Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Поразяване на алуминиеви джантислед пясъкостуене


  • Please log in to reply
26 replies to this topic

#1 svetdts

svetdts

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 106 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дряново
  • Автомобил:
    Ауди80 1987г
    CLK 320 2001г
Garage View Garage

Posted 24 April 2016 - 15:37

Здравейте колеги, отварям темата с цел да предпазя евентуални бъдещи клиенти на фирма ЕТ Циклон в гр.Трявна. Есента реших да си боядисам прахово летните джанти.Свалих гумите и както е редно ги дадох за проверка и изправяне.Гумаджията ги направи перфектно прави в  мое присъствие и ми го демонстрира пред мен.Отидох в ЕТ Циклон за прахово боядисване.Казаха че, не могат да ми запазят бордовете от боята, които исках да полирам след това.За това поръчах само пясъкоструене.След това полирах бордовете и боядисах в средата с автобоя.Станаха перфектни...,доволен отивам при същия гумаджия който ми ги изправя, да сложи гумите.Като завъртя джантите на баланс машината се хвана за главата-бяха невероятно криви като елипси, играеха нагоре надолу, което може да се получи при нагряване според тях.Каза ми че, не може да ги изправи.

Случайно разбрах че, мой колега и още няколко човека също имат такъв проблем след прахово боядисване в същата фирма.Бивш работник на ЕТ Циклон споделил с него че, за по-бързо сваляне на боята пясъкостуйчика ( Иван Пърлачката както е изписано на стената на цеха му) предварително нагрявал алуминиевите джанти.Стана ми ясно че, вече не са само криви, но и меки.Естествено шефа отказва да си признае вината.

И така...сега имам у дома едни красиви боклуци. Така че бъдете внимателни къде ги давате.


  • 2

#2 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Posted 24 April 2016 - 17:19

Всяко нагряване на алуминиевата джанта я прави негодна за употреба, но това изобщо не ги интересува десетките фирми, които предлагат прахово боядисване на алуминиеви джанти.
Много хора продължават да се заблуждават и си боядисват джантите чрез пясъкоструй и после прахово, като при прахово боядисване джантите се изпичат задължително на висока температура, а именно това ги умъртвява завинаги. Не може да се отрече, че така джантите стават страхотни, но само толкова. Джантите престават да бъдат здрави и от най-малката дупка се деформират, а нищо чудно и да се изметнат както казава колегата по-горе.
Сега разбирам, че и при пясъкоструй ползват нагряване, което е недопустимо за алуминиеви джанти.
Не искам да налагам мнение, но който се разрови малко и попрочете, ще разбере че правилния начин да се боядиса джанта е на автобояджия.
  • 2

#3 Наско

Наско

    Джантата

  • Потребители на форума
  • 4,931 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz w202 C180
    Mercedes Benz w245 B150
    Mercedes Benz w164 AMG
    All Sold
    Now W163 M113

Posted 24 April 2016 - 18:28

сподели правилният начин , моля


  • 0
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче

#4 Venelin1111

Venelin1111

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 122 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:iPhone & F1
  • Автомобил:
    W203 coupe компресор 1.8

Posted 24 April 2016 - 19:31

Колега

svetdts,

 много лошо ,че няма какво да предприемеш. Не може ли да докажеш някак ,че са нагряти?


Edited by Venelin1111, 24 April 2016 - 19:34 .

  • 0

Formula 1 & iPhone

 

 

#5 svetdts

svetdts

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 106 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дряново
  • Автомобил:
    Ауди80 1987г
    CLK 320 2001г
Garage View Garage

Posted 24 April 2016 - 19:50

Колега

svetdts,

 много лошо ,че няма какво да предприемеш. Не може ли да докажеш някак ,че са нагряти?

Ами освен да се правя на детектив с фотоапарат. Но последния път като спрях в двора, един отвън претича да затвори вратата на цеха.Иначе не вярвам становището на гумаджията да хване ред.Почвам да си мисля че, когато джантите стоят без гуми зимата се разкривяват. :unsure


  • 0

#6 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Posted 24 April 2016 - 21:02

сподели правилният начин , моля

Обиковено боядисване при автобояджия.
  • 0

#7 Наско

Наско

    Джантата

  • Потребители на форума
  • 4,931 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz w202 C180
    Mercedes Benz w245 B150
    Mercedes Benz w164 AMG
    All Sold
    Now W163 M113

Posted 24 April 2016 - 21:10

Обиковено боядисване при автобояджия.

 

Благодаря


  • 0
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче

#8 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 25 April 2016 - 00:18

Аз не съм съгласен с генералното заключение, извинявам се.

Като човек, на когото са правени (сещам се за 3 комплекта джанти на първо мислене, но подозирам че са повече), никога не съм имал проблем с тях.

 

Говорим за оригинални Мерцедес джанти (едни AMG 17", едни обикновени 17", едни Motosport 17" на BMW и 16" за Мерцедес пак, ето че станаха 3+), които все още се карат по колите... никакви грижи.

Нямам наблюдение какво правят конкретната фирма, но моля не вадете генерални заключения от изолирани случаи.

От години във форумите циркулира градската легенда, че праховото боядисване съсипва джантите. Аз имам няколко конкретни примера, че това не е така.

 

А пясъкоструйка + загряване ми се струва като виц. Предполагам знаеш как работи технологията... за къв чеп им е да топлят желязото? Да хабят пари за ток и да си горят ръцете ли?

 

Нищо не се случва с алуминия при 120 градуса. Мога да допусна, че само при разни екзотични (магнезиеви сплави) джанти може да се получи такъв фал.


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#9 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Posted 25 April 2016 - 01:55

Може би има и успешни опити и може би не са малко.
Иначе доколкото знам при прахово боядисване детайлите се пекат на 160-210 градуса.
Може би сега има различни технологии и има възможност да се изпичат и на по-ниска температура, но все пак аз не бих си дал оригиналните джанти.
Преди време имах едни джанти, боядисвани прахово, които ползвах целогодишно и съответно всеки сезон ги преобувах. Момчето което ми ги изправяше (щото ги изправяше задължително всеки път) ми вика - от толкова изправяне сигурно сме ги уголемили с половин цол, но пък добре, че са станали кашкавалени, че се моделирал лесно.

Edited by Bokouser, 25 April 2016 - 01:57 .

  • 2

#10 svetdts

svetdts

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 106 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дряново
  • Автомобил:
    Ауди80 1987г
    CLK 320 2001г
Garage View Garage

Posted 25 April 2016 - 08:46


 

А пясъкоструйка + загряване ми се струва като виц. Предполагам знаеш как работи технологията... за къв чеп им е да топлят желязото? Да хабят пари за ток и да си горят ръцете ли?

 

Ами,ако те мързи или те е затрупала работа, колко му е да опърлиш твърдата оригинална боя и после да я почистиш с пясъка, защото пясъкоструенето не става бързо.

Относно изпичането на боята наистина 120-160 градуса не вярвам да навредят. Въпроса е: до колко тези температури остават в тези граници със стари инертни пещи.Поне това шефа им призна , че се е случвало- да отърват температурата.И по този повод плати джантите на колегата.

Нека да не обобщаваме за всички съдейки по конкретната фирма.


Edited by svetdts, 25 April 2016 - 08:51 .

  • 0

#11 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 25 April 2016 - 10:55

Каква им е пясъкоструйката? Голяма камера или пръскат на двора, че и такива има...

Аз продължавам да не виждам смисъл да стоплиш джантата преди да я вкараш в пясък камерата. Където мине пясъка, остава до гол метал. Не си спестяват никакво време по този начин.

 

Вярно, че съм виждал и гадни изпълнения, но в София ползвам услугите само на едни момчета и досега не съм имал грижи. В началото докато не знаех, че те само минават на прахово и боядисват ми беше тъпо... но се разбрахме.

Все пак те не са гумаджии, боядисват просто метали.

Вкл. съм правил и части за окачване, ауспуси и какво ли още не...


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#12 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 25 April 2016 - 15:58

Може би в Тревненския цех свалят боята с нагряване, не с пясъко-струйка. Ако ползват горелка е съвсем нормално да се получат извивания от локалното загряване.


  • 1

#13 rosen sn

rosen sn

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 241 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Шумен
  • Автомобил:
    MERCEDES 560 SEC BRABUS
    MERCEDES 300CE-24, turbo,wide body project - 360 hp
    MB, 350 CLS Shooting brake
    AMG 123 COUPE 320 hp project

Posted 26 April 2016 - 06:07

За перфектен резултат или за джанти със по сложен профил - спици и други по дребни детайли - се ползва химична баня и после се минават със сода, направил съм над 10 комплекта скъпи ретро джанти и резултата е МНОГО ДОБЪР
а за боята - зависи колко ви е добър бояджията
  • 2

#14 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 29 April 2016 - 10:52

В момента съм с едни ББС, тип "спици", с крещяща нужда от пребоядисване. Питах на две-три места миналата година и се отказах да ги пребоядисвам заради цената, която ми обявиха, но мисля, че имаха предвид обработка на песъкоструйка.

 

Химическата баня по-евтина ли е?


  • 0

#15 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7,499 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue

User's Awards

2
13
3
3
Garage View Garage

Posted 18 May 2016 - 17:44

Месец по-късно да се включа и аз - има различни видове прахови бои... доколкото съм чел, вече има и двукомпонентни смоли за джанти, които изобщо не се пекат. Отделно има и различни видове алуминий за джанти. Из форума има стари теми, мисля, че бяха на Вени - точно за закалката на алуминия и там доста подробно и научно се обясняваше какви са температурите на печене и на закаляване и ако технологията се спази и майсторът знае какво прави - наистина няма проблеми.

 

Само ще дам елементарен пример - тия джанти, като ги произвеждат, нали все някак си ги изпичат, без да им развалят закалката ;) Така че начини има, въпросът е да се ползват услугите на грамотни майстори! Между другото - качеството на оборудването на майсторите също има значение.


  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users