Здравейте, навил съм се да взема такъв красавец. Най-вероятно 200 или 230 ще е. Главното, което ме е интересува е за какви проблеми да се оглеждам и най-вече по двигателя и други слаби места. За разход, екстри и година нямам особени претенции. Предпочитам все пак да е с ръчни скорости и да е с ABS и климатик. Не съм фен на газовите уредби също. Не съм много запознат с ангренажната верига - подлежи ли на смяна, скъпа и сложна ли е ? Ръждица тук-таме може би ще е неизбежно за кола на 25 години Предполагам, че все още се намират доста части за тях. А и ако е sportline има ли нещо по-специфично при подръжката?
Съвети при покупка на 124 CE
Започната от AlPachev, 17 апр 2016 - 14:56:00
11 мнения по тази тема
#1
Публикувано 17 април 2016 - 14:56
#2
Публикувано 17 април 2016 - 15:22
Вземи си фейслифт, с новото поколение мотор М104 или M111. За средна хубост е най-добре 220СЕ 150к.с. На тези мотори единственото слабо място им е инсталацията, която се ремонтира. Вървенето и разхода са значително подобрени в сравнение с предишното поколение, ако искаш истински кеф си взимаш 3.2 или 2.8 и си свиркаш.
Може да се намери 124-ка без ръжда, въпрос на търсене. Не си написал бюжета (може и да е за добро) ,но обикновено хубавата кола си има и цена.
Веригата не я мисли, тя се сменя на 400 000км ,което не е проблем и не е скъпа. За скоростите ти си знаеш, но повечето тук биха ти казали да вземеш автомат. Всички имат ABS, климата е задължителна, просто ако няма климатик не я и гледам колата.
Може да се намери 124-ка без ръжда, въпрос на търсене. Не си написал бюжета (може и да е за добро) ,но обикновено хубавата кола си има и цена.
Веригата не я мисли, тя се сменя на 400 000км ,което не е проблем и не е скъпа. За скоростите ти си знаеш, но повечето тук биха ти казали да вземеш автомат. Всички имат ABS, климата е задължителна, просто ако няма климатик не я и гледам колата.
NO PAIN - NO GAIN!
#3
Публикувано 17 април 2016 - 15:47
За бюджета не съм мислил сериозно, но примерно 4000 до 5000 лв. съм съгласен да дам, ако си заслужава парите. Не ми харесва само, че е почти невъзможно да се намери кола без газова уредба.А тези преди фейслифта не са за препоръчване или ? Въобще доста постен ми се вижда пазара на 124-ки купе в България, което ме разочарова, а нямам време да търся в чужбина.
#4
Публикувано 17 април 2016 - 16:42
Ами за мен фейса е МНОГО по-красив, по-нов е и е с по-модерните мотори, аз лично не харесвам стария мотор. Имал съм 200Е 122к.с. и немога да ти опиша що за мъртвец е, разхода му е по - висок с 2-3 литра на сто, а като му включиш климатика и забравяш за изпреварване и ускорение...
NO PAIN - NO GAIN!
#5
Публикувано 17 април 2016 - 17:40
Съгласен съм с Хари, за моторите. За съжаление не мисля, че у нас може да се попадне на читав екземпляр. Просто вече са му взели здравето и са се учили на какъв ли не тунинг и побългаряване. Прикачвам два полски сайта на дилъри, които внасят коли от Япония. Тамошните са с ляв волан, доста запазени и гледани екземпляри, с изрядна сервизна история и много често са под 100К км, които са реални, защото ти дават всички японски документи, на които ги пише. Само че цените започват от посочния бюджет, но в евро. Газови уредби естествено нямат, все пак в Япония горивата са по-евтини от тук. Разгледай ги, има направо колекционерски екземпляри.
http://www.gieldakla...0-pln-warszawa/
http://www.dmclassic...cedes-benz.html
#6
Публикувано 17 април 2016 - 17:51
NO PAIN - NO GAIN!
#7
Публикувано 17 април 2016 - 17:58
Ако знаеш каква 123-ка видях там, 8 евро, 230Е автомат, направо я купувах ама отде 8 евра... беше на 86х км примерно с лепенки от клуб на Мерцедес 123 в Япония, направо ми падна ченето! Продали са я... Имаше и две чочонета едното под 100 другото към 140х км, не бяха за продан, собствениците, двама братя и си ги взели за тях. Дошъл някакъв г-н от Емирствата, видял ги в гаража и само им казал посочете "каквато" и да е цена и ги взимам!
#8
Публикувано 19 април 2016 - 09:58
Една забележка само след 2,2 мотора при купе следва 3,2 (няма 2,8) . Може би 2,2 е най-практичен вариант, 2,0 е леко слаб за шасито докато 3,2 си е направо кеф да караш - уж еднакви коли, но коренно различни . Скоростите също много променят нещата. И аз като си взимах моята много държах да е с ръчни и да ти кажа много съжалявам след като покарах една седмица автоматик, но човек като си е наумил нещо....
#9
Публикувано 19 април 2016 - 22:57
Днес се сдобих с 124ка купе, 2.3 мотор е, 1989 година. Не е карана в България, също така и през последните 2-3 години.. Мотора ми се видя в напълно приличен вид. Сигурно около 2-3 часа я гледах. От петък почвам работа по нея - смяна на масло, филтри, всякакви течности и масла , свещи, кабели (някой да добави нещо, ако изпускам). Въпроса ми е какво двигателно масло да сложа, хал хабер си нямам. Като цяло не съм я взел нито да я карам всеки ден нито да я юркам. Просто ми е детска мечта, някакъв класически автомобил да имам, и ще си я привеждам постепенно във вид максимално близък до заводския..
#10
Публикувано 20 април 2016 - 12:35
Смени си и дистрибуторна капачка с палец. Моторно масло карам с Репсол, доволен съм и доста колеги също. Има спецификация на мерцедес, питай в магазини Тех-ко. Разцъкай из форума, има теми по този въпрос.
И може да качиш някоя снимчица се пак!
Този пост е редактиран от Marukian: 20 април 2016 - 12:38
#11
Публикувано 24 април 2016 - 19:44
Смени си и дистрибуторна капачка с палец. Моторно масло карам с Репсол, доволен съм и доста колеги също. Има спецификация на мерцедес, питай в магазини Тех-ко. Разцъкай из форума, има теми по този въпрос.
И може да качиш някоя снимчица се пак!
Колата още не е при мен, скоро ще кача снимки. Иначе маслото 10w40 ли трябва да бъде. Също така препоръчително ли е да сменя пистовия ремък и водната помпа. Извинявам се за глупавите въпроси, другата ми кола е А4 tdi и си нямам никакво понятие от бензинови коли и Мерцедеси..
#12
Публикувано 24 април 2016 - 20:42
Маслото, да 10W40, но пак подчертавам, по спецификация на мерцедес, вж. темата за маслата: http://forums.mbclub...ва-да-се-знаят/
Пистовия ремък е задължителен (и ролка), за кола стояла 2-3 години (най-малко). Водната помпа принципно е консуматив и е хубаво да се смени, но това може най-добре да каже майстор, като се преслуша дали вие лагера със стетоскоп (докторски слушалки) и дали изпуска антифриз. Ако не се налага смяната, може да се спестят малко средства.
Но за автомобил, който не е каран няколко години е възможно да протече от различни гумени съединения, маркучи, семеринги, скоби масла или охладителна течност. Това да не те притеснява, отстранява се с времето и не е страшно.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни