Здравейте колеги, имам едно питане за въпросната спирачна система.Имам w211 автоматик E270 докарана от Италия.От изчетеното до сега за въпросната спирачна система разбрах, че когато са били гаранционни колите, Мерцедес е предприел подмяната на проблемния модул и поне на повечето автомобили трябва да е сменен гаранционно.Проверих в Балкан Стар и се оказа, че на моята е сменен въпросния модул на 110 000 км.Колата сега е сигурно на 300 000, въпреки че пише 167 000 защото е въртян километража.Та останах с впечатление, че като е сменен модула вече не би трябвало да има проблеми и да се подменя.От Балкан Стар ми казаха, че не било точно така и на около 300 000 натискания пак дава грешка и се сменя, а от прочетеното разбрах, че когато е започнала гаранционната подмяна с нов е променен и софтуерно и вече не брои тези натискания и не дава тази грешка.Къде е истината и да очаквам ли пак подмяна на въпросния модул с нов по някое време (4600 лв. в Баллкан Стар).Въпроса ми е много важен, защото освен мен си возя и детето и трябва да знам от степен на безопаснот какво да очаквам.Дълги години, таман 10 карах W210 и колата не ме предаде нито веднъж, но с тая система SBC нещо взе да ми се изправя косата.Дали не сбърках с модела
Сменен SBC
Започната от Ilian4o, 22 фев 2016 - 13:38:49
21 мнения по тази тема
#1
Публикувано 22 февруари 2016 - 13:38
Интересно когато боговете говорят, тия с фактите къде са тогава.
#2
Публикувано 22 февруари 2016 - 15:16
Щом нищо не ти свети на таблото - не се шашкай, карай си колата и си свиркай.
#3
Публикувано 22 февруари 2016 - 17:11
Е аз си се надявам и никога да не светне за този проблем колата, но най-вече ме интересува един път сменен с нов уж оправен технически и софтуерно SBC дали пак е масово да дават индикация след известен период или е отстранен като цяло проблема.Щото един едно говори, друг друго и вече и аз не знам какво да мисля.А както казах по-горе ме касае съществено.Аз така и се радвах на колата и сега малко някак си ме отрезви тая работа.
Интересно когато боговете говорят, тия с фактите къде са тогава.
#4
Публикувано 23 ноември 2016 - 00:13
И аз се чудя дали щом не се визуализира проблема на компа всичко е окей... Защото колата я имам отскоро и ми се струва, че не спира добре... Налага ми се да опражня доста голямо физическо усилие за да спра. Тоест спирачката е доста твърда. Изглеждаше ми, че има нужда от обезвъздушаване и го напомпах набързо... След което се почна странно трептене на педала за известно време. Не знам какво да предпирема. Някакви идеи?
#5
Публикувано 23 ноември 2016 - 06:57
Да педала наистина е по-твърд,но това ти дава възможност да усещаш спирачното усилие което прилагаш.Особено при спиране от много висока скорост това чувство е незаменимо.Аз лично с по-добри спирачки от тази система не съм карал автомобил,а и от невъзможни ситуации съм спирал без проблеми.
Карай си колата и не го мисли толкоз много.
#6
Публикувано 23 ноември 2016 - 09:55
Не искам да внасям смут и паника, системата наистина е супер интелигентна и напредничава и много е изпреварила времето си! Обслужване обаче все пак има!!!
Дали ще е превантивно или когато се осветка избора е изцяло ваш. Налягането в модула се създава от електромотор, като всеки такъв той има живот, и износване най-малкото има четки които се износват... Педала не би трябвало да е прекалено твърд, особено като се има предвид че е електронен. Системата следи доста показатели и дори при скъсан спирачен маркуч може да те прибере или най-малкото да спре на 3 апарата като преразпределя спирачното усилие и то така че колата да не поднася.
За лошото спиране което е писал колегата това може да се дължи на много неща, едно от тях са самите апарати, виждал съм на много 211ки, дори на моята беше така, предните апарати за почти блокирали, задържат и скърцат но колата спира! Съвета ми би бил да се проверят от човек който разбира, ако се налага да се подменят или рециклират. В никакъв случай тук не може да пипа квартален майстор, дори за обезвъздушаването е нужна Стар Диагностика. Когато откаже SBC-то, то има достатъчно налягане за да спре колата, дори от висока скорост.
Аз лично си бях планирал да си поръчвам ново SBC от Германия но вместо това си харесах друга кола съответно продадох моята. За хората които се интересуват по онлайн магазините е от 690евро нагоре, в тукашни онлайн магазини почва от около 1500 лева. Може и сами да потърсите в гугъл под този номер:
0 986 483 002
Все пак преди покупка е хубаво да се свери дали частта е подходяща за вашата кола/мотор/скорости и оборудване.
Този пост е редактиран от gelevp: 23 ноември 2016 - 09:56
#7
Публикувано 05 февруари 2018 - 15:47
Здравейте ! Някой ми беше казал , че sbc може да се познае дали е сменян или не по щампираните номера , които се намират отгоре на sbc . Гледало се последните две числа като те показвали годината на съответното sbc. Нека някой по запознат да сподели ако знае и има информация! Благодаря!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
#8
Публикувано 05 февруари 2018 - 16:46
Оригиналния номер на SBC-то започва с 005, а ако е сменен (с нов, не с втора употреба или рециклиран) първите три цифри са 009
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
#9
Публикувано 06 февруари 2018 - 16:47
Има и 004 които са най скапани
#10
Публикувано 18 май 2020 - 15:00
Здравейте, на моя започва с 009, това значи ли, че няма да имам ядове с този модул? Според което разбирам, че е подменен.
#11
Публикувано 18 май 2020 - 15:53
Ако прочетеш темата отначало,би трябвало да ти стане ясно че зависи от броя натискане на педала след подмяната на модула.Здравейте, на моя започва с 009, това значи ли, че няма да имам ядове с този модул? Според което разбирам, че е подменен.
Говори се че "новите" са по-износоустойчиви,но така или иначе сигурно някога ще се стигне до подмяна на електрическата част.Тя обаче е евтиния вариянт за поправка.
#12
Публикувано 18 май 2020 - 16:02
Благодаря за отговора.
#13
Публикувано 18 май 2020 - 18:33
Пропуснал съм да добавя че на диагностика излиза процентно колко е натискан педала до момента.Благодаря за отговора.
Чрез този процент може да се ориентираш колко живот има още.
Така или иначе би трябвало да е достатъчно много.
Модулите вече се ремонтират успешно и в рамките на 5-600лв.мисля.
Ако се разровиш с търсачката има още теми където подробно се разискваха и цените.
#14
Публикувано 18 май 2020 - 19:40
И аз така мисля, да се види на диагностика, че да няма изненади. Това като си помисля, че мога да остана без спирачки по пътя и настръхвам...
#15
Публикувано 18 май 2020 - 22:12
Това е малко вероятно.И аз така мисля, да се види на диагностика, че да няма изненади. Това като си помисля, че мога да остана без спирачки по пътя и настръхвам...
Все пак смисъла на тази система е акумулирането на спирачна сила.
Така че не трябва да се кара със страх и още по-малко да се щадят спирачките с цел да не се изхабят!
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни