Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Перка охлажданеНе тръгва перката при температура над 95 градуса


  • Please log in to reply
3 мнения по тази тема

#1 vnockov

vnockov

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 9 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:благоевград
  • Автомобил:
    Мерцедес СLK 200 136k.с. 1998г

Публикувано 25 февруари 2016 - 20:26

Здравейте колеги. Искам да споделя моя проблем пък дано някой помогне. Става въпрос за CLK 200 136 k.с. 1998г. Установи се че при включване на климатика перката не тръгва. Пробвах при температура над 95 градуса на антифриза също не тръгва. Закачих я на стар диагноза показа проблем в температурния датчик. Следва смяна на този датчик, но без резултат. Подадох принудително

12 V на мотора при откачена назад верига , перката завъртя. Смених тиристорния блок за управление с друг втора употреба, но уви без резултат. Разбира се не мога да гарантирам за другия блок, но пък и двата да са заминали не ми се вярва макар че и това не изключвам.Сега ми остана да проверявам инсталацията на перката но пък нямам схема затова може да я карам по египетския метод (хващаш жицата и търсиш другия край). Приемам идеи всякакви.


  • 0

#2 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8418 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    бял
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 февруари 2016 - 00:19

Подходът ти е напълно правилен.

Наскоро сменях темп.датчик на радиатора на друга кола, но със същият принцип на работа.

 

Ако имаш съмнения, провери с мултицет дали датчикът ти е с отворена верига или затворена (двата пина имат ли съпротивление или не).

Ако е с отворена, просто дай накъсо пиновете на буксата след датчика и пробвай отново.

 

Не пишеш дали новия датчик е чисто нов или втора ръка. И аз не очаквах да умират, но се изненадах :)


  • 0

#3 vnockov

vnockov

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 9 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:благоевград
  • Автомобил:
    Мерцедес СLK 200 136k.с. 1998г

Публикувано 28 февруари 2016 - 16:57

Новия датчик е чисто нов защото струва само 21лв. Следващото което направих е откачих буксата на тиристорния блок на управление. На нея има четири силови букси(кабелите които влизат са по голямо сечение)и две букси с по малко сечение които служат за управление на този блок. Замерих с мултицет на две от силовите букси имаше 12V. На другите две силови букси ги прозвъних до перката-даваше верига и веднага направих извода че проблема е в управлението на блока. На двете управляващи букси не излизаше никакво напрежение дори при запалена кола и включен климатик т.е. перката задължително трябва да се включи. Отворих кутията за бушоните и по точно отделението зад тях където се намират релетата и ги подмених едно по едно всички но без резултат(те са три или четири и ги взех от познат газаджия който беше така добър да ми помогне).Накрая се предадох и откарах колата на майстор който като му обясних какво съм направил каза остави колата и аз ще ти се обадя.Обади се след 2 часа колата беше готова. Попитах го къде е бил проблема,а той каза че точно в тая кутия с релетата но не уточни подробности.Всичко ми потърси 80лв и чао.Това беше цялата моя одисея с перката но накрая всичко беше о.к. Надявам се да помогна с моите разсъждения на някои закъсал колега.  


  • 1

#4 vnockov

vnockov

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 9 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:благоевград
  • Автомобил:
    Мерцедес СLK 200 136k.с. 1998г

Публикувано 28 февруари 2016 - 18:16

Само да уточня за колегата kdl номера със закъсяването на температурния датчик го направих още в началото но без резултат. Датчика представлява термистор който си мени съпротивлението в зависимост от температурата и подава информация на компа, а той от своя страна дава инфо на датчика за температурата на таблото и съответно управлява веригата на перката. По принцип трябва при откачане буксата на термодатчика компа влиза в авариен режим и пуска перката независимо от температурата на охл. течност, което при мен не се получаваше.Затова си мисля че цялата работа е била в компа или управляващите вериги след компа. 


  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни