Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Сутрин играят оборотите?ц200к w203


  • Please log in to reply
18 мнения по тази тема

#1 Smok

Smok

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 32 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w203 c200 kompressor 163 00g/ Но вече продаден!

Публикувано 24 май 2016 - 19:09

Привет.

От месец се появи следния проблем.Само сутрин когато запаля колата се едно не и достига гориво и като подам газ се едно не и достига гориво и започват да игрят оборотите и да се мъчи. След 20-30сек като изчакам всичко е ок. Само сутрин го прави и понякога когато подам малко повече газ в движение. Ц 200 компресор 163кс w203 2001г. Някви идеи от какво може да е? 


  • 0

#2 Azazel

Azazel

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 116 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:London Isleworth alton close
  • Интереси:Motor oil company OIL DRG GROUP
    Car parts,service,and care for your vehicle
  • Автомобил:
    W203,W204 family car
    VW Passat CC Bluemotion GT-tech (Work horse)

Публикувано 24 май 2016 - 19:51

Виж диагностиката тя ще ти каже!
Веригата как е? Сутрин шум има ли на студен мотор?
  • 0

#3 Smok

Smok

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 32 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w203 c200 kompressor 163 00g/ Но вече продаден!

Публикувано 24 май 2016 - 20:07

няма шумове. само сутрин го прави.


  • 0

#4 Azazel

Azazel

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 116 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:London Isleworth alton close
  • Интереси:Motor oil company OIL DRG GROUP
    Car parts,service,and care for your vehicle
  • Автомобил:
    W203,W204 family car
    VW Passat CC Bluemotion GT-tech (Work horse)

Публикувано 24 май 2016 - 20:28

Питам защото след смяната на веригата ми мотора просто заспа и всички тия колебания сутрин които ми говореха че то това така си било! Видиш ли всички компресорни мотори сутрин им трябвало време да се освестят пълни глупости....сега работи все едно е топла и милиметър оборот не трепва. Сменил съм всичко от свещи и квото се сетиш там накрая се оказа верига и мръднала центровка. За това ти трябва диагностика първо но си имай и едно на ум за центровката.

Този пост е редактиран от Azazel: 24 май 2016 - 20:31

  • 0

#5 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 25 май 2016 - 19:48

Сутрин и аз съм така, шефа като ме срита кихам, кашлям и получавам диария. Друго си е да загрея.
Представи си ти как ще се чувстваш, ако сутринта в 06:00 ти бия един шут в топките, полея те със студена вода и те пусна да спринтираш в парка по потник и гащи...
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#6 Smok

Smok

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 32 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w203 c200 kompressor 163 00g/ Но вече продаден!

Публикувано 25 май 2016 - 22:23

mradulov не си прав... Преди не го правише проблема....
  • 0

#7 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 26 май 2016 - 06:29

Със сигурност не съм прав, исках да се пошегувам само, да те развеселя.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#8 tishotd74

tishotd74

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 2 Мнения:
  • Град:pleven
  • Автомобил:
    Mercedes C180K 2005

Публикувано 02 юни 2016 - 08:34

Братле, да ти кажа и аз съм със С180К , 143к.с., 2005 г. Сутрин и не само, а при студен двигател ( може да е стояла 5-6 часа без да съм палил) след запалването двигателя е по- шумен и няма тяга, сякаш се дави. Това трае около 45-50сек., след което утихва и няма проблеми с вървенето. Сменях четири бубини и четири свещи, бензинов филтър, първата ламбда сонда, почиствах дюзите с ултразвук, слагах добавка на Бардал в бензина.Смених т.н. ЕГР клапан, защото видиш ли това било система, която най-много влияела върху студения старт. Маса пари... Сдве думи всичко което влияе върху работата на двигателя. Направих маса диагностики в Плевен, Смолян, ходих при Ачката във Варна ит.н. Всичко е о.к. казват. Почвам да се замислям дали колегата не е прав за веригата.....
  • 0

#9 Azazel

Azazel

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 116 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:London Isleworth alton close
  • Интереси:Motor oil company OIL DRG GROUP
    Car parts,service,and care for your vehicle
  • Автомобил:
    W203,W204 family car
    VW Passat CC Bluemotion GT-tech (Work horse)

Публикувано 02 юни 2016 - 09:03

Както и да го въртим проблемите със студения старт при този мотор 99% от всичко което съм чел по-чужди форуми главно в UK и USA макар не точно същите но пак M271 са:

- верига определено много слабо звено разтяга се лесно главно от удължените интервали на смяна на маслото или липса на такава....(масово при кочини от Италия и тн.)
Определено НЕ е задължително да има постоянен шум от нея. Пример е моята която беше тотал щета а шум имаше само и единствено сутрин и то не всеки път!
- Ваноси (зъбни колела) страдат от същото и поради изключително идиотският материал който е лесно чуплив липса на цели зъби съвсем не е рядкост. Тук също включвам и хидравличните ( магнитни) клапани които представляват един скапан болт който също доста често просто се чупи!!
- МНОГО важен момент който абсолютно никой не споменава са ДИШАЩИТЕ тръбички (маркучи) към ваносите! С времето остаряват стават меки и предизвикват множество проблеми в работата на целия задвижващ механизъм. Практически всички те струват мизерни пари около 70-80 лв а поразиите които могат да направят са много! Моите бяха стегнати със свински опашки :) чудно!
С една дума като извод за мен лично мотора е прекрасен за четери цилиндров е сравнително тих и спокоен с добра тяга и разход( когато е наред) НО:
Проблемите са в газоразпределителният механизъм и в почти всички случаи прекъсванията и шумовете сутрин са от избягала центровка заради ванос,верига,клапан,маркучи а може и всичко заедно....аз съм доволен от автомобила и се радвам че жената се съгласи да си го кара :)
След като минах през всички тези неща сега мотора е наистина много спокоен и сутрин е радост за ушите разхода драстично се промени...това е от мен дано съм в помощ на някой колега но имате ли тези симптоми просто отворете капака на клапаните и вижте какво се случва там!

П.с ето и клипа който обещах на колегата по-горе за тръбичките
https://m.youtube.co...h?v=4C9XqMwyWBg

Този пост е редактиран от Azazel: 02 юни 2016 - 10:45

  • 3

#10 Smok

Smok

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 32 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w203 c200 kompressor 163 00g/ Но вече продаден!

Публикувано 02 юни 2016 - 10:27

Сега ще прбвам с добавката на Бардал, но ми казаха,че най вероятно е дебитомера....Като я закача на Стара ще го видим...


  • 0

#11 tishotd74

tishotd74

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 2 Мнения:
  • Град:pleven
  • Автомобил:
    Mercedes C180K 2005

Публикувано 02 юни 2016 - 16:33

Не е дебитомер. Пропуснах да пиша, че и това животно сменях. Ако е механичен проблема, диагностиката нямя да го хване.
  • 0

#12 Mitko_pln

Mitko_pln

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 56 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    W124 TE 16v 93' sold
    E 200 Kompressor Elegance 01'
    C 200K 01'
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 юни 2016 - 18:02

Да се включа и аз. Колата е ц200к  01' проблема е същия при студен старт направо се дави за около 10-15 с. до 1 мин. няма тяга и тн.
ето аз какво съм сменил по преценка на "майсторите" в плевен със стар диагноза заради проблема..

свещи  NGK

бобини  BERU
Дебитомер  VDO

двете ламбди сонди с  NTK 
ВанУса електромагнит с оригинален (не че не работи просто пълнеше инсталацията с масло и се получават още  проблеми но това е друга тема)
чистене на дросели... и после от сервиза с "лиценз от мерцедес" ми заяви че дроселите трябва да се сменят и тогава може би няма да има проблем.

Остана предложението на Azazel и все попадам на един саит с подобен ремонт  двигател M271.946

 

 

 

Диагностика на повредата :

- пълна компютърна диагностика на всички електронни системи със специализирана диагностична апаратура само за Мерцедес, четене актуални грешки, проверка на параметри в реално време
- много записани грешки в различни електронни модули, изтриване и повторна проверка на живи данни
- проверка всички датчици по двигателя за достоверност на показаните данни
- параметри, видими само със специализирано оборудване за компютърна диагностика на Мерцедес : установено разминаване в необходимите (SOLLWERT) и реално получените (ISTWERT) данни от двата датчика за следене на положението на разпределителните валове - смукателен и изпускателен
- апаратурата предоставя данни за реалното положение на двата вала в градуси спрямо очаквани стойности - установена разлика от 5-10 градуса в динамичен режим. Следят се постоянно от комютъра за управление на двигателя.
- въпреки установената аномалия, двигателният компютър НЕ записва грешка.     

Подробности по ремонта:

- след повторен разговор със собственика се установи, че двигателят е бил сервизиран преди нас и е сваляна цилиндровата глава
- съмнения за грешна ангренажна центровка, въпреки уверенията на собственика , че ремонтът е извъшен качествено
- за да не разчитаме само на показанията на диагностичната апаратура, беше необходимо демонтирането на колекторните тръби както и отстраняването филтърната кутия и капака на клапаните:

mercedes_diagnostika3th.jpg mercedes_diagnostika4th.jpg


- след поставяне на белези на валовете се потвърди и първоначалната диагноза - на снимките се вижда разминаване с един зъб при зацепването на смукателния разпределителен вал - неправилно зацепване или неспазване на сервизните предписания при монтажа
- изпратен за механично разглобяване и презацепване на веригата. 

Установена причина за загубата на мощност и прекъсването при ускорение :

- грешна ангренажна центровка на ангренажната верига

mercedes_diagnostika1th.jpg mercedes_diagnostika2th.jpg


Допълнителни дефекти , свързани с неравномерния празен ход и затрудненото палене :

- скъсан въздуховод към колекторните тръби - смуче въздух и разваля горивовъздушната смес на двигателя
- скъсан кабел маса към двигателя

mercedes_diagnostika5th.jpg mercedes_diagnostika6th.jpg mercedes_diagnostika7th.jpg


След извършване на ремонтните дейности следва повторна проверка на живи данни - IST- и SOLLWERT показанията на двата датчика съвпадат, двигателят има мощност и проблемите с празния ход са отстранени.

  • 0

m5901.gif


#13 Azazel

Azazel

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 116 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:London Isleworth alton close
  • Интереси:Motor oil company OIL DRG GROUP
    Car parts,service,and care for your vehicle
  • Автомобил:
    W203,W204 family car
    VW Passat CC Bluemotion GT-tech (Work horse)

Публикувано 06 юни 2016 - 13:53

Bardahl-страхотни продукти познаваме ги чудесно...НО в случая е комплексен продукт за почистване на горивна с-ма главно от смолисти отлагания и коксови такива по-дюзи. Няма да сеърши работа щото проблема не е там :)
Забравих да допълня маслото е важен компонент както стана ясно хубаво е да изберете нещо по спес.MB 229.5.
И T.B.N от поне 10 и на горе...това е важно тъй като трябва да се справи с родното гориво и спесифичните отлагания по всички тия компоненти. Марки хич не ме вълнуват лично щото аз ги виждам като характеристики и само това е важно в "поносимия" ценови диапазон Liqui Moly имат чудесни предложения с TBN-10,12 точка на замръзване -45 и на възпламеняване +236 което е типично за група 5 естерни масла НО на по-поносими цени тук....вече който иска висш пилотаж да разгледа Red Line....:) мисля че ако се спазват интервали от 8-10 000 макс. смяна на масло отговарящо на горните изисквания проблемите с тия компоненти ще са в минимума. Все пак виждам че новите ваноси са вече с различни материали и видимо по-стабилни "зъби" та се надявам да ги сменим веднъж само...:)
  • 0

#14 Smok

Smok

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 32 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w203 c200 kompressor 163 00g/ Но вече продаден!

Публикувано 17 юни 2016 - 11:36

Добавката на Бардал не ми помогна. Сега започна да прекъсва и когато подам по-реско Газ(ускорявам в движение), но не пак винаги(все едно се дави и прекъсва). Прави го каточели само когато съм на Газ, когато прехвърля на бензин и подам пак Бензин каточели не го прави...


Този пост е редактиран от Smok: 17 юни 2016 - 11:37

  • 0

#15 Smok

Smok

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 32 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w203 c200 kompressor 163 00g/ Но вече продаден!

Публикувано 30 юни 2016 - 22:20

Ходих на 2 различни дигностики Стар.Сменени свещи,бобините са ок, дебитомера е ок, дросела чистен и е ок. Сондата е ок. И никой не знае от какво е проблема... И май ще се окаже веригата както преположихте.... В София да има някой майстор който е правил сервизиране на верига?


  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни