Как се сменя табло със уредите?
Започната от Andddrey, 26 юли 2016 - 15:06:09
24 мнения по тази тема
#1
Публикувано 26 юли 2016 - 15:06
Здравейте колеги имам Мерцедес 190 бензинка 83г.със чесовник на таблото и сега мисля да го сменя със такова със оборотомер ,и понеже го карам от скоро и не съм много наясно технически с него да ме посъветвате как става процедурата (да ми подскажете) ако не ва затруднява,БЛАГОДАРЯ предварително на отзовалите се.
#2
Публикувано 26 юли 2016 - 17:03
Знам как става на w124, Предполагам на w 201 е аналогично.
1. Сваля долната част на таблото /кората над педалите/. За целта първо се свалят декоративните пластмаси около контакния ключ и копчето за фаровете. На 124 се издърпва копчето за фаровете за да се отвие намиращата се под него гайка, след това се сваля декоратичната пластмаса и отдолу има 3 винта. Под декоративната пластмаса на контактния ключ също има 2 винта.
2. Откача се тръбата на лявата духалка от парното в централната конзола - това е за да можеш да бръкнеш зад таблото.
3. Бърка се зад таблото и се отвива жилото на скоростомера. Отвива се и се завива на ръка
4. Таблото се избутва напред с пръсти/ издърпва се напред посредством специални куки.
5. Откачат се останалите кабели и букси.
6. Вади се таблото, надолу и настрани, без да се сваля волана.
Някои забележки -
Виж дали въобще имаш извод за оборотомер, защото ако нямаш изведен кабел на инсталацията на колата, ще трябва сам да си изведеш.
Всеки скоростомер е специфичен за автомобила, според предавателното число на диф-а. Ако "новият" ти скоростомер е от автомобил с друго предавателно число на диф-а, няма да ти отчита правилно скоростта и изминатите километри. Може да се наложи да си вземеш скоростомера от твоето табло и да го монтираш на "новото".
#3
Публикувано 26 юли 2016 - 19:55
Аз съм по-талибан от комегата Събсоник, освен това съм имал 190,ама от от 91, широка лайсна с абс демек. Специалните куки са яъпрос на опит, моето табло го подкарвах или с швейцарското ножче или с тънка отвертка, поради липса на куки, иначе отворите за куките са от двете страни на таблото в най-широката му част, елипсовидни отвори. Вероятно ако успееш да сгънеш две тънии отверки на много късо Г ще и аш куки. Почваш от едната страна и ходиш към противоположната, защото таблото се държи от пластинчати пружини и едновременно дърпане е по-трудно.
Като го измъкнеш от леглото би трябвало да може да бръкнеш и да откачиш жилото на скоростомера, аз поне успявах да бръкна, без допълнителни разглобявания. До колкото си спомням имаше един метален палец да се стисне и готово, при закачането само трябва да го нацелиш, нищо не стискаш, то со щраква. Като откачиш жилото другите букси са с по-дълги кабели и няма прибкем да ги достигнеш и откачиш. Таблото с прибори се вади без да се сваля волана, ако не успяваш не насилвай, трябва да помислиш, ама в общи линии дърпаш към теб, накланяш, така че горния край да иде към предното стъкло(или обратно, беше преди 15 години все пак) и буташ към пасажерската седалка.
После пи обратния ред. После черпиш по бира.
Виж някий клип в тубата, тъкмо ще видиш и закопчалката на жилото как се откача, че то това май е най-трудното.
Като го измъкнеш от леглото би трябвало да може да бръкнеш и да откачиш жилото на скоростомера, аз поне успявах да бръкна, без допълнителни разглобявания. До колкото си спомням имаше един метален палец да се стисне и готово, при закачането само трябва да го нацелиш, нищо не стискаш, то со щраква. Като откачиш жилото другите букси са с по-дълги кабели и няма прибкем да ги достигнеш и откачиш. Таблото с прибори се вади без да се сваля волана, ако не успяваш не насилвай, трябва да помислиш, ама в общи линии дърпаш към теб, накланяш, така че горния край да иде към предното стъкло(или обратно, беше преди 15 години все пак) и буташ към пасажерската седалка.
После пи обратния ред. После черпиш по бира.
Виж някий клип в тубата, тъкмо ще видиш и закопчалката на жилото как се откача, че то това май е най-трудното.
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#4
Публикувано 26 юли 2016 - 19:57
Извинявам се за правописа, обаче съм от телефон и ме мързи да го оправям.
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#5
Публикувано 27 юли 2016 - 06:11
На w201 има 5 щифта. 3 отгоре и 2 отдолу който трябва първо да се изкарат.
Препоръчвам ти да не ползваш предназначение за целта отверки, защото пластмасата се е пекла достатъчно на слънце за да не може вече да издържи такова натоварване на такава малка площ. Ако щифтовете са ти откачени можеш съвсем спокойно с пръсти напъвайки навън (същата стена която трябва да хванеш в клещите само, че видимата част) и клатейки наляво-надясно, ако е нужно да го изкараш.
#6
Публикувано 27 юли 2016 - 09:01
Колега ето ти статия със снимки - някои махат шофьорската духалка и бъркат от там - развиват жилото за скоростомера и избутват таблото напред, аз свалям кората под волана и бъркам от там, за да изпълня същата процедура - таблото се сваля за 5 минутки ...
http://www.pelicanpa...ter_Removal.htm
#7
Публикувано 29 юли 2016 - 01:07
Да за свалянето ще се оправя.
Идеата ми е ,колата е 190-ка 2.0 литра бензин 107к.с.(май толкова бяха) 1983г. и е със чесовник ,намерилсъм табло със оборотомер от 190-ка 2.0 бензин 113к.с 1986г. Та дали има шанс да стане и ако няма кабели за оборотомера от къде мога да ги прекарам за да тръгне.
Идеата ми е ,колата е 190-ка 2.0 литра бензин 107к.с.(май толкова бяха) 1983г. и е със чесовник ,намерилсъм табло със оборотомер от 190-ка 2.0 бензин 113к.с 1986г. Та дали има шанс да стане и ако няма кабели за оборотомера от къде мога да ги прекарам за да тръгне.
#8
Публикувано 29 юли 2016 - 06:56
Мисля че оборотите се четяха от алтернатора, помня на баща ми на едно дизелово 190 сме я правили тая операция. За бензин вероятно е от друго място. Имам един приятел, факир жичкаджия по бенцовете, ще му звънна днес за акъл и ще споделя.
Този пост е редактиран от mradulov: 29 юли 2016 - 06:58
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#9
Публикувано 29 юли 2016 - 08:53
Ако може да стане и снимки да се качат,но и да го напишеш пак ще е добре
#10
Публикувано 29 юли 2016 - 09:04
Ако нямаш кабел за обороти можеш да си теглиш кабел от 1-ви пин на кръглата 9-пинова букса (X11) в моторния отсек.
http://s179.photobuc...ectorb.jpg.html
#11
Публикувано 29 юли 2016 - 11:59
+ 1Ако нямаш кабел за обороти можеш да си теглиш кабел от 1-ви пин на кръглата 9-пинова букса (X11) в моторния отсек.
http://s179.photobuc...ectorb.jpg.html
И моя чвек това ибясни, на таблото отзад търсиш където пише TD трябвало и допълнителен плюс на таблото да се даде, там където пише TD.
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#12
Публикувано 13 август 2016 - 10:21
Значи за да проработи оборотомера трябва един кабел за маса от TD и другия от 1 пин на букса Х11
#13
Публикувано 13 август 2016 - 21:18
Колега сваля ли вече таблото - забравихме да те предупредим - ако колата ти наистина е 1983-та година значи манометъра за налягането на маслото не е на двигателя а е изтупан чак горе на гърба на таблото ( и от него до двигателя има направена връзка с тръба за високо налягане). След 85-та вече не са така ... Внимавай като разкачаш таблото - да не оплескаш цялото купе с масло. Ако наистина се окаже така - ще разглобиш твоето табло и ще си оставиш от него корпуса, километража и лявата част с комбинирания уред масло/вода/бензин... от другото табло ще вземеш само дясната част - оборотомера с часовника и ще си ги монтираш на твоето табло. Звучи сложно, но всъщност не е ... Ето ти снимка на двата вида табла за 190 - отзад - твоето трябва да е като горния модел - ясно се вижда тръбата за маслото - дано да ти помогне и да си разбрал какво имам в предвид
#14
Публикувано 15 август 2016 - 23:34
Ахам,и аз четах за нещо такова че имало маркуче за масло към уредите но много не ми се вярваше че тия немци могат и тва да направят,но сега вече се убедих.Иначе таблото не съм го свалял още ,защото и аз се чудя дали цяло да взема или само детаила със оборотомера(но едвали ще го има само него)
#15
Публикувано 16 август 2016 - 09:48
Аз имам 5-6 табла раглобени - ако не ти е спешно мога да ти извадя само оборотомера с малкия часовник (цялата дясна част на таблото) и да ти ги пратя ( за 4 цилиндров мотор) ... За да не даваш пари за цяло табло
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни