Здравей те!От скоро имам мерцедеса и вече се сблъсквам с неприятни проблеми.Единия е,че при ниски температури скоростите са стегнати,трудно включват,но след като загрее се оправят,Сменил съм маслото,което закупих от балкан стар и съединителя,но проблема си остава.не знам какво да правя някой ако има някакви идеи да пише.Предварително благодаря!
проблем с ръчните скорости на мерцедес ц класа 203
Started by андрей 78, 06 Feb 2016 - 21:25:52
33 replies to this topic
#1
Posted 06 February 2016 - 21:25
#2
Posted 06 February 2016 - 22:57
Свали маншона около скоростния лост и смажи там нещата.
Предполагам, че скоростите си включват нормално.
И защо не си питал първо тук, а си налял пари в Балкан Стар?
При ниски температури е нормално да се включват по-трудно.
Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт
Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!
Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...
#3
Posted 07 February 2016 - 08:31
Да няма хъркане на зъбни колела,а за смазването на детайлите под маншона го прочетох в форума и го направих до колкото можах има един бял маншон него не съм свалял изисква се голямо разглобяване или да го направя?А относно маслата ми препоръчаха да са оригинални и за това ги взех от балкан стар това за скоростите не е скъпо излезе ми 18 лв.литъра по номер на рамата дадоха ми го наливно в бутилка от фанта портокал,което е несериозно за тях а това за диференциала си беше в оригинална опаковка и струваше 109 лв.литъра.Чета в форумите,че балкан стар често правят грешки с маслата и се чудя да ли и при мен няма такава с маслото за скоростите между другото сложих и добавка на БАРДЛАЛ за подобряване на включването но ефект никакъв освен - 20 лв!!
#4
Posted 07 February 2016 - 10:30
Трябва да се разглоби под ск.лост и да се прецени ще се смазва ли или ще се сменя.Има клипчета в ютуб как става.Проблема ти явно не е в ск.кутия,а в това под лоста(забравих как се казва) или в щангите.
#5
Posted 07 February 2016 - 11:17
бай Васил каза че трябва да се от ремонтира шифтъра ,ако съм го разбрал правилно,иначе има вероятност да счупя кутията,затова мисля да не я карам докато не е погледне!
#6
Posted 07 February 2016 - 12:05
Напиши си ,,VIN'' номера.
Стресни се, племе закъсняло! Живейш ли, мреш ли, ти не знайш! След теб потомство иде цяло - какво ще да му завещайш?
Иван Вазов.
#7
Posted 07 February 2016 - 13:43
WDB2032351F266616
#8
Posted 07 February 2016 - 15:12
Изхождайки от думите ти, че включва нормално когато е загряла има вероятност проблема да се крие в хидравличният блок или в хидр. пътища.
Стресни се, племе закъсняло! Живейш ли, мреш ли, ти не знайш! След теб потомство иде цяло - какво ще да му завещайш?
Иван Вазов.
#9
Posted 08 February 2016 - 17:04
Колкото и да е непонятно и неприемливо за мен, се оказва, че твоят проблем е доста разпространен в ръчните скоростни купии в мерцедесите от тия години. Аз също съм потърпевш от въпросния проблем, колата ми е Е класа W211.
Първо информацията по форуми и сервизи е малко, най-вероятно защото ръчните скоростни кутии не са преобладаващи в екземплярите от това време, а и не всички ръчни скоростни кутии имат въпросният проблем, а само ръчните са 10-тина типа. Аз преобърнах нета за да намеря информация и намерих най-вече в руски форуми и руски сайтове.
Относно твоят автомобил, по VIN-a който си постнал по-горе изкарах номера на скоростната ти кутия - 716 633, маслото, което трябва да сложиш е с блат 235.10 и с номер А 001 989 84 03 (заменя А 001 989 26 03). Тук има една особеност, по принцип скоростната ти кутия е произведена да работи с 1,5 л масло, но в последствие се оказва, че трябва да се налива с 300 гр по-малко масло, забележи - "За облекчено включване на 1-ва и 2-ра предавка". Значи все пак са установили, че има производствен дефект в някои ръчни кутии, но са решили, че това е начина да го преодолеят.
Когато аз отворих страничната пробка на моята кутия, първото нещо, моето установих, беше, че маслото е по-малко, че не стига до страничния отвор. В последствие мой познат от Балкан стар, провери и ми потвърди, че това е нормално и че има процедура на пълнене на някои типове ръчни скоростни кутии (моята и твоята се оказват от тях) - пълни се до пробката и после се изсмуква 300 гр. Аз лично не направих така, а сипах точно 1,5 литра (при мен пълният обем е 1,8). Тъпото е, че една седмица по-рано, ходих в Балкан стар и така наречения сервизен консултант изобщо не знаеше за подобно нещо, а ми каза - оставете колата, може да се наложи да отворим кутията. А му бях обяснил всичко, също така че съм открил кутията с по-ниско масло от пробката - нищо не каза.
Та съветът ми към теб е: първо си купи оригинално масло А 001 989 84 03 / 235.10, защото това, което си купил е твърде вероятно да не е същото, цената му е м/у 50 и 60 лв литъра. Второ, го смени (ако не можеш или нямаш условия сам) някъде, където ще гледаш как ще стане и ще спазят това което пише в таблицата по-долу, а и както процедират в Балкан стар.
Това е извадка от един руски сайт, пускам ти точно каквото те интересува:
#10
Posted 08 February 2016 - 18:27
Благодаря ти за изчерпателни отговор,само не знам от къде да го купя това оригинално масло,както казах в Балкан стар ми го дадоха наливно в бутилка от фанта портокал.номерът му еА000989350399 МБ235,1Кои други фирми продават оригинални масла в София за мерцедес?
#11
Posted 08 February 2016 - 18:38
Горният пост е много изчерпателен, страхотно инфо!
Иначе аз си мисля, че проблемът е механичен и си струва да ти се разглоби целият селектор, прегледа, смаже и сглоби наново, както ти казва Бай Васо.
Почни от там.
За маслото: Ивайджет, намират се близо до Васо.
#12
Posted 08 February 2016 - 19:05
Да,за селектора имах на предвид в горния си пост.
От там трябва да се започне,най-малкото защото е по-евтино.
От там трябва да се започне,най-малкото защото е по-евтино.
#13
Posted 08 February 2016 - 20:10
Аз също започнах от там. Разглобих маншона отгоре, видях, че там всичко е перфектно - стегнато, без никакви луфтове и оригинална смазка на богато. Той и самият лост се движи прекрасно и влиза идеално в рругите предавки, освен 1-ва, 2-ра и задна. После я вдигнахме с въпросния мой познат от Балкан стар и той се опита да регулира лостовата система отдолу, каза, че има мегдан леко да мръдне избирача, но е пренебрежимо малко. Така и стана, аз не усетих разлика. Даже според него скоростите включват добре, но аз определено не ги харесвам. След като смених маслото имаше подобрение, но пак не е перфектно. За съжаление много хора се оплакват от този проблем. Четох какви ли не глупости, тестове с всякакви масла и течности, включително и за автоматични кутии, но тотален ефект няма. Ако намеря теми ще ти пусна.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
#14
Posted 10 February 2016 - 18:48
Здравей те колеги вчера отново смених маслото на скоростната кутия,с номер А001 989 84 03 /235.10 с цена 56 лв.за литър закупено от Ивайджет, спазих инструкциите на Bokouser и нещата се оправиха,вече скоростите си влизат както трябва,мисля и все пак да смажа и селектора под скоростния лост..Благодаря отново за полезната информация.Сега ми предстои разрешаване на друг проблем, чека ми светна и след диагностика ми излезе грешка P 2036-ВТОРИЧЕН ВЪЗДУШЕН КЛАПАН.Сутрин за около 20 30сек. ми играят оборотите след което се нормализират,чух много теории според някои дебитомер или вторична ланда сонда,но никой не е сигурен в тезата си.
#15
Posted 10 February 2016 - 22:42
Много се извинявам за оффтопика 1-во радвам се за теб колега андрей 78 че си оправил проблема със скоростите, но след като колегата Bokouser ти е помогнал може да му дадеш значка за ремонт или поне да му цъкнеш зелената стрелкичка за репутация, а може и 2-те.
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users