Както казах базата е 124-ка КАБРИО. Колата дойде с двигател м111 2.0. След дискусии какво точно иска клиента от колата си се спряхме на варианта да вземем м104-ка 3.2-24v и да я турбинираме. Т.к. колата се ползва аз градска реших да е с по-малко турбо от попринцип т.к. надув-а няма да е голям а и по-ранния спул с около 500-700 оборота за сметка на 20-тина коня след 5000 оборота си струва. На колата сложихме скоростна кутия с номер 717.450 (с обратните скорости) и диферециал с 210-мелиметрова корона. Мотора разредих по обичайния метод с двете гаритури и подложка между тях. Степента е нагласена между 9:1 и 8,5:1 (в зависимост от това за колко дебели приемаме гаритурите след като сме стегнали болтовете).
Проекта започна със закупуване на м104-ка от w140. Нещо което държа да отбележа е че за този проект мотора беше ИЗЦЯЛО ревизиран, като казвам изцяло имам в предвид сменени: лагери, сегменти, семеринзи, гаритури, О-пръстени, нов хонинг, цялостна ревизия на главата с нови повдигачи, водачи и легла на клапани ...абе абсолютно всичко като цяло което може да се смени по този мотор. Ето няколко снимчици от процеса:
12829189_10201287903956787_6734464382062858970_o.jpg 116,22K 19 Брой сваляния 12829496_10201287903796783_2302358457348318046_o.jpg 129,53K 18 Брой сваляния 885419_10201287904596803_1375148379061635279_o.jpg 104,48K 18 Брой сваляния 12841279_10201287904676805_9150280358703918930_o.jpg 125,16K 17 Брой сваляния 11024784_10201287904636804_1620752718218975009_o.jpg 123,22K 18 Брой сваляния
Турбото с изчистените буталца (абе позьорска работа):
12783613_10201261926387364_2360072875824717007_o.jpg 118,68K 18 Брой сваляния
Нови шпилки и болтове навсякъде:
12829088_10201287905076815_2062260391782713710_o.jpg 142,25K 18 Брой сваляния 980868_10201287905036814_1193604178933850485_o.jpg 115,4K 18 Брой сваляния
Една снимка на колектора по време на изработка, този път от черно желязо с по-прости пътища (6->3->1). Това всичкото с цел по-малка инвестиция. Все пак заварен на 100% с TYG машина:
1609630_10201307148677893_4196901499248810828_n.jpg 62,08K 20 Брой сваляния
Снимка на накрайника който струговах за дренажа на турбото (не се сдържах с 20-те стотинки):
11069741_10201287904996813_4697918613757492670_o (1).jpg 93,97K 17 Брой сваляния
Симки на тригър колелото за Мегаскуирта (Благодарности на Вальо - Lambo Rambo за съдействието):
12525295_10201391858195578_3894106124898094817_o.jpg 147,2K 18 Брой сваляния 12891725_10201391858075575_6897588625929536450_o.jpg 133,26K 18 Брой сваляния
Новата греда между роговете т.к. немога да събера голям кулер, с радиатор за климатика и охладителен радиатор в една предница просто така :
12885898_10201391858155577_2729743016439960464_o (1).jpg 146,1K 17 Брой сваляния 12888711_10201391858595588_6173921956279566438_o.jpg 125,33K 17 Брой сваляния 12885795_10201391858115576_6691144443384787230_o.jpg 139,83K 19 Брой сваляния
Генерацията на колата, изработена изцяло от неръждавейка с тръби и колена на 76мм. И тя изцяло заварена с TYG-а. Държа да отбележа че комбинацията от 2 проходни резонатора с крайно проходно гърне макар и да няма голяма логика извади изключително приятен звук със значително ниски децибели! Искам да кажа че колата е приятна за дълги пътувания а все пак бас-а между 1000 и 2000 оборота е налице! (Благодарности на Вальо - Lambo Rambo за съдействието с керамичния съединител)
12002297_10201339500326664_655403546359476073_n (1).jpg 67K 18 Брой сваляния 13308181_10201579074235862_5417398819672746080_o.jpg 105,92K 16 Брой сваляния 13320541_10201579074275863_4682783549852666567_o.jpg 108,04K 17 Брой сваляния 13329614_10201579074195861_5265186328008084225_o.jpg 90,67K 17 Брой сваляния
Разбира се няколко снимки на крайния продукт (почти) под капака (много ми харесва цвета който избрах за капака на клапаните):
12983245_10201411055075488_6439174005350005336_o (1).jpg 167,5K 17 Брой сваляния 12983212_10201411054995486_5881213570411826941_o.jpg 150,48K 18 Брой сваляния 12916358_10201411055035487_1319229191952147854_o.jpg 157,16K 19 Брой сваляния
За жалост снимка нямам на колата отвън т.к. забравих, а самия модел е изключително рядък...
Относно резултатите от диното: забравих да взема графиката от диното, но крайния резултат беше 310к.с. при 5380об/мин. и 490нм. при 3450об.мин на ГУМИТЕ. Като извод мога да кажа че колата е малко по-слаба във високите отколкото същия мотор с GT35 на сходно налягане, но за разлика от това спул-а е със 500-700 оборота надоло и маскимума на въртящият момент е с 300 оборота по-надоло което дава на колата по-приятно усещатане в градски среди заради по-малкия лаг и по бързата реакция на педала за газта.
Разбира се при следващи промени и доработки ще пиша и с удоволствие бих отговорил на въпроси.
Прикачени файлове
Този пост е редактиран от siriospepi: 15 юни 2016 - 06:45