Темата е аналогична на тези с обща документация за W208 и W209, но с цел по-лесно намиране на информация, правя отделна за 722.6 и 722.9.
Би било полезно за собствениците на автомобили с въпросните трансмисии да знаят няколко факта за тях:
- 7-степенната 722.9 (7G-Tronik) е на практика 722.6 с добавени допълнителни предавки. Моля механиците да ми простят за профанирането.
- 722.6 е на практика неразрушима - с правилна поддръжка и разумна употреба издържа милион километра.
- Използването на масло по спецификация на Mercedes е жизнено важно.
- Нивото на маслото е жизнено важно. Неточно ниво води до поражения много бързо.
- Mercedes, в момент на замайване, заявяват, че трансмисиите са необслужваеми и маслото ще бъде ОК доживот. Резултатът от това е кратък живот за трансмисията.
- Смяна на маслото се препоръчва максимум на всеки 60 000 км.
- След смяна на маслото се препоръчва рестартиране на дълготрайните адаптации.
- Между 1999 и 2005 липсва пробка на хидротрансформатора (Torque converter). Поради това, пълна смяна на маслото изисква разкачане на тръбния път за охлаждане през радиатора.
- Липсва щека за измерване на нивото на маслото. Липсва и предупреждение/грешка, ако нивото е неточно.
- Тръгва теч от конектора на компютъра (TCU Connector), който се заменя като част от обслужването с обновен модел. В някои случаи, чрез капилярния ефект, масло достига до компютъра на трансмисията (Transmission Control Unit) и го поврежда.
- Има две различни задни предавки за двата различни режима на работа.
- Превключването на предавки е електронно. Скоростният лост не превключва физически.
- Разполагат с краткосрочна адаптация към стила на шофиране. Ако карате агресивно известно време, трансмисията ще започне да превключва агресивно. Ако карате като баба, ще гони смело 1000 оборота.
- При студен автомобил смяната на предавки става на по-високи обороти с цел по-бързо загряване на двигателя и е възможно да е по-груба.
- Помпата за маслото работи постоянно. Което далеч не значи, че трябва да се пускате по инерция в режим N.
Смяна на масло може да се извърши по три начина:
- Частично - чрез сваляне на картера и доливане. След определени километри процедурата се повтаря.
- Пълно - чрез сваляне на картера и източване на хидротрансформатора; или чрез тръбата за охлаждане за моделите без пробка на хидротрансформатора.
- Пълно с промивка - използва се машина, която "измива" кутията под налягане. Най-добрият метод, но приложим, само ако е използван при всяко обслужване от началото. Иначе е възможно да се освободят натрупани едри отлагания, които да повредят трансмисията. Те се освобождават и иначе, но много по-рядко и не наведнъж.
Прикачени файлове
Този пост е редактиран от shadenfroh: 28 септември 2016 - 21:02
посъбрах малко постовете, да е по-пригледно ;)