Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Плафоните се палят сами


  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Posted 04 June 2016 - 22:07

Обадиха ми се от паркинга, че предните плафони светят - двата под огледалото и двойния отгоре. Паркирах колата вчера, стояла е цяла нощ, а днес изобщо не съм излизал и тази вечер плафоните са светнали сами. Момчетата от паркинга са абсолютно сигурни, че снощи плафоните не са светили, а то няма и как да се забравят светнати, още повече трите наведнъж, та 100% тази вечер са светнали сами.
 Акумулаторът се беше разредил на 11,6 V, запалих колата, покарах я, съвсем нормално ми изписа това предупреждение: "Battery protection: Convenience function temporarily unavailable", но ми направи впечатление, че предупреждението стоя много време - над 15 мин (случвало ми се е да се появи в най-студените дни през зимата и изчезва за 20-30 сек.)
 В началото плафоните не искаха да се запалят дори при работеща кола, в последствие проработиха и чак след време предупреждението изчезна. На таблото остана надпис: "No Malfunction"  
Ясно е, че има нещо нередно, но някой има ли идея на какво може да се дължи?

Edited by Bokouser, 04 June 2016 - 22:10 .

  • 0

#2 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1,682 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Posted 05 June 2016 - 20:45

Някой от датчиците за отворена врата да се е сбъгясал?

 

Изключи си двойния да се не пали сам при отворена врата и наблюдавайте нататък.


  • 1

#3 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Posted 05 June 2016 - 22:03

Няма вариант да е датчик, защото дори да е така, при отворена врата светва само двойния горе и тези в краката. Плафоните под огледалото (индивидуално насочените към всяка седалка) се палят само ръчно с отделни бутони, а при мен светеха всички. Явно нещо по-сериозно се е сбъгясало.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#4 frxbg

frxbg

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 229 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz E-klasse T-mod. (S210) E 270 CDI

Posted 06 June 2016 - 05:04

И отново на темата диагностика ама не каква да е ами СТАР :). Макар, че звучи смешно за едни лампи да ходиш на диагностиа :) но най-вероятно нещо се е бъгнало в модула на централния плафон, който се води главен и за останалите и за това си прави каквото си поиска. Иначе 3-те едновременно не светваха ли когато отключиш колата тоест нещо с алармата може да се сбърква. Намерих една тема в Mbworld за проблем с алармата ето линк може да погледнеш: http://mbworld.org/f...ry-fix-diy.html
  • 0

#5 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Posted 06 June 2016 - 07:51

Е, вторник ще отида на диагностика, но все пак някой може да се е сблъсквал с проблема преди мен и да подскаже нещо. Още повече практиката ме е научила, че диагностиката не винаги казва всичко в прав текст и е по-добре да имаш странична информация, за да се направи точния извод.
Като се изключи алармата светват горните два плафона - преден и заден, при отваряне на предна врата - само преден, при отваряне на задна врата - само заден, а индивидуалните под огледалото само с бутоните.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#6 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Posted 06 April 2017 - 17:40

Да повдигна отново темата 10 месеца по-късно.
По стар български обичай случая повече не се повтори и аз реших, че колата някакси се е вразумила сама. Да ама не стана баш така или поне до днес, днес отново всички 10 плафона се бяха включили сами - двойния отпред, двойния отзад, двата под огледалото и четирите в краката. Още повече, че държа перманентно изключен двойния да не се пали от отваряне на вратите, както ме посъветва Praetorian.
Сега прочетох темата, цитирана по-горе от frxbg и се сетих нещо. Още като купих колата оригиналната аларма не работеше, проблема беше същия, като в темата от MBWorld - бяха заминали батериите в сирената и бяха прецакали платката. Купих работеща сирена втора употреба с работещи батерии, но не със същия номер, обаче размер, букса, начин на захващане беше едно към едно и всичко работеше без проблем, пък и в нета този номер ми излиза за много модели МБ.
Сега се чудя от къде да почна - да търся нова сирена, отговаряща на оригиналния номер и да чакам следващите 10 месеца какво ще стане или да сменям модул на плафон и пак да чакам 10 месеца. Тези дни ще отида да я закачим на Стар при нашия колега gelevp, но ако някой има идея ще бъда благодарен.

Моята оригинална:

037914367.jpg?r=0

Тази, която сложих:

037914368.jpg?r=0


Edited by Bokouser, 06 April 2017 - 17:44 .

  • 0

#7 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Posted 07 April 2017 - 22:23

Вчера пробвах при алармено събитие (седя в колата и мърдам пред обемния датчик) се чува сирена, мигат аварийните и се палят всички плафони, след време сирената спира, след още малко мигачите спират, но плафоните си остават.  Не знам дали трябва да бъде така.

Днес диагностиката показа Communication with component H3 (Alarm signal horn) is interrupted. Ясно, че има проблем с алармата, но не е ясно дали проблема е в сирената или в контрол-модула на алармата, който се свързва със сирената. Ще трябва да намеря сирена и модул и едно по едно да ги тествам. 

До като това стане, с колегата gelevp деактивирахме паленето на плафоните при алармено събитие и автоматично алармата се кодира на нещо като: Япония без датчик за разклащане. В момента в който го прекодираме на друга държава се наново се активират плафоните при алармено събитие. 

Mолбата ми е ако има някой ентусиаст притежател на W211 с аларма и Стар диагноза да погледне по дифолт на каква държава е кодирана алармата и съответно при алармено събитие пали ли всички плафони.


Edited by Bokouser, 07 April 2017 - 23:28 .

  • 0

#8 niki76

niki76

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 112 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Козлодуй
  • Автомобил:
    E 320 cdi 2004

Posted 08 April 2017 - 10:45

Вчера пробвах при алармено събитие (седя в колата и мърдам пред обемния датчик) се чува сирена, мигат аварийните и се палят всички плафони, след време сирената спира, след още малко мигачите спират, но плафоните си остават.  Не знам дали трябва да бъде така.
Днес диагностиката показа Communication with component H3 (Alarm signal horn) is interrupted. Ясно, че има проблем с алармата, но не е ясно дали проблема е в сирената или в контрол-модула на алармата, който се свързва със сирената. Ще трябва да намеря сирена и модул и едно по едно да ги тествам. 
До като това стане, с колегата gelevp деактивирахме паленето на плафоните при алармено събитие и автоматично алармата се кодира на нещо като: Япония без датчик за разклащане. В момента в който го прекодираме на друга държава се наново се активират плафоните при алармено събитие. 
Mолбата ми е ако има някой ентусиаст притежател на W211 с аларма и Стар диагноза да погледне по дифолт на каква държава е кодирана алармата и съответно при алармено събитие пали ли всички плафони.


Познавам поне двама-трима които имаха проблем с алармите, моята w211 е без сирена или е деактивина някога по някакъв начин още в немско, няма ли вариант това нещо да се премахне съвсем, ако нямаш нужда от него
  • 0

#9 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Posted 08 April 2017 - 21:16

Предполагам, че има, но не ми се иска. Добре е да си има аларма все пак, след като са я сложили. Спомняш ли си какви проблеми са имали твоите познати с алармите?


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#10 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Posted 24 April 2017 - 23:29

Горе долу нещата се изясниха, прочетох в Mercedes-Benz Owners Forums, за същия случай. На човека му записва същата грешка, понякога му светват всички плафони и той е установил проблем с батериите и платката на сирената, но темата не беше довършена.
Намерих сирена точно като моята първа - оригиналната, същият номер, но в абсолютно здраве, пробвах я - работи. Разкапсуловах я с идеята да погледна в какво състояние е платката и да сменя превантивно батериите. Първата снимка е на оригиналната ми сирена, тя изобщо не работеше, вижда се защо, втората е на новата (втора ръка) сирена:
 
037973638.jpg?r=0037973639.jpg?r=0

Премерихме батериите и двете показват 3,7V - абсолютно здрави батерии. Човекът, който ще ми ги смени ме съветва да не ги пипаме, но аз като гледам сирената е произведена 2006г., значи батериите са на поне 11 год. Мисля все пак да ги сменя превантивно, защото по принцип те стават причината за прецакването на платката и съответно на алармата.
Ясно, че ше спазя волтажа и капацитета, но дали е задължително да сложа същите Ni-MH или мога да сложа нещо по-съвременно и съответно по-безпроблемно?

Edited by Bokouser, 25 April 2017 - 00:37 .

  • 1

#11 Гост_zBnerOV6MJГост_

Гост_zBnerOV6MJГост_
  • Гости

Posted 25 April 2017 - 10:38

Не съм особено запознат със самата платка, но препоръчвам да си купиш същите батерии (все още ги правят), които струват по около 6-7 долара парчето.

Защо ти го препоръчвам - защото батериите също имат спецификации като вътрешно съпротивление, външно съпротивление, взаимодействие за запазване на заряд, както и температура, на която мгоат да седят. Също така, Ni-MH батериите са по-безопасни, както сам можеш да видиш на оригиналната.


  • 0

#12 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Posted 11 June 2017 - 00:05

Така и направих, сложих същите батерии, с доставката ми дойдоха малко под 40лв двете. Има малка, но преодолима разлика в захващането, старите се хващаха и от двете страни на по две крачета, а новите от минусувата страна са на едно. Затворих я както я и отворих - грубо но пък стана здраво. Понеже цялата сирена се държи на един болт от едната страна е необходимо двете половини да бъдат здраво съединени. Тъй като разкапсуловането стана с нож и отверка, двете повърхности останаха назъбени, липсваха малки парченца, не пасваха една с друга и реших да я затворя с метална мрежа и поялник, а пък и точно там има дебел ръб, който позволява разтапяне на доста пластмаса. Тия дни ще я монтирам да видим какво ще каже Стар-а.

038068950.jpg?r=1038068952.jpg?r=1038068951.jpg?r=1

038068953.jpg?r=0038068954.jpg?r=0

038068955.jpg?r=0038068956.jpg?r=0


Edited by Bokouser, 11 June 2017 - 00:11 .

  • 0

#13 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Posted 11 August 2017 - 08:27

С Пепи Гелев (gelevp) закачихме диагностиката и вече грешката Communication with component H3 (Alarm signal horn) is interrupted не излиза, алармата се активира от отворена врата и от обемен датчик, явно новата сирена с новите батерии работи коректно. Кодирахме я на Netherlands, където при отключване и заключване издава тих сигнал и датчика за разклащане би трябвало да работи, но така и не успяхме да задействаме алармата чрез разклащане . Не излизат никакви грешки. Скоро ще подменим и модула, където се намира датчика пък да видим.

Edited by Bokouser, 11 August 2017 - 09:35 .

  • 1

#14 sashooRS

sashooRS

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 85 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia

Posted 12 July 2018 - 21:59

Привет колеги,

 

Да извадя малко темата от прахта, че тези дни и аз бера ядове с плафоните на 211ка които се пускат сами когато си поискат и изсмукват акумулатора, та сутрин червен стоп на дисплея и няма палене!!!

 

Случи се вчера за 2ра поредна нощ и от паркинга ми казаха че е светила колата цяла нощ?? На сутринта подаване на ток и право в сервиз, след диагностика и проверка за отечки излиза, че централен плафон не заспива и продължава да консумира?? Изключихме го принудително като махнахме бушона и вече втори ден сутрин нямам проблем.

 

Мога да карам и без бушона, но искам да си ползвам плафона, шибедаха и датчика за чистачки които сега са неактивни

 

Как да продължавам, да търся друг плафон или тази сирена може да дава ядове и при мен???

 

Мерси на отзовалите се


  • 0

#15 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,183 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

User's Awards

43
2
2

Posted 13 July 2018 - 05:24

Здравей!Аз бих търсил друг плафон или бих презапоил спойките на платката,а до тогава бих си върнал бушона и съответно бих свалил само крушката за да работи всичко друго освен плафона.
  • 0




2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users