Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Проблем с паленето - ремонт стартер на w210 kompressorДемонтаж,ревизиране и монтаж на стартер на w210 kompressor

не пали ремонт стартер w210 kompressor ту пали ту не пали проблем с паленето демонтаж на стартер w210 не пали ревизиране на стартер шалтер четки

  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 Velazkes

Velazkes

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 286 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    E200 Kompressor 1998г. (W210)
Garage View Garage

Posted 27 November 2016 - 14:32

Здравейте колеги! Скоро имах проблем с паленето. Колата е w210 kompressor, 1998г., 186к.с. и проблема се състоеше в това, че понякога колата отказваше да запали. Една сутрин когато тръгвах за работа се качих в колата и както всеки път врътнах ключа да запаля, но уви останах неприятно изненадан.

 

Ключа ми е тип рибка с IR и когато го пъхнах колата си го разпозна, волана се отключи, на първата позиция си светна SRS-са, на втората също светнаха всички лампички, които по принцип си светят, но когато врътна на 3-та позиция за запалване не се случи нищо. Самия ключ си направи половинчатото движение, но нито завърта нито пали, абсолютно нищо не се случи.

 

Поразрових за информация тук във форума и това което разбрах е, че когато завъртя за запалване се чуе "цък" откъм двигателя, значи трябва да се ориентирам към реле или стартер.

 

Докато се чудя как да закарам колата до сервиз, понеже не мога да я бутна и запаля на скорост, а няма кой да ме дръпне, взех резервния ключ сложих го и запали с него. Казах си сигурно са батериите на стария ключ и ги смених с нови. Мина почти месец след това без никакви проблеми, докато един ден отново се повтори същата ситуация. Тогава реших да предприема мерки, защото няма как да оставя така нещата и да не знам къде и кога ще стане така, че да не мога да запаля.

 

Отново в тема от форума бай Васо беше писал, че най-сигурно да разбера дали причината е в стартера или някъде другаде е като проверя дали идва ток 12v до малкото кабелче на шалтера, ако е така значи причината е в самия стартер - четки или шалтер. Направих такава проверка и се оказа, че идва такъв ток до това кабелче и реших да ревизирам стартера, за да ми е мирна главата. Това, което знаех предварително е, че стартерите са два модела - Bosch или Valeo, което означава че преди да го сваля няма как да знам кои части да си взема. След проверката на кабелчето разбрах, че моя стартер е Valeo и доколкото знам на бензиновите мерцедеси масово излиза тази марка.

 

Понеже ми е омръзнало от "майстори", които да ме въртят няколко дена, защото им заемам канала, а и частите ще си ги взема аз (все пак работя в авточасти и взимам от извора), реших да си сваля стартера самичък, да го дам да се ревизира и да си го монтирам обратно. Направил съм малко снимков материал за да бъде полезна темата за друг колега изпаднал в такава ситуация.

 

Тъй като имам гараж, реших операцията да я направя в него, като естествено няма как да имам оборудване като в сервиз, но въпреки това се справих със задачата. Колата я вдигнах с два крика от двата края (моя и на един приятел с C-класа) достатъчно високо за да може гумите на колата да стъпят върху резервните гуми за да имам достатъчно място да се пъхна под колата и да разглобявам.

 

Attached File  IMG_20161125_202408.jpg   80.84K   22 downloads

 

Свалих корите - предната и задната за да започна демонтирането на стартера, той се намира под всмукателния колектор и от горната част на двигателя няма никакъв шанс без да се разглобява нещо, затова го демонтирах от долната част на двигателя.

 

Attached File  IMG_20161125_203751.jpg   86.67K   14 downloads

 

Самия стартер се държи на 2 болта и освен тях трябва да се откачи дебелия кабел, който служи за маса. Единия болт е много лесен за отвиване, защото се намира от долната страна, но другия ме озори, защото се намира в горната част, където няма пряка видимост. Когато се развият тези неща стартера е свободен и се сваля от гнездото. След това обаче трябва да се откачи и малкия кабел (захранващия), който е закачен за шалтера.

 

Attached File  IMG_20161126_203152.jpg   89.07K   20 downloads Attached File  IMG_20161126_203102-2.jpg   116.57K   17 downloads Attached File  IMG_20161126_203052.jpg   111.32K   14 downloads Attached File  IMG_20161126_202349.jpg   185.48K   14 downloads Attached File  IMG_20161126_201201.jpg   97.4K   12 downloads Attached File  IMG_20161126_200807.jpg   101.8K   10 downloads Attached File  IMG_20161126_195958.jpg   85.37K   12 downloads Attached File  IMG_20161126_195952.jpg   89.24K   12 downloads Attached File  IMG_20161126_192739-2.jpg   94.75K   13 downloads Attached File  IMG_20161125_202521.jpg   85K   12 downloads

 

От интерес реших да снимам мястото къде влиза стартера - скоростната кутия. Всъщност там зъбното колело на бендикса зацепва.

 

Attached File  IMG_20161126_191515.jpg   119.1K   13 downloads Attached File  IMG_20161126_191339.jpg   104.11K   13 downloads Attached File  IMG_20161126_191214.jpg   214.17K   12 downloads

 

Смених шалтера и четките на стартера, които бяха изядени на половина. Четкодържателя по принцип върви отделно, но на моя му нямаше нищо, а и тези които ги продават изглеждат толкова нескопосано направени, че реших да си оставя оригиналния. Операцията по ревизирането на стартера я направи един познат, който добре почисти и смаза всички детайли на стартера. Бендикса според него е добре и затова не се наложи смяната му.

 

 Attached File  IMG_20161126_190646.jpg   148.5K   13 downloads Attached File  IMG_20161126_190603.jpg   129.36K   13 downloads Attached File  IMG_20161126_190504.jpg   172.98K   13 downloads

 

След като вече е ревизиран си го монтирах обратно.

 

Attached File  IMG_20161125_202431-2.jpg   218.3K   13 downloads Attached File  IMG_20161126_185625.jpg   142.63K   13 downloads Attached File  IMG_20161126_185645.jpg   96.37K   12 downloads

 

След цялата процедура резултата е перфектен, дори самия звук при завъртане на стартера се промени коренно, сега се усеща, че върти с много по-голяма сила, спрямо преди. Върти и пали като звяр :)


  • 4
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж :wind14


Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!

#2 Velazkes

Velazkes

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 286 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    E200 Kompressor 1998г. (W210)
Garage View Garage

Posted 27 November 2016 - 14:35

Като тегля чертата, излиза че съм спестил едни 50 лева за демонтаж, монтаж и ревизиране на стартера и съм спечелил с това, че всичко се направи с внимание към всеки детайл, добре почистено и смазано.


  • 0
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж :wind14


Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!

#3 Д. Пеев

Д. Пеев

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 465 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник

Posted 27 November 2016 - 15:37

От скицата излиза, че Valeo е по сложно устроен от Bosch.

А дали са взаимозаменяеми?

Attached Files

  • Attached File  MB.png   41.07K   13 downloads

  • 0

Стресни се, племе закъсняло! Живейш ли, мреш ли, ти не знайш! След теб потомство иде цяло - какво ще да му завещайш?

                                                                                      

                                                                                                                                                                                               Иван Вазов.


#4 Velazkes

Velazkes

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 286 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    E200 Kompressor 1998г. (W210)
Garage View Garage

Posted 27 November 2016 - 15:56

Да, така е наистина, по-сложно устроен и е по-скъп откъм компоненти спрямо Bosch-а.

Не са взаимозаменяеми.
  • 0
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж :wind14


Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!

#5 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5,604 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
Garage View Garage

Posted 30 November 2016 - 10:23

От скицата излиза, че Valeo е по сложно устроен от Bosch.

А дали са взаимозаменяеми?

 

Да.


  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#6 Владимир Борисов

Владимир Борисов

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 27 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    Мерцедес-Бенц W210 E200 Kompressor 2000г.

Posted 13 May 2019 - 21:34

Здравейте колеги. За да не отварям нова тема реших да пиша в тази. Колата е W210 Е200 Компресор, 2000 година, фейслифт 186, к.с. Проблема е следния: преди около две седмици ми направи проблем с паленето - стартера върти, но колата не пали. С бутане и на скорост колата запали. След това няколко дена нямах никакъв проблем с паленето. Преди няколко дни колата отново не искаше да запали на стартер, но бях спрял под наклон и на скорост отново запали. Вчера пак не запали на стартер, но не съм се опитвал да я бутам, за да запали. Стартера върти, но не пали, а с бутане и на скорост пали. Проверих бушона за горивната помпа и две релета под задната седалката, които при подаване на ток щракаха.Пробвал съм с двата ключа , плюс един сервизен и няма разлика. Къде според Вас да търся проблема?
  • 0

#7 Velazkes

Velazkes

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 286 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    E200 Kompressor 1998г. (W210)
Garage View Garage

Posted 22 May 2019 - 08:47

Колеги, никой ли няма някаква идея от какво може да е, или поне да е имал подобна случка ? Проблема все още е на лице, като има известно развитие, макар че отново е в задънена улица.

 

Стана ясно, че причината не е в стартера, тъй като върти. Единствената загадка в този случай е, че на стартер не пали, а на скорост пали, което от своя страна изключва много възможни причини за този проблем.

 

Някъде бяхме прочели за имобилайзера, но ако той не фунцкионира би трябвало и на скорост да не запали.

 

Вчера я закачихме на диагностика и изкара грешка - "Crankshaft position sensor", демек датчика на коляновия вал. Казахме си "това е", защото като изтрием грешката само при едно завъртане на стартера и веднага набива същата грешка.

 

Референтите стойности на неработеща кола (защото само така можем да замерим датчика) са от 700 до 1400 ома, нашия показва 754 ома, което кажи речи е на границата. Взехме датчик втора употреба със същия оригинален номер, замерихме го - той показваше по-добри стойности - 1000-1100 ома.

 

Сложихме го обаче уви същата работа, отново не пали, отново набива същата грешка. Решихме да пробваме на скорост да запали, но този път и това не се случи.

 

Ще бъде от полза всякаква насока и идея!


  • 0
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж :wind14


Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!

#8 barty

barty

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 971 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W203 C180 Kompressor the Black bird

Posted 22 May 2019 - 11:18

Моя W210 E200 kompressor имаше проблем с дебелия кабел, захранващи, беше изгнил и колата палеше трудно докато въобще не отказа. Смених кабела и се оправи. Според моя майстор е често срещан проблем при W210 преди фейса.
  • 0

#9 Velazkes

Velazkes

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 286 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    E200 Kompressor 1998г. (W210)
Garage View Garage

Posted 22 May 2019 - 16:34

Благодаря за насоката колега, ще проверим за въпросния захранващ кабел.
  • 0
Mercedes Benz - детската мечта на всеки мъж :wind14


Днешния Мерцедес - бъдещето на автомобилостроенето утре!





Also tagged with one or more of these keywords: не пали, ремонт стартер, w210 kompressor, ту пали ту не пали, проблем с паленето, демонтаж на стартер, w210 не пали, ревизиране на стартер, шалтер, четки

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users