Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Сменен SBC


  • Please log in to reply
21 мнения по тази тема

#16 xpl0d

xpl0d

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 10 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Gotse Delchev
  • Автомобил:
    E270 CDI W211

Публикувано 20 май 2020 - 15:43

Благодаря.


  • 0

#17 amxcs

amxcs

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 56 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Враца
  • Автомобил:
    W211 E220CDI 150hp, 03

Публикувано 22 декември 2020 - 13:41

Малко старичка тема, но ето ти ситуация при която НЯМА! SBC модул. Напълно изолирано - не работят помпи, електромотори, четки и т.н... 

 

 

Спира си както всички остнали коли. Така че карай спокойно.

 

 

 

 

Emergency braking. Brakes failed on the W211. While driving brakes failed on the Mercedes W211. What to do? Has shot video for those wise men who wrote on the Internet that failure SBC block the car can not be stopped. Do not listen to anyone. W211 without SBC unit stops better than any Opel, KIA and other cars. GOOD LUCK ON THE ROAD

Този пост е редактиран от amxcs: 22 декември 2020 - 13:42

  • 1

#18 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 826 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 22 декември 2020 - 19:26

амхцси - ти верно ли....!?!?!?!?!
  • 0

#19 amxcs

amxcs

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 56 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Враца
  • Автомобил:
    W211 E220CDI 150hp, 03

Публикувано 23 декември 2020 - 16:48

Какво верно ли?

Човека е снимал клип, да покаже, че не е толкова страшно, ако ти откаже SBC, предполагам си го гледал, че колата все пак някак си "магически" успява да спре? И го е снимал за тези които разправят, че спирачките отказват напълно след дефекта.....

Не съм много запознат за работата и устройството на модула, но предполагам, че е като ABS. Когато ABS-а не работи колите някак си "магически" успяват да спират? :D :D :D

 


  • 0

#20 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1699 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 23 декември 2020 - 19:46

викай пази боже да не откаже

голяма магия ще ти трябва

и не всяко светване на стопа червено значи

че е отказала доста често светва

че има проблем и да отидеш до сервиз


  • 0

#21 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 23 декември 2020 - 20:54

Нищо няма да откаже.
Стига филми и стига недоизказани диагнози произнесени от "последна истанция".
  • 0

#22 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 23 декември 2020 - 21:35

Ясно е, че от Даймлер и от Бош са се погрижили при отказ на системата да се минимизира вероятността от загуба на човешки живот. Винаги може да се случи нещо неочаквано, но очакваните сценарии са проиграни и осигурени доколкото може. Виждате, че при откачен SBC модул, автомобилът може да се придвижва само на 1-ва скорост и все пак има някакво спирачно усилие. Това не е случайно. Вероятно при по-висока скорост спирачното усилие не е достатъчно за безопасно спиране във всякакви ситуации.Но при отказ на електронната система, хидравличната продължава да действа, макар и с намалена ефективност. Има постоянно тестване на изправноста на системата,  предупреждение със звуков сигнал и съобщение на приборното табло (check control message). Има ограничение на скоростта, чрез блокиране на всички предавки, различни от първа.

В автомобилния свят има един стандарт за функционална безопасност, наречен ISO-26262. На който му се рови, да чете.

Спирачната система е сериозно нещо, ASIL D, или минимум ASIL C. Умножават се едни вероятности - за загуба на живот или трайна нетрудоспособност, вероятност да се случи и вероятност да се предотврати. На база на получения резултат, се установява нивото на риск и се набелязват цели на безопасност (safety goals) за митигиране и предотвратяване на риска.

P.S. И аз се имам едно на ум към SBC модула. Гледам да не ползвам глезотии като SBC Stop и SBC Hold, въпреки че са адски удобни, защото според мен съкращават живота на системата. Когато електрическата помпа се предаде, знам че ще имам поне още едно спиране преди пълния отказ на системата и необходимостта от подмяна или рециклиране.


  • 1




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни