Както казах базата е 124-ка КАБРИО. Колата дойде с двигател м111 2.0. След дискусии какво точно иска клиента от колата си се спряхме на варианта да вземем м104-ка 3.2-24v и да я турбинираме. Т.к. колата се ползва аз градска реших да е с по-малко турбо от попринцип т.к. надув-а няма да е голям а и по-ранния спул с около 500-700 оборота за сметка на 20-тина коня след 5000 оборота си струва. На колата сложихме скоростна кутия с номер 717.450 (с обратните скорости) и диферециал с 210-мелиметрова корона. Мотора разредих по обичайния метод с двете гаритури и подложка между тях. Степента е нагласена между 9:1 и 8,5:1 (в зависимост от това за колко дебели приемаме гаритурите след като сме стегнали болтовете).
Проекта започна със закупуване на м104-ка от w140. Нещо което държа да отбележа е че за този проект мотора беше ИЗЦЯЛО ревизиран, като казвам изцяло имам в предвид сменени: лагери, сегменти, семеринзи, гаритури, О-пръстени, нов хонинг, цялостна ревизия на главата с нови повдигачи, водачи и легла на клапани ...абе абсолютно всичко като цяло което може да се смени по този мотор. Ето няколко снимчици от процеса:





Турбото с изчистените буталца (абе позьорска работа):

Нови шпилки и болтове навсякъде:


Една снимка на колектора по време на изработка, този път от черно желязо с по-прости пътища (6->3->1). Това всичкото с цел по-малка инвестиция. Все пак заварен на 100% с TYG машина:

Снимка на накрайника който струговах за дренажа на турбото (не се сдържах с 20-те стотинки):

Симки на тригър колелото за Мегаскуирта (Благодарности на Вальо - Lambo Rambo за съдействието):


Новата греда между роговете т.к. немога да събера голям кулер, с радиатор за климатика и охладителен радиатор в една предница просто така :



Генерацията на колата, изработена изцяло от неръждавейка с тръби и колена на 76мм. И тя изцяло заварена с TYG-а. Държа да отбележа че комбинацията от 2 проходни резонатора с крайно проходно гърне макар и да няма голяма логика извади изключително приятен звук със значително ниски децибели! Искам да кажа че колата е приятна за дълги пътувания а все пак бас-а между 1000 и 2000 оборота е налице! (Благодарности на Вальо - Lambo Rambo за съдействието с керамичния съединител)




Разбира се няколко снимки на крайния продукт (почти) под капака (много ми харесва цвета който избрах за капака на клапаните):



За жалост снимка нямам на колата отвън т.к. забравих, а самия модел е изключително рядък...
Относно резултатите от диното: забравих да взема графиката от диното, но крайния резултат беше 310к.с. при 5380об/мин. и 490нм. при 3450об.мин на ГУМИТЕ. Като извод мога да кажа че колата е малко по-слаба във високите отколкото същия мотор с GT35 на сходно налягане, но за разлика от това спул-а е със 500-700 оборота надоло и маскимума на въртящият момент е с 300 оборота по-надоло което дава на колата по-приятно усещатане в градски среди заради по-малкия лаг и по бързата реакция на педала за газта.
Разбира се при следващи промени и доработки ще пиша и с удоволствие бих отговорил на въпроси.



Прикачени файлове
Този пост е редактиран от siriospepi: 15 юни 2016 - 06:45