Здравейте,
не обичам да пускам теми напразно, но търся информация по този въпрос от доста време и не намирам систематизирано и подробно мнение, при положение, че във всяка тема за закупуване на автомобил се стига до съвета за преглед при дилъра. Обръщам се принципно към хора като колегите Венцислав, kdl, Бай Васо и други, които са споделяли опит от първа ръка и преди :-)
Малко за моята кола. След като я купих, доближавайки се към 90 000 км, идва времето на доста износващи се части, които може би все още са си заводските. Исках да направя максимално обслужване на автомобила, преди да отида за преглед, за да зная с какво разполагам оттук нататък. Вече опирам до неща, които не мога или не искам да правя сам. Например - бих сменил амортисьор, но не бих сменил пружина. Засега съм направил следното:
- спирачна система - течност, паркинг спирачка, предни накладки, разглабяне и почистване
- кормилна система - масло, щанга, амортисьор
- диференциал - масло, почистване на отдушник
- двигател - дебитомер + въздушен филтър
- трансмисия - масло (източих 10л, налях оригинално Mercedes), филтър, конектор (имаше теч)
Оплакванията ми в момента са следните:
- колебание от двигателя - събужда се рязко част от секундата след като съм натиснал педала (свалих свещ - не изглежда зле, но мисля, че е заводската)
- колебание от трансмисията - след теча се появи по-осезаем shift shock, главно при превключване N-D / N-R / 1-2; след смяната на маслото, рестарт на краткотрайните адаптации и опит за ръчен рестарт на дълготрайните (не съм сигурен дали е успешен), е по-добре, но все още не е като по масло
- несигурност в окачването - колкото и да избягвам паважите и да карам с 15 км/ч когато не мога, все ме преследва чувството, че твърде много вибрации влизат към купето. Не ме боли от смяна на окачване. Ще ме заболи ако ми се разскърца салона.
Планът е да получа най-много от това, което така или иначе ще си платя в Балкан Стар, за да зная как мога да върна автомобила си в, така да се каже, "гаранционен" вид. И, евентуално, после да отскоча до Бай Васо, за второ мнение :-)
Часът ми е в понеделник, казаха ми, че ще отнеме около 2 часа, ще направят тест на окачването, ще я закачат за пълна компютърна диагностика, ако има грешки в транмисията, тогава ще задълбават в нея. Ще ми се да задълбаят, дори да няма грешки, защото очевидно има неща, които не са в норма и искам да видя някой с ръкавици и инструменти. Нормално ли е да ме прекарат само с компютърна диагностика? Какво друго мога да изискам като тест и диагностика на двигател/трансмисия?
Благодаря предварително на включилите се!