Сваляне на прагове - W209 (преди и след фейс)
Темата е продиктувана от поредното странно инженерно решение при Мерцедес...
Ако се загледате в по-долните снимки (1,2,3), ще видите че липсва нещо... Точно така, гумените лайстни между праговете и купето. Имах W209 преди, знаех си че нещо не е правилно като погледнех тази отстрани. За капак, в офиса има няколко CLK-та, и... те имат такива лайстни.
Викам си "айдееее, кой знае през какво е карана тази кола". Ама, от друга страна, нищо не показва интервенции. Праговете са си леко надрани от употреба, всичко изглежда нормално.
1.jpg 74,82K
14 Брой сваляния
2.jpg 64,91K
16 Брой сваляния
3.jpg 84,9K
14 Брой сваляния
Ами време да поръчам частите и да си ги монтирам.
До тук добре. Отварям си EPC и почвам да търся. И поръчвам, 330 (ненужно, разбрах го после, но не пречи да е ново уплътнението), 310 (ненужно, също после го разбрах, ще стигнем и до там)... и номер 320, който реално ми трябва, но "о, Чудо", не е валидно за моя модел.
Почвам да мисля с какво моята кола е толкова специална, че да не ми го показва, но съм тъп и упорит, отивам и поръчвам номера от търсене на w209 320. Супер.
Пристигат частите и хоЙЙййй, липсва предната лайстна на прага.
Е хубу де, що липсва... и се почва едно търсене в нета, щото в EPC ходи се оправи ако можеш.
И получавам ефекта Уау, без малко да си счупя монитора като разбрах.
Уважаеми колеги, EPC-то е изпълнено като концепция от пияни немски инженери, които в момент на амок между лапането на вурста и лоченето на гадна бира са решили да сложат предната лайстна в картинката на калника! Кво прави там бееееее, това се държи на прага и няма нищо общо с калника.
Нищо, поръчвам и тях, пристигат и пристъпваме към същинското разглобяване.
epc1.JPG 77,3K
14 Брой сваляния
epc2.JPG 59,62K
13 Брой сваляния
Няма нужда да се свалят подкалниците. (4,5,6,7,8,9)
С вложки 8 и 10 отвивате крепежите на предния подкалник, сваляте предните нитчета - снимка 7 и задните - снимка 9 и се уверявате, че няма други. Аз успявам да ги вадя без да ги нараня, но съ виждал доста хора с по-малко търпение. Крепежите са специфични, пазете ги много!
Има много щипки с торкс главичка под прага, които се виждат. Същите са като на снимка 8, снимал съм конкретно това, понеже е тегаво за развиване, разкарвате ги всички.
4.jpg 102,85K
10 Брой сваляния
5.jpg 110,14K
8 Брой сваляния
6.jpg 97,46K
9 Брой сваляния
7.jpg 186,43K
10 Брой сваляния
8.jpg 100,44K
8 Брой сваляния
9.jpg 116,75K
7 Брой сваляния
20.JPG 124,85K
9 Брой сваляния
Сега е моментът да се свали интериорния праг (черната лайстна с надпис Mercedes-Benz, снимка 20). Не знаех как, затова карах на интуиция.
Лайстната е хваната за купето с 2 също много специфични щипки - оранжевите. Много са силни и няма почти никакъв шанс да се откачи от там без да счупите лайстната или да надерете ламарината отзад.
Подкарах го в предна долна част, където са сините стрелки, като започнат през средата. Там тази лайстна обгръща самият праг. Тегаво е и иска силни пръсти, но веднъж успеете ли да прескочите прага, вече не трябва сила. След това я дръпвате леко, за да се изхлузят 2та края от щипките.
Добрата новина е, че не са се сетили "инженерите", че може да направат статични щипки и да изпочупите всичко, ама нищо, при новите модели може и така да е
Така, вече почва същинското дърпане, ако сте откачили всичко, има шанс да излезе без щети. В долната страна на колата, прагът седи под предпазната кора на купето, но може да излезе спокойно без повече разглобяване.
Снимки 10, 11, 12... красота и чистота, никаква корозия, но адска свинщина.
10.jpg 102,91K
9 Брой сваляния
11.jpg 101,27K
8 Брой сваляния
12.jpg 100,55K
9 Брой сваляния
Време за миене на праговете. Няма да влезе вода в купето, спокойно: може и без водоструйка, просто накрайник на маркуч (снимки 13, 14, 15). Естествено измивате и самите прагове отвътре, но просто не съм снимал. Аз предпочетох да почистя всеки крепежен елемент от сваляемите също.
Тези висящите неща са някакъв странен текстил (прилича ми на геотекстил като материал) и предполагам освен да задържат вода, идеята им е да не пускат боклуци назад към вратата. Ще ги залепя и монтирам обратно.
13.jpg 116,21K
9 Брой сваляния
14.jpg 151,2K
8 Брой сваляния
15.jpg 103,04K
10 Брой сваляния
Така, време да сложа новите детайли. Така изглежда гумичката, която си беше на прага. (с.16) Странно... общо взето си изглежда заводски, но няма логика. Това пуска всичката гняс и вода да се събира в прага. Т.е. по-едри мръсотии просто се събират в прага. Интересно е, че очаквах да е значително по-мръсна.
Детайлите на снимка 17 са чисто нови и оригинално. Както се вижда са все още в опаковките си. Не мога да опиша огромната ми изненада, когато открих, че изпълнението им е толкова "безупречно", че се налага да отделя по 15-ина минути с малка пиличка, за да успея да ги закрепя в предвидените им места. Отвратително качество. Просто е... ужасно. Т.е. не е ужасен проблем, супер лесно поправимо е, но не очаквам такова качество от детайл, произведен от/за Мерцедес.
18 и 19 са вече монтирани. Само си чакат новите щипки.
16.jpg 111,24K
8 Брой сваляния
17.jpg 95,41K
8 Брой сваляния
18.jpg 105,87K
8 Брой сваляния
19.jpg 95,85K
5 Брой сваляния
До тук може би сте се досетили.
Фейслифтовите нямат тези лайстнички по дизайн. Отне ми доста време да намеря още 1-2 фейсови W209, за да се уверя с очите си.
Аз не мога лично да измисля защо са го направили това.
Бистрихме го с колегата Praetorian, и сме на едно мнение, че просто някое бизнес мениджърче е отишло при шефовете си и е казало нещо от типа на:
Пичове, дайте да спестим по 70цента себестойност и примерно 30 цента труд на кола, като махнем 2те лайстни, то така и така нищо не става, нали вече сме галванизирали купетата. Цената на това ще е да произведем едно миниатюрно детайлче" (черното на снимка 16)
Всички са изръкопляскали и готово. Със сигурност не са спестили нищо от това, понеже им се налага да поддържат наличност на нормалните лайстнички още 20ина години, но... "ако мине".
И още нещо важно:
Ако внимавате, всички щипки на прага (централните и задните) ще излязат здрави, не е философия, но предните (по 2 на праг) са много специфични и са направени да се чупят.
Не искам да споделям мнението си за 5те различни типа крепежи на прага по-далеч от: пре-спокойно са можели да използват макс 3 различни типа... но както и да е.
Парт номерата са по-долу.
Дано съм спестил малко пари и нерви на някой с фейслифтова W209, който не иска колата му да изглежда, сякаш са забравили да сложат нещо в завода.
parts.JPG 46,27K 7 Брой сваляния
Ето и един принт в .pdf на цялата тема: DIY-W209-skirts.pdf 284,84K 2 Брой сваляния