Наскоро една приятелка ме помоли да й сменя крушките на габаритите, че изгорели.
А-класа, колко да е трудно...
Отворих WIS, извадих процедурата по VIN... няма място за грешка.
Вдига се колата на крик, сваля се гумата, сваля се предната част на подкалника (вече сте много омазани в мръсотия), и...
хОоой! стигате до някакви неща, до които не стигате отгоре, но има парче структурна ламарина от колата, което пречи да се свали едното капаче.
Преодолявате стреса и желанието да трошите, сглобявате обратно и стигаме до сваляне на фара.
Противно на очакванията, отнема не повече от 5 минути внимателна работа, след като вече го направите веднъж.
Ето и малко ориентири как се прави:
Фар -> красота: лупа, отелни дълги, габарит и мигач. Няма напипване от задната част коя крушка, коя е.
01.jpg 99,83K
22 Брой сваляния
Трябва да се поосвободи бронята около фара. Няма нужда да се сваля цялата, достатъчно е да може да се мръдне малко напред, понеже има скрит болт.
Тук е болта, който държи бронята за калника (размер 10). Няма специални странни механизми под него, просто се развива
02.jpg 130,42K
17 Брой сваляния
03.jpg 149,67K
18 Брой сваляния
Винтче 8мичка държи подкалника за бронята + поне една разширителна щипка (expanding rivet, ако някой знае правилно наименование на български, веднага променям). Не е нужно да го съсипвате, пари струва, а и не е трудно да се извади:
04.jpg 109,66K
17 Брой сваляния
05.jpg 92,3K
15 Брой сваляния
Толкова ви трябва да се мръдне бронята, ето го и болтчето, което така подло се крие: размер 10
06.jpg 203,24K
17 Брой сваляния
07.jpg 178,39K
15 Брой сваляния
08.jpg 129,68K
15 Брой сваляния
09.jpg 122,4K
14 Брой сваляния
Тук се виждат и другите 3 болта. Един вляво до калника, един долу вдясно и третият точно до него, еднакъв размер 10ка държи бронята.
Може да им капнете по една капка масло при сглобяването. Не вреди
Разкачате кабелите и вадите Нещо по спомен беше с 2 букси единия фар. Ваденето може да е малко тегаво, но с внимателно мърдане наляво/надясно ще усетите под какъв ъгъл да излезе. Ако почнете да се изнервяте или мислите, че ще надраскате стъклото, лепнете му едно хартиено тиксо, там където е вероятно да се търка в нещо.
10.jpg 111,38K
12 Брой сваляния
11.jpg 131,95K
11 Брой сваляния
Не съм снимал как се сменят самите крушки, не е ракетна технология. Ако сте с ксенони, уверете се че сте щракнали хубаво малката буксичка на стартера и всичко е сложено добре. Останалите крушки не ги коментираме.
При слагането на фара обратно, има една особеност. Има нещо като шлиц или водач, по който трябва да се движи бронята. Уверете се, че е ОК. Вероятно тъкмо ще го наместите и ще видите, че фарът не е влязъл във водачите си от предната страна. Просто го наместете... и сглобявате.
12.jpg 149,97K
11 Брой сваляния
13.jpg 123,93K
11 Брой сваляния