Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Как се сменя табло със уредите?


  • Please log in to reply
24 мнения по тази тема

#1 Andddrey

Andddrey

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 3 Мнения:
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    Mercedes 190 2.0 83г.

Публикувано 26 юли 2016 - 15:06

Здравейте колеги имам Мерцедес 190 бензинка 83г.със чесовник на таблото и сега мисля да го сменя със такова със оборотомер ,и понеже го карам от скоро и не съм много наясно технически с него да ме посъветвате как става процедурата (да ми подскажете) ако не ва затруднява,БЛАГОДАРЯ предварително на отзовалите се.
  • 0

#2 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4513 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 26 юли 2016 - 17:03

Знам как става на w124, Предполагам на w 201 е аналогично.

 

1. Сваля долната част на таблото /кората над педалите/. За целта първо се свалят декоративните пластмаси около контакния ключ и копчето за фаровете. На 124 се издърпва копчето за фаровете за да се отвие намиращата се под него гайка, след това се сваля декоратичната пластмаса и отдолу има 3 винта. Под декоративната пластмаса на контактния ключ също има 2 винта.

 

2. Откача се тръбата на лявата духалка от парното в централната конзола - това е за да можеш да бръкнеш зад таблото.

 

3. Бърка се зад таблото и се отвива жилото на скоростомера. Отвива се и се завива на ръка

 

4. Таблото се избутва напред с пръсти/ издърпва се напред посредством специални куки.

 

5. Откачат се останалите кабели и букси.

 

6. Вади се таблото, надолу и настрани, без да се сваля волана.

 

Някои забележки -

 

Виж дали въобще имаш извод за оборотомер, защото ако нямаш изведен кабел на инсталацията на колата, ще трябва сам да си изведеш. 

 

Всеки скоростомер е специфичен за автомобила, според предавателното число на диф-а. Ако "новият" ти скоростомер е от автомобил с друго предавателно число на диф-а, няма да ти отчита правилно скоростта и изминатите километри. Може да се наложи да си вземеш скоростомера от твоето табло и да го монтираш на "новото".


  • 0

#3 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 26 юли 2016 - 19:55

Аз съм по-талибан от комегата Събсоник, освен това съм имал 190,ама от от 91, широка лайсна с абс демек. Специалните куки са яъпрос на опит, моето табло го подкарвах или с швейцарското ножче или с тънка отвертка, поради липса на куки, иначе отворите за куките са от двете страни на таблото в най-широката му част, елипсовидни отвори. Вероятно ако успееш да сгънеш две тънии отверки на много късо Г ще и аш куки. Почваш от едната страна и ходиш към противоположната, защото таблото се държи от пластинчати пружини и едновременно дърпане е по-трудно.
Като го измъкнеш от леглото би трябвало да може да бръкнеш и да откачиш жилото на скоростомера, аз поне успявах да бръкна, без допълнителни разглобявания. До колкото си спомням имаше един метален палец да се стисне и готово, при закачането само трябва да го нацелиш, нищо не стискаш, то со щраква. Като откачиш жилото другите букси са с по-дълги кабели и няма прибкем да ги достигнеш и откачиш. Таблото с прибори се вади без да се сваля волана, ако не успяваш не насилвай, трябва да помислиш, ама в общи линии дърпаш към теб, накланяш, така че горния край да иде към предното стъкло(или обратно, беше преди 15 години все пак) и буташ към пасажерската седалка.
После пи обратния ред. После черпиш по бира.
Виж някий клип в тубата, тъкмо ще видиш и закопчалката на жилото как се откача, че то това май е най-трудното.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#4 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 26 юли 2016 - 19:57

Извинявам се за правописа, обаче съм от телефон и ме мързи да го оправям.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#5 Nanko

Nanko

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 60 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    C270 CDI T-mod (S203),
    190E 1.8i (W201)

Публикувано 27 юли 2016 - 06:11

На w201 има 5 щифта. 3 отгоре и 2 отдолу който трябва първо да се изкарат. 

Препоръчвам ти да не ползваш предназначение за целта отверки, защото пластмасата се е пекла достатъчно на слънце за да не може вече да издържи такова натоварване на такава малка площ. Ако щифтовете са ти откачени можеш съвсем спокойно с пръсти напъвайки навън (същата стена която трябва да хванеш в клещите само, че видимата част) и клатейки наляво-надясно, ако е нужно да го изкараш.


  • 0

#6 bat_lambo

bat_lambo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 267 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Силистра
  • Автомобил:
    190D 2.5;
    190E 2.8 Sportline;
    190D 2.5 Turbo;
    124 320E;

Публикувано 27 юли 2016 - 09:01

Колега ето ти статия със снимки - някои махат шофьорската духалка и бъркат от там - развиват жилото за скоростомера и избутват таблото напред, аз свалям кората под волана и бъркам от там, за да изпълня същата процедура - таблото се сваля за 5 минутки ...

http://www.pelicanpa...ter_Removal.htm

:beer :beer :beer


  • 0

#7 Andddrey

Andddrey

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 3 Мнения:
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    Mercedes 190 2.0 83г.

Публикувано 29 юли 2016 - 01:07

Да за свалянето ще се оправя.
Идеата ми е ,колата е 190-ка 2.0 литра бензин 107к.с.(май толкова бяха) 1983г. и е със чесовник ,намерилсъм табло със оборотомер от 190-ка 2.0 бензин 113к.с 1986г. Та дали има шанс да стане и ако няма кабели за оборотомера от къде мога да ги прекарам за да тръгне.
  • 0

#8 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 29 юли 2016 - 06:56

Мисля че оборотите се четяха от алтернатора, помня на баща ми на едно дизелово 190 сме я правили тая операция. За бензин вероятно е от друго място. Имам един приятел, факир жичкаджия по бенцовете, ще му звънна днес за акъл и ще споделя.

Този пост е редактиран от mradulov: 29 юли 2016 - 06:58

  • 1
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#9 Andddrey

Andddrey

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 3 Мнения:
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    Mercedes 190 2.0 83г.

Публикувано 29 юли 2016 - 08:53

Ако може да стане и снимки да се качат,но и да го напишеш пак ще е добре
  • 0

#10 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4513 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 29 юли 2016 - 09:04

Ако нямаш кабел за обороти можеш да си теглиш кабел от 1-ви пин на кръглата 9-пинова букса (X11) в моторния отсек.

 

http://s179.photobuc...ectorb.jpg.html


  • 0

#11 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 29 юли 2016 - 11:59

Ако нямаш кабел за обороти можеш да си теглиш кабел от 1-ви пин на кръглата 9-пинова букса (X11) в моторния отсек.

http://s179.photobuc...ectorb.jpg.html

+ 1
И моя чвек това ибясни, на таблото отзад търсиш където пише TD трябвало и допълнителен плюс на таблото да се даде, там където пише TD.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#12 Anddrey

Anddrey

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 9 Мнения:
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    Мерцедес190-2.0 бензин-1983г.

Публикувано 13 август 2016 - 10:21

Значи за да проработи оборотомера трябва един кабел за маса от TD и другия от 1 пин на букса Х11
  • 0

#13 bat_lambo

bat_lambo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 267 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Силистра
  • Автомобил:
    190D 2.5;
    190E 2.8 Sportline;
    190D 2.5 Turbo;
    124 320E;

Публикувано 13 август 2016 - 21:18

Колега сваля ли вече таблото - забравихме да те предупредим - ако колата ти наистина е 1983-та година значи манометъра за налягането на маслото не е на двигателя а е изтупан чак горе на гърба на таблото ( и от него до двигателя има направена връзка с тръба за високо налягане). След 85-та вече не са така ... Внимавай като разкачаш таблото - да не оплескаш цялото купе с масло. Ако наистина се окаже така - ще разглобиш твоето табло и ще си оставиш от него корпуса, километража и лявата част с комбинирания уред масло/вода/бензин... от другото табло ще вземеш само дясната част - оборотомера с часовника и ще си ги монтираш на твоето табло. Звучи сложно, но всъщност не е ... Ето ти снимка на двата вида табла за 190 - отзад - твоето трябва да е като горния модел - ясно се вижда тръбата за маслото - дано да ти помогне и да си разбрал какво имам в предвид :beer
034404752-big.jpg?r=0


  • 0

#14 Anddrey

Anddrey

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 9 Мнения:
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    Мерцедес190-2.0 бензин-1983г.

Публикувано 15 август 2016 - 23:34

Ахам,и аз четах за нещо такова че имало маркуче за масло към уредите но много не ми се вярваше че тия немци могат и тва да направят,но сега вече се убедих.Иначе таблото не съм го свалял още ,защото и аз се чудя дали цяло да взема или само детаила със оборотомера(но едвали ще го има само него)
  • 0

#15 bat_lambo

bat_lambo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 267 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Силистра
  • Автомобил:
    190D 2.5;
    190E 2.8 Sportline;
    190D 2.5 Turbo;
    124 320E;

Публикувано 16 август 2016 - 09:48

Аз имам 5-6 табла раглобени - ако не ти е спешно мога да ти извадя само оборотомера с малкия часовник (цялата дясна част на таблото) и да ти ги пратя ( за 4 цилиндров мотор) ... За да не даваш пари за цяло табло :beer


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни