Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Преглед в Балкан СтарКак да се възползваме максимално от него


  • Please log in to reply
17 мнения по тази тема

#1 shadenfroh

shadenfroh

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 46 Мнения:
  • Пол:не е посочено
  • Град:.

Публикувано 17 септември 2016 - 08:55

Здравейте,

 

не обичам да пускам теми напразно, но търся информация по този въпрос от доста време и не намирам систематизирано и подробно мнение, при положение, че във всяка тема за закупуване на автомобил се стига до съвета за преглед при дилъра. Обръщам се принципно към хора като колегите Венцислав, kdl, Бай Васо и други, които са споделяли опит от първа ръка и преди :-)

 

Малко за моята кола. След като я купих, доближавайки се към 90 000 км, идва времето на доста износващи се части, които може би все още са си заводските. Исках да направя максимално обслужване на автомобила, преди да отида за преглед, за да зная с какво разполагам оттук нататък. Вече опирам до неща, които не мога или не искам да правя сам. Например - бих сменил амортисьор, но не бих сменил пружина. Засега съм направил следното:

  • спирачна система - течност, паркинг спирачка, предни накладки, разглабяне и почистване
  • кормилна система - масло, щанга, амортисьор
  • диференциал - масло, почистване на отдушник
  • двигател - дебитомер + въздушен филтър
  • трансмисия - масло (източих 10л, налях оригинално Mercedes), филтър, конектор (имаше теч)

Оплакванията ми в момента са следните:

  • колебание от двигателя - събужда се рязко част от секундата след като съм натиснал педала (свалих свещ - не изглежда зле, но мисля, че е заводската)
  • колебание от трансмисията - след теча се появи по-осезаем shift shock, главно при превключване N-D / N-R / 1-2; след смяната на маслото, рестарт на краткотрайните адаптации и опит за ръчен рестарт на дълготрайните (не съм сигурен дали е успешен), е по-добре, но все още не е като по масло
  • несигурност в окачването - колкото и да избягвам паважите и да карам с 15 км/ч когато не мога, все ме преследва чувството, че твърде много вибрации влизат към купето. Не ме боли от смяна на окачване. Ще ме заболи ако ми се разскърца салона.

Планът е да получа най-много от това, което така или иначе ще си платя в Балкан Стар, за да зная как мога да върна автомобила си в, така да се каже, "гаранционен" вид. И, евентуално, после да отскоча до Бай Васо, за второ мнение :-)

 

Часът ми е в понеделник, казаха ми, че ще отнеме около 2 часа, ще направят тест на окачването, ще я закачат за пълна компютърна диагностика, ако има грешки в транмисията, тогава ще задълбават в нея. Ще ми се да задълбаят, дори да няма грешки, защото очевидно има неща, които не са в норма и искам да видя някой с ръкавици и инструменти. Нормално ли е да ме прекарат само с компютърна диагностика? Какво друго мога да изискам като тест и диагностика на двигател/трансмисия?

 

Благодаря предварително на включилите се!


  • 0

#2 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1547 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Публикувано 17 септември 2016 - 14:48

Можеш да изискваш точно това за което си платил, пълна диагностика и преглед. 

120лв струваше когато аз ходих за последно преди няколко месеца. 

Не очаквай да видиш някой с ръкавици и инструменти, ще те вкарат в залата до входа и ще

видиш най обикновен монтьор който ще ти говори евентуално врели не кипели и ще гледа да приключи 

процедурата за 20 минути (нищо че си платил два часа от работното му време) с думите, за тази кола на тия години и километри толкова. 

Може и да те експедират да си пиеш кафето на втория етаж и да те викнат накрая да ти смотоляват някоя заучена фраза и по живо по здраво да те натирят да изчезнеш от там. 

От теб зависи какво и как ще се случи. 

Каква им е обикновено практиката и дали са в добри отношения с тъщата теб не те интересува, още по малко дали са яли и спали добре. Твоята работа и техния ангажимент е ти да си тръгнеш от там информиран до степен да вземеш компетентно решение.

Бъди любезен, нека ти обясняват всичко от начало и по три пъти, искай разпечатки, не ги щади.


  • 4

#3 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1547 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Публикувано 23 септември 2016 - 19:21

shadenfroh. Какво  стана.? Разказвай.


  • 0

#4 shadenfroh

shadenfroh

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 46 Мнения:
  • Пол:не е посочено
  • Град:.

Публикувано 29 септември 2016 - 07:45

Венциславе, благодаря за съветите!

 

Истината е, че отидох с нагласата, че във всеки момент ще се опитват да ме пуснат по бързата процедура, тъй като им е ясно, че няма да си правя 16-годишната трошка при тях. Нищо такова. Не зная дали наистина има огромна разлика между дилърите в различните градове, но отношението на пловдивските си беше супер ок и всички бяха учтиви и отзивчиви.

 

Седнахме с консултанта и приемчика да обсъдим какви са оплакванията ми, не караха просто по процедурата. Всяко нещо извън пакета, който съм платил, щяло да бъде обсъдено с мен и, при зелена светлина, направено. Приемчика направи тестово шофиране с мен. През цялото време съм откровен, че обслужвам автомобила си сам, това не ги притесни изобщо, даже се изненадаха приятно, след като казах, че тубите с масло Mercedes са още в багажника.

 

Майстор с ръкавици и инструменти видях, в интерес на истината (образно казано, разбира се). Въпреки че приключиха малко по-рано от уредените 2 часа, всички оплаквания бяха подробно адресирани. Освен рутинните отговори "това е част, която се износва", получих и уверение, че износването е проверено и при никоя част не е достигнало момента, в който оправдава замяна. Бяха ровили по двигателя и излизаха на няколко пъти да покарат. 

 

Поисках и разпечатка и оферта за поправка на всички нередности. Равносметката е, че автомобила ми е ОК и ми трябват 7600 лв, за да го оправя   :gathering


  • 1

#5 vonko1988

vonko1988

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1717 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    който носи кеф :)

Публикувано 29 септември 2016 - 08:07

 

Поисках и разпечатка и оферта за поправка на всички нередности. Равносметката е, че автомобила ми е ОК и ми трябват 7600 лв, за да го оправя   :gathering

 

За цените в това място тотално им липсва досег с реалността. Освен за преглед на автомобил който ще купувам, за друго не бих влязал там...


  • 1

#6 shadenfroh

shadenfroh

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 46 Мнения:
  • Пол:не е посочено
  • Град:.

Публикувано 29 септември 2016 - 08:52

Всъщност бих казал точно обратното. Цените им са точно като за дилър, тъй като работят главно по застраховани гаранционни автомобили. По целия свят официалното представителство е най-скъпата опция. Мен лично нищо не ме учуди в офертата. Наблягам на това, че аз поисках предложение за поправка на всички нередности - без значение в какъв стадий са.

 

Политиката на дилърите е да предпочитат замяна с нови части, не да се занимават с течове на дърти коли, при положение, че паркинга е пълен с чакащи нови S-класи :-)


  • 1

#7 Д. Пеев

Д. Пеев

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 465 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник

Публикувано 29 септември 2016 - 09:23

Като цяло при нас да закупиш нова оригинална част си е по-скъпо спрямо немският дилър.

Каза, че имаш оферта за поправка на всички нередности, фигурират ли цени за рез. части?
Да те попитам има ли откъде да наблюдаваш автомобила си, докато го поправят?
  • 2

Стресни се, племе закъсняло! Живейш ли, мреш ли, ти не знайш! След теб потомство иде цяло - какво ще да му завещайш?

                                                                                      

                                                                                                                                                                                               Иван Вазов.


#8 mr Big

mr Big

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1953 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 29 септември 2016 - 11:12

Всъщност бих казал точно обратното. Цените им са точно като за дилър, тъй като работят главно по застраховани гаранционни автомобили. По целия свят официалното представителство е най-скъпата опция. Мен лично нищо не ме учуди в офертата. Наблягам на това, че аз поисках предложение за поправка на всички нередности - без значение в какъв стадий са.

 

Политиката на дилърите е да предпочитат замяна с нови части, не да се занимават с течове на дърти коли, при положение, че паркинга е пълен с чакащи нови S-класи :-)

 

напълно съм съгласен! това със замяната на частите е съвсем нормално - то даже не отделни части, а се заменят цели компоненти. това че при нас ремонтираме всичко и гледаме да минем по възможно най тънкия начин е показателно за състоянието в което ни се намират колите!

 

между другото е добре да проверявате цените на частите в бг дилъра и немския такъв, защото някои артикули при нас са по евтини.


  • 1

#9 shadenfroh

shadenfroh

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 46 Мнения:
  • Пол:не е посочено
  • Град:.

Публикувано 29 септември 2016 - 16:14

Като цяло при нас да закупиш нова оригинална част си е по-скъпо спрямо немският дилър.

Каза, че имаш оферта за поправка на всички нередности, фигурират ли цени за рез. части?
Да те попитам има ли откъде да наблюдаваш автомобила си, докато го поправят?

 

Фигурират.

 

Свещ - 27 лв; хидротрансформатор - 3044 лв; помпа маслена на трансмисията - 818 лв. Цени БЕЗ ДДС.

 

Мисля, че няма откъде да наблюдаваш. Влизал съм навътре, за да ми дават части, няма как да се види от чакалнята. На горния етаж не съм се качвал, не знам дали е достъпно за клиенти.


  • 0

#10 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1547 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Публикувано 29 септември 2016 - 16:41

shadenfroh не съм обърнал внимание че си от Пловдив. 

Пловдивския Балкан Стар винаги се е славел като по "човечен", аз съм бил само в Софийския.

 

Няма никакъв шанс да пуснат някого в сервиза да наблюдава. Аз съм влизал два пъти, но след скандали. 

Вътре е много приятно за сервиз. Поддържат перфектна чистота. Халето е пълно с подемници в два реда. Всичко е много подредено. За всяка манипулация разполагат само с нужните за нея инструменти и апаратура. Един с едно камионче бръмчи постоянно из халето да прави чистота. Един или двама механици работят по колата, до тях седи началник да ги надзирава, има и още един началник който следи какво се случва, а приемчика с който се говори в началото и края е началник на целия екип в момента и всичко се обсъжда и консултира с него, при необходимост участие могат да вземат и други началници. Интересно е.


Този пост е редактиран от vencislav: 29 септември 2016 - 16:41

  • 2

#11 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 29 септември 2016 - 20:18

Венциславе, благодаря за съветите!

 

Истината е, че отидох с нагласата, че във всеки момент ще се опитват да ме пуснат по бързата процедура, тъй като им е ясно, че няма да си правя 16-годишната трошка при тях. Нищо такова. Не зная дали наистина има огромна разлика между дилърите в различните градове, но отношението на пловдивските си беше супер ок и всички бяха учтиви и отзивчиви.

 

Седнахме с консултанта и приемчика да обсъдим какви са оплакванията ми, не караха просто по процедурата. Всяко нещо извън пакета, който съм платил, щяло да бъде обсъдено с мен и, при зелена светлина, направено. Приемчика направи тестово шофиране с мен. През цялото време съм откровен, че обслужвам автомобила си сам, това не ги притесни изобщо, даже се изненадаха приятно, след като казах, че тубите с масло Mercedes са още в багажника.

 

Майстор с ръкавици и инструменти видях, в интерес на истината (образно казано, разбира се). Въпреки че приключиха малко по-рано от уредените 2 часа, всички оплаквания бяха подробно адресирани. Освен рутинните отговори "това е част, която се износва", получих и уверение, че износването е проверено и при никоя част не е достигнало момента, в който оправдава замяна. Бяха ровили по двигателя и излизаха на няколко пъти да покарат. 

 

Поисках и разпечатка и оферта за поправка на всички нередности. Равносметката е, че автомобила ми е ОК и ми трябват 7600 лв, за да го оправя   :gathering

 

;)


  • 1

logo-600-1002.png


#12 shadenfroh

shadenfroh

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 46 Мнения:
  • Пол:не е посочено
  • Град:.

Публикувано 08 октомври 2016 - 07:50

Развитие по темата - диагнозата на Балкан Стар Пловдив за проблем в хидротрансформатора е опровергана от два източника. Единият е мой личен жокер, другият е Бай Васо.

 

Васко, ако четеш, нарочно не ти казах нищо за другото мнение. И двамата използвахте абсолютно едни и същи думи за проблема на колата с еднаква категоричност.

 

Това, което ме озадачи, е, че не става въпрос за превантивна смяна на компонент, който е в начало на дефектиране. Иде реч за грешна диагноза на официалното представителство на марката на стойност 4000 лв.


Този пост е редактиран от shadenfroh: 08 октомври 2016 - 07:51

  • 1

#13 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1547 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Публикувано 08 октомври 2016 - 13:47

Не Злословете към Балкан Стар. 

 

Това е нормална компания която търси, издържа се и се стреми да генерира нормална печалба, евентуално. 

Това е извора и живота. 

 

"Гаражните" Майстори са друга "бира".

 

На който не му харесва и му е непоносимо да полага компетентни грижи за "стария" си автомобил,

винаги е свободен да си закупи чисто нов, със съответната гаранция и единствената му мисъл да е как да му

вземе душата, ама цялата, без да мисли какво-що ще му се случва (на автомобила) след като премине в

източно европейско измерение след време.


  • 0

#14 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 08 октомври 2016 - 14:49

В такива сервизи е пълно със парашутисти с съмнителни професионални качества!

 

Лични наблюдения...

 

:thumbup


  • 0

logo-600-1002.png


#15 shadenfroh

shadenfroh

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 46 Мнения:
  • Пол:не е посочено
  • Град:.

Публикувано 08 октомври 2016 - 18:27

Не Злословете към Балкан Стар. 
 
Това е нормална компания която търси, издържа се и се стреми да генерира нормална печалба, евентуално. 


Не злословя. Сбъркали са и вината си е тяхна. Ако диагнозата беше вярна, вероятно щях да си оправя колата при тях, с нови части. Вместо това ме загубиха като клиент, защото ненавиждам да ме лъжат.

Аз също работя с клиенти. Опитът ми показва, че новите ги водят доволните стари.
  • 5




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни