Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Документация за трансмисиите при CLK W208 и W209722.6 и 722.9


  • Please log in to reply
2 мнения по тази тема

#1 shadenfroh

shadenfroh

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 46 Мнения:
  • Пол:не е посочено
  • Град:.

Публикувано 28 септември 2016 - 16:19

Темата е аналогична на тези с обща документация за W208 и W209, но с цел по-лесно намиране на информация, правя отделна за 722.6 и 722.9.

 

 

Би било полезно за собствениците на автомобили с въпросните трансмисии да знаят няколко факта за тях:

  • 7-степенната 722.9 (7G-Tronik) е на практика 722.6 с добавени допълнителни предавки. Моля механиците да ми простят за профанирането.
  • 722.6 е на практика неразрушима - с правилна поддръжка и разумна употреба издържа милион километра.
  • Използването  на масло по спецификация на Mercedes е жизнено важно.
  • Нивото на маслото е жизнено важно. Неточно ниво води до поражения много бързо.
  • Mercedes, в момент на замайване, заявяват, че трансмисиите са необслужваеми и маслото ще бъде ОК доживот. Резултатът от това е кратък живот за трансмисията.
  • Смяна на маслото се препоръчва максимум на всеки 60 000 км.
  • След смяна на маслото се препоръчва рестартиране на дълготрайните адаптации.
  • Между 1999 и 2005 липсва пробка на хидротрансформатора (Torque converter). Поради това, пълна смяна на маслото изисква разкачане на тръбния път за охлаждане през радиатора.
  • Липсва щека за измерване на нивото на маслото. Липсва и предупреждение/грешка, ако нивото е неточно.
  • Тръгва теч от конектора на компютъра (TCU Connector), който се заменя като част от обслужването с обновен модел. В някои случаи, чрез капилярния ефект, масло достига до компютъра на трансмисията (Transmission Control Unit) и го поврежда.
  • Има две различни задни предавки за двата различни режима на работа.
  • Превключването на предавки е електронно. Скоростният лост не превключва физически.
  • Разполагат с краткосрочна адаптация към стила на шофиране. Ако карате агресивно известно време, трансмисията ще започне да превключва агресивно. Ако карате като баба, ще гони смело 1000 оборота.
  • При студен автомобил смяната на предавки става на по-високи обороти с цел по-бързо загряване на двигателя и е възможно да е по-груба.
  • Помпата за маслото работи постоянно. Което далеч не значи, че трябва да се пускате по инерция в режим N.

 

Смяна на масло може да се извърши по три начина:

  1. Частично - чрез сваляне на картера и доливане. След определени километри процедурата се повтаря.
  2. Пълно - чрез сваляне на картера и източване на хидротрансформатора; или чрез тръбата за охлаждане за моделите без пробка на хидротрансформатора.
  3. Пълно с промивка - използва се машина, която "измива" кутията под налягане. Най-добрият метод, но приложим, само ако е използван при всяко обслужване от началото. Иначе е възможно да се освободят натрупани едри отлагания, които да повредят трансмисията. Те се освобождават и иначе, но много по-рядко и не наведнъж.

Прикачени файлове


Този пост е редактиран от shadenfroh: 28 септември 2016 - 21:02
посъбрах малко постовете, да е по-пригледно ;)

  • 1

#2 shadenfroh

shadenfroh

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 46 Мнения:
  • Пол:не е посочено
  • Град:.

Публикувано 28 септември 2016 - 21:02

Моля за корекции по писаниците, ако съм сбъркал, защото чета много и е възможно да е станала каша.


  • 0

#3 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 29 септември 2016 - 23:06

Бюлетин от mbusa относно адаптациите.

Прикачен файл  722.9_Reset Trans.pdf   476,28K   32 Брой сваляния


  • 0

Audi_A4_avatar.gif





1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни