувано 31 декември 2016 - 22:28

Точно така. Ако свещта не е изгоряла, а направо е дала на късо с мерене на съпротивление или на верига, както обикновено правят нищо няма да разбереш.

Лично аз меря с амперметър тока, който протича през свещта. До сега не съм имал проблеми.


  • 0

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 


#10 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2840 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 01 януари 2017 - 13:43

Обикновенно когато свеща дава на късо си заминава и релето. Поне моя опит показва това.


  • 0

#11 bronc

bronc

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 679 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W211 E280 CDI 4Matic - ex
    Ford Focus 1.6 EcoBoost

Публикувано 27 октомври 2017 - 10:06

Има ли как да проверя със Стар дали подгревните свещи работят и след запалване докато колата е студена? Мисля, че трябва да е така, но ми се струва, че при мен може и да има някакъв проблем. Като гледам напрежението на таблото свещите работят еднакво време без значение дали навън е 30 градуса или 5 градуса. Пак стана студено и сутрин излиза прекалено много бял дим, за да е само конденз - особено докато държи по-високи обороти да загрее. Имам съмнение и за акумулатора, така че и него ще го тествам.


  • 0

#12 vonko1988

vonko1988

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1717 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    който носи кеф :)

Публикувано 27 октомври 2017 - 10:11

Би трябвало да могат да се видят добре на Стар. Според мен дали имаш забавяне на свещ се тества най-добре по следния начин - ако колата ти пали по-бързо, ако си изчакал 15 секунди след загасяне сигнала на подгрева, тогава някоя свещ издъхва.


  • 0

#13 bronc

bronc

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 679 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W211 E280 CDI 4Matic - ex
    Ford Focus 1.6 EcoBoost

Публикувано 27 октомври 2017 - 10:22

От това, което виждам, релето спира тока към свещите в момента, в който изгасне лампата - личи си по напрежението на акумулатора. Това реле дефектира често така като гледам.. нямам грешка, но пък има хора, които се оплакват от същия проблем и дори и без грешка при смяна на релето нещата се оправят.

 

http://forums.merced...troller.113030/

 

260013d1369295325-glow-plug-relay-module


Този пост е редактиран от bronc: 27 октомври 2017 - 10:24

  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни