
Колеги колата умря...не пали ...:(
Започната от Bobi, 08 мар 2007 - 23:34:23
8 мнения по тази тема
#1
Публикувано 08 март 2007 - 23:34
преди няколко дена пътувах.. нормално... и спрях на една бензиностанция.. .загасих.. после въртя ключа ама някво странно... не се чуваше въртене а нищо... само задържах.. оборотмера прескочи няколко пъти и запали.. викам си а мама ти деба нещо ми въртиш номера... и от там нищо повече.. после ми го направи още веднъж на другия ден. От тогава нямах проблеми .. палеше си и си въртеше... и днеска нали я гася... и след 3 часа отивам.. давам контакт.. чува се едно нали какво си се чува винаги леко тууут много слабо... въртя ключа и ..... грънци.. нищо... като завъртя и пак си се чува това леко туут.. ама палене нямааааааааа... бутнаха ме запалих... но с ключа не.. за това моля за някакви съвети към какво да се ориентирам.. и къде да я закарам утре да могат да я погледнат веднага без предварително да се записвам... става въпрос за 190 2.0 1992г. Мерси колеги

#2
Публикувано 09 март 2007 - 01:51
шалтерче може би


СИРОМАХ DJ , ЖИВ ДЯВОЛ !!!!!
DON`T FUCK WITH MODERATORS!
MY FACEBOOK
http://stara-sofia.com/
Гласувайте за доброто име на "Мерцедес - Бенц Клуб България" В БГ ТОП

#3
Публикувано 09 март 2007 - 03:09
Таблото ти как е,показва или не?
.
#4
Публикувано 09 март 2007 - 06:14
Преди време и на мен ми направи така,но без никакво предупреждение и след профилактера на стартера всичко стана 6 точки.
#5
Публикувано 09 март 2007 - 10:13
Всички индикатори си работят... ток има... таблото си свети... радиото си свири..
незная дали действително да търся в стартера проблема или е нещо друго...


#6
Публикувано 09 март 2007 - 10:45
Ако подадеш на контакт и след като завъртиш ключа в положение стартер и лампите започнат да гаснат и мотора не пали то определено проблема е в стартера- вероятно е редуктора нещо(вашите мисля че са с редуктор за разлика от старите).Получава се товар на ротора а той не може да превърти.
Има и други възможности...
Сега...
Има няколко вариянта към които може да се насочиш.
Като врътнеш на стартер,хубаво се заслушай дали се чуве едно леко "цък".Ако се чува това цък,значи бендикса изхвърля,а не протича ток към четките.Възможностите са две-или са нагорели контактите на бендикса или не може да изхвърли качествено.Но липсва ли това "цък" значи просто не изхвърля.
Ако при него всичко е ок,то вече се отива към четки на стратера.Вероятно са се износили и не дават добър контакт,и за това понякога пали понякога не.
Лично на мен ми прилича на бендикс.
Най лесно като стане пак проблема можеш да го определиш по следния начин.На самия бендикс отиват два кабела-един много дебел и един тънък.Дебелия е самия основен кабел по който идва ток от акумулатора.В действителност той е прекъснат и продължава навътре към четките.Точно където е "прекъснат" са контактите на бендикса.За да протече ток към стартера,по тънкото кабелче протича ток от контактния ключ и издърпва плъзгача вътре е бендикса.Когато вече зъбите на ротора влезят в зъбния венец на маховика,се дава контакт между дебелия кабел и продължението му навътре в стартера.Така вече се подава ток и на самия стартер.Това е направено понеже самия ток,а не напрежение,е доста голям и ако трябва да мине през контактния ключ,то той трябва да е бая голям за да поеме искрите и т.н.
Значи...като стане проблема,вземи едно кабелче,единия край го вържи на + на акумулатора,а с другия край подай ток на бендикса,точно там където влиза самото кабелче отговарящо за командването на бендикса.Обикновенно са скрити от маншон и трябва да го издърпаш.
Какво става по този начин?!Така заобикаляш контактния ключ и ако има проблем по инсталацията вече няма да ти вляе.Пробвай да го цъкнеш така на клемата няколко пъти и то ще си покаже дали извърля правилно.
Ако си "чука' бендикса значи бубината му работи.Би трябвало в момента в който подадеш ток на тази малката клемичка,бендикса да извърли и стартера да завърти.Ако не завърти остават два вариянта-или контактите се базикат или е нещо по самия електромотор.
За да се провери мотора,вземи една по-голяма отверка.Там където ти е вързан големия входящ кабел,до него има още една голяма клема.С отверката ги цъкни двете-демек им направи мост.Така тока от акумилатора,през кабела минава през отверката и влиза навътре.Ако ел.мотора завърти то той е ОК,и проблема е в контактите на бендикса,ако не ще да врътне вече трябва да се свали и да се види защо и какво му пречи.
Щях да забравя...провери си хубаво масата от акумулатора към купето и двигателя.
Има и други възможности...
Сега...
Има няколко вариянта към които може да се насочиш.
Като врътнеш на стартер,хубаво се заслушай дали се чуве едно леко "цък".Ако се чува това цък,значи бендикса изхвърля,а не протича ток към четките.Възможностите са две-или са нагорели контактите на бендикса или не може да изхвърли качествено.Но липсва ли това "цък" значи просто не изхвърля.
Ако при него всичко е ок,то вече се отива към четки на стратера.Вероятно са се износили и не дават добър контакт,и за това понякога пали понякога не.
Лично на мен ми прилича на бендикс.
Най лесно като стане пак проблема можеш да го определиш по следния начин.На самия бендикс отиват два кабела-един много дебел и един тънък.Дебелия е самия основен кабел по който идва ток от акумулатора.В действителност той е прекъснат и продължава навътре към четките.Точно където е "прекъснат" са контактите на бендикса.За да протече ток към стартера,по тънкото кабелче протича ток от контактния ключ и издърпва плъзгача вътре е бендикса.Когато вече зъбите на ротора влезят в зъбния венец на маховика,се дава контакт между дебелия кабел и продължението му навътре в стартера.Така вече се подава ток и на самия стартер.Това е направено понеже самия ток,а не напрежение,е доста голям и ако трябва да мине през контактния ключ,то той трябва да е бая голям за да поеме искрите и т.н.
Значи...като стане проблема,вземи едно кабелче,единия край го вържи на + на акумулатора,а с другия край подай ток на бендикса,точно там където влиза самото кабелче отговарящо за командването на бендикса.Обикновенно са скрити от маншон и трябва да го издърпаш.
Какво става по този начин?!Така заобикаляш контактния ключ и ако има проблем по инсталацията вече няма да ти вляе.Пробвай да го цъкнеш така на клемата няколко пъти и то ще си покаже дали извърля правилно.
Ако си "чука' бендикса значи бубината му работи.Би трябвало в момента в който подадеш ток на тази малката клемичка,бендикса да извърли и стартера да завърти.Ако не завърти остават два вариянта-или контактите се базикат или е нещо по самия електромотор.
За да се провери мотора,вземи една по-голяма отверка.Там където ти е вързан големия входящ кабел,до него има още една голяма клема.С отверката ги цъкни двете-демек им направи мост.Така тока от акумилатора,през кабела минава през отверката и влиза навътре.Ако ел.мотора завърти то той е ОК,и проблема е в контактите на бендикса,ако не ще да врътне вече трябва да се свали и да се види защо и какво му пречи.
Щях да забравя...провери си хубаво масата от акумулатора към купето и двигателя.
#7
Публикувано 09 март 2007 - 16:02
Значи това дето колегата W123 го нарича бендикс е шалтер(без лоши чувства)
.Иначе всичко е вярно.
Но ти колега Bobi сигурен ли си,че акумолатора ти е пушка.Я го провери хубаво преди да гледаш всичко останало,защото моя Мерц ми направи подобен номер миналата пролет.Цяла зима въртеше като луд стартера и какво стана един априлски ден:качвам се въртя контактния ключ и ЧАТ,въртя пак и пак ЧАТ.От там проверих първо акумолатора,После в магазина,един нов GIGAWATT и проблема ми беше решен.Е при тебе дано да се окаже нещо дребно.

Но ти колега Bobi сигурен ли си,че акумолатора ти е пушка.Я го провери хубаво преди да гледаш всичко останало,защото моя Мерц ми направи подобен номер миналата пролет.Цяла зима въртеше като луд стартера и какво стана един априлски ден:качвам се въртя контактния ключ и ЧАТ,въртя пак и пак ЧАТ.От там проверих първо акумолатора,После в магазина,един нов GIGAWATT и проблема ми беше решен.Е при тебе дано да се окаже нещо дребно.

#8
Публикувано 09 март 2007 - 18:07
То жаргонни названия много,иначе в схаите на английски е solenoid swich което означава соленоиден превключвател или соленоиден контакт.Значи това дето колегата W123 го нарича бендикс е шалтер(без лоши чувства)
Абе нали се разбрахме за какво става дума

#9
Публикувано 09 март 2007 - 21:49
Така мерси първо много за отговорите. Днеска я водих на лекар... оправиха я за 1 час... бил е електромотора ... изгоряла няква плочка и четки... сега си пали отново.
Питах и за това,което преди време споделих, че ми чука при смяна на скоростите... човека ми обясни,че била някаква кутия на диференцияла... имала луфт и от там се получавало това чукане... в понеделник отивам да ми сменят шарнири... общо взето съм доволен.. много точни хора... за труд и части ми взеха 65лв веднага ме оправиха и не са ме бавили... така,че ако се справят с кутията и шарнирите.. май пак ще съм им клиент



1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни