Здравейте колеги! Скоро имах проблем с паленето. Колата е w210 kompressor, 1998г., 186к.с. и проблема се състоеше в това, че понякога колата отказваше да запали. Една сутрин когато тръгвах за работа се качих в колата и както всеки път врътнах ключа да запаля, но уви останах неприятно изненадан.
Ключа ми е тип рибка с IR и когато го пъхнах колата си го разпозна, волана се отключи, на първата позиция си светна SRS-са, на втората също светнаха всички лампички, които по принцип си светят, но когато врътна на 3-та позиция за запалване не се случи нищо. Самия ключ си направи половинчатото движение, но нито завърта нито пали, абсолютно нищо не се случи.
Поразрових за информация тук във форума и това което разбрах е, че когато завъртя за запалване се чуе "цък" откъм двигателя, значи трябва да се ориентирам към реле или стартер.
Докато се чудя как да закарам колата до сервиз, понеже не мога да я бутна и запаля на скорост, а няма кой да ме дръпне, взех резервния ключ сложих го и запали с него. Казах си сигурно са батериите на стария ключ и ги смених с нови. Мина почти месец след това без никакви проблеми, докато един ден отново се повтори същата ситуация. Тогава реших да предприема мерки, защото няма как да оставя така нещата и да не знам къде и кога ще стане така, че да не мога да запаля.
Отново в тема от форума бай Васо беше писал, че най-сигурно да разбера дали причината е в стартера или някъде другаде е като проверя дали идва ток 12v до малкото кабелче на шалтера, ако е така значи причината е в самия стартер - четки или шалтер. Направих такава проверка и се оказа, че идва такъв ток до това кабелче и реших да ревизирам стартера, за да ми е мирна главата. Това, което знаех предварително е, че стартерите са два модела - Bosch или Valeo, което означава че преди да го сваля няма как да знам кои части да си взема. След проверката на кабелчето разбрах, че моя стартер е Valeo и доколкото знам на бензиновите мерцедеси масово излиза тази марка.
Понеже ми е омръзнало от "майстори", които да ме въртят няколко дена, защото им заемам канала, а и частите ще си ги взема аз (все пак работя в авточасти и взимам от извора), реших да си сваля стартера самичък, да го дам да се ревизира и да си го монтирам обратно. Направил съм малко снимков материал за да бъде полезна темата за друг колега изпаднал в такава ситуация.
Тъй като имам гараж, реших операцията да я направя в него, като естествено няма как да имам оборудване като в сервиз, но въпреки това се справих със задачата. Колата я вдигнах с два крика от двата края (моя и на един приятел с C-класа) достатъчно високо за да може гумите на колата да стъпят върху резервните гуми за да имам достатъчно място да се пъхна под колата и да разглобявам.
IMG_20161125_202408.jpg 80.84K 22 downloads
Свалих корите - предната и задната за да започна демонтирането на стартера, той се намира под всмукателния колектор и от горната част на двигателя няма никакъв шанс без да се разглобява нещо, затова го демонтирах от долната част на двигателя.
IMG_20161125_203751.jpg 86.67K 14 downloads
Самия стартер се държи на 2 болта и освен тях трябва да се откачи дебелия кабел, който служи за маса. Единия болт е много лесен за отвиване, защото се намира от долната страна, но другия ме озори, защото се намира в горната част, където няма пряка видимост. Когато се развият тези неща стартера е свободен и се сваля от гнездото. След това обаче трябва да се откачи и малкия кабел (захранващия), който е закачен за шалтера.
IMG_20161126_203152.jpg 89.07K 20 downloads IMG_20161126_203102-2.jpg 116.57K 17 downloads IMG_20161126_203052.jpg 111.32K 14 downloads IMG_20161126_202349.jpg 185.48K 14 downloads IMG_20161126_201201.jpg 97.4K 12 downloads IMG_20161126_200807.jpg 101.8K 10 downloads IMG_20161126_195958.jpg 85.37K 12 downloads IMG_20161126_195952.jpg 89.24K 12 downloads IMG_20161126_192739-2.jpg 94.75K 13 downloads IMG_20161125_202521.jpg 85K 12 downloads
От интерес реших да снимам мястото къде влиза стартера - скоростната кутия. Всъщност там зъбното колело на бендикса зацепва.
IMG_20161126_191515.jpg 119.1K 13 downloads IMG_20161126_191339.jpg 104.11K 13 downloads IMG_20161126_191214.jpg 214.17K 12 downloads
Смених шалтера и четките на стартера, които бяха изядени на половина. Четкодържателя по принцип върви отделно, но на моя му нямаше нищо, а и тези които ги продават изглеждат толкова нескопосано направени, че реших да си оставя оригиналния. Операцията по ревизирането на стартера я направи един познат, който добре почисти и смаза всички детайли на стартера. Бендикса според него е добре и затова не се наложи смяната му.
IMG_20161126_190646.jpg 148.5K 13 downloads IMG_20161126_190603.jpg 129.36K 13 downloads IMG_20161126_190504.jpg 172.98K 13 downloads
След като вече е ревизиран си го монтирах обратно.
IMG_20161125_202431-2.jpg 218.3K 13 downloads IMG_20161126_185625.jpg 142.63K 13 downloads IMG_20161126_185645.jpg 96.37K 12 downloads
След цялата процедура резултата е перфектен, дори самия звук при завъртане на стартера се промени коренно, сега се усеща, че върти с много по-голяма сила, спрямо преди. Върти и пали като звяр