Благодаря.
Сменен SBC
Започната от Ilian4o, 22 фев 2016 - 13:38:49
21 мнения по тази тема
#16
Публикувано 20 май 2020 - 15:43
#17
Публикувано 22 декември 2020 - 13:41
Малко старичка тема, но ето ти ситуация при която НЯМА! SBC модул. Напълно изолирано - не работят помпи, електромотори, четки и т.н...
Спира си както всички остнали коли. Така че карай спокойно.
Emergency braking. Brakes failed on the W211. While driving brakes failed on the Mercedes W211. What to do? Has shot video for those wise men who wrote on the Internet that failure SBC block the car can not be stopped. Do not listen to anyone. W211 without SBC unit stops better than any Opel, KIA and other cars. GOOD LUCK ON THE ROAD
Този пост е редактиран от amxcs: 22 декември 2020 - 13:42
#18
Публикувано 22 декември 2020 - 19:26
амхцси - ти верно ли....!?!?!?!?!
#19
Публикувано 23 декември 2020 - 16:48
Какво верно ли?
Човека е снимал клип, да покаже, че не е толкова страшно, ако ти откаже SBC, предполагам си го гледал, че колата все пак някак си "магически" успява да спре? И го е снимал за тези които разправят, че спирачките отказват напълно след дефекта.....
Не съм много запознат за работата и устройството на модула, но предполагам, че е като ABS. Когато ABS-а не работи колите някак си "магически" успяват да спират?
#20
Публикувано 23 декември 2020 - 19:46
викай пази боже да не откаже
голяма магия ще ти трябва
и не всяко светване на стопа червено значи
че е отказала доста често светва
че има проблем и да отидеш до сервиз
#21
Публикувано 23 декември 2020 - 20:54
Нищо няма да откаже.
Стига филми и стига недоизказани диагнози произнесени от "последна истанция".
Стига филми и стига недоизказани диагнози произнесени от "последна истанция".
#22
Публикувано 23 декември 2020 - 21:35
Ясно е, че от Даймлер и от Бош са се погрижили при отказ на системата да се минимизира вероятността от загуба на човешки живот. Винаги може да се случи нещо неочаквано, но очакваните сценарии са проиграни и осигурени доколкото може. Виждате, че при откачен SBC модул, автомобилът може да се придвижва само на 1-ва скорост и все пак има някакво спирачно усилие. Това не е случайно. Вероятно при по-висока скорост спирачното усилие не е достатъчно за безопасно спиране във всякакви ситуации.Но при отказ на електронната система, хидравличната продължава да действа, макар и с намалена ефективност. Има постоянно тестване на изправноста на системата, предупреждение със звуков сигнал и съобщение на приборното табло (check control message). Има ограничение на скоростта, чрез блокиране на всички предавки, различни от първа.
В автомобилния свят има един стандарт за функционална безопасност, наречен ISO-26262. На който му се рови, да чете.
Спирачната система е сериозно нещо, ASIL D, или минимум ASIL C. Умножават се едни вероятности - за загуба на живот или трайна нетрудоспособност, вероятност да се случи и вероятност да се предотврати. На база на получения резултат, се установява нивото на риск и се набелязват цели на безопасност (safety goals) за митигиране и предотвратяване на риска.
P.S. И аз се имам едно на ум към SBC модула. Гледам да не ползвам глезотии като SBC Stop и SBC Hold, въпреки че са адски удобни, защото според мен съкращават живота на системата. Когато електрическата помпа се предаде, знам че ще имам поне още едно спиране преди пълния отказ на системата и необходимостта от подмяна или рециклиране.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни