Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Прискърцване - пълен десен при неравностW124 250D, 1992', седан


  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 bano123

bano123

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 168 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София, кв. Модерно предградие
  • Интереси:Мерцедес, Строителство, Общинска администрация
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W124 250 Diesel 1992г.
    Mercedes-Benz W123 300 Tourist Diesel 1981г.

Posted 06 June 2016 - 09:43

Привет отново колеги!

Едно питане...

Като навия пълен десен и нещо прискърцва при малка неравност - качване/ слизане, на равно не го прави. В предната тема съм описал какво съм сменил: лагери главини, накрайници и шарнири, дискове, накладки; предно каре и висящ лагер, тампон ск.к., предни тампони заден мост, задни амортисьори... Мисля сега отпред да смени тампончетата на стабилизиращата щанга - като заклатя колата и съска, както и разпъващата кормилна щанга (ако така се казва; имам чувството, че има вода вътре), която е с амортисьор или там както му се вика. Въпроса е проблема може ли да е от некачествени шарнири (някакви уж белгийски 20лв. бройката), да се усукват амортисьорите, нещо от тампоните на носачите (не са сменени) или да е от точно стабилизиращата или разпъващата щанга?... накрайниците и шарнирите са сменени и монтирани правилно, хебела се гледа здрав...

Благодаря Ви!


  • 0

#2 bano123

bano123

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 168 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София, кв. Модерно предградие
  • Интереси:Мерцедес, Строителство, Общинска администрация
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W124 250 Diesel 1992г.
    Mercedes-Benz W123 300 Tourist Diesel 1981г.

Posted 14 July 2016 - 12:11

Здравейте отново колеги!

Смених тампоните на стабилизиращата щанга - снимки по-долу.

Като вдигнах колата за не знам кой път я прегледах обстойно. Шарнирите определено са здрави - като подложа тръба под гумата и разклатя цялата кола мърда, но няма луфт в шарнирите (дали имат и 10к.км.) Кормилната щанга мисля да сменя, че има луфт, иначе демпфера е здрав - твърдо върви, но се е насъбрала вода и след време сигурно ще даде фира. На пълен десен проскъцва най- вероятно заради тампона на амортисьора Attached File  13662575_10207349161266513_1606902586_o.jpg   114.37K   9 downloads  Сега ще видя колко пари струват тампоните и амортисьорите.

 

Ето и стабилизиращата щанга. Новите ми се струват кекави. Оригиналните ще си ги запазя, нищо че съскат, но са много твърди. Самата щанга където лежат тампоните са я мазали с някаква паста - втората снимка, която не махнах (мисля, че не е грешно  :unsure ) Вътрешните са по-големи, а външните една идея по-малки.

Attached File  13720633_10207349162146535_1325212036_o.jpg   119.32K   8 downloads

 

Attached File  13694148_10207349162106534_669937183_o.jpg   145.22K   8 downloads

 

Attached File  13728445_10207349161666523_255132740_o.jpg   109.12K   8 downloads

 

Attached File  13646877_10207349161786526_134271_o.jpg   121.96K   9 downloads


  • 0

#3 niki7111

niki7111

    BBQ chef

  • Замразено членство
  • 1,012 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:софия
  • Автомобил:
    c180 S202 97.-продадена
    Seat Leon 04г.- продадена
    Audi A3 01.-продадена
    E320 4matic 00г.-ex.
    Hyundai Tucson 4х4 05г.
    Hyundai Santa Fe 4x4 V6-new

User's Awards

101
10
3
Garage View Garage

Posted 14 July 2016 - 14:54

Привет отново колеги!

Едно питане...

Като навия пълен десен и нещо прискърцва при малка неравност - качване/ слизане, на равно не го прави. В предната тема съм описал какво съм сменил: лагери главини, накрайници и шарнири, дискове, накладки; предно каре и висящ лагер, тампон ск.к., предни тампони заден мост, задни амортисьори... Мисля сега отпред да смени тампончетата на стабилизиращата щанга - като заклатя колата и съска, както и разпъващата кормилна щанга (ако така се казва; имам чувството, че има вода вътре), която е с амортисьор или там както му се вика. Въпроса е проблема може ли да е от некачествени шарнири (някакви уж белгийски 20лв. бройката), да се усукват амортисьорите, нещо от тампоните на носачите (не са сменени) или да е от точно стабилизиращата или разпъващата щанга?... накрайниците и шарнирите са сменени и монтирани правилно, хебела се гледа здрав...

Благодаря Ви!

Прискърцването като метал в метал ли е?Може да е от ограничителите.

На шенкела  от страни има болт/че със сверична глава при кормилния накрайник,а на долния носач от към купето близо до шарнира има планка.Това са ограничители.При пълен десен или ляв се опират и при неравности на пътя издават доста притеснителен звук.

Извинявам се,че съм по подробен,но не мога да намеря подробни снимки на детайлите.


  • 1
Публикувано изображениеПубликувано изображение

#4 bano123

bano123

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 168 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София, кв. Модерно предградие
  • Интереси:Мерцедес, Строителство, Общинска администрация
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W124 250 Diesel 1992г.
    Mercedes-Benz W123 300 Tourist Diesel 1981г.

Posted 14 July 2016 - 19:35

Колега ще го погледна и това като вариант, тъй като на ляво колело на ограничителя има гума, която омекотява, а на дяснто колело няма. Така че дребните камъчета понякога спъват колата. Но аз така или иначе съм решил да сменя всичко по предницата и да знам, че дълги години няма да я пипам, тъй като мисля да си карам стария мечо (има и сантиментална стойност, която няма да споделям). Интересно ми е някой ако може да отговори: Може ли амортисьор по някакъв начин да осуче оста си, предвид разбития тампон на амортисьора (снимката от горния пост)? Колата се държи доста добре. Като сменях тампона му, като свия оста на амортисьора до долу бавно се вдига, изглежда здрав.


  • 0

#5 Д. Пеев

Д. Пеев

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 465 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник

Posted 14 July 2016 - 20:42

Хубаво е да смениш и тампоните на носачите, щом се чува когато се движи на горе и долу вероятно е от тях.


  • 0

Стресни се, племе закъсняло! Живейш ли, мреш ли, ти не знайш! След теб потомство иде цяло - какво ще да му завещайш?

                                                                                      

                                                                                                                                                                                               Иван Вазов.


#6 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,183 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

User's Awards

43
2
2

Posted 14 July 2016 - 21:38

Най-добре е да посетиш специализиран сервиз за ходова част.
Да смениш "цялото"окачване е доста дръзко и скъпо.
Това че аморт.се вдига бавно не казва нищо.
Не може аморт.да се усуче около оста си,но може да се изтъни шийката там където е работния диапазон и да има чукане или претрисане при определени условия.
  • 0

#7 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5,604 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
Garage View Garage

Posted 14 July 2016 - 21:55

 

Като навия пълен десен и нещо прискърцва при малка неравност - качване/ слизане, на равно не го прави. 

 

 

Паднала ти е пластмасовата капачка на ограничителя за завиване.


  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#8 Dj petko

Dj petko

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 27 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Dimitrovgrad
  • Интереси:мерцедес 124
  • Автомобил:
    Mercedes124

Posted 19 November 2016 - 17:53

здр искам да попитам и на мене ми скърца предно ляво колело когато леко мръдна волана на ляво и на дясно мн силно и ясно скърца и е мн дразнещо сменил съм  двата накраиника на кормилната уредба и тампоните на стабелизиращата щанга но скърцането не спира и замо на лявото колело го има това имам чуството че е от гуминия пръстен на прожината  или тампона на амоптисиора  незнам даите съвет моля и благодаря


  • 0

#9 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2,695 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV

User's Awards

2
52
7
3
5
Garage View Garage

Posted 19 November 2016 - 21:07

А шарнира?
  • 0
NO PAIN - NO GAIN!

#10 Dj petko

Dj petko

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 27 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Dimitrovgrad
  • Интереси:мерцедес 124
  • Автомобил:
    Mercedes124

Posted 19 November 2016 - 21:40

не съм  го сменял  дали е от него как даго разбера


  • 0

#11 Д. Пеев

Д. Пеев

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 465 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник

Posted 19 November 2016 - 22:01

Разсъхват се- причина спукан или скъсан маншон.

Attached Files


  • 0

Стресни се, племе закъсняло! Живейш ли, мреш ли, ти не знайш! След теб потомство иде цяло - какво ще да му завещайш?

                                                                                      

                                                                                                                                                                                               Иван Вазов.


#12 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2,695 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV

User's Awards

2
52
7
3
5
Garage View Garage

Posted 20 November 2016 - 00:53

Със спринцовка, инжектираш масло под маншона, ако спре да скърца проблема ее в него и го сменяваш.
  • 0
NO PAIN - NO GAIN!

#13 Dj petko

Dj petko

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 27 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Dimitrovgrad
  • Интереси:мерцедес 124
  • Автомобил:
    Mercedes124

Posted 20 November 2016 - 17:30

ще опитам благодаря :hailandkill


  • 0

#14 vonko1988

vonko1988

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1,717 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    който носи кеф :)

Posted 21 November 2016 - 00:05

Моя волан при рязко усукване леко изпуква от време на време. Също от лявата страна като удрям неравност се чува едно като цъкане, пак от волана. Съмненията бяха рейка или нещо друго. Като бях сега в сервиза да ми оправят бушоните, ги накарах да вдигнат на подемник колата да разследват. Хванаха някакъв звук при друсане на колелата. Според хората от сервиза 20 процента е от луфта в рейката(надявам се нормален като за 10 годишна кола) 80 процента каренца на кормилния прът.


  • 0

#15 bano123

bano123

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 168 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София, кв. Модерно предградие
  • Интереси:Мерцедес, Строителство, Общинска администрация
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W124 250 Diesel 1992г.
    Mercedes-Benz W123 300 Tourist Diesel 1981г.

Posted 24 November 2016 - 10:25

След летния ремонт, скоро не съм усещал да ми прискърцва при пълен десен и най-вероятно се оказа гумичката на ограничителя, за което много Благодаря за съвета! Естествено нямах такава гумичка и го побългарих с отрязък на маркуч и малко силикон :D

Иначе смених предните амортисьори, тампоните отгоре в коша и поставих прахоуловители - колата заспа откъм возия :)

 

Attached File  IMG_20160714_124835.jpg   104.92K   4 downloads

 

Attached File  IMG_20160714_182416.jpg   93.81K   3 downloads

 

Attached File  IMG_20160714_182424.jpg   83.92K   4 downloads

 

Attached File  IMG_20160715_103616.jpg   80.89K   2 downloads

 

Attached File  IMG_20160715_121716.jpg   157.91K   3 downloads

 

Attached File  IMG_20160715_121733.jpg   146.12K   1 downloads

 

Attached File  IMG_20160716_142727.jpg   147.92K   1 downloads

 

Към колегата - ако е шарнир да се сменя, че аз брах такива ядове веднъж. Добре че беше на ниска скорост - 20км.ч. и на десен завой :D

Откъм предницата ми останаха само тампоните на носачите.

Тези коли си заслужават поддръжката, а за мен тази кола си ми остава хубав спомен :)

 

Attached File  14238127_10207804873979046_1417654662203205580_n.jpg   46.5K   2 downloads

 

Attached File  14292255_10207804873099024_5565397353648484030_n.jpg   51.79K   1 downloads

 

Attached File  IMG_20160716_131826.jpg   89.67K   1 downloads

 

 

 


  • 0




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users