Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Историята на моето 124 купе


  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 G.Penchev

G.Penchev

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 9 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    300 CE - 24

Posted 08 April 2016 - 22:58

Здравейте, 

Нов съм във форума, но страстта ми към 124-ките и специално към купетата съвсем не е от скоро. 

    Като малък .. мисля че беше 2001-ва когато за първи път се качих на 124-ка купе .. помня как можех да стоя и да я гледам с часове, за мен нямаше по хармонична и красива кола. Мечтаех си как някой ден ще мога да си я позволя и ще си карам моята собствена такава. 
    Минаха се не минаха 13-14 години когато пак на един паркинг ми направи впечатление една много лъсната 320-ка и си казах - абе я да хвана аз да поразгледам как са цените и всичко останало .. па да видим. 
   След около месец вече бях горд собственик на спукана от каране 124-ка купе, която харчеше около 4-5 на 100 .. масло .. и почти нямаше здрав лагер по себе си. Колата видимо си имаше нужда от сервиз и то сериозен, но салона беше сравнително запазен (черна кожа) и нямаше дори и петънце ръждичка. Беше 200ce м102 (баба яга) външно преправена на фейслифт. При покупката разпитвах човека за състоянието на мотора и той видимо изглеждаше много смутен, знаеше че на тая кола и има нещо.. питах го дали гори масло ... отговора беше  .. "е не знам аз не съм я карал от много време" като в същия момент около мотора имаше поне 3 тубички по литър ей така натикани между кабелите :D Истината е че мен това не ме притесняваше изобщо понеже за цената за която я купих ми останаха значителна сума пари да оправя каквото и да е. 
    От там се започна големия ремонт ... имах планове да я направя пълен оригинал. Започнах със всички лагери в скоростната кутия и диференцяла... спря да вие .. доста тампони смених, също така и двата шарнира на предните носачи. След тези интервенции колата дори стана приятна за каране... След като покарах около седмица реално спря да харчи толкова много масло, но пак си го хапваше. Не бързах да отварям мотора тъй като не знаех колко време ше се задържа с него.  Реално си я карах така повече от половин година де .. но скоро намерих супер тънка оферта за 2.3 м102, който е след основен ремонт. Естествено мотора след около 3 седмици беше монтиран в купето ми и разликата беше от небето до земята.... Радвах се че вече дори може да набира.. 
    Карах я така още няколко месеца, но все нещо и липсваше...  Колкото и да не искам да си призная смятам че да си вземеш пръсната от каране кола и да я ремонтираш не е много добра идея... особено когато искаш да е в пълна изправност. Единственото което ме топлеше е че няма грам ръждичка... 
Мотора който уж беше след основен ремонт бавно но упорито започваше да работи неравномерно, да похарчва масло, да почуква... докато в един момент не усетих че се превърна в стария 2,0. надуващ водната риза и харчещ масло като щур. 
    Въпреки че вървеше горе доле, все не успяваше да ми хареса и не исках да го ремонтирам, казах си че тая кола заслужава мощен мотор .. Започнах да търся варианти, но все не намирах нищо подходящно .. нещо което лесно би могло да "легне" в моето купе. Хората искаха по 2-3 хилки за 3.2 м104 което беше лудост понеже това е само гол мотор .... Тогава разглеждайки обявите по Германия попаднах на едно купе, много ръждиво и грозно, но 300CE-24 .... за 1000 евро... помислих малко.. сравних го с подобни такива и честно казано не намерих друго такова за под 3к евро. 
    Намерих човек който знае немски и се обадихме... поразпитахме собственика който каза че колата е карана и обслужвана много адекватно дори имала сервизна история. Тя беше с почти пълен пакет екстри за модела .. темпомат, подгрев на седалките, 5-степенен автомат и други .... освен това и много добре изглеждаща кожа (на снимките). 
    След малки драми и около 25 телефонни разговора успях да намеря хора намиращи се в Германия, които да отидат в още същия ден при човека и да я капарират. Оказа се че на следващия ден са щели да я купуват хора от Унгария които са се обадили малко преди мен.. Важното е че успяхме да уговорим всичко и след около 3 дни вече колата пътуваше към мен. 
    След като пристигна се започна щур купон.... Оказа се че наистина е в блестящо състояние с изключение на супер прогнилото купе. Дълго време мислих дали да стегна него, или да прехвърля всичко на моето... реално решението беше да прехвърлям понеже, за да изкърпя ръждите разходите и усилията щяха да бъдат доста по-големи. 
    Разглобих моята кола от-до .. остана само ламарината, бях решил, че ше прехвърлям всичко, тъй като реално интериора на новата беше просто супер запазен ... Лека полека започнах да прехвърлям неща... Смених дори страничните стъкла с машинките ..  Отне на мен и баща ми около 10 последователни дни и 5 уикенда активна работа в период от около 7 седмици като на ден се работеше по 14 часа. Това беше така защото действието се развиваше в Кърджали, а през останалото време живея и работя в София. 

 

     Както и да е, до текущия момент колата е сглобена по най-прецизния начин с подбрани най-читавите от целия набор части, мотора и кутията бяха обслужени. Някои проблеми по компютъра на скоростната кутия също бяха отстранени и в момента съм горд собственик на изцяло сглобено от мен и баща ми 300CE-24 работещо като часовник. 

   Ето и галерия

 

Така изглежда в първите няколко седмица откакто е моя.
  Attached File  DSC00163.JPG   167.23K   19 downloads 

Намерих си уникални джанти в една морга - 16-ки бъбрек J8, които в последствие разбрах че са произвеждани само за 500Е. Купих ги за 40 лева, понеже бяха със секретен болт хванати за главините и свалени от колата заено с тях, а едната от джантите беше с отчупено парче. Както и да е, свалих ги от главините (с много зор) заварих счупената ги и ги боядисах като останах очарован от резултата. 
Attached File  DSC00155.JPG   107.76K   14 downloadsAttached File  DSC00188.JPG   106.82K   15 downloads
 

Ето го и грозното патенце от Германия, току що разтоварено от платформата.

Attached File  IMG_1513.JPG   226.87K   16 downloads

 

Моето купе в най-разглобения си вид

Attached File  IMG_1573.JPG   173.55K   15 downloadsAttached File  IMG_1574.JPG   140.18K   16 downloads

 

Тук мотора повреме на обслужване и вече монтиран с пребоядисан капак

Attached File  IMG_15781.JPG   207.92K   17 downloadsAttached File  IMG_1581.JPG   174.33K   16 downloadsAttached File  IMG_1697.JPG   205.34K   17 downloads

 

В крайна сметка изглежда по следния начин отвън
Attached File  DSC00206.JPG   196.36K   15 downloads

 

Скоро ше си направя една фотосесия на интериора и ще постна още снимки. 

 


  • 7

#2 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2,695 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV

User's Awards

2
52
7
3
5
Garage View Garage

Posted 09 April 2016 - 08:04

Евала за ентусиазма, дано вече само да те радва и да не дава ядове.
  • 0
NO PAIN - NO GAIN!

#3 Marto BS

Marto BS

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 649 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Opel Omega 2.5 V6 Aut.
    ex. 1996 W210 E 300D Avantgarde
    ex. 1993 MB 200 CE

Posted 09 April 2016 - 10:56

браво, играл съм подобен филм! :)

 

 

защо не му сложиш предната броня, не изглежда зле, прилича на лоринзерска :)

 

и джантите са ти находка :)


  • 0

#4 Наско

Наско

    Джантата

  • Потребители на форума
  • 4,931 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz w202 C180
    Mercedes Benz w245 B150
    Mercedes Benz w164 AMG
    All Sold
    Now W163 M113

Posted 09 April 2016 - 11:20

Пълна промня

 

Евала за ентусиазма

 

Браво колега


  • 0
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче

#5 G.Penchev

G.Penchev

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 9 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    300 CE - 24

Posted 09 April 2016 - 12:34

браво, играл съм подобен филм! :)

 

 

защо не му сложиш предната броня, не изглежда зле, прилича на лоринзерска :)

 

и джантите са ти находка :)

 

 

Бронята я продадох, беше Брабус, но някак си не ми харесваше, много е ръбата. 


  • 0

#6 Marto BS

Marto BS

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 649 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Opel Omega 2.5 V6 Aut.
    ex. 1996 W210 E 300D Avantgarde
    ex. 1993 MB 200 CE

Posted 09 April 2016 - 14:15

оглеждай се в английския ибей за някое купе с амг-2 пакет или само пакет, ще му залепне :)  


  • 0

#7 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 09 April 2016 - 15:59

Поздравления за ентусиазма. Честита ти 124ка :) Хубаво е, че сте имали условията и желанието да прехвърляте всичко вие. Друго си е да знаеш колко точно е затегнат всеки болт и с коя тресчотка :)


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#8 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2,840 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500

User's Awards

19
3
2
Garage View Garage

Posted 09 April 2016 - 16:51

Много добра W124ка.


  • 0

#9 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2,836 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

User's Awards

2
32
2
2

Posted 09 April 2016 - 16:56

Адмирации!!!


  • 0

#10 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,601 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 10 April 2016 - 10:37

И аз искам да те поздравя за ентусиазма и услията. 

 

Сигурен съм, че си заслужават.

 

Сега с този 3.2 мотор сигурно хвърчи, макар че и 2.3 си има своя чар. Аз отдавна мечтая да спретна един строукър базиран на този м102.

 

Джантите със "спиците" колко цола са?


  • 0

#11 G.Penchev

G.Penchev

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 9 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    300 CE - 24

Posted 10 April 2016 - 13:48

И аз искам да те поздравя за ентусиазма и услията. 

 

Сигурен съм, че си заслужават.

 

Сега с този 3.2 мотор сигурно хвърчи, макар че и 2.3 си има своя чар. Аз отдавна мечтая да спретна един строукър базиран на този м102.

 

Джантите със "спиците" колко цола са?

 

 

Колега, 2.3-то си имаше чар, но 3-ката е съвсем друга бира. Джантите са ACT 15-ки J7.5.


  • 0

#12 Ванюша

Ванюша

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик
  • Автомобил:
    от старата школа

Posted 10 April 2016 - 16:23

Чудо работа. Поздравления едно доказателство ,че мечтите се сбъдват когато иска и се труди човек.

 

Много хубаво е станало ,просто красота.

 

Няма да се разсърдим и на още малко картинки да знаеш.

 

П.П. Миличкото М102 е вълшебно и много радва ,найстина.


  • 1

#13 jack52

jack52

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 100 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик
  • Автомобил:
    Mercedes 124 230CE Coupe

Posted 24 October 2016 - 19:01

Виждал съм я... рамо до рамо с моята :)

Супер е станала!


  • 0

Там където другите спират, аз натискам газта!

 

small5958.jpg


#14 mitadoc

mitadoc

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 45 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Brighton, East Sussex, UK
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz GLC300d AMG line Premium Plus

Posted 24 October 2016 - 20:27

Браво за ентусиазма и услията. Направо беше удоволствие да прочета и разгледма какво си публикувал.

Чакам снимки от интериора с нетърпение.


  • 0




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users