Здравейте колеги! Скоро имах проблем с паленето. Колата е w210 kompressor, 1998г., 186к.с. и проблема се състоеше в това, че понякога колата отказваше да запали. Една сутрин когато тръгвах за работа се качих в колата и както всеки път врътнах ключа да запаля, но уви останах неприятно изненадан.
Ключа ми е тип рибка с IR и когато го пъхнах колата си го разпозна, волана се отключи, на първата позиция си светна SRS-са, на втората също светнаха всички лампички, които по принцип си светят, но когато врътна на 3-та позиция за запалване не се случи нищо. Самия ключ си направи половинчатото движение, но нито завърта нито пали, абсолютно нищо не се случи.
Поразрових за информация тук във форума и това което разбрах е, че когато завъртя за запалване се чуе "цък" откъм двигателя, значи трябва да се ориентирам към реле или стартер.
Докато се чудя как да закарам колата до сервиз, понеже не мога да я бутна и запаля на скорост, а няма кой да ме дръпне, взех резервния ключ сложих го и запали с него. Казах си сигурно са батериите на стария ключ и ги смених с нови. Мина почти месец след това без никакви проблеми, докато един ден отново се повтори същата ситуация. Тогава реших да предприема мерки, защото няма как да оставя така нещата и да не знам къде и кога ще стане така, че да не мога да запаля.
Отново в тема от форума бай Васо беше писал, че най-сигурно да разбера дали причината е в стартера или някъде другаде е като проверя дали идва ток 12v до малкото кабелче на шалтера, ако е така значи причината е в самия стартер - четки или шалтер. Направих такава проверка и се оказа, че идва такъв ток до това кабелче и реших да ревизирам стартера, за да ми е мирна главата. Това, което знаех предварително е, че стартерите са два модела - Bosch или Valeo, което означава че преди да го сваля няма как да знам кои части да си взема. След проверката на кабелчето разбрах, че моя стартер е Valeo и доколкото знам на бензиновите мерцедеси масово излиза тази марка.
Понеже ми е омръзнало от "майстори", които да ме въртят няколко дена, защото им заемам канала, а и частите ще си ги взема аз (все пак работя в авточасти и взимам от извора), реших да си сваля стартера самичък, да го дам да се ревизира и да си го монтирам обратно. Направил съм малко снимков материал за да бъде полезна темата за друг колега изпаднал в такава ситуация.
Тъй като имам гараж, реших операцията да я направя в него, като естествено няма как да имам оборудване като в сервиз, но въпреки това се справих със задачата. Колата я вдигнах с два крика от двата края (моя и на един приятел с C-класа) достатъчно високо за да може гумите на колата да стъпят върху резервните гуми за да имам достатъчно място да се пъхна под колата и да разглобявам.
 IMG_20161125_202408.jpg   80.84K
  22 downloads
 IMG_20161125_202408.jpg   80.84K
  22 downloads
Свалих корите - предната и задната за да започна демонтирането на стартера, той се намира под всмукателния колектор и от горната част на двигателя няма никакъв шанс без да се разглобява нещо, затова го демонтирах от долната част на двигателя.
 IMG_20161125_203751.jpg   86.67K
  14 downloads
 IMG_20161125_203751.jpg   86.67K
  14 downloads
Самия стартер се държи на 2 болта и освен тях трябва да се откачи дебелия кабел, който служи за маса. Единия болт е много лесен за отвиване, защото се намира от долната страна, но другия ме озори, защото се намира в горната част, където няма пряка видимост. Когато се развият тези неща стартера е свободен и се сваля от гнездото. След това обаче трябва да се откачи и малкия кабел (захранващия), който е закачен за шалтера.
 IMG_20161126_203152.jpg   89.07K
  20 downloads
 IMG_20161126_203152.jpg   89.07K
  20 downloads  IMG_20161126_203102-2.jpg   116.57K
  17 downloads
 IMG_20161126_203102-2.jpg   116.57K
  17 downloads  IMG_20161126_203052.jpg   111.32K
  14 downloads
 IMG_20161126_203052.jpg   111.32K
  14 downloads  IMG_20161126_202349.jpg   185.48K
  14 downloads
 IMG_20161126_202349.jpg   185.48K
  14 downloads  IMG_20161126_201201.jpg   97.4K
  12 downloads
 IMG_20161126_201201.jpg   97.4K
  12 downloads  IMG_20161126_200807.jpg   101.8K
  10 downloads
 IMG_20161126_200807.jpg   101.8K
  10 downloads  IMG_20161126_195958.jpg   85.37K
  12 downloads
 IMG_20161126_195958.jpg   85.37K
  12 downloads  IMG_20161126_195952.jpg   89.24K
  12 downloads
 IMG_20161126_195952.jpg   89.24K
  12 downloads  IMG_20161126_192739-2.jpg   94.75K
  13 downloads
 IMG_20161126_192739-2.jpg   94.75K
  13 downloads  IMG_20161125_202521.jpg   85K
  12 downloads
 IMG_20161125_202521.jpg   85K
  12 downloads
От интерес реших да снимам мястото къде влиза стартера - скоростната кутия. Всъщност там зъбното колело на бендикса зацепва.
 IMG_20161126_191515.jpg   119.1K
  13 downloads
 IMG_20161126_191515.jpg   119.1K
  13 downloads  IMG_20161126_191339.jpg   104.11K
  13 downloads
 IMG_20161126_191339.jpg   104.11K
  13 downloads  IMG_20161126_191214.jpg   214.17K
  12 downloads
 IMG_20161126_191214.jpg   214.17K
  12 downloads
Смених шалтера и четките на стартера, които бяха изядени на половина. Четкодържателя по принцип върви отделно, но на моя му нямаше нищо, а и тези които ги продават изглеждат толкова нескопосано направени, че реших да си оставя оригиналния. Операцията по ревизирането на стартера я направи един познат, който добре почисти и смаза всички детайли на стартера. Бендикса според него е добре и затова не се наложи смяната му.
  IMG_20161126_190646.jpg   148.5K
  13 downloads
 IMG_20161126_190646.jpg   148.5K
  13 downloads  IMG_20161126_190603.jpg   129.36K
  13 downloads
 IMG_20161126_190603.jpg   129.36K
  13 downloads  IMG_20161126_190504.jpg   172.98K
  13 downloads
 IMG_20161126_190504.jpg   172.98K
  13 downloads
След като вече е ревизиран си го монтирах обратно.
 IMG_20161125_202431-2.jpg   218.3K
  13 downloads
 IMG_20161125_202431-2.jpg   218.3K
  13 downloads  IMG_20161126_185625.jpg   142.63K
  13 downloads
 IMG_20161126_185625.jpg   142.63K
  13 downloads  IMG_20161126_185645.jpg   96.37K
  12 downloads
 IMG_20161126_185645.jpg   96.37K
  12 downloads
След цялата процедура резултата е перфектен, дори самия звук при завъртане на стартера се промени коренно, сега се усеща, че върти с много по-голяма сила, спрямо преди. Върти и пали като звяр 



 
				 
				
 
	 
			
			
			
				 
					 
				
				
				 
			
			 View Garage
 View Garage
 
				
				
				
 
				
				
				 
				
				
				 
				
				
				 
			
			








 
  
	 
	
