Здравейте,
Четох наскоро, че е препоръчително почти при всички по-важни детайли, които затягаме да се използва динамометричен ключ.
Къде могат да се намерят спецификациите за различните модели относно силата на затягане на болтовете в Nm?!

Динамометричен ключ
Started by jack52, 06 Mar 2016 - 14:50:18
14 replies to this topic
#1
Posted 06 March 2016 - 14:50
Там където другите спират, аз натискам газта!
#2
Posted 06 March 2016 - 15:07
Във ръководството за обслужване на автомобила или във WIS .
Аз съм си извадил за W220 и държа майстора да се придържа към тях.
Малък пример (на Руски език) :
Усилия затягивания резьбовых соединений, H•м
Масляная пробка АТ 20
Масляная пробка гидротрансформатора АТ 16
Болты поддона АТ 8
Гайки наконечников рулевых тяг 60
Болты колес 150
Усилия затягивания резьбовых соединений, H•м
Масляная пробка АТ 20
Масляная пробка гидротрансформатора АТ 16
Болты поддона АТ 8
Стопорный винт тяги селектора АТ 12
Колеса 150
Болт крепления гидротрансформатора к ведущему диску, М8 42
Сливная пробка в поддоне трансмиссии 20
Гайка крепления карданного вала к коробке передач, М12 60
Болт крепления электромагнитного клапана к плите переключения передач 8
Болт крепления крышки корпуса клапанов к корпусу клапанов, М6х30 8
Болт крепления боковой крышки к крышке корпуса клапанов и корпусу клапанов, М4х12 4
Болт крепления корпуса трансмиссии к корпусу гидротрансформатора 20
Болт крепления поддона к корпусу трансмиссии 8
Гайка крепления фланца выходного вала 200
Болт крепления электрогидравлического блока управления к корпусу трансмиссии 8
Болт крепления многодискового тормоза В2 к корпусу трансмиссии 16
Болт крепления собачки к рычагу селектора переключения передач 8
Сливная пробка гидротрансформатора 16
#3
Posted 06 March 2016 - 16:08
За момента на затягане на по-важните детайли информация има и в Аутодата.
#4
Posted 06 March 2016 - 18:31
Да това имах впредвид.
Интересува ме по-конкретно за Мерцедес W124 Купе'92 ... в Аутодатата няма информация за този модел.
Там където другите спират, аз натискам газта!
#5
Posted 06 March 2016 - 18:41
...... или във WIS .
WIS иска въвеждане номер на клубна карта, а аз нямам такава, така че не мога да проверя там....ако някой има желание може да ми прати номера на картата си на лични, за да проверя за нужната ми информация.
http://mercedes-benz...unge/103/en/001
Edited by jack52, 06 March 2016 - 18:45 .
Там където другите спират, аз натискам газта!
#6
Posted 06 March 2016 - 22:52
Аз не бих си дал номера и паролата.
Но пък винаги можеш да потърсиш тук
http://automn.ru/mercedes-w124/
или в някой подобен сайт.
#7
Posted 06 March 2016 - 23:11
Да това имах впредвид.
Интересува ме по-конкретно за Мерцедес W124 Купе'92 ... в Аутодатата няма информация за този модел.
Защо да няма информация, има си информация:

#8
Posted 06 March 2016 - 23:17
Здравейте,
Четох наскоро, че е препоръчително почти при всички по-важни детайли, които затягаме да се използва динамометричен ключ.
Къде могат да се намерят спецификациите за различните модели относно силата на затягане на болтовете в Nm?!
Виж това инфо:
Mercedes-Benz 124 230CE .pdf 101.01K
19 downloads
Живей днес, защото вчера няма да се върне, а утре може и да не дойде.
#9
Posted 07 March 2016 - 20:09
Това със затягането с динамика е тънък момент, защото ползва ли се често, трябва да се тарира всяка година.
И въпреки всичко, за някой неща си иска ръка (пример болт букса АСК, водна помпа ОМ651 и тн....)
Edited by grosmaster, 07 March 2016 - 20:10 .
#10
Posted 07 March 2016 - 22:32
Виж това инфо:
Mercedes-Benz 124 230CE .pdf
Да, точно това ми трябваше! Благодаря.
Аз не бих си дал номера и паролата.
Но пък винаги можеш да потърсиш тук
http://automn.ru/mercedes-w124/
или в някой подобен сайт.
В този сайт също я има тази информация, и по-конкретно тук:
http://automn.ru/mer....m_id-1142.html
Там където другите спират, аз натискам газта!
#11
Posted 07 March 2016 - 22:57
Колега ти каква марка динамометричен ключ изпалзваш?
Тъй като и аз планирам да закупя един за лични нужди.
Тъй като и аз планирам да закупя един за лични нужди.
Стресни се, племе закъсняло! Живейш ли, мреш ли, ти не знайш! След теб потомство иде цяло - какво ще да му завещайш?
Иван Вазов.
#12
Posted 08 March 2016 - 00:25
Колега, лично аз ползвам TONA.
До сега никакви проблеми.
Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт
Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!
Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...
#13
Posted 08 March 2016 - 12:23
Stahlwille
#14
Posted 08 March 2016 - 13:19
Аз си купих KS-TOOLS от Нитех.
На пазара има много марки ключове, топ марките са ясни, но ако не ти се дават много пари, а искаш да вземеш нещо що годе качествено, един добър вариант е Unior - словенска марка, имат магазин в София, имаха един с голям диапазон 28-210Nm. Естествено, че колкото по-голям е диапазона, толкова повече се прави компромис с прецизността, но в крайна сметка не е оправдано да си купиш 5 ключа ако не си професионалист, а и едва ли до сега всичко ти е затягано с динамометричен ключ. От тая гледна точка за мен най-компромисния вариант е диапазон 20-200Nm
Има и доста по-ефтини варианти.
На пазара има много марки ключове, топ марките са ясни, но ако не ти се дават много пари, а искаш да вземеш нещо що годе качествено, един добър вариант е Unior - словенска марка, имат магазин в София, имаха един с голям диапазон 28-210Nm. Естествено, че колкото по-голям е диапазона, толкова повече се прави компромис с прецизността, но в крайна сметка не е оправдано да си купиш 5 ключа ако не си професионалист, а и едва ли до сега всичко ти е затягано с динамометричен ключ. От тая гледна точка за мен най-компромисния вариант е диапазон 20-200Nm
Има и доста по-ефтини варианти.
#15
Posted 09 March 2016 - 01:33
Катo сума съм определил 500лв. 20/200 Nm или 5/400 е това което съм се ориентирал.
Иначе за марката Klann имате ли мнения?
Стресни се, племе закъсняло! Живейш ли, мреш ли, ти не знайш! След теб потомство иде цяло - какво ще да му завещайш?
Иван Вазов.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users